Diskutant Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Er minnekortet på slike kameraer nødvendig eller har kameraet noe interminne? Om det er nødvendig kan det være kjekt å inkludere det i pakken, iverfall på de billigere modellene. De aller aller aller fleste kameraer trenger minnekort. Jeg tør nesten si alle. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Jeg forresten enig med deg, Mr. A, jeg liker bedre å fylle opp 4 firegb.kort enn ett 16-gb. Værre å miste alle 1000 bildene enn bare 150-200 bilder dersom noe skulle skje. Synes jeg.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Hva med noen kundehistorier?Ikke bare evig prat rundt de få historiene som blir postet. 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Her er et minnekort på 4 GB til 23 kr fra en norsk nettbutikk. Du får klemt inn ganske mange bilder tatt med et enkelt kompaktkamera på et 4 GB minnekort. Her er et minnekort på 16 GB til under 70 kr fra en nettbutikk i England. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at jeg heller prioriterer god plass i dette tilfellet når det likevel er snakk om relativt små summer. Risikoen er plutselig langt lavere for at jeg går tom for plass midt i ferien om jeg har glemt å ta backup av eldre bilder. Det som irriterer meg er at det å legge ved minnekort er en merkostnad ved produksjon, og det baller gjerne på seg når produktet går gjennom flere ledd (produsent, importør, grossist, detaljist + mva) som alle skal ha sin del av kaka. Selv om minnekort er billigere, vet du aldri om det enkle kompaktkameraet til 700 kr kanskje hadde vært en hundrings billigere om minnekortet du uansett ikke trenger ikke fulgte med. Minnekortet havner i en skuff og går i søpla neste gang man flytter. For de ytterst få av oss som ikke har et minnekort liggende og slenge koster de 23 kr hos Deal... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 -snip- Fargekodede striper langs bakken? Forøvrig, Insert. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 28. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. juni 2012 Oppdatering i kaffesaken! Sendte mail til Narvesen om dette og fikk i dag svar: Først og fremst, tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen. Det er ikke slik det skal være. Vi ønsker å følge opp denne saken videre slik at vi kan få endret på innstillingene på kaffemaskinen. Hvilken Narvesen kiosk var du innom? Og husker du hvilken kaffe variant du kjøpte (sort kaffe, Caffè Latte etc)? Kjempe fint hvis du har mulighet til å sende oss informasjon om dette, slik at vi kan få tatt tak i denne saken konkret. Bra de følger opp... Nå må jeg nesten kjøpe en kopp der til uka for å se 30 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Bra de følger opp... Nå må jeg nesten kjøpe en kopp der til uka for å se Kanskje det var egentlig det som var baktanken med mailen deres? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Det kommer ikke fram av svaret deres at de synes at det var for liten mengde kaffe. Kanskje de tenker på kostnadene og vil skru ned mengden enda mer? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Ok, jeg kan vel dra frem en kundehistorie som inntraff tidligere i sommer/våres. Var vel rundt ettermiddagen og en tur tikket inn på meteret. Ved ankomst så jeg at halve innkomsten til boligblokken og inngangen til kunden var blokkert pga veiarbeide/kabelgraving/whatever. Jeg kunne vel klart å skvise beameren på fortauskanten men jeg syntes ikke det var noe vits i, masse brostein som lå strødd der og det var ganske trangt mellom husveggen og gravestedet som var inngjerdet. Så jeg stoppet ca 12 meter fra inngangen til kunden og ventet. Så kom kunden hinkende på krykker med et par barn på slep. Jeg slo på meteret og gikk ut for å hjelpe til med bagasje, samt sikre barna med barnesete. Første kunden klagde på når hun satt seg inn var selvsagt at jeg ikke hadde kjørt helt inn til inngangen. Jeg så bare dumt på henne og var ikke sikker på akkurat der og da hva jeg skulle si. Idet jeg skulle komme med en replikk fortsatte hun med "Ja, for det gjør jo alle de andre". Så jeg svarte "Hva alle de andre gjør får stå for deres regning, men det er veiarbeide her og å risikere skade på et driftsmiddel verdt en halv million, for en tur som koster i overkant av hundrelappen utgjør logisk sett dårlig butikk. Jeg ser at du går på krykker og jeg hjelper deg selvsagt med å bære bagasjen og det er jo beklagelig at du har skadet benet ditt, men du klarer vel å gå de 10-12 meterne fra inngangen til der bilen min er?" Det falt selvsagt ikke i god jord og jeg fikk høre både det ene og det andre hvor lite serviceinnstilt jeg var hele veien til svømmehallen. Jeg var sterkt fristet til å komme med noen frekke comebacks men bet ordene i meg. Hun hadde tross alt to barn i bilen og jeg ville ikke lage en surere stemning en det allerede var i bilen. Ved ankomst ble selvsagt det store diskusjonstemaet dreid over til prisen. 159,- sto takstameteret på. Dette var jo en "skyhøy" pris i forhold til det kostet vanligvis. Så spurte jeg hva turen hennes normalt sett kom på. "Nei, forrige gang jeg tok taxi hit kom turen på 151,-". ... Jeg svelget latteren og forklarte henne at 8 kroner i differanse var sikkert grunnet i ventingen det tok mens jeg hjalp henne med bagasjen, samt barna. Men hun fant seg tydeligvis ikke i det, nei. Dette skulle hun klage på, jeg prøvde jo å lure henne! Det siste fikk meg til å koke over, så jeg sa at hun gjerne måtte klage, ga henne en kvittering og sa "Løyvenummeret står der på kvitteringen når du skal henvise til meg i klagen. Bit også merke til løyvenummeret neste gang du bestiller drosje og vennligst insister på at du ikke vil kjøre med meg neste gang. Da gjør du nok oss begge en tjeneste". Jeg hjalp så barna ut, tok ut bagasjen og ga baggen til et av barna (mor gikk jo på krykker). Baggen var veldig lett så det gikk helt fint for denne ungen å drasse med seg den. Men neida, drittungen slo seg selvfølgelig i total vrange og kastet baggen ned på bakken. Jeg tenkte i mitt stille sinn "ja lykke til med det" satt meg inn i bilen og kjørte. Vanligvis hjelper jeg kunden med bagasjen til døra uten å forvente betaling men turen til svømmehallen hadde tappet tålmodigheten min maksimalt. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Høres ut som en standard taxisjåfør, du jobber vel tilfeldigvis ikke for 07000 i Bergen vel? 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 Nei, det hadde også sikkert vært nyttig for leserne hvis du kunne utdype hva du legger i utsagnet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 28. juni 2012 Del Skrevet 28. juni 2012 God service er du forpliktet til, superb service er en bonus. Her regner jeg å bære baggene til inngangsdøra, hjelpe ungene inn og ut av bilen som superb service. Jeg lærer ikke ungene å bowle om de ikke kan det, sånn helt uten videre. Men de gangene jeg gjør det, så tar jeg ikke ekstra betalt for det. Men jeg håper ikke foreldrene forventer at jeg står ved banen klar med instruksjonsbok. Jeg vil si du handlet rett jeg Lenke til kommentar
Populært innlegg Dofty Skrevet 29. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) "Jeg ser at du går på krykker og jeg hjelper deg selvsagt med å bære bagasjen og det er jo beklagelig at du har skadet benet ditt, men du klarer vel å gå de 10-12 meterne fra inngangen til der bilen min er?" Sånne kommentarer som jeg markerte bør man være veldig forsiktig med. Jobber selv med kundebehandling og i begynnelsen kom jeg med et par-tre sånne, og jeg så at de i litt dårlig humør fyrte seg opp når jeg hentydet at de kunne ta en egeninnsats. Men helt enig på måten du taklet situasjonen. Ville nok gjort det samme selv. Hater når folk slenger dritt rundt om seg og forventer topp service. __________ En hendelse jeg kom på nå fra jeg hadde jobbet på en bensinstasjon i omtrent to ukers tid. En kvinne i 40-årene kommer inn og sier hva hun skal ha, noe jeg ikke helt oppfattet så jeg får henne til å gjenta seg, og før hun sa det igjen skjønte jeg plutselig hva hun hadde sagt, og da sier hun tydelig og hyggelig "Baconpølse med sprøstekt løk" og jeg hørte at det var akkurat det hun sa først. Jeg taster da inn baconpølse, brød, og sprøstekt løk inn i kassa. Jeg antok nemlig at hun skulle ha brød, for 95% av alle pølsekundene jeg hadde skulle nemlig ha brød (ikke på 17. mai). Hun hadde betalt og jeg drar fram et brød og da sier hun at hun skulle ha lompe. "Ja, men det er greit å si" sier jeg på en litt forsiktig måte. Jeg ser tydelig at hun går i forsvarsposisjon og svarer behersket "Ja, jeg sa jo det". "Nei, det.. da hørte i hvert fall ikke jeg det". Da ser jeg blodårene i øynene hennes blusse opp i en kraftig rødfarge og da smeller det fra kvinnemennesket "Da kan du bare dra til helvette med deg!" med en penetrerende røst jeg sent vil glemme og storma ut. "Dette skal jeg rapportere" sa hun rett før døra lukket seg. Jeg stod der med åpen munn og pølsebrød i hånda, særdeles perpleks, i et halvt minutt. Til slutt bryter jeg ut i en sporadisk latter som varer et par timer. Det er slike hendelser som kalibrerer ordvekta, for det jeg sa var ikke så veldig bra. Jeg må ta høyde for at jeg kan ha hørt feil. Og noen ganger må jeg selv legge meg i søla for at kunden ikke skal få skitne sko. Apropos pølse, det er overraskende mange som sier "Jeg skal ha wiener i pølse med XX". __________ Jeg jobber som kundeveileder/koordinator i NSB og for noen dager siden stod jeg på Drammen jernbanestasjon, og fra undergangen under sporene opp til parkeringsplassen der bussene skal stå er det par trapper. Rett før de trappene stod jeg og luka ut de som skulle retning Oslo, for de skulle ta buss videre. Når strømmen med folk tynnes ut ser jeg et par helt bakerst som går litt saktere enn alle andre. De var ikke akkurat magre for å si det sånn, så de brukte litt tid opp trappene. Og jeg ser de har litt bagasje så jeg tilbyr meg å hjelpe dem, "Ja, de er så fryktelig tunge" sier mannen og begge slipper de største trillebagene jeg har sett og fortsetter videre opp trappa. De spøkte ikke, de var fryktelig tunge, noe som jeg kommenterte på en litt spøkefull måte med et halvsmil og glimt i øyet. Som svar fikk jeg noe mumling som jeg ikke helt klarte å tyde. Jeg tror hver av bagene veide ca. 30-40kg. Vil ikke skryte på meg noen svære muskler så jeg innrømmer at jeg klarte bare én av gangen, allikevel når jeg hadde båret opp begge bagene så var paret fortsatt ikke oppe, noe som er helt greit. Jeg har forståelse for at andre kan slite med eventuelle lidelser som jeg ikke vet om. Selv hadde jeg blitt greit andpusten på grunn av lettere løping opp trappa(er sånne irriterende lave trappetrinn) med ekstra 30-40kg på slep ganger to. Når de endelig kom seg opp trappen så sa jeg "Sånn, vær så god!" med et smil og øyekontakt for å prøve å vekke en viss form for høflighet i dem. Neida, de tok bagene sine, ga ingen øyekontakt tilbake og slepte bagasjen mot bussene etter de hadde tatt en tisekunders pause for å få tilbake pusten. Når de snudde seg for å gå videre innså jeg at jeg ikke ville få et takk, noe som jeg i ettertid skjønte var et fortapt håp fra min side. Med ryggen dems til meg sier jeg "Bare hyggelig" med et anelse bevisst sarkastisk tonefall. Jeg så da på en togkontrollør som var satt opp som koordinator("sjefen" for kundeveiledere på stedet), som hadde vitnet hendelsen hvor jeg ytret "Er det mulig?" ved bruk av kroppspråk. Jeg fikk den samme responsen av henne. Endret 29. juni 2012 av Dofty 22 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Sånne kommentarer som jeg markerte bør man være veldig forsiktig med. Jobber selv med kundebehandling og i begynnelsen kom jeg med et par-tre sånne, og jeg så at de i litt dårlig humør fyrte seg opp når jeg hentydet at de kunne ta en egeninnsats. Men helt enig på måten du taklet situasjonen. Ville nok gjort det samme selv. Hater når folk slenger dritt rundt om seg og forventer topp service. Du har helt rett. Det er nok bedre å holde slike kommentarer til seg selv. Adkomsten til inngangen hennes var så maltraktert at jeg ikke helt forstod hvordan hun, som et menneske utstyrt med to friske øyne, kunne foreslå at jeg skulle skvise bilen min mellom der. Så jeg ble bare litt perpleks og tenkte ikke over hva jeg sa da jeg avsluttet med "men du klarer vel å gå de 10-12 meterne fra inngangen til der bilen min er?" Dessuten er det langt mellom slike kunder og jeg pleier derfor stort sett å bli litt satt ut hver gang noen kranglefanter setter seg inn i bilen. Lenke til kommentar
Populært innlegg KjellV Skrevet 29. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2012 (endret) Ringte til Lånekassen i dag og traff på ei hyggelig dame med rogalansdialekt. Tommel opp til deg som, på tross av at du ikke visste alt og måtte sjekke med andre, hjalp meg med en veldig hyggelig tone. Fikk litt lyst til å snakke videre med henne etter at hun hadde hjulpet meg Måtte poste noe hyggelig blant all bitchinga for å få litt balanse Endret 29. juni 2012 av KjellV 22 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Jeg vet ikke hvorfor, men Rogalendingene virker mer hyggelig i kundeservice enn de fleste andre. Og Bergensere høres sinte ut når de snakker uansett! Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 29. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 29. juni 2012 I løpet av den siste tiden har vi på jobb lært av kunder at vi er lovpålagt å ha sukkerbiter og gratis påfyll. Den ene kunden var veldig sta og sa han hadde lest i avisen at vi var nødt til å ha en påfyllsordning som var billigere enn ny kopp. Nytt for oss, for å si det slik. Den andre kunden kalte oss svindlere som hadde latt ham betale før vi fortalte at vi ikke hadde sukkerbiter. Han sto til slutt i døren og truet med å rapportere oss, før han pekte på baristaen i kassen og SKREK "DERE SKAL HA SUKKERBITER, DET ER LOVEN!". 23 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Han sto til slutt i døren og truet med å rapportere oss, før han pekte på baristaen i kassen og SKREK "DERE SKAL HA SUKKERBITER, DET ER LOVEN!". Ja, men det er jo sant det. Har du ikke hørt om den nye sukkerbitloven? Finner den sikkert om du søker på lovdata 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. juni 2012 Del Skrevet 29. juni 2012 Har dere ikke sukkerbiter? 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå