Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var det ikke snakk om 6 nye uker neste sommer for å bytte svillene i tunellen i Oslo?

 

Jeg hørte om de gale svillene, men jeg har foreløpig ikke hørt noe om noe nytt stort sommerbrudd. Jeg klager uansett ikke hvis jeg har 6 ukers sammenhengende jobb neste sommer også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste i annen tråd nå om en som hadde fått for mye vekslepenger tilbake og bare tatt dem uten å si fra. Nå er det kanskje ikke så mye tap for store kjeder avhengig av beløpet.

 

Det var en gang jeg hadde handlet inn en del julebrus og sluttsummen virket lite ifht det jeg hadde. Kommenterte på det og fant ut kassadamen ikke hadde slått inn alt. Fikk rettet opp i det. Husker ikke hva eksakt sum ble på men hun var takknemlig hvertfall. Må nok innrømme at jeg har beholdt noe hvis det er snakk om lite summer og ikke oppdager det med en gang.

 

Andre som har liknende historier med både ærlige og uærlige hensikter?

Lenke til kommentar

Leste i annen tråd nå om en som hadde fått for mye vekslepenger tilbake og bare tatt dem uten å si fra. Nå er det kanskje ikke så mye tap for store kjeder avhengig av beløpet.

 

Det var en gang jeg hadde handlet inn en del julebrus og sluttsummen virket lite ifht det jeg hadde. Kommenterte på det og fant ut kassadamen ikke hadde slått inn alt. Fikk rettet opp i det. Husker ikke hva eksakt sum ble på men hun var takknemlig hvertfall. Må nok innrømme at jeg har beholdt noe hvis det er snakk om lite summer og ikke oppdager det med en gang.

 

Andre som har liknende historier med både ærlige og uærlige hensikter?

 

Minner meg om den gangen jeg jobbet på Kiwi og slo inn 6 6-packs i stedet for 1. Hverken jeg eller kunden la merke til dette før hun 10 minutter senere kom inn igjen med kvitteringen. Hun handlet altså mer enn denne sixpacken så sluttsummen var det ingen som stusset på.

 

Grunnen til at jeg slo inn 6x var at jeg skulle ta enkeltøllen, siden denne strekkoden er på siden av ølboksen, mens strekkoden for hele sixpacken er under. Altså slipper jeg å løfte på den, samt gjøre feil hvis det er mindre enn 6 øl i 6packen.

 

Det samme skjedde en venn av meg, men motsatt. I russetida skulle han kjøpe en kasse pils, men betalte bare for 4 øl fordi personen i kassen slo inn enkeltøl i stedet for sixpack. Vennen min sa ikke noe.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en lignende opplevelse i sommer. Kjøpte en del dagligvarer og to seksere med øl. Plutselig har jeg betalt 1800. Riktignok en del mat, men men. Det viser seg at jeg har betalt for seks seksere i stedet for to. Så dama i kassa slår 35 øl i retur og gir meg pengene tilbake, og ber meg om å kjøpe 11 slik at det blir riktig.

Endret av Han Far
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Der jeg jobbet før så hadde det kommet med to 200 lapper isteden for en. Kunden, som er en fast gjenganger på stedet, presterte å si at hun burde beholde den ekstra 200 lappen fordi jeg gjorde feil. Dette mente hun ikke som en spøk og jeg endte opp med å kikke rart på hu for så å be om 200 lappen tilbake. Enkelte folk er helt stutte i hue.

 

Heldigvis er ikke folk like store drittsekker i dagligvaren her. Tror ikke jeg har møtt på en sint kunde eller en drittsekk som blir illsint fordi det ble med en veksel for mye eller for lite. Noe som kan skje en gang i blant om man ikke følger 100% med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Andre som har liknende historier med både ærlige og uærlige hensikter?

 

Kjøpte ein gong ei kasse med øl frå eit mikrobryggeri. Ølet kosta nøyaktig 50 kroner per flaske, i kassa var det 12 flasker.

 

På denne kassa var det klistra ein etikett som berre var tatt frå ei ølflaske. Han karen i kassa skanna då denne etikketen og ville ha 50 kroner for heile kassa.

Då måtte eg nesten seie ifrå. Det er ganske stor forskjell på 50 kroner og 600 kroner.

 

 

 

.. er egentlig en ærlig sjel når det kommer til slike ting, men full som jeg var gikk de rett i lommen.

 

Eg kan sjå at dette er eit problem ja, når du er litt full så er dømmekrafta vesentlig svekka, i tillegg så gjer alkoholen at du ikkje tar så tungt på ting heller. Av og til skjer nok slike feil den andre vegen også, at du er full og kjøper øl i baren og ender opp med å betale meir enn du skal utan at du oppdager det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en kar på tråden som var sint som et lemen fordi han ikke kom seg på nett og truet med å si opp abonementet sitt siden dette naturligvis var vår feil. Jeg feilsøker utstyr og ser ingen problemer der. Videre viser det seg at karen fann ut han ville ha trådløst internett, og at han da hadde skaffet seg en router som han hadde koblet på uten å konfigurere først. For det er jo logisk det at dersom en kobler på en boks med antenner, så blir internett automatisk trådløst og det er topp stemning i stuen. Løsningen ble at jeg fikk han til å komme inn med den trådløse og alt som hørte til slik at jeg kunne konfigurere den. (For ta det over telefon med en slik kis tviler jeg på hadde gått så bra...)

 

Må si jeg elsker de som gjør ting først uten å spørre, for så å klage på at det ikke virker som det skal. Ja, det er liksom vår feil at ting ikke fungerer når du har gjort noe uten å ha hørt med oss først... Makan til folk.

 

 

Dagen ble litt lysere takket være Komplett, for der kom jeg over dette:

"Råere pris på denne lekre LED TVen skal du lete lenge etter! (Hadde Chuck Norris vært her, hadde han kjøpt 2 selv). Kvaliteten stjeler all oppmerksomheten!" I see what you did there Komplett. :ph34r:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Andre som har liknende historier med både ærlige og uærlige hensikter?

Kjøpte 4 six-packs, endte opp med at jeg bare betalte for én sixpack.

 

Innså det når jeg kom meg i bilen, så jeg gikk inn igjen og sa i fra.

 

Hun ble veldig glad over at jeg sa i fra, da :)

Endret av Sulfuric
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andre som har liknende historier med både ærlige og uærlige hensikter?

 

Var en kunde som skulle spille Rikstoto for 74 kroner, han gir meg en hundrelapp, hvorpå jeg gir ham 74 kroner tilbake. En mindre glipp fra min side tidlig en mandags morgen. Skjønte ikke hva jeg hadde gjort før han hadde gått ut av butikken, men han kom heldigvis inn igjen etter et par minutter og sa at han ikke hadde samvittighet til å dra avgårde med for mye penger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Solgte kunde bilpakke. De rkunden får handsfree, lader og holder for 699 istdenfor 899 som er standardprisen. Glemte å nedjustere salget i kassa da summen var stor allerede pga mobilkjøp. På kvelden kom jeg på at jeg glemte å slå 200 kr rabatt så ringte kunden som ble sjeleglad for at jeg var ærlig og ringte og sa hun kunne komme og hente 200 kr pga feilslag:)

Det verste er at du helt sikkert finner kunder som hadde blitt sur fori de måtte innom butikken, og skjelt deg ut..

Det skjer stadig vekk hos oss. Det hender av og til at det skjer feil, og da skal selvfølgelig kunden kompenseres "i huet og ræva". Ofte hender det vi slenger med en pose Daim eller ett eller annet for bryderiet, uten at kunden trenger å spørre, men kundene hvis tid er så kostbar at de begynner å bråke så snart de er inne i butikken har jeg lite til overs for... Endret av Svein_Jarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos kompensasjon. Kjøpte et headset i går, og oppdaget da jeg kom hjem at forseilingen var brutt og at ledningen ikke lå i esken. Dro så tilbake (ca 30 min på t-banen) og sa ifra. Ble fortalt at jeg ved en feiltakelse hadde fått et headset de hadde åpnet for å stille det ut i butikken, og uten at jeg selv hadde gjort annet enn å informere om feiltakelsen, fikk jeg 10 pund av kisen i kassa som sa at jeg burde kjøpe meg en sandwich.

 

Takket pent og gikk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...