Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, det var da litt av en holdning, personlig foretrekker jeg at pengene blir i min lomme enn noen andres og med erfaringer fra mange bransjer vet jeg at marginene kan være veldig store av og til, mens andre ganger er de bittesmå eller ikke-eksisterende. Er det snakk om store summer man handler for er man jo på grensen til dum hvis man ikke spør.

Nå har vel prutediskusjonen gått med jevne mellomrom i denne tråden, så er neppe noen grunn til å ta den enda en gang. Hvis du er veldig interessert, er det bare å pløye gjennom nesten 13.000 innlegg så finner du de nok ;)

Men et sammendrag er vel at vi mer eller mindre kom frem til at kjøper man én ting så er det en grunn til at prisen på varen er det den er, mens kjøper man flere ting er det større sjanse for å få gjennomslag for ønsket om lavere pris. Og at på elektronikk er det mye mindre sjanse for lavere pris enn f.eks på klær pga. stort sett ekstrem lav fortjeneste på elektronikk, og stort sett ekstrem høy fortjeneste på klær.

Lenke til kommentar

Haha, det var da litt av en holdning, personlig foretrekker jeg at pengene blir i min lomme enn noen andres og med erfaringer fra mange bransjer vet jeg at marginene kan være veldig store av og til, mens andre ganger er de bittesmå eller ikke-eksisterende. Er det snakk om store summer man handler for er man jo på grensen til dum hvis man ikke spør.

Nå har vel prutediskusjonen gått med jevne mellomrom i denne tråden, så er neppe noen grunn til å ta den enda en gang. Hvis du er veldig interessert, er det bare å pløye gjennom nesten 13.000 innlegg så finner du de nok ;)

Men et sammendrag er vel at vi mer eller mindre kom frem til at kjøper man én ting så er det en grunn til at prisen på varen er det den er, mens kjøper man flere ting er det større sjanse for å få gjennomslag for ønsket om lavere pris. Og at på elektronikk er det mye mindre sjanse for lavere pris enn f.eks på klær pga. stort sett ekstrem lav fortjeneste på elektronikk, og stort sett ekstrem høy fortjeneste på klær.

Vi har en egen posetråd.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hos meg eller ansatt generelt? Det står jo "når jeg møter" og "på jobben"...

Jeg snakker generelt i den forstand at det er min arbeidsplass og jeg er da fri til å diktere hvilken holdning jeg skal ha over kunder når det kommer til pruting.

Lenke til kommentar

Hos meg eller ansatt generelt? Det står jo "når jeg møter" og "på jobben"...

Jeg snakker generelt i den forstand at det er min arbeidsplass og jeg er da fri til å diktere hvilken holdning jeg skal ha over kunder når det kommer til pruting.

Hmm. Får håpe sjefen din er enig, da, for med mindre du er sjef selv, så er det ikke DIN arbeidsplass i den forstand.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Pass på hva du gjør så du ikke blir nødt til å gi deg selv fyken da.

Heldigvis har jeg en høy toleransegrense for meg selv og min egen oppførsel, så forhåpentligvis gir jeg meg ikke sparken med det første. Jeg skal høre med meg selv igjen om noen uker og rapportere eventuell mislighold (med meg selv), kanskje jeg må gi meg noen skriftlige advarsler. Det gir meg nok en lærepenge!

Lenke til kommentar

(...)

Du spurte vel om telefonnummeret til dattera?

Var noen som presterte å dra opp skyvedøra 5 minutter etter stengetid i går. De bare spaserte inn og presterte å bruke 20 minutter på å handle ferdig. Trodde de var ute av butikken, men rundt 15 minutter over åtte hører jeg de surre på inne i butikken. Enkelte folk eier ikke hjerne.

Hvorfor lot du dem handle?

• Liker 2
Lenke til kommentar

(...)

Du spurte vel om telefonnummeret til dattera?

Var noen som presterte å dra opp skyvedøra 5 minutter etter stengetid i går. De bare spaserte inn og presterte å bruke 20 minutter på å handle ferdig. Trodde de var ute av butikken, men rundt 15 minutter over åtte hører jeg de surre på inne i butikken. Enkelte folk eier ikke hjerne.

Hvorfor lot du dem handle?

Hadde jeg sett de gå inn i butikken og senere i butikken så hadde jeg jo kastet de ut. Problemet var at det ikke var jeg som så de gå inn og når vi bare var 2 stykker hadde vi ikke oversikt i butikken 15 minutter over åtte.

sørget for å se stygt på dem når de gikk så det ikke skjer igjen.

Lenke til kommentar

Pass på hva du gjør så du ikke blir nødt til å gi deg selv fyken da.

Heldigvis har jeg en høy toleransegrense for meg selv og min egen oppførsel, så forhåpentligvis gir jeg meg ikke sparken med det første. Jeg skal høre med meg selv igjen om noen uker og rapportere eventuell mislighold (med meg selv), kanskje jeg må gi meg noen skriftlige advarsler. Det gir meg nok en lærepenge!

Med det stillingsvernet vi har her i landet bør du være forsiktig. Du vil jo slippe å gå til sak mot deg selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Har i det siste opplevd et par ganger at dørene stenges fra utsiden 5 på. Irriterende når man bare skal ha et par småting, men jeg skjønner det jo godt også. Og nei, jeg sier ikke bare at jeg skal ha noen småting, jeg skal faktisk bare ha en jus og en sandwich.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...