Hyperio Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Det er sånt folk må finne seg i når det gjelder sjefen over alle sjefer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Har hatt en del sånne ting jeg også, skjermer som på magisk vis knuser når de står på pulten, taster som plutselig setter seg fast, men har hatt noen ganske ærlige også En skriver på en båt hadde ganske ofte problemer, og fikk service hver gang. De ville ha ny men service-avtalen tilsa at den skulle bli reparert. Å bestille ny var ikke gjort i en håndvending. Så, kapteinen tok den med på brygga(eller var det skytebana?) å brukte den som blink, da fikk han ny Var en som rett ut sa han hadde sølt yoghurt i pc`n og trengte en ny. Mye lettere for support med slike ting enn 10-15 minutter feilsøking pr telefon før brukeren plutselig kommer på at han sølte noe i den dagen før, men at den virket som normalt etterpå. Skjønner ikke hvorfor folk ikke sier det som det er med en gang, spesiellt når det ikke har noen som helst konsekvens for dem. Og utallige folk som tror de kan overtale support til å enten hente ut filer fra områder de ikke har tilgang til eller resette passord og oppgi det pr telefon, utrolig hvordan de enten prøvde å kommandere det(jeg SKAL ha..), overtale eller "true" med å ta det opp med sjefen og slikt. Skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å prøve seg på slikt... 6 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Og utallige folk som tror de kan overtale support til å enten hente ut filer fra områder de ikke har tilgang til eller resette passord og oppgi det pr telefon, utrolig hvordan de enten prøvde å kommandere det(jeg SKAL ha..), overtale eller "true" med å ta det opp med sjefen og slikt. Skjønner ikke at folk i det hele tatt gidder å prøve seg på slikt... Hehe, kvinnfolket jobber som kundeveileder i et telefonselskap. Utrolig hvor mange som skal anmelde, gå til media, er advokat og lignende når de ikke får vilja si. For ikke å snakke om de som har kreft eller mistet mann/kone/barn når telefonen dems er sperret fordi regninga ikke er betalt og trenger den åpnet igjen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2012 http://notalwaysright.com/murrays-law/22083 Vær så snill, si at noen av dere her gjør det samme 22 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 http://notalwaysrigh...rrays-law/22083 Vær så snill, si at noen av dere her gjør det samme Haha! Det skal jeg iallfall begynne med! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Den der skal foreslås på neste butikksmøte hos oss. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Med det stillingsvernet vi har her i Norge ville det vel ikke vært særlig troverdig. 5 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Så ikke ta den like langt. Bare gi vedkommende en skikkelig skyllebøtte. Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 27. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2012 Med det stillingsvernet vi har her i Norge ville det vel ikke vært særlig troverdig. Et annet problem er at før eller siden vil en tidligere sint kunde komme tilbake til forretningen og se Murray jobbe. 10 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Da har de forhåpentligvis roet seg ned i mellomtiden. Hvis ikke får man bare ta den utskjellingen man uansett hadde fått forrige gang. Spørs jo lit hva slags butikk dt er selvfølgelig, fungerer neppei matbutikk der du de aller fleste kundene vil se vedkommende igjen. Har de sluttet med kommentarene på notalwaysright? :S Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det en bør gjøre da er selvsagt å velge ut en tilfeldig kunde og skjelle ut den personen i stedet for. Funker sikkert det og. At han ikke er i uniform forklares selvsagt med at han er på vei hjem. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 I dag tidlig sto jeg på bussmottaket til Oslo S. På en buss som kom var det en stor koffert som hadde blitt glemt igjen, men karen som eide den kom springende tilbake etter noen minutter. I mellomtida fortalte bussjåføren om en tidligere busstur i sommer, der en kunde hadde glemt igjen gebisset sitt. Det er godt gjort. Hvis man mangler tennene sine når man går av en buss, bør man få følelsen av at noe ikke stemmer helt. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 27. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 27. juli 2012 Her om dagen skjedde det jeg har fryktet så mange år; den forbanna telefonen fant ut i løpet av natta og hoppe over en dag på vekkingen så når klokken ble 07.00 og jeg skulle vært på jobb, så lå jeg der og sov. Så ble ringt opp, og måtte stresse ned på jobb. Dette er essensielt for resten av historien, ettersom jeg normalt sett har 25 minutter med "oppvåkning", som igjen er meget viktig for hvordan dagen går. Så der var jeg da på jobb, kl 07.20, og MEGET groggy. For å gjøre saken enda værre, var kaffemaskinen i frokostsalen fylt til randen med turister. Så, jeg måtte gå litt lengere for kaffen; til baren. Så mens jeg sto der og ventet på kaffen, begynte bjellen i resepsjonen å ringe infernalsk. Så jeg røsket med meg koppen halvfylt med kaffe og jogget ned i resepsjonen, til synet av 20 gamle tyske damer som lekte Makarena med klokken, helt fra seg. Saken? De skulle levere nøkkelkortet sitt, for et rom som allerede er betalt, som de ikke har satt noe på. Så eneste de ville, var å legge nøkkelkortet i handa mi og blabre en hel masse på Tysk som jeg ikke skjønte fra før av. Dette til en morragretten, kaffeløs, nordlending .... De skal prise seg lykkelig for at de overlevde. Sak 2 skjedde i dag. Da jeg sto og sjekket ut en gjest, som da og hadde noen spørsmål om severdigheter og hva de kan gjøre. Jeg oppererer med ganske enkel kø kultur, er du nestemann i køen har du min oppmerksomhet, sniker du i køen kan du råtne i helvette. Funka fett Og da jeg står og forklarer om severdigheter og det gjesten har lurer på, kommer det 3 tyske damer springene, røsker med seg noen postkort og straber rett forbi han jeg står og snakker med, for deretter å vifte kortene rett under nesa på meg og blabrer på tysk etter pris og frimerker. Jeg ser på dem og sier på engelsk "Just a moment". Ettersom det er ferieavikling var jeg alene i resepsjonen. Tok de hintet? Neida, de sto der og "Unshuldningen" seg og "briefmarken" i mente mens jeg bare ignorerte dem og fortsatte med å forklare gjesten fremfor meg det han lurte på. Tok disse forbanne damene hintet? Neida, de fortsatte, til jeg sa til dem "The line starts behind this gentleman, and you just have to wait for your turn" før jeg unnskyldte meg til han som fremdeles hadde noe han lurte på. Damene trakk seg heldigvis tilbake da, og stilte seg heldigvis i køen. Hadde de det travelt? Neida, når jeg hadde ekspedert dem, satte de seg ned i lobbyen med penn og en kaffekopp og skrev kort de. Og der satt de i en halvtime før de kom bort og skulle poste kortene, i en postkasse som henger 2 meter unna på veggen, som jeg forklarte til dem, hvor de så dumt på meg og viftet kortene sine under nesa på meg. Så jeg måtte legge fra meg romfordelingen (som på enkelte dager med 200 forskjellige forespørsler for vært rom kan være tricky å balansere) bare for å poste kortene deres. Tror jeg sprengte 3 sikringer bare på å holde meg rolig. 29 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Turister+Lofoten=Kundebehandlerers mareritt Lenke til kommentar
Populært innlegg kaffebryggare Skrevet 28. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. juli 2012 Noen pizzabud er så søte når de får tips. Pizzabud: "Det blir 250kr blabla" Meg: "*gi 300kr* Her, bare ta resten" Pizzabud: "HÆH?" Meg: "Altså i tips" Pizzabud: "SKAL JEG FÅ TIPS?! Tusen takk! Meg: "Bare hyggelig, ha en god helg." Pizzabud: "Jeg skal ha en strålende helg, tusen takk igjen og ha en fantastisk helg du også!" Derfor tipser jeg. 34 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Ikke fått tips som postmann enda, ikke at jeg forventer det heller. Begynner å bli lei gamle damer som sier at jeg bare kan beholde regningene deres og ler. Er vel ikke annet å gjøre enn å smile med. 5 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Noen pizzabud er så søte når de får tips. Pizzabud: "Det blir 250kr blabla" Meg: "*gi 300kr* Her, bare ta resten" Pizzabud: "HÆH?" Meg: "Altså i tips" Pizzabud: "SKAL JEG FÅ TIPS?! Tusen takk! Meg: "Bare hyggelig, ha en god helg." Pizzabud: "Jeg skal ha en strålende helg, tusen takk igjen og ha en fantastisk helg du også!" Derfor tipser jeg. HAHA, kjente meg godt igjen i den der Er ufattelig få som faktisk tipser, så vi setter veldig pris på dere som faktisk gjør det 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg vikingkylling Skrevet 28. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. juli 2012 Ikke fått tips som postmann enda, ikke at jeg forventer det heller. Begynner å bli lei gamle damer som sier at jeg bare kan beholde regningene deres og ler. Er vel ikke annet å gjøre enn å smile med. Neste gang en gammel dame sier du kan beholde regningen kan du jo gjøre det. Hun skifter nok raskt mening når hun får purring fordi hun ikke betalte regningen. 17 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 De skulle levere nøkkelkortet sitt, for et rom som allerede er betalt, som de ikke har satt noe på. Så eneste de ville, var å legge nøkkelkortet i handa mi og blabre en hel masse på Tysk som jeg ikke skjønte fra før av. Jeg trodde man "måtte" sjekke ut før man forlater hotellet? Hvis det ikke er nødvendig er det nytt for meg. Og hva skjer egentlig med nøkkelkortene man leverer inn (slike med magnetstripe)? Blir de gjenbrukt, eller blir de bare kastet? Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg jobber ikke i hotell, men har værtt på en del opp gjennom årene. Man sjekker vel ut for å si ifra at man har forlatt hotellet og for å gjøre opp for seg om man har regninger på rommet? (bruk av minibar osv). Har man ikke brukt noe som helst er det vel bare å legge nøkkelkortet i skranken så de ser man er dratt. Nøkkelkortene går vel til dørene? At det er magnetstripe gjør vel bare at de kan koble den til en dør elektronisk, i stedet for å være bundet til en bestemt nøkkel til en bestemt dør. Trenger de flere nøkler er det bare å bestille flere nøkkelkort, og om en gjest tar meg seg nøkkelkortet blir det vel ugyldig etter en viss tid uansett. Antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå