Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kunde: "Herregud, får man ikke FEM øre avslag når man kjøper en tv til 10tusen?!"

Meg: "Joda du fikk med en skjermrens, dessuten så er den tven på tilbud denne uka"

Kunde: "Det er for dårlig altså!!" mumle mumle mumle. Går sinna ut etter å ha betalt

 

 

What? :hrm: Er 10 000 for mye, da velger man vel en annen? Ønsker man ikke skit så kjøper man tv til 10 :tease:

Rabatt fins nesten ikke lenger med mindre man kjøper pakker og mye. Kjøp enkeltting og du får kun den prisen.

Folk krever rabatt på alt mulig dumt.

 

"Jeg har handlet for flere tusener her opp gjennom årene, da må jeg vel få rabatt?"

 

Sukk...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, bruker selv og spørre etter rabatt (ikke på tilbudsprodukter) om jeg handler "stort". I 1800 og tyttebær var jeg på 50/50 i Harstad og handlet klær for rundt fire tusen, betalte litt over tre tusen for dette, og fikk med gratis t-skjorte, lue og div. stickers (som var såååå kult på den tiden). Jeg var fornøyd, å han bak kassa var fornøyd.

Lenke til kommentar

Mer mobilprat. Nei kjære kunde jeg kan ikke heve bindingstiden din fordi du mista mobilen i kaffekoppen :( Hadde det vært mindre tid til bindingstiden din gikk ut hadde jeg hjulpet deg. Men 9 måneder blir litt for mye desverre.

 

 

Klart du kan. Bare la være å si noe om bruddgebyret, få han til å skrive under, og vis til underskriften dersom han blir vanskelig ved månedsskiftet.

Lenke til kommentar

Tja, bruker selv og spørre etter rabatt (ikke på tilbudsprodukter) om jeg handler "stort". I 1800 og tyttebær var jeg på 50/50 i Harstad og handlet klær for rundt fire tusen, betalte litt over tre tusen for dette, og fikk med gratis t-skjorte, lue og div. stickers (som var såååå kult på den tiden). Jeg var fornøyd, å han bak kassa var fornøyd.

Marginen på klær er jo ofte over 100%.På elektrovarer er den visst gjerne 3-5%, og på tilbudsprodukter hender det de er i minus. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg hater prutere og jeg hadde følt meg som en sigøyner selv om jeg skulle drive å prute på alt mulig. Møter jeg prutere på jobben ber jeg de gå.

Lenke til kommentar

Haha, det var da litt av en holdning, personlig foretrekker jeg at pengene blir i min lomme enn noen andres og med erfaringer fra mange bransjer vet jeg at marginene kan være veldig store av og til, mens andre ganger er de bittesmå eller ikke-eksisterende. Er det snakk om store summer man handler for er man jo på grensen til dum hvis man ikke spør.

Lenke til kommentar

Du kjører drosje, ikke sant? Da ser jeg at det ikke faller i god jord å prute etter en kjøretur, men det er vel ikke helt uvanlig å avtale en pris på forhånd og så skru av taksameteret?

 

Litt etterpå gikk jeg til Burger King for å kjøpe meg lunsj. Da jeg hadde bestilt mat sa jeg "og så jobber jeg i NSB, så da får jeg vel litt rabatt?" (10%) Hvorpå dama i kassa svarte "Nei, dere betaler ekstra".

Hahahahahaha. :D

 

Jeg lo også. Det var så klart en spøk og jeg fikk som vanlig rabatten min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det er faktisk veldig uvanlig.

 

1/30 kunder spør eller har kommentarer om prisen. 1/300 begynner å prute på den/ber om en pris på forhånd, kanskje 1/1000 spør meg om jeg kjører med taksameteret av. Det skjer kanskje et par ganger i året (jeg kjører langt fler enn 2000 turer i året så jeg tok ikke i).

Lenke til kommentar

Jasså. Jeg trodde ikke det var uvanlig. Selv ville jeg nok spurt på forhånd hvis jeg skulle ta drosje et lite stykke og betalte selv. De eneste gangene jeg har tatt drosje de siste par årene har arbeidsgiveren betalt uansett, og da gidder jeg ikke å prute. Jeg kan ikke komme på noen gang jeg har prutet på noe som helst egentlig, men jeg har ingenting imot det. Den dagen jeg skal foreta en storhandel av varer jeg vet at det er god fortjeneste på, kommer jeg nok til å be pent om et avslag.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått, så jobber vonfaff for seg selv? Det er så klart ikke noe lurt å be folk gå likevel, ved mindre man har veldig stor pågang av kunder, noe drosjer sjelden har. En tur med drosje koster ofte en del mer enn kostprisen vil jeg tro? Da er det kanskje dumt å miste en tur, spesielt en som er lengre enn gjennomsnittet hvis man ikke har lovt å møte opp et annet sted i det samme tidsrommet.

 

Jeg kan fortelle en historie fra jobben en gang. En buss for et tog dukket ikke opp, så jeg måtte sende et par kunder med drosje. Dette var på Ski stasjon. Kundene skulle til Vestby og Son, så jeg sendte dem med samme bil. Rett etterpå kom en snik av en drosjesjåfør og spurte hvor de skulle hen. Da jeg svarte, sa han "Det er billigere å sende to biler". Det tviler jeg på. Jeg tror også at dette var den samme drosjesjåføren som har spurt meg ved tidligere anledninger om jeg har en tur til ham de helgene det har vært buss for tog.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg hater prutere og jeg hadde følt meg som en sigøyner selv om jeg skulle drive å prute på alt mulig. Møter jeg prutere på jobben ber jeg de gå.

 

Hadde en av mine ansatte bedt folk gå fordi de prøver å prute, hadde jeg gitt de en sterk oppfordring til å si opp, for å si det sånn.

 

Så fint. Bra at jeg ikke er ansatt da :D

Lenke til kommentar

Jeg hater prutere og jeg hadde følt meg som en sigøyner selv om jeg skulle drive å prute på alt mulig. Møter jeg prutere på jobben ber jeg de gå.

 

Hadde en av mine ansatte bedt folk gå fordi de prøver å prute, hadde jeg gitt de en sterk oppfordring til å si opp, for å si det sånn.

 

Så fint. Bra at jeg ikke er ansatt da :D

 

Hos meg eller ansatt generelt? Det står jo "når jeg møter" og "på jobben"...

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Så vidt jeg har forstått, så jobber vonfaff for seg selv? Det er så klart ikke noe lurt å be folk gå likevel, ved mindre man har veldig stor pågang av kunder, noe drosjer sjelden har. En tur med drosje koster ofte en del mer enn kostprisen vil jeg tro? Da er det kanskje dumt å miste en tur, spesielt en som er lengre enn gjennomsnittet hvis man ikke har lovt å møte opp et annet sted i det samme tidsrommet.

 

Det er som regel de lengre turene folk vil prute på for det er det som koster mest (selvsagt). Samtidig er det langt mindre fortjeneste på en langtur kontra en lokaltur spesielt etter at det ble innført parallelltakster (km taksten har gått noe sinnssykt ned).

 

Men OK, jeg ber de ikke bokstavelig å gå, så frekk er jeg ikke med folk. Men jeg har en tendens til å smile/riste på hodet eller le hvis folk begynner å prute på prisen. Og så spørs det kanskje littegrann på hvem som pruter, kommer det noen ungdommer i 16 års alderen så blir jeg ikke så veldig irritert, det er jo ikke voksne folk som burde vite bedre. Er det turister er jeg også litt mer forstående.

 

Tidligere i sommer fikk jeg 4 ungdommer rundt den alderen som kom med ferja og skulle videre med toget til tusenfryd. Så jeg hentet de på bastøferjen for å kjøre de til togstasjonen.

 

Jeg sa at neste gang trenger de ikke å bestille drosje for å komme til togstasjonen for det er bare 5 minutter å gå og de hadde spart seg for masse penger.

 

Uansett spurte de hvor mye det ville koste dem hvis jeg skulle kjøre de helt til tusenfryd (3 mil). Jeg regnet ut sånn ca hva det ville kostet meg å kjøre de den strekken og ga de en ca pris på 700 kroner. De prøvde å prute på det men jeg sa til de at toget går jo om 5 minutter uansett, så hvorfor tok de ikke toget hvis 700 var for dyrt. Nei det var fordi det var en del dyrere å ta toget + buss til tusenfryd da.

 

Så for den prisen jeg ga dere får dere en billigere tur og en mer behagelig tur da jeg leverer dere rett ved inngangen. Hva er det å mase om da, spurte jeg. Så det var greit

 

Så jeg kan gi folk en fastpris også, men jeg er veldig rigid hva gjelder pruting. Jeg rikker meg ikke en tomme. Hadde det vært voksne folk hadde jeg antageligvis gått oppover i pris bare for å bli kvitt de.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...