Hanske Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg glemte å nevne at jeg så selveste sjefen over alle sjefer på jobb på søndag, nemlig Asgeir fra barne-TV. Jeg tror også at jeg så Venstre-leder Trine Skei Grande gå på en buss til Drammen i dag. Ser ham jevnlig. Bor i samme område som jeg. Første gang jeg så ham, ble jeg skuffet over at han ikke hadde rødt hår. I går: En kunde som hadde mistet telefonen i vann og mente at det gikk på garanti Hvorfor gjør det ikke det? For å ta en hendelse som skjedde meg for noen få år siden kjøpte jeg en helt ny telefon i en butikk, komplett med ett års bindetid og det der. To dager senere var jeg uheldig og mistet den i snøen, så det ble litt fuktskader og telefonen sluttet å virke. Da jeg var i butikken sa selgeren rett ut at garantien gjalt alt mulig av hendige uhell, skader og så videre i en viss tid, men å miste den i snøen her i Norge hvor det er åtte måneds vinter er tydeligvis ikke et hendig uhell? WTF? Resultatet var at jeg gav opp å diskutere med selgeren, dro fra butikken og har til dags dato aldri vært innom der igjen. Maken til drittgaranti skal man lete lenge etter. Garanti betyr jo at de garanterer at ingen feil på telefonen skyldes feil hos dem. At du mister den i snøen, er din feil. Da får du tegne forsikring. 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Helt riktig Hanske. Her er det selgeren som ordlegger seg veldig dårlig. Garanti dekker kun feil på telefonen som ikke er påført av deg, som slag og fukt. Er det feil på skjerm eller annet som du ikke har påført den så går det på garanti, ellers er det forsikring eller egen lommebok. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 I går: En kunde som hadde mistet telefonen i vann og mente at det gikk på garanti I dag: En eldre dame hvis telefon hadde dårlig batteritid, og hun måtte ha nytt batteri. Jeg sa at det ville koste mye, og at hun ville få lang leveringstid(ville jo helst slippe å styre for å bestille ETT batteri). Det var ingen problem sa hun, for hun var veldig avhengig av telefonen. Etter å snakket med henne i rundt 30 minutter, og ha måttet gjenta ting 5-6 og opp mot 7 ganger, og ha "avvist" flere kunder, fant hun ut av at hun ikke ville ha hverken ny mobil eller batteri allikevel. Det var de pengene! Fantastisk serviceinnstilling må jeg si. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 I går: En kunde som hadde mistet telefonen i vann og mente at det gikk på garanti I dag: En eldre dame hvis telefon hadde dårlig batteritid, og hun måtte ha nytt batteri. Jeg sa at det ville koste mye, og at hun ville få lang leveringstid(ville jo helst slippe å styre for å bestille ETT batteri). Det var ingen problem sa hun, for hun var veldig avhengig av telefonen. Etter å snakket med henne i rundt 30 minutter, og ha måttet gjenta ting 5-6 og opp mot 7 ganger, og ha "avvist" flere kunder, fant hun ut av at hun ikke ville ha hverken ny mobil eller batteri allikevel. Det var de pengene! Fantastisk serviceinnstilling må jeg si. Kanskje han heller ville ha det sammen med en større bestilling, da det å sende ett batteri for å selge for den faste prisen det har, ville gitt et stort nok tap til at det er verdt det for butikken å vente til neste forsending fra leverandøren kommer til butikken. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Tap? Særlig. Men man ville ikke tjent noe, mest sannsynlig gått i null. Skulle bare sagt at jada, det ordner vi, og brukt 5 min maks..og så tjent penger på å betjene resten som gikk. 7 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Batteriet fantes ikke lenger til bestilling, en gammel Doro telefon. Nå synes jeg at jeg var ganske høflig som faktisk sto der nesten en halvtime med henne, istedenfor å gi opp og gå Skulle vært nok å si èn gang at nei, vi har ikke batteriet - gå til de som kjøpte deg telefonen og se om de har noe igjen på sitt lager. Samtidig så er det jo ganske surt å holde på i en halvtime og så ikke tjene noe penger på det Endret 26. juli 2012 av Spritty Lenke til kommentar
Populært innlegg M.H Skrevet 26. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. juli 2012 Her en dag fikk jeg beskjed om at en av av brukerne trengte ny mus straks. Den gamle virket hvis ikke mer. Drakk opp kaffen mens jeg gjorde ferdig det jeg holdt på med. Tok med en ny mus og dro så ned til kontoret hans for å se hva problemet var. Straks jeg kom inn døren så jeg at han så litt stresset og ukonfortabel ut. Det viste seg at musen var fysisk ødelagt. Begge museknappene var brukket av, "bunnen" av musen var sprukket og ledningen var av. Fritt oversatt til bokmål: Jeg: Jaha... Hvordan fikk du til det her? Han: Jeg vet ikke helt... Den bare ble sånn. Jeg: Helt av seg selv? Han: Ja, eller jeg dultet litt borti kaffekoppen med den. (det var sølt litt kaffe på pulten) Jeg: Litt borti kaffekoppen, ja...? Han svarte ikke noe mer på det, men jeg skiftet bare musen og gikk uten noe mer snakk om hvordan det hendte. Vet fra før at han kan være "litt" hardhendt med datautsyr. Han skriver ut mye sensitive opplysninger, så han har egen skriver på kontoret. Den har vi og skiftet en del ganger med ødelagte papirskuffer og knekte hengsler osv. Noen skjermer og tastatur har det og blitt. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 26. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. juli 2012 "Den bare ble sånn" Verdens mest vanlige årsak til ødelagte, knuste, druknede og knekte ting. Og selvfølgelig er det ikkeno personen selv har gjort! 16 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Helt riktig Hanske. Her er det selgeren som ordlegger seg veldig dårlig. Garanti dekker kun feil på telefonen som ikke er påført av deg, som slag og fukt. Er det feil på skjerm eller annet som du ikke har påført den så går det på garanti, ellers er det forsikring eller egen lommebok. Kanskje det, men som jeg sa garanterte selgeren for at avtalen (hva man nå enn kaller det) dekker det aller meste av hendige uhell. Om jeg så hadde lagt telefonen på asfalten og kjørt over den med bilen skulle det bare være å levere den inn igjen. Men at den ramler i snøen er så uvanlig at det ikke dekkes. For den saks skyld er det bare å lese i forsikringspolisen til den forrige bilen min (tror det var Gjensidige.). Den dekker det aller meste, inkludert om den blir kapret av terrorister og brukt som bombe, og om den skulle være uheldig og ramle ned i en vulkan. (seriøst, det står i polisen. Kanskje ikke ordrett sånn, men likevel.) Men prøv å forklar dem at noen rygget på deg i et parkeringshus da du var og handlet? Sånt nekter de å godta. 2 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Aldri personen selv sin feil, nei. Om det skulle være noen tvil, så måtte det nok mye større krefter til enn en dunk borti kaffekoppen for å ødelegge musen slik. Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Helt riktig Hanske. Her er det selgeren som ordlegger seg veldig dårlig. Garanti dekker kun feil på telefonen som ikke er påført av deg, som slag og fukt. Er det feil på skjerm eller annet som du ikke har påført den så går det på garanti, ellers er det forsikring eller egen lommebok. Kanskje det, men som jeg sa garanterte selgeren for at avtalen (hva man nå enn kaller det) dekker det aller meste av hendige uhell. Om jeg så hadde lagt telefonen på asfalten og kjørt over den med bilen skulle det bare være å levere den inn igjen. Men at den ramler i snøen er så uvanlig at det ikke dekkes. For den saks skyld er det bare å lese i forsikringspolisen til den forrige bilen min (tror det var Gjensidige.). Den dekker det aller meste, inkludert om den blir kapret av terrorister og brukt som bombe, og om den skulle være uheldig og ramle ned i en vulkan. (seriøst, det står i polisen. Kanskje ikke ordrett sånn, men likevel.) Men prøv å forklar dem at noen rygget på deg i et parkeringshus da du var og handlet? Sånt nekter de å godta. du snakker om forsikring og ikke garanti du nå da. Garanti dekker aldri støtskader/vannskader ol. Den dekker funksjonsfeil og produkskjonsfeil. Forsikringer dekker resten. Så han duden har nok drekki noe han ikke burde på jobb! 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Og der legger vi fra oss diskusjonen om garanti/forsikring og vannskade og vender tilbake til trådens tema; morsomme historier om eller fra kunder Mkay? 1 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Var ei bekjent av meg som jobba i ein klesbutikk. Det kom ein eldre mann inn (50/60-åra) som skulle ha seg ny bukse, og samtalen gikk omtrent slik: Ho: Trenger du hjelp? Kunde: Jaa, skulle hatt ny bukse eg... Ho: Kva størrelse bruker du då? Kunde: Neeeei, det er eg no ikkje heilt sikker på... Ho: Du kan jo sjekke på buksa du har på deg no då, det pleier å vere ein lapp på buksa der måla står på. Mannen prøver så å ta ned buksa mens han står midt i butikken, og ho seier forskrekka: Vi har prøverom der du kan sjekke størrelsen... Kunde: Kva f*en, skal dette liksom vere service?? *stormer ut av butikken* 6 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Må man ha prøverom for å sjekke lappen på innsiden av buksa nå? 3 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Sjekker selv lappen midt i butikken, visste ikke at det var tabu jeg heller. 2 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Å sjekke lappen i seg selv burde ikke vært noe problem, men nå står det da at han begynte å ta av seg buksa. 3 Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Han prøvde å ta av seg heile buksa ja Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Ser nå ikke helt problemet med å vise bokseren uansett jeg da. Det går da både damer og menn rundt i full offentlighet med kortere bekledning enn det. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Sant nok det, men vil ikkje tru det er så behagelig at en gamling kler av seg offentlig framfor deg uansett Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Du fikk slått av en prat med sjefen over alle sjefer regner jeg med. Han virker jo jævlig fet. Språk om han lkan lage vafler Jeg hadde lyst, men det var mye folk og mye å gjøre der akkurat da, i tillegg til at han så litt travel ut selv. Jeg syntes på en måte ikke at det var verd å forsinke deler av togbusstrafikken for å slå av en prat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå