Populært innlegg Eplefe Skrevet 19. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) I dag prøvde jeg en ny metode for å holde folk ute av lokalene mens jeg stenger kafeen samtidig som jeg slapp å koke over fordi det var så varmt der inne (er helt avhengig av å ha døren åpen for å få litt gjennomtrekk). Satte skiltet vårt sammenslått i døråpningen slik at det var relativt umulig å komme seg inn døren uten å enten flytte på skiltet eller faktisk åle seg forbi. Alt av utemøbler var ferdig nedpakket (men ikke tatt inn) klokken 18.05, og skiltet sto i døren. Sto og holdt på med oppgjøret, så prøver en fyr å åle seg forbi. "Hoioioi, dere gjør det ikke enkelt for folk å få tak i kaffe!" sier han og gliser. "Nei, vi stengte for tyve minutter siden, så..." "HÆ? Er dere STENGT?! ... Kan jeg få kaffe allikevel?" Beklagde og sa at jeg hadde allerede begynt med oppgjøret og kunne faktisk ikke avbryte det for å ekspedere ham. Han ble snurt og kommenterte at det "SÅ ikke særlig stengt ut, da!". Enda han måtte åle seg inn døren. Jeg rister litt på hodet og tenker ja-ja. Noen ser det de vil se. Bokstavelig talt fem minutter senere prøver en ANNEN person å komme seg inn den litt ufremkommelige døren. "ER DERE STENGT ELLER BARE LIKER DERE IKKE KUNDER?!" gauler hun mens hun prøver å få vesken sin løs fra skiltet. "Vi.. er stengt." hun ser litt målløs ut. "KLOKKEN ER IKKE SYV EN GANG." informerer henne om at vi stenger seks. "Jaja", sier hun "jeg skal bare ha et stykke gulrotkake, går det greit eller?". Nei, dessverre, jeg er ferdig med oppgjøret osv. osv., hun prøvde med at hun hadde nøyaktig veksel og jeg kunne jo bare legge en lapp i kassen om det til de som åpnet i morgen og huhei. Joda. Neida. Så, helt mot slutten, da jeg gikk og satte opp stolene i lokalet etter å ha vasket av bord og lignende, rundt fem på syv, kommer en hel gruppe folk mot døren mens jeg står med ryggen til. Han drar døren litt til seg og leser på skiltet med åpningstider, stikker hodet inn og sier "Errestengteller?", informerer om at ja, vi stenger seks. "BOMTUR!" hyler han til entouragen sin, hvor en blond ung frøken bryter løs fra entouragen og sier "Døh, kan ikke vi bare få kjøpe kaffe, da, vi skal ikke ha noe mer enn en kaffe hver, du gidder det, sant?". Nei. Jeg gidder faktisk ikke det. Beklagde og forklarte igjen hele greien med oppgjøret og sånn, så sier hun "men du kan jo bare gi oss kaffe, så hiver vi betalingen i tipsen! Win-win for både deg og oss, ikke sant?!". Sagt med et konspiratorisk glis og en stemme som om det var en hemmelighet bare vi to delte. Sjarmerende gjeng. Endret 19. juli 2012 av Eplefe 47 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 19. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Det er sikkert folk fra forumet som gjør det bare sånn at du skal skrive underholdende poster i denne tråden. Endret 19. juli 2012 av Sexylubb1 40 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Ventet på pakke fra posten. Nå sjekket jeg sporingen siden jeg syns det tar litt lang tid, så ser jeg at de har prøvd å levere pakken på døren klokken 11 og 13. Ingen telefon på forhånd eller noe lignende, og jeg er ganske sikker på at posten har telefonnummeret mitt da jeg har bestilt masse på døren hvor jeg har lagt igjen nummer og blitt ringt opp først uten noe problem. Ante ikke at posten leverte så tidlig engang heller! Endret 19. juli 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Det er sikkert folk fra forumet som gjør det bare sånn at du skal skrive underholdende poster i denne tråden. 9 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Det er sikkert folk fra forumet som gjør det bare sånn at du skal skrive underholdende poster i denne tråden. Hadde man vist hvor ho jobbet så hadde det blitt enda flere historier skal du se 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hadde man vist hvor ho jobbet så hadde det blitt enda flere historier skal du se Tror faktisk det er ganske mange her som vet det. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Denne gangen får det gå den andre veien. Var ute og spilte actionball (form for fotball, inne i et slags ''bur''. Kjørte hjem som er ca. 20 min vekke og finner ut at jeg har glemt lommeboken min der. Kl. er da rundt fem på halv elleve og stengetid er elleve. Jeg prøver å ringe, men det er ingen som tar den, til og med etter at jeg har latt den stått i nesten 5 minutter. Bestemmer meg for å kjøre ut, ettersom jeg ikke har noen andre bankkort osv liggende hjemme. Kommer frem 10 minutter før stengetid, og tror du ikke hun som styrte plassen har stengt og gått for dagen..lenge leve åpningstider eh? 8 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Fant vel lommeboken din tenker jeg. Du burde sjekke nærmeste minibank 2 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Men om dere selger rusbrus der er dere vel pliktige å ta tilbake embalasjen? Flaskene altså. Dette minner meg på denne gangen jeg ikke skjønte hvorfor brusautomaten ikke ville fungere for alt i verden. Tydeligvis var det noen kunder som absolutt skulle ha flasker uten pant inn i automaten. Disse hadde havnet på tvers over returutgangen inne i maskinen og de påfølgende timene etter dette hadde gjort at en haug med bokser og flasker hadde hopa seg opp over returutgangen. Ikke viste jeg at det var plass til så masse flasker i det lille rommet da jeg endte opp med 20+ bokser og flasker før det var tomt. Det er helt utrolig hva enkelte kunder får til. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gyr0 Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Var ei dame som ringte inn. Hun hadde visst en bror som skrudde av telefonen sin "i tide og utide" slik at de nesten aldri fikk tak i han. Både hun og andre slektninger hadde visst forsøkt å si til han at det ikke var noe vits å skru av telefonen. Han trodde visst det kostet penger å ha telefonen påskrudd. Hun lurte derfor på hva jeg kunne gjøre med dette..... En annen fyr som ringte inn samme dagen hadde visst lagt ut campingvogna si på finn. Men, han hadde ikke så mye peiling på mobiltelefoner og slikt. Han hadde siden fått en sms. Han ville at jeg skulle sende en epost til han som sendte sms, for dette greide han ikke selv. Han sa vi bare kunne sende han faktura på det... Og heller visste han ikke hvilket nummer han fikk sms fra. Skjer med folk egentlig Edit: SItter i 1.linje mobil og internettsupport Endret 21. juli 2012 av Gyr0 12 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 En kompis sin facebook-status: "Gjøvik-Porsgrunn(4 timer med bil). Min måte? 2 tog, 3 busser, taxi, 3 strekninger med t bane (9 timer). NSB..." Sikkert blid og fornøyd Det høres ut som om han har rotet. Han har i hvert fall ikke tatt korteste reisevei med NSB. Jeg viderepostet i grunnen kun for å vente på at du skulle forsvare NSB Moroklumpen. Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 Mail en kolega fikk av en døv person (frekommer en annen plass i mailen): "Bestilte internett for 3 uker siden, men har ikke hørt noe fra dere" 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg seppo- Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 Jobber i en informasjons-luke hvor vi opererer med kø-lapp system. (regner med at alle vet hva dette er.) - Det er 4 "luker" og over hver eneste luke er det et skilt med lysende røde tall. I tillegg til dette spilles det et høyt "pling" hver gang vi trykker "neste kunde"-knappen. - Helt vanlige greiene som brukes mange steder. Av en eller annen grunn klarer ikke folk å følge køsystemet på min arbeidsplass. Går man på et apotek, så står alle med hver sin lapp og venter, mens der jeg jobber kan det stå 50+ stk i kø, alle med hver sin lapp, men likevel er det en del individer som kommer løpende bort i skranken, uten å ha ventet i 1 sekund. Kanskje til og med mens jeg prøver å hjelpe en annen person og begynner å spørre "kan jeg bare spørre et kjapt spørsmål? Det er bare et lite spørsmål"... Dette er jo ikke bare irriterende for meg, men også for den kunden jeg holder på å hjelpe og for alle de andre som står i kø og venter på å spørre sine, også små, kjappe spørsmål... Det som er uforståelig for meg er antallet mennesker som ikke ser at vi bruker kø-lapp systemet når det er så tydelig som det er... Noen sniker nok med vilje, men antallet som gir inntrykk av at de ikke visste eller klarte å se det er forbløffende.. Jeg liker å tro, og jeg prøver å være en hjelpsom og høflig som mulig, men jeg har mine øyeblikk og denne her husker jeg litt ekstra godt av en eller annen grunn... Det var for noen måneder siden en kvinne som stilte seg i kø utenfor skranken, hun kom ikke løpende bort på noen måte, men hun trakk heller ikke en kølapp. Hun stilte seg rett og slett bak den personen som kom rett før hun. Det var en av de dagene det var litt pågang så det stod en del personer med hver sin kølapp som vi slapp frem en om gangen. Denne kvinnen oppdaget ikke iløpet av den halvtimen hun stod der at hun ikke hadde kølapp, men vi trykket frem en og en person med tydelig "pling" og blinkende røde lys for hver person. - Etter litt over en halvtime, og det var "hennes tur", gikk hun frem i luken til meg samtidig som en annen kunde som hadde trukket kølapp. Jeg ble jo derfor nødt til å spørre om kølappen som hun ikke hadde. Samtalen ble som følger: "Hei, har du trukket en kølapp?" - Hæ? Nei! "Da må nok jeg desverre be deg om trekke deg en lapp og vente på tur.." - Hva? Jeg har stått bak han(refererer til forrige kunde) i en halv time! Du kan ikke mene at jeg må stille meg bakerst i køen fordi jeg glemte å trekke kølapp? Hvorpå jeg var litt kjapp og påpekte; "Du kommer ihvertfall ikke fremst i køen uten en kø-lapp..." Dette endte jo med en misfornøyd kunde som snudde seg og gikk mens hun slengte fra seg; "Frekkeste!" Jeg ser jo i ettertid at det ikke var det lureste å svare i den situasjonen. Denne personen, uoppmerksom som hun var, hadde ihvertfall ventet på tur og stått i kø og jeg burde jo vise litt forståelse for det, men jeg er samtidig også litt fornøyd med svaret mitt : ] kjapt, litt smart-ass svar, noe som er uvanlig for meg... 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Samtalen burde vært ble som følger: "Hei, har du trukket en kølapp?" - Hæ? Nei! "Da må nok jeg desverre be deg om trekke deg en lapp og vente på tur.." - Hva? Jeg har stått bak han(refererer til forrige kunde) i en halv time! Du kan ikke mene at jeg må stille meg bakerst i køen fordi jeg glemte å trekke kølapp? Hvorpå jeg var litt kjapp og påpekte; - "Du trakk tydeligvis ikke kølapp når de delte ut intelligens heller. NESTE!!" Endret 21. juli 2012 av nomore 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Frohman Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 Hadde en utrolig gøyal eldre herremann innom elektronikkbutikken jeg jobber på. Selv om butikken har blitt kjøpt opp av en større kjede, har butikken status som en nærbutikk, en sånn type butikk hvor alle de ansatte kjenner alle stamkundene. De eldste kundene kaller fremdeles butikken etter sitt gamle navn, da så godt som alle veteranene i byen kjente den gamle eieren. De aller fleste har stor respekt for butikken, da vi utmerker oss som spesielt gode på kundeservice, men denne mannen har alltid hatt en litt annen oppfatning av butikken. Jeg skriver dette på trøndersk, da det rett og slett egner seg best slik. Meg: Goddagen, lura du på nåkka du, kanskje? Kunde: *irritert mumling* Ja, æ har sånn jævlig problem med derre hælvetes TV'en dokk sælgt mæ for et år sida. Faen mæ bærre gæli me'n, så dåkk kanj bærre komma oppi Vika med ein ny ein og ta med denj gamle'n hit igjen, for herre her gidde æ faen itj længer. Jeg noterer meg kjapt at kunden er litt oppe i åra, og det er ikke akkurat første gangen jeg hjelper et eldre menneske med en TV som er "ødelagt". Meg: Koss TV e det du har da? Merke? Kunde: Ælg. Meg: Øh... Ælg...? Kunde: NEI! Æ SA ÆÆÆLLLGHHH! Meg: Mein du LG, kanskje? Jeg tar med meg kunden til en LG TV, i tilfelle jeg må demonstrere noen av instruksene jeg skal gi. Meg: Ja, ka har du problemer med? Kunde: Nei, først bynjt nå derre hælvetes Tekst-TV'en å oppfør sæ rart. Også vart derre jævla TV2-kanalen forstørra, og bynjt å dætt ut. Dokk kanj bærre kom oppover idag og henjt derre jævla TV'n, æ ska ha ein ny ein. Meg: Ja, æ kjenne te problemet dett. Det e itj TV'n det e nå gæli med, sjø. Du har Canal Digital kabel-tv, itj sanjt? Kunde: Det stæmme. Meg: Bruke du ein dekoder? Kunde: EIN KAFFERRNÅ? Meg: Ein dekoder. Ein boks som du koble te TV'en... og... du... Kunde ser dumt på meg. Det blikket han ga meg vil jeg aldri glemme. Meg: Har du to fjernkontrolla? Kunde: Nei, ka faen ska æ med det? Meg: Okei, det du må gjørra e å skaff dæ ein sånn dekoder... Kunde: PFFFFTT! Det har nå vorri greit opp te no. Itj kom her og fortæll mæ at æ ska kjøp nå meir, æ har brukt nok pæng på drit nedpå det hølet her. Meg: Nei, asså, om du ska løs problemet dett så må du bestill dæ ein dekoder fra Canal Digital. Vi hadd mang innom forrige vækka med det samma problemet, og dæm fikk det løst når dæm skaffa sæ ein dekoder. Kunde: Herre va det nå ingen som sa te mæ når æ kjøpt mæ TV i fjor. Trur du itj at æ skjønne at herre bare e et triks for å få opp salget? Meg: Nei, det kanj det itj værra, for det e Canal Digital som må sælg dæ dekodern, ikke vi. Æ jobbe itj for Canal Digital. Æ kanj hjølp dæ å bestill ein her, ellers så kan du bestill ein sjøl på canaldigital.no på nættet eller på 06090 på telefon. Dette går rundt og rundt i et femminuttstid, hvorpå jeg forklarer han digitaliseringsprosessen av teknologien, og hvorfor det analoge signalet ikke fungerer optimalt på en flatskjerm TV. Han ber om å snakke med eieren av alle butikkene i kjeden i N-Trøndelag. Eieren jobber med hvitevarer på vår butikk. Kunden går bort til hvitevareavdelinga. Etter en stund kommer de tilbake til meg, og daglig leder, som jobber med TV'er, dukker også opp. Eieren: *etter at kunden er ferdig med å forklare* Ja, herre kanj itj æ så my om. Guttan nedpå avdelinga her e my flinkar ennj mæ. [Mitt navn], veit du ka det kanj vær du? Meg: Ja, vi snakka i stad vi. Æ fortalt hanj at hanj mått kjøp sæ ein dekoder for å få TV2 og Tekst-Tv te å funger igjen. Daglig Leder: Ja, det stæmme det hanj sei. Kunde: Koste det my for ein sånn DEhKoder, da? DL: Det belligaste alternativet e jo en sånn her. *holder opp CA-Modul* Denj koste tusen krona, og da slæpp du å ha ein ekstra fjernkontroll. Denj TV'n e godkjent for Canal Digital, e denj itj? Meg: Nei, 32LD320 e itj godkjent. Bare 350 og oppover. DL: Okei, da må du bestill dæ ein dekoder. Denj koste 2000kr og bli fakturert fra Canal Digital. Kunde: Nei, FAEN HELLER! Herre her e bærre tollj! Æ fer heim og hente det der TV'en sjøl. Denj funke itj, og æ har nå garantien enda. DL: Ja, du må nå bærre ta me'n ned hit og sætt denj igjen, men du får itj nå ny TV av mæ. TV'en din e det itj nå gæli med, og det løse itj problemet å bytt te ein ny TV. Kunde: Herre her e bærre svindel! DL: Nei, nei, nei. Sånn må itj du tænk. Vi tjene itj nå på det om du bestille dæ ein ny dekoder. Det e ingen her som prøve å lur dæ. Kunden plukker opp CA-Modulen og kaster den over disken. Jeg er rask på avtrekkeren og trykker på alarmknappen med en gang. Kunde: NEI, MEN DET E DET FAEN MÆ MANG SOM GJØR!! Æ e så lei tå herre dritbutikken og dokk møkkafolkan som står nedpå her og puge pæng tå folk! DL: *helt rolig og behersket* Veit du ka! Vess itj du slutte å værra utidig no mot mæ og dæm som e ansatt her, så PÆLME æ dæ ut av butikken. Og da behøv du faen itj å kom tebake nå meir, heller. Kunde: *helt opp i ansiktet på daglig leder*Pass dæ no ellers så smellj det. Enter the Securitas. To meter høy, og to meter bred kjempe kommer inn på avdelinga vår. Meg: Hei, Bjarne! Du ska få lov te å hjølp hanj her med å finnj vei'n ut du. Kunde blir motvillig tatt med ut av butikken. DL: Derre skollj du nå itj ha gjort! Æ gleda mæ på å sloss, æ no! *DL ler sin karakteristiske latter* No må æ ha mæ en snus, også må æ opp... *legger innpå en pris* ...og drit. DL forsvinner humrende. Det var først etterpå at jeg innså hvem han var. Den TV'en hadde han forsøkt å kjøpe på kreditt hos meg et år tidligere. Han er uføretrygda, skilt og har svært dårlig råd, og hadde nok ikke råd til å bli lurt. Da han fikk avslag på kredittsøknaden sin året før, hadde han kjefta meg opp så det spruta. Men han er ikke vårt problem lenger. 51 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Selvfølgelig skal ikke en TV plutselig slutte å ta imot analoge signaler fra CD. (CD sender faktisk analogt enda.) Da er det selvfølgelig noe feil enten med TV-en, eller hos Canal Digital, og løsningen er ikke å kjøpe noe som helst. 1 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Selvfølgelig skal ikke en TV plutselig slutte å ta imot analoge signaler fra CD. (CD sender faktisk analogt enda.) Da er det selvfølgelig noe feil enten med TV-en, eller hos Canal Digital, og løsningen er ikke å kjøpe noe som helst. Den sluttet ikke å ta imot de analoge signalene, men TV2 og Tekst-Tv har sluttet å virke ordentlig på flatskjermer den siste måneden. Alle de andre kundene vi hadde innom skaffet seg en dekoder, og det løste problemet. Canal Digital innesalg bekreftet dette hos oss via. telefon. CRT-skjermer krever ikke en digital dekoder. Endret 21. juli 2012 av Frohman 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Muffinss Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 Har ikke noen særlig morsomme historier, men må få ut litt frustrasjon. Er så lei av folk som tror de kan prute på hva som helst, fair enough, hvis du legger noen lapper ned i en del forskjellige produkter, så skal du få litt rabatt som en liten takk. Men når du hiver et deksel til Iphone på disken som ligger på en 100-lapp og spør hvor mye rabatt du får på det, så må det være et eller annet feil. "Hvorfor skal du få rabatt?" spør jeg da, hadde en kunde i dag som svarte med: "Ja, men du må jo få solgt produktene da". Greier fint å selge de uten å gi deg noe rabatt ja. Hadde en familie på tre innom i dag, far og to kids. Minstegutten av de, som sikkert var på rundt 5 år-ish, gikk bort til en Crazy Monkey (Se video under) som sto på utstilling. Tok deretter fra den bananen og skreik "SE PAPPA, SÅNN ER MAMMA NÅR HUN IKKE FÅR LOV TIL Å SHOPPE" Små funny. http://www.youtube.com/watch?v=z-fhNKwJBpw 27 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 21. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) Den sluttet ikke å ta imot de analoge signalene, men TV2 og Tekst-Tv har sluttet å virke ordentlig på flatskjermer den siste måneden. Alle de andre kundene vi hadde innom skaffet seg en dekoder, og det løste problemet. Canal Digital innesalg bekreftet dette hos oss via. telefon. CRT-skjermer krever ikke en digital dekoder. Da er noe feil enten på Canal Digital-siden eller TV-sden. Tydeligvis på CD-siden i følge deg- Da er løsningen å forklare at dette er et kjent problem med Canal Digital, og be ham ta kontakt med dem (og evt. kreve en gratis dekoder, om de ikke klarer å levere produktet de lover ellers.) Det er jo ikke rart kunden føler dere prøver å selge ham noe når han ikke skal betale for en feil som ikke er hans - de var jo akkurat det dere gjorde. Håpløs kunde , men særdeles slett kundebehandling. Endret 21. juli 2012 av NgZ 10 Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 Da er noe feil enten på Canal Digital-siden eller TV-sden. Tydeligvis på CD-siden i følge deg- Da er løsningen å forklare at dette er et kjent problem med Canal Digital, og be ham ta kontakt med dem (og evt. kreve en gratis dekoder, om de ikke klarer å levere produktet de lover ellers.) Det er jo ikke rart kunden føler dere prøver å selge ham noe når han ikke skal betale for en feil som ikke er hans - de var jo akkurat det dere gjorde. Håpløs kunde , men særdeles slett kundebehandling. Well, shit. Leste du det samme innlegget som jeg skrev? Jeg satt med løsningen på problemet hans, eller i allefall en av dem, en løsning jeg har tildelt mange folk i hele juli uten at noen har reagert nevneverdig på det. Det er ikke en feil. Canal Digital har foretatt endringer på kabelnettet, som gjør at digitale TV'er med analogt signal inn ikke fungerer optimalt. Bedskjeden de brang videre til oss var "Kjøp ny tuner, eller fuck off." eller noe i den duren. Stol på meg, vi har særdeles proffe folk på butikken og flere konkurrenter som er av oppfatning av akkurat det samme. Kjøp dekoder, alt ok. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå