Diskutant Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Stol på meg, vi har særdeles proffe folk på butikken Nå stiller jeg meg nøytral i diskusjonen deres, men akkurat det argumentet bruker Elkjøp også, for å si det sånn.. 3 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg leste det du skrev - jeg leste at dere prøvde å få kunden til å kjøpe noe han ikke burde trenge å kjøpe. At han trenger det likevel er Canal Digitals feil, ikke deres. Men kunden hadde fått en mye bere oppleelse hvis dere hadde forklart ham at ete er Canal Digitals feil, så han må ringe dem - uten å nevne noe om å kjøpe noe som helst. Det er jo ingen andre skyld enn dere at han får inntrykket at dere vil pushe på hamnoe han mener han kke burde trenge. (Og det har han attpåtil rett i.) Noen ganger er den best løsningen faktisk å sende kune videre, i stedet for å fortsette å prøve å pushe en løsning du for lengst har skjønt at kunden ikke vil ha. Etter å ha lest det en gang til, var "særdeles slett kundebehandling" kanskje ikke helt på sin plass, men jeg skal love deg at det er mange exper/elkjøpansatte der ute som kunne ha løst den situasjonen uten det mildt sagt elendige utfallet dere fikk der i gården, Her ender det med at dere må tilkalle en vekter fordi dere har bidratt sterkt til å skape en negativ situasjon. "Beklager, som sagt er dette noe som skyldes at Canal Digitalhar gjort endringe i nettet sitt, du må ringe dem, det er et kjent problem. Nå kan vi essverre ikke hjelpe deg mer." Burde kommet rimelig tidlig i den samtalen du skisserer der. "Dårlig kundeservice" er noen ganger god kundeservice. Det er forøvrig ikke bare de analoge kanalene CanalDigital fucker opp jevnlig. (Dette er en rant uten noen sammenheng med resten av diskusjonen.) Underscan (så du får med de hvite "grenselinjene" på en av kantene, ofte øverst,) letterboxing på alle sider og diverse varierer viltinnimellom fra kanal til kanal og program til program. Slitsomt å måtte kompansere med tv-fjernkontrolen hele tiden, fordi dekoderen ikke klarer den enkle jobben å sende samme format hele tiden, elelr fori e sender ut dårlig råmateriale. Canal Digital er generalt ganske crappy på alt som går gjennom kabelen med unntak av internett. Endret 21. juli 2012 av NgZ 6 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg leste det du skrev - jeg leste at dere prøvde å få kunden til å kjøpe noe han ikke burde trenge å kjøpe. At han trenger det likevel er Canal Digitals feil, ikke deres. Men kunden hadde fått en mye bere oppleelse hvis dere hadde forklart ham at ete er Canal Digitals feil, så han må ringe dem - uten å nevne noe om å kjøpe noe som helst. Det er jo ingen andre skyld enn dere at han får inntrykket at dere vil pushe på hamnoe han mener han kke burde trenge. (Og det har han attpåtil rett i.) Noen ganger er den best løsningen faktisk å sende kune videre, i stedet for å fortsette å prøve å pushe en løsning du for lengst har skjønt at kunden ikke vil ha. Etter å ha lest det en gang til, var "særdeles slett kundebehandling" kanskje ikke helt på sin plass, men jeg skal love deg at det er mange exper/elkjøpansatte der ute som kunne ha løst den situasjonen uten det mildt sagt elendige utfallet dere fikk der i gården, Her ender det med at dere må tilkalle en vekter fordi dere har bidratt sterkt til å skape en negativ situasjon. "Beklager, som sagt er dette noe som skyldes at Canal Digitalhar gjort endringe i nettet sitt, du må ringe dem, det er et kjent problem. Nå kan vi essverre ikke hjelpe deg mer." Burde kommet rimelig tidlig i den samtalen du skisserer der. "Dårlig kundeservice" er noen ganger god kundeservice. Det er forøvrig ikke bare de analoge kanalene CanalDigital fucker opp jevnlig. (Dette er en rant uten noen sammenheng med resten av diskusjonen.) Underscan (så du får med de hvite "grenselinjene" på en av kantene, ofte øverst,) letterboxing på alle sider og diverse varierer viltinnimellom fra kanal til kanal og program til program. Slitsomt å måtte kompansere med tv-fjernkontrolen hele tiden, fordi dekoderen ikke klarer den enkle jobben å sende samme format hele tiden, elelr fori e sender ut dårlig råmateriale. Canal Digital er generalt ganske crappy på alt som går gjennom kabelen med unntak av internett. Nå er det en hel sfære av ikke-verbal kommunikasjon jeg ikke har formidlet i historien min. Som jeg sa, jeg sier dette til alle mann, og jeg har aldri blitt skutt ned på det før. Kunden var hellig overbevist om at TV'en hans var ødelagt og han ville ha ny på garantien. Jeg husker ikke nøyaktig detaljene, men det jeg skrev er kun en grov skissering så godt jeg kunne huske. Hadde jeg sagt til denne mannen "Gå hjem, jeg kan ikke hjelpe deg." eller noe i den duren, DA hadde jeg nok hvertfall vært nødt til å kontakte securitas. Og uansett hvor dårlig behandlet han måtte føle seg; man plukker man ikke opp våre produkter og hiver dem rundt, og truer de ansatte. UANSETT hvor dårlig man oppfører seg. Edit: Jeg stopper hele greia her, før mod kommer og rydder opp. Endret 21. juli 2012 av Frohman 6 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Nå er det nå slik at enkelte kunder er totalt skrudd i toppetasjen. Så uansett hva man gjør blir det feil. For å si det slik, jeg hadde ikke klart å holde meg like saklig som Frohman i det nevnte tilfellet. Jeg hadde "vist han vinterveien" og blitt ganske nord-norsk av meg. En plass går grensen. Så fra meg, Frohman. 7 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Dekoder kunne vel han fått til 1 kr med å binde seg???? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Dekoder kunne vel han fått til 1 kr med å binde seg???? Det er ved nytegning. Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 Ble fortalt følgende historie fra ei kollega i går: Hun har ei venninne som jobber på Oljemuseet og hadde her en dag noen turister innom. Historien er som følger: Turistene kommer og skal betale inngangspenger og drar frem eurosedler. De får da beskjed om at det desverre ikke er mulig å betale med euro. "Hva, kan vi ikke betale med euro"? -- "Nei, desverre det går ikke, men dere kan betale med kort" Etter litt om og men blir det til at de trekker kortet, før en av de plutselig utbryter: "MEN VI HAR JO BARE EURO PÅ KORTET". "Jaja, det går fint det", hadde de fått til svar. Holdt på å le meg ihjel slik at ei kollega av meg kom springende fra pauserommet til lageret og lurte på hva som var galt. Hærlig å få servert en slik histore bare timer før ferien. 23 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Jeg står fortsatt på spor 19 på Oslo S for tida. Generelt så må jeg si at det er merkelig, men også litt morsomt de gangene vi har stengt sperrebåndet ved utgangen av slusene og signalisert til bussjåføren at han skal kjøre, og menneskene i den andre enden av køene tar rennafart og hopper over eller dukker under sperrebåndet i vår ende. Vi har jo stengt sperrebåndet fordi bussen kjører. Tror de at vi skal stoppe bussen og slippe dem på likevel hvis de finner en lur måte å komme seg forbi på? I dag var det et ektepar som hadde reist fra Sørlandet med tog til Drammen og buss derfra til Oslo S. Så kom de opp på spor 19 og lurte på om de rakk toget til Hamar fra Lillestrøm. Hvis de var heldige, så ja, sa jeg, men det kunne jeg ikke garantere. Det syntes de at var dårlig. Bussen deres hadde jo stått stille på Drammen fordi noen kunder trengte litt tid på å feste barnesete®. Jeg sjekket selvfølgelig rutetabellen min. Ifølge den var de ikke forsinket. Det er jo beregnet overgangstid på Drammen nettopp fordi kunder trenger tid til å sette fra seg bagasje, unger og liknende. I følge rutetabellen skulle bussen fra Drammen være framme kl xx.08, mens den bussen til Lillestrøm som var ment for å rekke toget til Lillehammer, gikk kl xx.07 fra spor 19. De hadde altså beregnet -1 min overgangstid, noe man skal være heldig for å få til å fungere. De ville at jeg skulle ringe toget og be dem om å vente på dem, noe jeg så klart ikke kunne eller ville. Og de ble sure. Jeg skjønner jo at det er kjedelig å vente i nesten to timer på et tog fordi man akkurat gikk glipp av det forrige, men det er ingenting å hisse seg opp for når de ikke har beregnet overgangstid. Hver eneste kveld er det noen som kommer litt etter at den siste bussen deres har gått. Og hver eneste kveld er det noen som hisser seg opp og blir sinte på grunn av det. Noen krever gjerne en drosje hjem fordi det ikke går flere busser, men svaret er selvfølgelig nei hver eneste gang. Omtrent ti minutter etter den siste bussen i natt var jeg ferdig på jobb og trasket bortover spor 19. Da så jeg et par som kom nedover køen til Lillestrøm-bussene, så jeg tenkte at jeg skulle være grei og si ifra at det ikke kom noen flere busser på noen timer. Dama sa at det skulle gå et tog til Lillestrøm klokka halv 2. Nei, dessverre, sa jeg, det er sommertid og det går buss for tog. Den siste gikk klokka 1. Jo, det gjør det, sa dama bestemt. Nei, det gjør det ikke, sa jeg igjen. Det synes jeg er dritdårlig! sa dama. Det er greit, men det er ikke noe jeg får gjort noe med, sa jeg. Jeg tilbød paret rutetabellen min, som de ikke ville ha, så trasket jeg videre. Jeg var som sagt ferdig på jobb. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bruke fritida mi på å være grei mot andre folk, når alt jeg får er kjeft. Endret 22. juli 2012 av Zarac 8 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Canal Digital er generalt ganske crappy på alt som går gjennom kabelen med unntak av internett. Merkelig, jeg har totalt motsatt erfaring. Internettet deres er søppel, TV-signalene er upåklagelige. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Du har ikke hatt problemer med at enkelte kanaler (spesielt ofte BBC knowledge) ofte sendes med sorte kanter på alle sider av bildet, i et annet format enn restenav kanalene? har en del kanaler som stadig oppføre seg sånn. For ikke å snakke om at de stokket om kanallisten slik at BBC-kanalene er spredd utover, og annenhver kanal er en kanal som ikke er i grunnpakken, så jeg får Conax-feilmelding. Dt burde jo ikke være så vankelig å skjønn at det er en klønete løsning. Har vurdert å ta kontakt med kundeservice, men vet ikke helt om blodtrykket mitt tåler den kunnskapsløse avføringssuppen som CDs outsourcede kundesenter er. Endret 22. juli 2012 av NgZ 1 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Har vurdert å ta kontakt med kundeservice, men vet ikke helt om blodtrykket mitt tåler den kunnskapsløse avføringssuppen som CDs outsourcede kundesenter er. Haha, tell me about it! Ringte CD da jeg skulle teste en CDC5050 for en eldre kunde. Meg: Hei. Driver å tester en gammel CDC5050 for en kunde og den *symptomer her*. Er det tuneren eller er det noe annet? Support: Jeg vil tro det er tuneren. Meg: Tro? Support: Ja... jeg vil tro det er den... på en måte. Meg: Ok, takk for hjelpa. *klikk* Det er vel strengt tatt midt i vikartida, men likevel. Den formuleringa var helt vanvittig irriterende. 3 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 CDs kundeservice er den desidert mest kunnskapsløse og ubrukelige tjenesten jeg noen gang har vært i kontakt med.. Ringte de fordi HDPVR ikke ville boote og viste en feilmelding som ikke var beskrevet i instruksjonsboka. Første jeg fikk til svar var at CD ikke har HD dekoder overhode (servert med kebab-norsk) og at jeg da sikkert var Get kunde siden de hadde HD dekoder, før han la på.. Ringte opp igjen fikk en annen kundebehandler (også nesten uforståelig kebab-norsk) som i det minste viste om at CD hadde denne dekoderen, men kunne ikke hjelpe meg med noen ting. Googlet i 10 min, kom over en forumpost med litt instruksjoner for reset av dekoder og vips funket igjen.. Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg og noen venner var tidligere i kveld på joker for å kjøpe litt mat. Da vi må kom til kassen og skulle betale spurte damen oss: "Ta med?" Det var faktisk ikke før vi kom ut av butikken før vi begynte å tenke over det. Hva i huleste mente hun med det egentlig? 7 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Kanskje om dere skulle ta med maten, eller spise den der? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lolliken Skrevet 22. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg og noen venner var tidligere i kveld på joker for å kjøpe litt mat. Da vi må kom til kassen og skulle betale spurte damen oss: "Ta med?" Det var faktisk ikke før vi kom ut av butikken før vi begynte å tenke over det. Hva i huleste mente hun med det egentlig? Sikkert miljøskadet etter å ha jobbet på en fastfoodsjappe. 17 Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Er det ikke vanlig å sette seg inne på matbutikken for å spise maten du kjøper da? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Virke Skrevet 22. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Kanskje hun sa "ta meg med". Må jo være evig kjedelig å sitte i kassa i en matvarebutikk. Endret 22. juli 2012 av ryc 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 22. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. juli 2012 Evt.. Ta meg! 13 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du har ikke hatt problemer med at enkelte kanaler (spesielt ofte BBC knowledge) ofte sendes med sorte kanter på alle sider av bildet, i et annet format enn restenav kanalene? har en del kanaler som stadig oppføre seg sånn. For ikke å snakke om at de stokket om kanallisten slik at BBC-kanalene er spredd utover, og annenhver kanal er en kanal som ikke er i grunnpakken, så jeg får Conax-feilmelding. Dt burde jo ikke være så vankelig å skjønn at det er en klønete løsning. Har vurdert å ta kontakt med kundeservice, men vet ikke helt om blodtrykket mitt tåler den kunnskapsløse avføringssuppen som CDs outsourcede kundesenter er. I all verden… Kan man ikke organisere kanallisten selv på Canal Digital sin STB? Wow… 1 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Du har ikke hatt problemer med at enkelte kanaler (spesielt ofte BBC knowledge) ofte sendes med sorte kanter på alle sider av bildet, i et annet format enn restenav kanalene? har en del kanaler som stadig oppføre seg sånn. For ikke å snakke om at de stokket om kanallisten slik at BBC-kanalene er spredd utover, og annenhver kanal er en kanal som ikke er i grunnpakken, så jeg får Conax-feilmelding. Kjenner meg faktisk igjen i alt det. Men det er likevel spiselig i forhold til det genuint ustabile nettet de leverer. Og like jævlig har det vært tre steder jeg har bodd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå