Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det et random beløp fra en pappkopp med mynter samla inn på gata han skulle sette inn, eller? De fleste vet jo hvor mye de setter inn og klarer helt fint trekke fra dette beløpet på saldoen etterpå, med mindre man da ikke vet hvor mye man satte inn, obv. Forøvrig noe postfunksjonæren sikkert kunne opplyse om, i så fall.

Lenke til kommentar

Var i sedler og et rundt tall, tusenlapp eller noe sånt, uten at jeg husker det nøyaktige beløpet. Tror postfunksjonæren prøvde å forklare hvordan man subtraherer flere ganger, men det gikk ikke helt inn for å si det sånn :)

Endret av karantene
Lenke til kommentar
Da har eg tatt meg tid til å lese igjennom alle postene her. Vil takke alle kunder, servitører, butikkarbeidara etc for god skriving! Er ikkje gammel nok til å jobbe enda, men skal sei dikka ein ting - kunne ikkje gleda meg meir til å begynne! :ph34r:

 

hæ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk en maksgrense på 20 kg for hver person når man reiser med tog, men de hadde vel flere hundre kg. Jeg hjalp dem likevel.

Bare litt småpirk :)

§ 3 Bagasje

A. Passasjeren kan ha med seg handbagasje på inntil 30 kg, og maksimum 3 kolli, som passasjeren sjølv tek med seg inn i toget og plasserer på ein eigna plass. Det same gjeld ski, barnevogner og liknande. Syklar, pulk, sykkeltilhengar og liknande kan takast med etter nærmare fastsette vilkår. Sjå www.nsb.no. Passasjeren må sjølv halde tilsyn med bagasjen under togreisa. (...)

Ellers kjempeflott at du ikke rir strengt på reglene og er hjelpsom!

Lenke til kommentar

Jeg har stått og tatt imot servicesaker i tre år nå. Dette var første gang jeg opplevde en kunde som ikke skjønte at mobilen faktisk hadde skrudd seg av når den var tom for strøm, og at man måtte skru den på igjen for å få den til å virke :)

 

edit: Hører med til historien at dette var første gang den var skrudd av siden hun kjøpte den i mars.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

I forrige uke under rushtida sto en del mennesker i kø på spor 19 og ventet på buss. En fyr foran i en kø som snakket engelsk, sa til kollegaen min at han måtte forklare sjefen hans på mobilen hvorfor han kom for sent på jobb. Jeg visste at han er relativt ny i jobben og var litt usikker, så jeg brøt umiddelbart inn og sa at det trengte han ikke å gjøre. Akkurat det er ikke en del av vårt ansvarsområde. Hadde denne fyren vært litt oppmerksom på forhånd, hadde han fått med seg at det var buss for tog og kunne uten problemer vært på jobb i tide. At han ikke gjorde dette, er han fullstendig ansvarlig for selv.

 

For tre dager siden satt jeg på bussmottaket til Oslo S. Bussmottaket er utafor Bjørvika konferansesenter, altså på andre siden av blokkene sør for Oslo S. Éi dame kom av en pendelbuss som kom. Dama gikk rett bort til meg og sa "Hallo, jeg tror jeg blir lurt. Jeg skal til Oslo S, så sier bussjåføren at jeg må gå av her!"

 

I dag informerte jeg over høyttalerne på spor 19. Da er jeg ikke uniformert, men sitter på benken i mine egne klær, slik at jeg ikke er så synlig og får masse henvendelser, mens jeg snakker i mikrofonen. Ei gammel dame satt ved siden av meg på benken i dag. Etter hvert spurte hun forfjamset "har du all den informasjonen i hodet?" Det var litt morsomt. Jeg følger jo bare med på kjøreplanen jeg har, bussene som kjører forbi og hva bussveilederne lengre borte i gata sier i sambandet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Den kan jeg ta videre, men skiltene vil fortsatt være usynlige for mange av menneskene i køen, og selv om de er synlige, må nok de fleste spørre likevel. Jeg står av og til foran slusene på spor 19 og sorterer folk i køene. 4 av 5 eller flere overser skiltene der det står "felt 1", "felt 2", osv. og skjermene der det står "Lillestrøm", "Larvik/Skien", osv. fullstendig. Ingen kan klage på at de ikke er tydelige og strategisk plassert. Men jeg skal likevel ta det videre, så får driftsavdelingen gjøre som de vil.

 

2. Jeg nevner alltid fargen så sant det er forskjellige farger på bussene. Hvis alle bussene er for eksempel hvite, har det ingen hensikt.

 

3. For regiontog informerer jeg alltid på både norsk og engelsk, men for pendelbussene for lokaltog, dropper jeg engelsk hvis det er mye informasjon som skal ut på en gang.

 

4. Lappene der det står kjørerute, tognummer/pendel og telefonnummer på, er for at kundeveilederne skal identifisere bussen.

 

5. Jeg synes at det er helt naturlig å prioritere Oslo S først. Jernbaneverket arbeider på mange av de andre stasjonene under de mindre helgebruddene. Det vil ikke forundre meg om de begynner på Lillestrøm snart også.

 

Når det gjelder informasjonen, så vet jeg ikke hvordan/hva som informeres når jeg ikke er på jobb. Vi har ikke noe manus vi følger. Det er alltid den med mikrofonen som velger akurat hva han skal si, og sier da det han/hun selv mener er viktig og eventuelt andre viktige ting som de andre kundeveilederne på stedet vil ha formidlet.

Endret av Zarac
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...