Populært innlegg Nik0 Skrevet 18. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2012 Kunder som tror KS har en knapp som styrer internettet derers. Ringer inn og sier jeg skal trykke på den knappen som åpner internettet hans, for han har vært litt uheldig og ikke betalt for bredbåndet sitt de siste tre månedene. "Kjære kunde, jeg har ikke en magisk knapp under skrivebordet mitt, for å ha internett må du betale for det, og det har ikke du gjort." Dette er selvfølgelig ikke akseptabelt, og nei, kunden skal aldri være kunde i dette selskapet igjen, og forbanna meg skal visst bare stappe et eller annet opp i rævhålet mitt. 14 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 (endret) Den har jeg aldri skjønt. Forsøk på humor. Kommer av at mange utgifter i bl.a forbindelse med næring kan skrives av på skatten, og da må dokumentasjon (f.eks kvitteringer) fremlegges. Endret 18. juni 2012 av Gurglemuffin 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Eller hva med denne eviggrønne klassikeren: - Jeg liker å se deg jobbe! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Kunder som tror KS har en knapp som styrer internettet derers. Ringer inn og sier jeg skal trykke på den knappen som åpner internettet hans, for han har vært litt uheldig og ikke betalt for bredbåndet sitt de siste tre månedene. "Kjære kunde, jeg har ikke en magisk knapp under skrivebordet mitt, for å ha internett må du betale for det, og det har ikke du gjort." Dette er selvfølgelig ikke akseptabelt, og nei, kunden skal aldri være kunde i dette selskapet igjen, og forbanna meg skal visst bare stappe et eller annet opp i rævhålet mitt. Har dere ikke en slik knapp?En sånn har ihvertfal vi. Lenke til kommentar
Populært innlegg Killswitch Skrevet 18. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2012 Kom til å tenke på en episode i fjor sommer, hvor jeg besøkte en bensinstasjon med en hvit t-skjorte med en god del "blood splatter". Årsaken var at jeg samme dagen hadde startet i en jobb på et av Norges større slakterier som jo innebærer endel kontakt med rått kjøtt og påfølgende blod. Før jeg startet ble det informert om at vi fikk blodtette uniformer, slik at vi fint kunne bruke vanlige klær under arbeidstøyet. Etter en dag bestående av overraskende store mengder blod (sirkelsag og storfe er en blodig kombo hvis man står for nærme..) ser jeg at jeg må fylle bensin. Stopper på første og beste Statoil og da jeg trasker inn for å betale får jeg en god del merkelige blikk. Skjønner ikke helt hvorfor før jeg ser ned på min en gang hvite t-skjorte og innser at jeg er mer blodig enn Freddy Krueger. 23 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Kunder som tror KS har en knapp som styrer internettet derers. Ringer inn og sier jeg skal trykke på den knappen som åpner internettet hans, for han har vært litt uheldig og ikke betalt for bredbåndet sitt de siste tre månedene. "Kjære kunde, jeg har ikke en magisk knapp under skrivebordet mitt, for å ha internett må du betale for det, og det har ikke du gjort." Dette er selvfølgelig ikke akseptabelt, og nei, kunden skal aldri være kunde i dette selskapet igjen, og forbanna meg skal visst bare stappe et eller annet opp i rævhålet mitt. Har dere ikke en slik knapp?En sånn har ihvertfal vi. Jo, de fleste nett-leverandører har en slik knapp, men med restriksjoner. Som regel kan linjen åpnes en gang. Dersom regningen ikke betales innen rimlig kort tid da så blir linjen stengt totalt og kunde har seg selv og takke Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ja, det er selvsagt rett, man kan ikke få hva man ikke betaler for. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Er bud noe av det mest ubrukelige som finnes? Nå har jeg sittet hjemme som en foreveralone skjeggape i tre timer, og det ser ikke ut til at de kommer som avtalt denne gangen heller. De har adressen min og telefonnummeret mitt. Dette skjer tre av fire ganger jeg venter bud. Nå er jeg spent på unnskyldningen. 3 Lenke til kommentar
trash__ Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Er bud noe av det mest ubrukelige som finnes? Nå har jeg sittet hjemme som en foreveralone skjeggape i tre timer, og det ser ikke ut til at de kommer som avtalt denne gangen heller. De har adressen min og telefonnummeret mitt. Dette skjer tre av fire ganger jeg venter bud. Nå er jeg spent på unnskyldningen. Forrige uke kunne UPS informere meg om at adressen min ikke eksisterer, og om at budene ikke har telefon i bilene. Dermed kunne de ikke levere ekspresspakken min før om tre dager, og de kunne heller ikke informere meg om dette før jeg selv ringte dem 6 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Godt de hadde telefon på hovedkontoret da 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Meg: "Det er kanskje lurt med litt ekstra opplysninger, så de finner døra mi". Bud-dude: "Neida, de har telefonnummeret ditt i så fall". HVER JÆVLA GANG. Problemet er at jeg ikke bruker bud så ofte at jeg husker forrige fadese. Hvis ikke skulle de fått det inn med teskje. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Fått ny respekt for hotellansatte etter å ha bevitna ankomsten til ikke èn, men TO busslaster med franske pensjonister på tur under et hotellopphold nylig. Respekten min økte ytterligere da jeg tima middagen min særdeles dårlig og ble sittende å se overnevnte armè bestille mat også. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg ringte folk når jeg kjørte "budbil". Så alle er (var) ikke idioter. 3 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Var mange kunder som ble litt lei seg og lettere sjokkert da jeg måtte fortelle dem hvorfor kollegaen min (dame på snart 60, hun har ansvar for kjøttdisken vanligvis) ikke var tilbake på jobb etter en ukes ferie. Hun ligger på sykehus i Tyrkia etter å ha røket akillesen. Jeg bare vet at mange kunder kommer til å savne henne i noen måneder nå. Det samme kommer jeg til å gjøre. Uansett ba de meg ønske henne god bedring 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 18. juni 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. juni 2012 Jeg må fortelle om en kunde jeg hadde i helga. Det var togbrudd på hele Follo- og Østfoldbanen fra lørdag kveld til søndag morgen. Jeg sto på Ski stasjon da bruddet begynte og ventet på det siste toget som kom inn på stasjonen. Så var det buss for tog videre i retning Mysen. Vi hadde to minibusser og en stor buss som skulle erstatte toget. Av toget kom over 100 passasjerer, så det holdt ikke. Vi fyllte opp de bussene vi hadde og sendte dem fra stasjonen. Jeg ringte driftsoperativt senter og sa at de bussene vi hadde ikke strakk til, så jeg ville helst få tilsendt to reservebusser til rundt 60 passasjerer. De sa at én reservebuss var på vei og at hvis det ikke var plass nok og de ikke fikk tak i en buss til, skulle jeg sende resten med drosjer. Jeg fortalte passasjerene at en ny buss var på vei og skulle være der om ti minutter (i følge han jeg pratet med). En fyr gikk bort til kollegaen min som sto et par meter unna og sa "se her, jeg skal vise deg noe" og dro fram et kort som det sto "presse" på med fet rød skrift. "jeg SKAL ha drosje" sa han. Det fikk han så klart ikke. Bussen var på vei. Så ville han ha navnene og telefonnumrene våre. Jeg sa at det får han ikke. "Jo, dere er pliktige til å gi meg det" sa han. Det er vi ikke. Tvert imot så skal vi ikke gi personlig informasjon til kunder. Jeg sa at det var tilstrekkelig å notere seg tid og sted og at vi var kundeveiledere hvis han ville skrive en klage. Det holdt ikke. Han fotfulgte oss så lenge vi ventet på bussen. Bussen kom ikke etter ti minutter. Jeg ringte bussjåføren og spurte hvor langt unna han var. Denne journalisten (hvis det var det han var) sto rett ved siden av og lovte at han skulle lage en sak av dette. Han tok bilder og filmet stasjonen. "Ser du disse menneskene som står på fortauet der? De skal også reise mot Mysen og venter på akkurat den samme bussen som deg. Jeg behandler ikke deg noe annerledes enn alle andre kunder selv om du har "presse"-kortet ditt" sa jeg. Det var vel 70+ kunder som sto der og ventet, men noen av dem ventet på bussen til Oslo. "Tror du at alle disse får plass på én buss? Hva skal du gjøre hvis ikke alle får plass?!" spurte han. Jeg ville ikke love ham noe jeg muligens måtte endre på senere slik at han kunne klage og skrive om løftebrudd i avisa si (eller hvor han nå jobber). Så jeg sa "Alle skal få transport, men akkurat dét tar vi når vi kommer så langt". Og han sa "Åja?! Vel, jeg vet hvordan NSB er når det skjer noe på toget. Da... (jeg venter i spenning på en banebrytende kunngjøring)... er det ingen nåde!" Mange av kundene som sto i nærheten så denne pågående journalisten. Jeg tror at en del av kundene forståelig nok var irriterte over at de måtte vente, men da jeg fortalte at de dessverre måtte vente litt til på bussen, var mange av dem overraskende forståelsesfulle. De sa "Bare 10 minutter? Det går så bra!" og "Det er dumt, men jeg skjønner jo at det ikke er din feil" og "Alt i orden... jeg synes litt synd på dere nå" (og nikket mot journalisten). "Det går bra. Han er ikke den første sure kunden jeg har truffet," sa jeg til han siste og noen av kundene rundt begynte å le litt. Journalisten kom seg heldigvis på bussen så snart den kom, slik at vi slapp å se noe mer til ham. Jeg er bare spent på om det blir noe avisoppslag i løpet av de neste dagene. Det hadde jo vært moro å se. 20 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Isåfall har du en god sak til PFU der Zarac... Journalister skal så absolutt ikke prøve å utnytte sin stilling, men noen tror vist at pressekortet gir dem flere rettigheter enn kongen. Av og til skammer jeg meg litt over egen yrkesgruppes etiske holdninger.... 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Ja, jeg har sikkert en sak, men jeg vet ikke hvem han er eller hvor han jobber. Men jeg er sikker på at mine overordnede tar det videre hvis det dukker opp noe i mediene. De har fått beskjed om at en kunde/journalist angivelig ville lage en sak. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. juni 2012 Del Skrevet 18. juni 2012 Hihi, det pressekortet er omtrent verdiløst i tillegg. Man kommer seg litt raskere inn på Stortinget, og hvis man skulle befinne seg i en demonstrasjon kan det være kjekt å flashe det for å unngå evt. arrestasjon. Ellers har det nesten null verdi i dag, da man uansett må søke akkreditering til det aller meste av arrangementer og lignende med begrensninger på inngang. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Ja, jeg har sikkert en sak, men jeg vet ikke hvem han er eller hvor han jobber. Men jeg er sikker på at mine overordnede tar det videre hvis det dukker opp noe i mediene. De har fått beskjed om at en kunde/journalist angivelig ville lage en sak. Du skulle spurt han om hans personalinfo, hvis han absolutt skulle ha deres. Da tror jeg ikke han hadde vært så kjepphøy. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 (endret) Hjelper å hisse seg opp overfor slike folk. Bare være aggressiv selv med en gang du ser hva slags ull de er. Da blir de tatt på senga og de gjør som du sier. Eller, i det minste plager de deg ikke mer. Slik gjør jeg det i alle fall. Angrep er det beste forsvar! Men du har vel kanskje ikke lov til slikt når du står i NSB-uniform. Endret 19. juni 2012 av Sexylubb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå