Kevlar Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 At de er dårlige på service er bare desto bedre grunn til å snakke med sjefen og faktisk stå 100% på ditt, så kanskje de lærer til en annen gang... 2 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Etter hva jeg vet har man ikke rett på hyllepris. For at man skal kunnekreve noe til en viss pris må det være snakk om et tilbud direkte til deg fra en selger, ikke en prisetikett som viser feil. Dette er diskutert i andre tråder (f.eks. denne) her på forumet (og andre steder...), men kort sagt, så er pris i annonse eller på hyllekant å anse som et "tilbud" etter avtaleloven, noe som medfører at selgeren er bundet av tilbudet/prisen, med mindre det var (eller burde vært) helt åpenbart for kjøper at prisen måtte være feil. § 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse. "Har du opplevd å betale mer i kassen enn det som sto på prislappen? Da kan du kreve pengene tilbake." Det betyr jo ikke at du skal ha produktet til annonsert pris. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jo, med.mindre prisen er så åpenbart feil at du skjønner, eller burde skjønt, at det var snakk om feilprising. Og med det setter vi en strek for den avsporingen. 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Syns alltid at det er like festelig at det står på alt jeg får av posten av mail og slikt at når jeg skal få pakke på døren så ringer sjåføren 30-60 min før, så får jeg en tlf fra nettopp posten om at de er her om ett par minutter.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Da har jeg fått nok av å vente på PCen fra komplett. Bestillingen ble lagt inn den 3 Juni, den ble sendt den 11 Juni og takket være posten ble den feilaktit returnert. Og der Posten stoppet med feilingen sin, overtok Komplett. Har ringt dem 2 ganger hvor de begge ganger har lovet at den skulle sendes, har og blitt bedt om å holdes informert når denne blir sendt. Har sendt dem mail, hvor jeg og har ytret ønske om å få svar på hva som skjer. Dette lovet de skulle skje, og ba da i svar om at de sendte den sporenstraks og sendte meg sporings nummeret. Dette har da heller ikke skjedd. Og etter 2 dager siden siste mail fra Komplett, og med en faktura fra Klara som forfaller 25 Juni, har jeg fått nok. Har avbestilt PCen per mail (ettersom varen er "sendt" kan jeg jo ikke bruke returskjema på Komplett sine sider, har jo ikke fått noe å returnere). Skal heller bestille deler fra PS sin nettbutikk og bygge maskinen selv. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Funny stuff, jeg har også PC fra komplett på vei. Jeg har riktignok valgt pickuppoint som leveringsmetode så da regner jeg med at jeg slipper en del drit. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 ... kort sagt, så er pris i annonse eller på hyllekant å anse som et "tilbud" etter avtaleloven, noe som medfører at selgeren er bundet av tilbudet/prisen. Sorry Alastor! Vet diskusjonen er "over", men det Inge sier er feil. Det er helt riktig at priser på hyllekant anses som bindende tilbud, men en annonse vil tradisjonelt sett ikke være bindende. Det vil snarere være en oppfordring til å gi tilbud fra kundens side, jf. avtl. § 9 og CISG art 14 annet ledd. 3 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Skjønner meg ikke på folk som leverer bobilen sin på verksted for en stor reparasjon dagen før de skal på langtur, garantert så dukker det opp noe mer så den blir stående. Hvorfor ikke ta slike reparasjoner etter at de er ferdige med ferienturen så er den klar igjen til neste år. 2 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Skjønner meg ikke på folk som leverer bobilen sin på verksted for en stor reparasjon dagen før de skal på langtur, garantert så dukker det opp noe mer så den blir stående. Hvorfor ikke ta slike reparasjoner etter at de er ferdige med ferienturen så er den klar igjen til neste år. Fordi mennesker er noen idiotiske og late dyr. 7 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Kom inn en fyr på fredag ca kl. 1400 med maskinen sin, og hadde problemer med disken. Skulle helst hatt dataredning og maskinen ferdig den ettermiddagen. Hvafaen tror folk? 8 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 De fleste uten datakunnskaper tror vi som kan noe bare trykker på et par knapper så har vi funnet opp nye Facebook, eller bygget nye datasenteret til NASA. -------------------------------------------------------- Meg som kunde på Narvesen her om dagen. Jeg kjøpte en liten kaffe, og hva jeg fikk var virkelig liten. Koppen har allerede en forhøyning i bunn på ca 1cm men når maskinen var ferdig og jeg tok koppen var dette hva som møtte meg: Jeg spurte betjeningen om det kanskje var noe feil på maskinen, men dama bak kassa ga meg ett oppgitt nei, og at dette var den nye blandingforholdet til Narvesen og det bare sikkert er et tidsspørsmål før koppene får nytt design igjen... 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Min erfaring er at ingen bryr seg og jeg fyller dermed koppen til jeg er fornøyd. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Man kjøper en kopp kaffe, ikke et klikk på automaten 8 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 Kalkylen på svart kaffe er uansett så astronomisk at du kunne drukket på deg hjerteflimmer før de begynte å nærme seg break even. 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Men hvis man kjøper en liten kopp så er det ikke plass til to klikk. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 da får narvesen ta støyten når folk trykker 2 ganger, og halve innholdet fra trykk 2 havner i risten 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Kan se for meg at de blir rimelige sinte da, siden de må vaske opp. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Da får de heller gi oss større kopper. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Minner meg på når man kjøper brus fra sånne automater på Shell f. eks. Hvert andre sekund (cirka) kommer det vann. Dette gjør at blandingsforholdet blir kuk, og brusen smaker lunken piss. Om du er en dreven brushandler, trykker du slik at du bare får brus. Ikke faen om jeg skal ha vann, når det er brus jeg har betalt for! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 Man kjøper da ikke begerbrus hos Shell. Punktum. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå