dysfunctional Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Bra service! Kommer på en gang jeg var innom Spaceworld for å kjøpe ett tastatur (hadde gavekort der, ellers ville jeg gått i en billigere butikk), men de hadde det ikke inne på lager den dagen. Mannen bak disken ringte en kollega som kunne stikke innom butikken i Oslo før jobb dagen etter og ta med seg et slikt tastatur jeg ville ha. Formiddagen etter ringte de og sa at tastaturet hadde kommet, og jeg dro ned og hentet det. Meget god service, selv om det ikke var all verdens, var det en flott liten gest som gjorde dagen min mye bedre. Rettet litt opp det ellers dårlige inntrykket jeg har/hadde av Spaceworld. 7 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. august 2012 Del Skrevet 4. august 2012 Apropos kompensasjon. Kjøpte et headset i går, og oppdaget da jeg kom hjem at forseilingen var brutt og at ledningen ikke lå i esken. Dro så tilbake (ca 30 min på t-banen) og sa ifra. Ble fortalt at jeg ved en feiltakelse hadde fått et headset de hadde åpnet for å stille det ut i butikken, og uten at jeg selv hadde gjort annet enn å informere om feiltakelsen, fikk jeg 10 pund av kisen i kassa som sa at jeg burde kjøpe meg en sandwich. Takket pent og gikk Jeg tror at du dreit deg ut. Han mente selvfølgelig at du skulle ta pengene og gå og kjøpe en sandwich til ham. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dofty Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 For litt siden stod jeg som kundeveileder på Skøyen stasjon, og da kom det en eldre dame fra vanlig rutebuss og lurte på hvordan hun skulle komme seg til destinasjonen sin, så sa jeg at det går tog om 20 minutter, noe som var i rute og står på infoskjermer og togtabeller. "Nei, vet du hva. Dette er for dårlig. Jeg har tidsnød, jeg må få en drosje.". Da viste jeg henne drosjene hvorpå hun mente at jeg skulle betale samtidig som hun fyrte seg opp og refset NSB. Så sa jeg at det er ikke sånn det funker. "Du kan ikke møte opp og forvente at toget ditt står klart og bare venter på deg. Det er ditt ansvar at du beregner god tid og møter opp til avgangstiden, ikke våres" sa jeg myndig og spurte om hun ville ha rutetabell. "Nei" sa hun snurt og gikk å satt seg på spor 4. En kollega fortalte om en kvinne som kom slentrende en god avstand fra bussen som hadde avgangstid akkurat da. Bussen ble sendt og neste buss med avgangstid 3 minutter etter forrige tok sin plass på holdeplassen. Kvinnen begynte å skjelle ut kollegaen for at bussen ikke venta, hun fortalte at nå rakk hun ikke jobben sin på grunn av dette. Var også ei som spurte hvor buss for lokaltog til Drammen gikk, så sa jeg at det gikk tog som normalt. Da ble hun tydelig irritert, så bekreftet jeg det ved å si det igjen på en litt annen måte. "Jaja" sukket hun og gikk på toget. Det pleier som regel å være motsatt. Hun gledet seg vel til bussturen da. Har også lagt merke til at Oslofolk generelt har dårlig tid. Sier jeg at toget kommer om en halvtime så får jeg flere sukk og irriterte mennesker i Oslo enn f.eks Drammen. På sistnevnte stasjon er responsen som regel "Åja" og et smil, så setter de seg for å vente. De som blir irriterte der er som regel de som skal til Oslo. 13 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Det må være tragisk. Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 Igår på jobben: En kunde hadde sett på nettsiden vår at vi har "Lagerstatus: 1" på en vare. Han kommer etter en stund ned til butikken, hvor jeg forteller at jeg solgte dessverre den siste av den varen for 10-15min siden. Å herregud så han skulle skjelle ut meg, han ved siden av meg og butikken som helhet, ved at vi "lurte" folk inn til butikken, og "faen ikke kan selge ting når faen han skal ha det!". 24 Lenke til kommentar
Populært innlegg ColdCode Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 I går kom en kunde inn i butikken, og en kollega av meg viste han den nye Samsung S3 telefonen. Han var veldig interessert i å ha den, så kollegaen min ordnet alt av SIM-kort, abonnement osv. Når alt var ordnet, og det bare var å stappe i kortet og betale, sa han "Men, beskyttelse da??" Kollegaen min løp rundt og prøvde å finne en veske som passet, noe vi ikke har. "Dette er dårlig!" gjentar kunden flere ganger, og vi tilbyr han et bakdeksel. "Ikke faen at telefonen skal ligge å slenge så jævlig i lomma! Går jo i stykker med en gang! Nei nei nei! Dette er dårlig!!", og krevde å "heve" kjøpet. Kollegaen min måtte da ringe operatøren og be om at abonnementet ble opphevet. Kunden gjentok igjen at dette var dårlig service, og gikk sin vei. Makan til oppførsel! 21 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Nå skal det sies at en "lommebok" eller den "hinna" du kan ha på skjermen nesten er et must. Her binder du deg opp til å kjøpe en telefon for 6-7000,- og du må da bare finne deg i at mobilen din vil få riper over hele skjermen etter kort tid siden butikken du kjøper den av ikke har noen form for beskyttelse liggende på lager. Da er den ikke verdt en dritt etter noen få måneder. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Noen form for beskyttelse var vel å ta i litt. Vi har både deksler og skjermfilm, men kunden ville ikke ha noe av dette. Ikke ville han ha noen av de større veskene som passet heller. Ble litt uklart i første innlegg. Det er forresten noe som heter folkeskikk, og å spørre pent Endret 5. august 2012 av Spritty 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nik0 Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 Hatt min S2 i et halvt år, og har aldri brukt beskyttelse. Finnes ikke en ripe i skjermen eller på dekselet, enda den er mistet i bakken flere ganger. En Samsung er ingen iPhone. 17 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Har vel snart 2 måneder med Galaxy S3 der den ligger i klem i lomma flere ganger om dagen. Nøkler og penger har jeg aldri samme lomme som mobil uansett hvor mye beskyttelse det er på telefonen. Er en grunn til at man har to lommer og ikke bare en. Har enda ikke fått en skramme i S3'en min selv med en tapetkniv og annet styr i samme lomme. Skjermene på mobiler i dag kommer med Corning Gorilla Glass og det skal EKSTREMT mye til for at du får riper fordi telefonen lå i lomma. Den gamle telefonen min (Samsung i5700) kunne jeg ta en tapetkniv og skrape over skjermen med all min styrke uten at noe skjedde. Broren min kjøpte seg iPhone fordi han ville ha en telefon som tålte å ligge i lomma med penger og nøkler. Vel han fikk noen helvetes stygge riper etter bare en måned. 7 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Bare ikke legg den med skjermen ned på et støvete bord, eller ta den med på stranda. Støvkorn/sandkorn tar knekken på gorilla glass. 2 Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Har en Samsung S2 selv. Men etter en måned så fikk skjermen allerede riper. Dette ved å bruke den i en bukselomme hvor den lå helt alene. Alt anna brukte jeg jakkelommen til. Det er pokker meg umulig å unngå uten skjermfilm eller en eller annen holder til mobilen. Var ekstremt forsiktig, men neida. Lenke til kommentar
Populært innlegg FrankBjarne Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 Jeg nekter og tro at det bare "ble" riper i skjermen. Om dine bukselummer var 100% rene (uten sandkorn, etc) og du ikke la den på steder der riper kunne oppstå er det null sjanse for at det kunne ha skjedd. Da må telefonen din allerede ha hatt svakheter. 12 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Moderatormelding Nok mobilprat! KristianModerator 7 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Nå skal det sies at en "lommebok" eller den "hinna" du kan ha på skjermen nesten er et must. Her binder du deg opp til å kjøpe en telefon for 6-7000,- og du må da bare finne deg i at mobilen din vil få riper over hele skjermen etter kort tid siden butikken du kjøper den av ikke har noen form for beskyttelse liggende på lager. Da er den ikke verdt en dritt etter noen få måneder. Du må ikke finne deg i det nei. Hvis du er bittelitt smartere enn gjennomsnittet, så vil den lille grå finne ut at det faktisk er et enormt antall av butikker som selger beskyttelse til alle slags modeller. EDIT: Woops Endret 5. august 2012 av Muffinss Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 5. august 2012 Del Skrevet 5. august 2012 Apropos kompensasjon. Kjøpte et headset i går, og oppdaget da jeg kom hjem at forseilingen var brutt og at ledningen ikke lå i esken. Dro så tilbake (ca 30 min på t-banen) og sa ifra. Ble fortalt at jeg ved en feiltakelse hadde fått et headset de hadde åpnet for å stille det ut i butikken, og uten at jeg selv hadde gjort annet enn å informere om feiltakelsen, fikk jeg 10 pund av kisen i kassa som sa at jeg burde kjøpe meg en sandwich. Takket pent og gikk Jeg tror at du dreit deg ut. Han mente selvfølgelig at du skulle ta pengene og gå og kjøpe en sandwich til ham. Neppe, for han sto og spiste selv Han kjenner meg igjen, og prøver alltid å uttale navnet mitt hver gang jeg er i butikken hans. Det er en liten, frittstående spesialbutikk. Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 5. august 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2012 (endret) Da, så. Jeg var på jobb i dag tidlig, som forresten var den siste dagen i det store sommerbruddet til togene. Forskjellen på jobben i dag og de fleste andre dager var at jeg var "bussveileder". Da er ikke jobben min å veilede kundene, men å ringe opp busser og fortelle sjåførene når og hvor de skal kjøre fram på spor 19. For det første toget i retning Trondheim skulle det gå 6 busser, men det holdt med 4 av dem. Jeg fortalte en av de andre to at han kunne la være å kjøre den turen og heller dra til sin neste tur. Den aller siste bussen var der ikke, så jeg ringte for å fortelle ham det samme. Da jeg ringte, lå han visst og sov i bussen og var i ørska. "Du skulle kjøre klokka 7.37 til Lillestrøm, ikke sant?" spurte jeg. Før jeg rakk å si noe mer fikk han panikk fordi han hadde forsovet seg og klokka var etter avgangstida. Han ble veldig lettet da jeg sa at det ikke var noen fare. Han var innom en tur senere på dagen og takket for at jeg hadde vekket ham og at han slapp å kjøre. Litt etterpå gikk jeg til Burger King for å kjøpe meg lunsj. Da jeg hadde bestilt mat sa jeg "og så jobber jeg i NSB, så da får jeg vel litt rabatt?" (10%) Hvorpå dama i kassa svarte "Nei, dere betaler ekstra". Endret 5. august 2012 av Zarac 39 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 (endret) Mer mobilprat. Nei kjære kunde jeg kan ikke heve bindingstiden din fordi du mista mobilen i kaffekoppen Hadde det vært mindre tid til bindingstiden din gikk ut hadde jeg hjulpet deg. Men 9 måneder blir litt for mye desverre. Endret 6. august 2012 av l0Ff 2 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Jeg lurer på hva folk forventer seg noen ganger.. Kunde kommer og skal reklamere på noe, jeg sender han til riktig sted, og han ser at det står hele TO kunder der fra før av, og han bare hisser "fy faen!".... 2 kunder? 2?! Det var begge utleveringer, en kameralinse og en pc eller noe. Det tar null tid, men uansett, to stk var for mye for han til å ikke klage.. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 Litt etterpå gikk jeg til Burger King for å kjøpe meg lunsj. Da jeg hadde bestilt mat sa jeg "og så jobber jeg i NSB, så da får jeg vel litt rabatt?" (10%) Hvorpå dama i kassa svarte "Nei, dere betaler ekstra". Hahahahahaha. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå