Alt-Ctrl Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Liker hvordan du ordlegger deg. If you know what I mean... 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 2. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2012 Beklager, jeg fikk det nesten til å høres ut som om det var bilen jeg mente. 53 Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 2. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. juli 2012 Var en kunde innom som skulle kjøpe et tastatur, og ville foretrekke at det var bra ergonomisk. Jeg fant et jeg tenkte hun ville bli fornøyd med, men hun ville prøve å legge hendene på det. Greit nok, tar produktet ut av pappen og legger på kassapulten. Hun ville ikke ha det, pga vinkelen hun måtte holde håndleddene på. Dvs at siden hun stod oppreist og tar ned på en pult har du en ~70 grader vinkel mellom håndflate og arm, istedet for den naturlige ~0 graden du har når du sitter i riktig høyde. Jeg kommenterte at det var pga vinkelen hun stod i som gjorde at håndleddene ble bøyd, og ikke tastaturet. Hun skjønte ingenting av hva jeg sa. Jeg bøyde meg til og med ned for å vise høyden du vanligvis sitter i på en PC og viste at hendene var rette, men hun stod der og skjønte INGENTING.... Brukte litt over et minutt på å prøve å forklare henne dette, men hun stod der som et stort spørsmålstegn, før jeg bare måtte gi opp... Hvordan kan folk være så uforståelig ovenfor så selvsagte ting?? 34 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er vel allerede opplest og vedtatt her i tråden at mange mennesker skrur av tenkehetten når det kommer til data, selv når det bare handler om ergonomi. 2 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Traff hun ene som jobber på SFO'en på travbanen på søndag. Siden hun er kunde hos meg i butikken, endte det med at vi ble sittende sammen. Hjalp henne og venninna med å vinne litt penger og. Satser på å møte henne igjen snart. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Drar norsk ungdom på travbanen? 4 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Apropos, husker jeg hadde noen faste Rikstoto-kunder før som rett og slett luktet hest/stall. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 De hadde vel vært i stallen for å sjekke hestene før de leverte bongene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Traff hun ene som jobber på SFO'en på travbanen på søndag. Siden hun er kunde hos meg i butikken, endte det med at vi ble sittende sammen. Hjalp henne og venninna med å vinne litt penger og. Satser på å møte henne igjen snart. Lenke til kommentar
Populært innlegg Virke Skrevet 3. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Vi har hatt en maskin for å fremkalle fotografier på i butikken i et par måneder nå. Vi har nylig fått en egen seksjon til denne der denne er integrert i reolen. Den står nå litt høyere (ca 10cm) ettersom kunder med vanlig høyde og litt dårlig syn var nødt til å bøye seg for å velge ut de fotografiene de ønsket. Dette kan jo fort bli litt ubehagelig i lengden. I dag hadde jeg en kvinnelig kunde som var lav. Vi snakker ikke kortvokst, men hun var nok under 160 cm. Hun skulle gjerne fremkalle noen fotografier. Kunden brukte briller, og fra den vinkelen kunden hadde øynene i forhold til skjermen på maskinen så var det veldig kraftig gjenskinn av lysstoffrørene i taket. Dette gjorde at kunden så ingenting på skjermen. Hun spurte om hun kunne få noe å stå på, men sjefen her er streng på at vi ikke skal ha noe i butikken det er mulig å sette seg ned på. Jeg fortalte deretter til kunden at jeg ikke hadde tilgang på noe som kunne holde et menneske, men at jeg kunne hjelpe til med å velge ut bilder. Hun skulle plukke ut noen bilder her og der blant omtrent 700 stykker som lå på minnekortet. Hun tenkte seg om og takket nei. Kunden hadde vært muggen helt fra sekundet hun kom inn, men jeg prøvde mitt beste på å yte service. Jeg og kollega tok dermed til å demontere hele reolen for så å sette den opp igjen med skjermen noen centimeter lavere for at kunden skulle greie å se noe på skjermen. Dette tok noen minutter. Kunden fikk valgt ut bildene sine og bestilte. Det var forøvrig veldig vanskelig for kunden å skjønne hva man skulle gjøre selv om maskinen har stor skrift der det står "neste" etter hvert eneste steg i prosessen. Dette var min feil så klart. Det hele toppet seg da jeg så kunden var ferdig og jeg gikk bort for å sjekke hvor tilfreds kunden var. Hun glefset tilbake at hun hadde vurdert å kontakte sjefen min og fortelle om den utrolig dårlige servicen, men at hun heller lot det være med aldri å handle i butikken vår igjen. Enkelte mennesker er ikke helt å forstå seg på, men er det jeg som er på trynet så er det bare å si ifra! Endret 3. juli 2012 av ryc 12 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg jobbet på Lillestrøm stasjon for et par kvelder siden. De kundene som ikke visste hvordan de skulle få en honnørbillett, er tydeligvis overrepresentert der. Jeg har aldri hatt noen opplæring i å bruke billettautomatene eller hatt behov for å bruke dem selv. Men det står jo klart og tydelig på skjermen hva man skal gjøre. Er det så vanskelig å trykke på "endre billettype og antall" ved siden av der det for eksempel står "1 voksen"? Jeg skjønner ikke hvordan noen mennesker klarer å komme seg rundt her i verden uten at kundeveiledere assisterer dem til enhver tid. Og så var det en del av de kundene som ble sure for at det er så lenge mellom hvert tog til Gardermoen (på søndag kveld under sommertid, no shit). Vi foreslo jo at de kunne ta Flytoget, som går hvert 20. minutt, men da måtte de så klart kjøpe en ny billett for egen lomme. Det er ikke så dumt å sette seg inn i togtider og ta ansvar for sitt eget liv hvis man må rekke et fly. Et par italienere (eller noe i nærheten) kom fra Gardermoen og slo av en prat. De hadde nemlig dratt til feil flyplass. Det var visst Torp de skulle dratt til, så de var nødt til å skaffe seg nye billetter. Som alltid, var det mange kunder som ikke visste at Flytoget og NSB er to forskjellige selskaper og ikke nødvendigvis kjenner til praktisk informasjon om hverandres reiser. Det var litt morsomt med turister som så vestene til de Flytog-ansatte og leste påskriften som "Fly-to-get" på engelsk. Et gammelt ektepar, tilsynelatende helt fysisk friske, kom med et tog fra Stockholm, tror jeg det var, og sa at de skulle ha drosje til Skøyen, for de skulle videre mot Asker. "Hvorfor det?" spurte kollegaen min. Kona ble visst dårlig av å kjøre buss, men ikke drosje. Hun ble tilbudt det forreste setet i bussen, slik at hun så veien hele tida og kanskje ikke ble så dårlig, men nei, det ville hun ikke ha. Det endte med at de tok drosje for egen regning. Drosje for NSBs regning er for rullestolbrukere og andre som er fysisk hindret fra å bruke en buss. Vi dekker jo ikke reisen slik kun fordi folk foretrekker drosje framfor buss. Litt før toget til Trondheim skulle gå, kom en turist og spurte om jeg kunne hjelpe ham og kona med bagasjen. Det angret jeg snart på. De hadde to traller der et tosifret antall kofferter og bagger var stablet i høyden på hver av dem. Man skulle tro de hadde hele flyttelasset og alt de eide på de trallene. Det er faktisk en maksgrense på 20 kg for hver person når man reiser med tog, men de hadde vel flere hundre kg. Jeg hjalp dem likevel. Sent på kvelden, da det var få folk på stasjonen, kom en fyr som hengte seg i lampene og begynte å ta hang-ups. Det var litt morsomt. Det er både Sats og Elixia på hver sin side av stasjonen, men han hadde vel ikke råd til medlemskap på verken eller av de sentrene. Til slutt, rett før jeg var på vei hjem, snakket jeg med ei dame som luktet innihelvetes mye røyk. Man skulle tro hun hadde marsjert gjennom et gasskammer før hun kom dit. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 4. juli 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. juli 2012 Hvor la dere igjen sunn fornuft? At sjefen ikke vil ha stoler i butikken er en ting, men eg er sikker på at sjefen synes det hadde vært greit å gi denne damen en stol i en kort periode i stede for at to av selgerene hans/hennes kastet bort tiden sin med å demontere en hel reol(!) for å endre høyden bittelitt for akkurat den ene kunden. Det kalles å tenke selv. 16 Lenke til kommentar
Virke Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Det hadde vært greit med en stol, men vi har faktisk bare sånne med hjul tilgjengelig i bygget. De er ikke akkurat noe vi ønsker at kunden skal stå på. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Selger burde tilbudt kunde å sitte på skuldrene 3 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Selger burde tilbudt kunde å sitte på skuldrene Eller enda bedre burde de to som demonterte reolen i stedet tilbudt seg å legge seg oppå hverandre på gulvet, så kunden kunne stå på de så hun kom langt nok opp til å se skjermen. Litt må man kunne kreve som kunde, synes jeg 6 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Dette er nok ganske kjedelig, men fy faen det er utrolig hvor mye folk roter i butikken. Spretter opp en haug esker med produkter som det allerede er rikelig utstilt, papir/søppel over alt. Til og med mat de spiser på rundt om kring blir bare kastet og gnudd ut over alt. Får lyst til å bruke ei hel vakt kun for å følge med på hvem som gjør det for så å be de rydde opp etter seg. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Selger burde tilbudt kunde å sitte på skuldrene Eller enda bedre burde de to som demonterte reolen i stedet tilbudt seg å legge seg oppå hverandre på gulvet, så kunden kunne stå på de så hun kom langt nok opp til å se skjermen. Litt må man kunne kreve som kunde, synes jeg Ihvertfall, dersom det viser seg at personer under 160 (som jo er lavt, men ikke unormalt lavt) ikke klarer å se ordentlig på skjermen pga gjenskinn, bør de enten skaffe et trinn de kan stå på, eller skjerme skjermen for gjenskinnet fra taket. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Leo: Men for å ikke gå altfor langt vekk fra det som faktisk var saken - hva om noen hadde kommet inn med rullestol? Skulle dere da demontert hele maskinen og bedt kunden om å balansere den på fanget? Siden dere ikke klarer å finne frem en krakk eller lignende klarer dere vel heller ikke å finne frem et bord. Endret 4. juli 2012 av Henrik C 2 Lenke til kommentar
Heimdalen Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Min bitte lille historie oppleves som kunde for meg idag. Vi alle vet at Posten Norge er litt ymse når det gjelder sendinger osv, jeg har bestilt en pakke med klær, denne ble sendt samme dag, og ankom stokke den 3/7, og var forvetntet hjemme hos meg samme dag. Så kom "" feilmelding" opp, avvik i produksjonsgreier, så tenkte jeg " jaja, sikkert kjørt i fra pakka mi ellerno" så idag tok jeg kontakt med bring, som er transportør av pakken, og spurte hvorfor den står i stokke fremdeles ( i dag rett rundt klokka 11) Dette skulle hu da skjekke opp osv, 10 min etterpå fikk jeg 3 sms rett etteværandre, at den hadde ankommet skien, at den er lastet opp på bil og at den kommer til meg før klokka 16.00. for 10 min siden stod postbilen utenfor døra, jeg hørte bilen, så jeg gikk ut for å møte vedkommende, han hadde gått ut fra bilen og inn i lasterommet for å leite etter pakken, han surra bak der i 3 min ca. Så går han ut av lasterommet, setter seg i bilen å kjører avgårde så lurer litt hvor min pakke er nå,tar vel kontakt med Bring hvis den ikke er her før 16.00, for da har de vel rotet den vekk igjen... 6 Lenke til kommentar
Pop-fiske Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Da har eg tatt meg tid til å lese igjennom alle postene her. Vil takke alle kunder, servitører, butikkarbeidara etc for god skriving! Er ikkje gammel nok til å jobbe enda, men skal sei dikka ein ting - kunne ikkje gleda meg meir til å begynne! 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå