Dragen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Husker når jeg var ung og dum, og hadde vært på nattåpent på lokale nettkafeen. Kom på bussen og skulle betale de 9 kronene barnebillett kosta på den tiden. "Og her er en krone tilbake." "Jeg har en krone, hvis det hjelper." Helvete så trøtt jeg var. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Fint for ham at han liker det. Ingenting er bedre, særlig hvis han faktisk har TID til det. Men jeg tror ikke folk flest innser hvilke ulemper de påfører den ansatte ved å bestille hamburgere. På "min" bensinstasjon var alltid tiden knapp pga. mange sultne kunder og ei LAAANG liste med ting som skal gjøres på 8 timer. Ikke alle bensinstasjoner er sånn, håper jeg. Har hatt en del kunder som spiser halve burgeren, kaster resten og krever ny fordi de ikke liker BBQ-sausen. Man kan jo lure på hvorfor de spiste halve, om de ikke likte den? Vi hadde en tid en bilvaskemaskin som var "gratis" for alle som visste hvordan. Man kunne gå inn og kjøpe en lapp med et seks-sifret nummer på, så går man ut og taster koden på et tastatur. Inne i hallen var en master computer, der man kunne taste vaskeprogram og trykke Start, og bypassere hele koden, enten man har kjøpt den eller ikke. Ganske moro den maskinen. Man kunne manuellt styre vaskevognene fram og tilbake, og heve og senke børstene. Funksjonen ble hovedsaklig brukt for å få dritten på plass igjen nåpr den stoppet i en mellomposisjon. Det var alltid noe galt med vaskehallen. I en periode kunne vi bare selge nummer 1-vask, fordi maskinen bestandig klikket når man kjørte nummer 3. Mange fornøyde kunder fikk bedre vask enn de hadde betalt for. Vi måtte jo selge den til samme pris som en nummer 3. Poletter til støvsugeren... Vi hadde bare tre, og de var gratis. Måtte ut og hente dem hver gang noen hadde brukt dem. Jeg foreslo å bytte ut polettleseren med en bryter fra Clas Ohlson, men det ble aldri... En kunde ville ha meg til å gjennomsøke støvbeholderen i støvsugeren fordi han hadde sugd opp en femtilapp. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 En kunde ville ha meg til å gjennomsøke støvbeholderen i støvsugeren fordi han hadde sugd opp en femtilapp. HAH! Classic. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Da får du fortsette å stå i kø mens jeg bestiller min Big mac helt normal og er ute av køen lenge før deg =).Takk for ikveld Jeg er en av de som konsekvent bestiller uten sylteagurk eller andre "endringer" i forhold til normal meny. Hvorfor? Jeg får varm mat, ikke en burger som har ligget der i et par timer. Så da kan jo du sitte der med en kald Big Mac, mens jeg - som kanskje må vente i 2 minutter ekstra, spiser en varm hamburger, slik JEG liker den Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hamburger fra McDonalds eller BK er så jævlig allikevel, det spiller ingen rolle om den er kald eller varm. Sylteagurk gir den i det minste smak, om enn noe beisk. Lenke til kommentar
Osturn Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Faktisk synes jeg det er enda rarere at unge par fra finland, tyskland, frankrike og Italia ikke klarer å gjøre seg forstått på engelsk, kan skjønne urgamle oldiser at de ikke kan engelsk men at unge mennesker i 20-30 årene ikke kan en snøring engelsk fatter jeg bare ikke, hvilken pappeske har det bod bak hele livet? Pappeska der alt på TV er dubba, all kommunikasjon foregår på italiensk og dei ikkje lærer engelsk på skulen. Det er skremmande kor lite engelsk dei tar inn i dagleglivet der nede. True! Er utrolig vittig å se på Friends på spansk i Spania:P Husker det fra første gangen jeg var i Spania (i 2003). Folk hadde store problemer med å gjøre seg forstått. Veldig mange turister som måtte ty til tegnspråk. Var en uke på Mallorca i sommer, og da hadde jeg ikke noen problemer med å gjøre meg forstått. Virker som om at det kanskje har blitt gjort noen tiltak siden første gangen jeg var der? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg setter veldig pris på de øyeblikkene hvor en kunde har vært så vanskelig over lengre tid at de får samtalen fra sjefen om at de ikke lenger er ønsket som kunde. Det smaker godt. Enig. Det viser også at kunden ikke alltid har rett. Jeg synes det er mer passende å si at kundemassen alltid har rett. En kunde som enkeltindivid har ofte feil her i hvertfall. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Fint for ham at han liker det. Ingenting er bedre, særlig hvis han faktisk har TID til det.Men jeg tror ikke folk flest innser hvilke ulemper de påfører den ansatte ved å bestille hamburgere. På "min" bensinstasjon var alltid tiden knapp pga. mange sultne kunder og ei LAAANG liste med ting som skal gjøres på 8 timer. Ikke alle bensinstasjoner er sånn, håper jeg. Har hatt en del kunder som spiser halve burgeren, kaster resten og krever ny fordi de ikke liker BBQ-sausen. Man kan jo lure på hvorfor de spiste halve, om de ikke likte den? Vi hadde en tid en bilvaskemaskin som var "gratis" for alle som visste hvordan. Man kunne gå inn og kjøpe en lapp med et seks-sifret nummer på, så går man ut og taster koden på et tastatur. Inne i hallen var en master computer, der man kunne taste vaskeprogram og trykke Start, og bypassere hele koden, enten man har kjøpt den eller ikke. Ganske moro den maskinen. Man kunne manuellt styre vaskevognene fram og tilbake, og heve og senke børstene. Funksjonen ble hovedsaklig brukt for å få dritten på plass igjen nåpr den stoppet i en mellomposisjon. Det var alltid noe galt med vaskehallen. I en periode kunne vi bare selge nummer 1-vask, fordi maskinen bestandig klikket når man kjørte nummer 3. Mange fornøyde kunder fikk bedre vask enn de hadde betalt for. Vi måtte jo selge den til samme pris som en nummer 3. Poletter til støvsugeren... Vi hadde bare tre, og de var gratis. Måtte ut og hente dem hver gang noen hadde brukt dem. Jeg foreslo å bytte ut polettleseren med en bryter fra Clas Ohlson, men det ble aldri... En kunde ville ha meg til å gjennomsøke støvbeholderen i støvsugeren fordi han hadde sugd opp en femtilapp. Shell du jobber/jobbet på eller? Hamburger fra McDonalds eller BK er så jævlig allikevel, det spiller ingen rolle om den er kald eller varm. Sylteagurk gir den i det minste smak, om enn noe beisk. BK burgere er ganske gode da... Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Slo meg nå at uansett hvor idiotiske og drøye kundene er, er det ingenting som klarer forsure arbeidsdagen min mer enn dårlige kolleger. Lenke til kommentar
Bruker-111299 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg skal nå være tidenes drittsekk-kunde på 7 forskjellige steder de 7 neste dagene (begynner i dag), og sjekke om noen av mine meritter dukker opp i denne tråden underveis. Mystery shopper? Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er det noen folk her som har opplevd å måtte betale for en pose, typ handler varer også glemmer han i kassa og spørre deg om pose . Så bare lar du det gå og går for å pakke inn varene dine, så spør du kan jeg få en pose, du har allerede betalt med kort, er det noen som da har opplevd at han i kassa sier, DET BLIR 80 ØRE ? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 haha da hadde jeg sagt "LOL handla for 500 kr her, noob"!!! Neida.. men har blitt møtt med sure kommentarer, som; "javel, koster egentlig 80 øre, men det går for denne gang da". Skulle tro kvinnfolkan bak kassene jobber å provisjon... Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Nei. Og så ofte som jeg handler i den lokale Ica'en så skal det faen bare mangle at de ikke unner meg en pose i ny og ne de sjeldne gangene jeg trenger en ekstra, eller bare glemmer å si fra. Endret 7. oktober 2009 av Olsenhower 1 Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Er det noen folk her som har opplevd å måtte betale for en pose, typ handler varer også glemmer han i kassa og spørre deg om pose . Så bare lar du det gå og går for å pakke inn varene dine, så spør du kan jeg få en pose, du har allerede betalt med kort, er det noen som da har opplevd at han i kassa sier, DET BLIR 80 ØRE ? hvis en fyr sier nei når jeg spør om pose også pluttselig skal ha pose etter poå så kunne jeg til tider være så slem å si det ;p fant denne på ultra sine sider Hvorfor må jeg betale for bæreposene? Posene er belagt med en miljøavgift, og tanken bak er at dersom kunden må betale for posen bruker man færre poser og miljøet blir derfor spart for søppel skulle ønske jeg kunne det svaret når jeg jobba i butikk. Endret 7. oktober 2009 av Estella! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 De i kassa får kjeft av kassansvarlig for å gi bort for mange poser om posene koster penger ganske ofte. Jeg ga bort 2 poser ekstra til en fyr som hadde handla for 2400kr en lørdag, og det hespetreet som var kassaansvarlig stod bak meg og begynte å kjefte på meg, jeg ba henne om å ikke blande seg, og så ble det sure miner resten av dagen fra henne, men hun var ikke sjefen, og sjefen var meget fornøyd med meg, så han så gjennom fingrene på en sånn filleting (hun tok det opp, og jeg forklarte situasjonen, og han syntes jeg hadde gjort det riktige) Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Godt med sånne sjefer som bruker hodet. Selvsagt kan man gi to poser til en som har handlet for 2400 kroner. Selv om man taper på posene, har man tjent masse på varene han handlet. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja, jeg tenkte mye på kommentaren med dårlige medarbeidere, når det er 5-6 pers i kø på alle kassene midt i lørdagsrushet, og gir bort to poser til en som har handla for over 2000kr, så trenger jeg faen ikke å høre at jeg ikke skal drive å gi bort poser hele tiden. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er på ferie for tiden, men fikk følgende sms fra en kollega på mandag: "Akkurat offer for den hissigste kunden i byen, han mista 50 øre og da var det ikke måte på utskjelling" Jeg har ikke hørt med vedkommende hva som skjedde helt, men skal finne ut av det når jeg kommer hjem fra ferie. Det er skjønt å jobbe i butikk av og til, mange merkelige kunder som bare MÅ snakke med deg om ting. Ofte ting som ikke har noe med butikk å gjøre. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja, jeg tenkte mye på kommentaren med dårlige medarbeidere, når det er 5-6 pers i kø på alle kassene midt i lørdagsrushet, og gir bort to poser til en som har handla for over 2000kr, så trenger jeg faen ikke å høre at jeg ikke skal drive å gi bort poser hele tiden. Jeg ga ofte bort poser, kom litt ann på kunden Må si at den jobben jeg hadde i kassa, kanskje var noe av det værste jeg har vært med på (Ultra). Selv 2skift på plukken hos Ahlsell var bedre... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis jeg ikke blir spurt om jeg vil ha pose så tenker jeg ikke over pose, jeg bruker all hjernekraft på å ikke forveksle PIN-koden på Visaen med PIN-koden på jobben, MasterCard eller mobilen. Når jeg da ser varene mine og innser at fire pakker kjøttdeig, fire brus, to revete oster og en Mentos så er det klart jeg må spørre etter pose. Hvis jeg da blir anklagd for å prøve å lure meg unna å betale 80 øre så blir jeg imponert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå