Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Snodig hvordan samme tall lest opp i forskjellig mønster høres så annerledes ut. Men fint at folka bak disken er klar over det :p

Haha, det der har jeg også tenkt på noen ganger. Jeg forstår rett og slett ikke at det er mitt nummer som blir lest opp om tallene leses opp to og to, selv om jeg har hatt samme nummeret i 15 år. Det er fordi jeg, av en eller annen grunn, alltid har lest og sagt det 3+2+3 :)

 

jepp. dette var en stor bekymring for meg i militæret, ved utdeling av våpen, som har vært lagret mer sikkert under perm perioder, så leste de nesten altid opp våpen nummeret ** ** **, og jeg hadde lært meg nummert som *** ***, å ikke klare å respondere på våpennummeret sitt var veldig lite populært blant befalet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodig hvordan samme tall lest opp i forskjellig mønster høres så annerledes ut. Men fint at folka bak disken er klar over det

Haha, det der har jeg også tenkt på noen ganger. Jeg forstår rett og slett ikke at det er mitt nummer som blir lest opp om tallene leses opp to og to, selv om jeg har hatt samme nummeret i 15 år. Det er fordi jeg, av en eller annen grunn, alltid har lest og sagt det 3+2+3

Har tatt et par telefonspøker på folk hvor eg med vilje leser opp telefonnummer feil slik at de ikke forstår at det er meg, kona si, kontoret eller lignende. Funker nesten hver gang :)

 

Danke schön :)

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar

Det var mer kommentaren om at det var jeg som møtte opp for tidlig.

Peppes på Zakken i Bergen var og HELT sikker på at vi hadde bestilt feil, enda vi er fire rundt bordet som vet gdt hvilke to pizzaer vi bestilte. I tillegg løy hun om at hun hadde gjentatt ordren og at vi hadde sgt det var OK før hun gikk fra bordet. Det hun egentlig sa var "Var det noe mer?", og jeg svarte "nei". Så om hun hade spurt om det var riktig, er det jo galt at hun bare går når hun får "nei" til svar, om nå jeg skulle ha forvekslet "Var det nummer x og Y" med "Var det noe mer.." Etter å ha akket og båret seg og blitt sint da vi påstod at dt var hun som hade begåt feilen, vagget det ekle vesenet inn på kjøkkenet for å lage en ny pizza. For det var selvfølgelig ikke one problem! Neida, var det derfor hun måtte lage ett? :ermm: Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10066523

 

Tipper at det er ett par kundebehandlere som har lyst til å gjøre dette. Vet at tanken om å skjelle ut enkelte kunder som oppfører seg utpulte rasshøler har streifet meg et par ganger før.

 

Dolly og Peppes smaker høgg og er alt for dyrt. Bruker heller 150 kr på å lage pizzaen selv fra scratch med så mye kjøtt at jeg triller ut av stolen etter at jeg har spist et stykke. Det plastdritet kan de beholde selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg skal ikke kommentere på saken før jeg får vite hvordan hu oppførte seg mot kundebehandleren. Alle som starter samtalen surt(noe jeg tror denne jenta gjorde) fortjener en slik melding i fleisen. Kundebehandlere og andre mennesker i service-yrker er mennesker de også. Ikke en datamaskin som skal svare ja og gjøre alt du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, man snakker dritt om kunder til medarbeidere og til venner, man sender dem ikke stygge meldinger eller eksploderer i trynet deres. Det ligger litt i det at du er kundebehandler eller jobber i et serviceyrke, at du er ikke så stygg med kundene dine. Du har ikke mye kundebehandlingsskills om du ikke klarer å takle en tenåring som er obsternasig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ganske naturlig at det er kundebehandlere som er det yrket med mest sure kunder. Folk ringer som oftest når noe ikke funker, og da er de vanligvis forbanna. Og hvis man må vente i kø så er det bensin på bålet. Man kan selvfølgelig beherske seg og oppføre seg som folk, men folk flest er drittsekker når de er irriterte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

En del av jobben er å hjelpe kunden, og å være hyggelig og høflig. Tipper det står i arbeidsavtalen eller generelle vilkår hos Telenor. Uansett hvor jævlig hun var så skal han ikke gjøre slikt.

Lenke til kommentar

han skal ikke gjøre slik, men poenget er at noen kunder faktisk fortjener det. Selv gidder jeg ikke bry meg hva sinna kunder sier der jeg jobber. Spesielt når det er fåtall av dem. Det er å gå for langt og faktisk gjøre det, men som sagt, noen ganger kan det renne over for enkelte. Ikke kunne kundeveilederen vite hvor gammel denne jenta var og vi vet ikke hva ho eller han sa under samtalen. Derfor ender vi bare opp med spekulasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

han skal ikke gjøre slik, men poenget er at noen kunder faktisk fortjener det.

 

Jeg er helt enig i at noen kunder fortjener å få så passet er påskrevet. Problemet er, som i dette tilfellet får nå kunden masse sympati og oppmerksomhet på grunn av denne uttalelsen. Hvis det nå stemmer at kunden oppførte seg som en skikkelig drittsekk fortjene hun nå ihvertfall ikke det sistnevnte.

 

Hadde kundebehandleren tenkt litt fremover hadde han skjønt hvor dette kunne ende. Men jeg forstår frustrasjonen. Det beste er som regel å holde kjeft.

Lenke til kommentar

Nei, jeg bare lager jævlig god pizza, og da virker det teit å slenge noen hundrelapper på noe jeg kan bedre.

 

Fru ti-på-syv var forøvrig tilbake i dag. Ser ut som at åpningstid er et fremmedord for henne. I dag fikk jeg beskjed om at hun begynner på jobb halv åtte, så om vi åpner da får jo ikke hun skikkelig kaffe før lunsj igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...