Populært innlegg karantene Skrevet 5. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. juli 2012 Verken kunde eller ansatt, men opplevde følgende mens jeg stod i kø på Postkontoret. En fyr skal ha saldo og sette inn et beløp på kontoen sin. Vedkommende bak skranken tar imot pengene, setter dem inn på konto og viser kunden saldoen via en liten skjerm. Fint tenker jeg og gleder meg til at det blir min tur. Fyren som skulle sette inn penger blir derimot rasende og mener postfunksjonæren er den største idioten i verden. Han skulle FØRST ha saldo, deretter sette inn penger. Saldoen på skjermen viste jo nå feil beløp. Etter en lengre diskusjon ender det hele opp med at postfunksjonæren må ta ut et beløp fra kontoen tilsvarende det beløpet som ble satt inn, så oppgi saldoen (som fyren så skriver ned på en lapp), og så sette inn pengene på nytt... Er det rart det blir kø på Posten? 22 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har dem ikke kalkulator der? 3 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det er vel ikke så lett å vite om man skal addere, subtrahere, multiplisere eller dividere. 3 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Var det et random beløp fra en pappkopp med mynter samla inn på gata han skulle sette inn, eller? De fleste vet jo hvor mye de setter inn og klarer helt fint trekke fra dette beløpet på saldoen etterpå, med mindre man da ikke vet hvor mye man satte inn, obv. Forøvrig noe postfunksjonæren sikkert kunne opplyse om, i så fall. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Var i sedler og et rundt tall, tusenlapp eller noe sånt, uten at jeg husker det nøyaktige beløpet. Tror postfunksjonæren prøvde å forklare hvordan man subtraherer flere ganger, men det gikk ikke helt inn for å si det sånn Endret 5. juli 2012 av karantene Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 6. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. juli 2012 Kunde kom innom for å få morgenkaffen sin og gå meg 200 for å kjøpe meg selv en blomst siden hun skulle på ferie. Fiiineste kundene. 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 6. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. juli 2012 Du går vel på polet for å kjøpe blomst da eller? 10 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Da har eg tatt meg tid til å lese igjennom alle postene her. Vil takke alle kunder, servitører, butikkarbeidara etc for god skriving! Er ikkje gammel nok til å jobbe enda, men skal sei dikka ein ting - kunne ikkje gleda meg meir til å begynne! hæ? 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Du går vel på polet for å kjøpe blomst da eller? Får nok mange blomster på nærmeste ungdomsskole for 200 spenn. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 6. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. juli 2012 Du går vel på polet for å kjøpe blomst da eller? En vakker rosé. 28 Lenke til kommentar
Jonern Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det er faktisk en maksgrense på 20 kg for hver person når man reiser med tog, men de hadde vel flere hundre kg. Jeg hjalp dem likevel. Bare litt småpirk § 3 BagasjeA. Passasjeren kan ha med seg handbagasje på inntil 30 kg, og maksimum 3 kolli, som passasjeren sjølv tek med seg inn i toget og plasserer på ein eigna plass. Det same gjeld ski, barnevogner og liknande. Syklar, pulk, sykkeltilhengar og liknande kan takast med etter nærmare fastsette vilkår. Sjå www.nsb.no. Passasjeren må sjølv halde tilsyn med bagasjen under togreisa. (...) Ellers kjempeflott at du ikke rir strengt på reglene og er hjelpsom! Lenke til kommentar
Populært innlegg Virke Skrevet 7. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. juli 2012 Hadde en kunde i dag som lurte på om vi hadde slik en "kåmputer". Han hadde hørt at det var så enkelt å laste ned bibelen og å luke vekk deler av teksten. Jeg bare smilte så godt en humanetiker kan. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 7. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. juli 2012 Hadde en kunde i dag som skulle reklamere på mobilen sin. Hun hadde ikke fått liv i den etter den hadde ladet seg ut. Mobilen hadde stått på lading i flere timer sammenhengende, men når hun trykket på den vistes kun et batteriikon på skjermen. Jeg holdt inne på-knappen for å få demonstrert feilen mens jeg opprettet en servicesak. Telefonen slår seg på. Kunde: "Hva gjorde du nå egentlig? " 34 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Ikke uvanlig i data/mobilbransjen. Skjer minst en gang i uka at noen kommer med en PC som har bluescreenet eller i det hele tatt ikke gir bilde, for å så komme innom og skal demonstrere, og da er ingenting gale Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Jeg har stått og tatt imot servicesaker i tre år nå. Dette var første gang jeg opplevde en kunde som ikke skjønte at mobilen faktisk hadde skrudd seg av når den var tom for strøm, og at man måtte skru den på igjen for å få den til å virke edit: Hører med til historien at dette var første gang den var skrudd av siden hun kjøpte den i mars. Endret 8. juli 2012 av srbz Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 I forrige uke under rushtida sto en del mennesker i kø på spor 19 og ventet på buss. En fyr foran i en kø som snakket engelsk, sa til kollegaen min at han måtte forklare sjefen hans på mobilen hvorfor han kom for sent på jobb. Jeg visste at han er relativt ny i jobben og var litt usikker, så jeg brøt umiddelbart inn og sa at det trengte han ikke å gjøre. Akkurat det er ikke en del av vårt ansvarsområde. Hadde denne fyren vært litt oppmerksom på forhånd, hadde han fått med seg at det var buss for tog og kunne uten problemer vært på jobb i tide. At han ikke gjorde dette, er han fullstendig ansvarlig for selv. For tre dager siden satt jeg på bussmottaket til Oslo S. Bussmottaket er utafor Bjørvika konferansesenter, altså på andre siden av blokkene sør for Oslo S. Éi dame kom av en pendelbuss som kom. Dama gikk rett bort til meg og sa "Hallo, jeg tror jeg blir lurt. Jeg skal til Oslo S, så sier bussjåføren at jeg må gå av her!" I dag informerte jeg over høyttalerne på spor 19. Da er jeg ikke uniformert, men sitter på benken i mine egne klær, slik at jeg ikke er så synlig og får masse henvendelser, mens jeg snakker i mikrofonen. Ei gammel dame satt ved siden av meg på benken i dag. Etter hvert spurte hun forfjamset "har du all den informasjonen i hodet?" Det var litt morsomt. Jeg følger jo bare med på kjøreplanen jeg har, bussene som kjører forbi og hva bussveilederne lengre borte i gata sier i sambandet. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 8. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 8. juli 2012 Som en av de som opplever hverdagene med buss for tog så håper jeg du kan kanskje ta med deg noe av denne infoen Zarac. 1. Sett opp stort skilt på hver side av veien markert 1 og 2 så dere får "plattformer" ikke "på denne siden av veien og på motsatt side" som det ropes over høyttalere 2. Når dere roper opp bussene så vennligst si hvilken farge bussen har. Opplever dette som langt lettere. 3. Infoen på engelsk er nær ikke eksisterende. Jeg har en tendens til å bli spurt av engelsktalene nesten daglig om hva faen det er som skjer og hvordan de kommer videre. 4. Alle busser har digitalt infoskilt i front. Hvorfor bruker dere da små printa lapper nederst i vinduet.. Om det i det heletatt er noe skilt.. 5. Før en oppgradering av landets største stasjon burde det være en oppgradering på de midlertidige knutestasjonene først. Jeg må innom Lillestrøm daglig, og Lillestrøm stasjon er en av de dårligste stasjonene jeg vet om. Høyttaleranlegget er nesten ikke fungerende, det er bare 2 små infoskjermer i hver ende (som ofte ikke funker) og spormarkeringen/belysning er elendig.. 21 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) 1. Den kan jeg ta videre, men skiltene vil fortsatt være usynlige for mange av menneskene i køen, og selv om de er synlige, må nok de fleste spørre likevel. Jeg står av og til foran slusene på spor 19 og sorterer folk i køene. 4 av 5 eller flere overser skiltene der det står "felt 1", "felt 2", osv. og skjermene der det står "Lillestrøm", "Larvik/Skien", osv. fullstendig. Ingen kan klage på at de ikke er tydelige og strategisk plassert. Men jeg skal likevel ta det videre, så får driftsavdelingen gjøre som de vil. 2. Jeg nevner alltid fargen så sant det er forskjellige farger på bussene. Hvis alle bussene er for eksempel hvite, har det ingen hensikt. 3. For regiontog informerer jeg alltid på både norsk og engelsk, men for pendelbussene for lokaltog, dropper jeg engelsk hvis det er mye informasjon som skal ut på en gang. 4. Lappene der det står kjørerute, tognummer/pendel og telefonnummer på, er for at kundeveilederne skal identifisere bussen. 5. Jeg synes at det er helt naturlig å prioritere Oslo S først. Jernbaneverket arbeider på mange av de andre stasjonene under de mindre helgebruddene. Det vil ikke forundre meg om de begynner på Lillestrøm snart også. Når det gjelder informasjonen, så vet jeg ikke hvordan/hva som informeres når jeg ikke er på jobb. Vi har ikke noe manus vi følger. Det er alltid den med mikrofonen som velger akurat hva han skal si, og sier da det han/hun selv mener er viktig og eventuelt andre viktige ting som de andre kundeveilederne på stedet vil ha formidlet. Endret 8. juli 2012 av Zarac 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 9. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. juli 2012 Kunde kommer mot døren ti på syv. Meg: unnskyld, men vi åpner ikke før halv. Kunde: men du er jo her, òg har tid til å sitte her og røyke og drikke kaffe. Meg: ja, jeg begynner ikke egentlig med åpnerutiner før syv, så dette er før arbeidstid for meg. Kunde: jaha ja. Så står hun og ser på meg i fem minutter før hun spør: så. Skal jeg tolke dette som at du ikke har planer om å ekspedere meg?! 31 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå