Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 

Ja, hvorfor ikke? Selv spør jeg alltid om å få hoppe ut over hjembygda i fallskjerm når innflygingen likevel går den veien .. Jævlene nekter hver gang.

Og det skal liksom være noe å klage over? Hurtigruta nekter alltid å seile inn i en av fjordene rett sør for Bodø sånn at jeg kan se om hytta fortsatt står. Er jo masse plass der, bør ikke være så vanskelig egentlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor ikke? Selv spør jeg alltid om å få hoppe ut over hjembygda i fallskjerm når innflygingen likevel går den veien .. Jævlene nekter hver gang.

Og det skal liksom være noe å klage over? Hurtigruta nekter alltid å seile inn i en av fjordene rett sør for Bodø sånn at jeg kan se om hytta fortsatt står. Er jo masse plass der, bør ikke være så vanskelig egentlig..

 

Jeg tenkte også på dette med Hurtigruta. Vi har da vitterlig steinkai nede i fjæra her og! Ingen problem å legge til. Verre å komme seg løs igjen.

 

For å være litt på topic, kunder som søler kaffe i alt av utstyr, og forventer at det skal fikses MED EN GANG, kan gå planken.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Og der var turistsesongen i gang. Kjenner jeg ikke er helt klar for dette maset igjen. Sinte turister, sure guider og illsinte buss sjåfører.

 

Er for det meste turister på hotellet nå, og disse rommene er da solgt av 3dje parts operatører som vi ikke har noe kontrol over. Naturligvis skriver disse en hel masse løgner i sine brosjyrer for å selge turen inn, men de spør ikke oss om det overhode lar seg gjøre. Så når gjestene ankommer og alle løgnene til operatøren blir avslørt, er det vi som står der med den illsinte gjesten. Heldigvis hadde jeg alt av korrespondanse som har gått mellom meg og operatøren samt "service provided" skjemaet som jeg sendte over i Januar i år, og dette er helt klart og tydelig på hva som er sagt. Elsker å totaleie operatører som gjør sånt, dog surt at det til syvende og sist går ut over gjestene.

 

Og så har man da dem som vil oppgraderes til superior rom men blir helt forferdet og sjokkert at dette koster ekstra. Tenk, et hotell som tar betalt ekstra for superior rommene sine. Og dette er naturligvis reisevante folk som har reist i HELE verden og dette er det eneste hotellet som gjør sånt. Huff så uhørt. Tror jeg skal reise til New York, bestille rom på Plaza hotel og forvente at det standar rommet automatisk oppdateres til president suiten uten noe tillegg i prisen.

 

Er sånne folk jeg bare blir stående og se på og lurer på om de blir å merke noe hvis jeg smeller telefonrøret i pappskallen deres.

 

Servicebransjen

 

"You got to love it!"

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Les sitatet i gåseøyne med sarkasme så skjønner du kanskje? Det er vel ikke så mye å forklare

Lenke til kommentar

Noen ganger må man bare gå det ekstra steget for kunder. Hadde en kunde av butikken som var helt fortvilt. Skal til syden om 2 dager og fikk ikke skrevet ut sin bilett. Hjalp henne med det og etter ferien blir det nok et mobilkjøp av henne:). Hun var ekstremt taknemmlig! :)

Jeg har skrevet ut diverse ting for kunder ("kunder"?) jeg også. En av de mest minneverdige episodene var et stivpyntet følge som kom innom på en lørdag og spurte om jeg kunne skrive ut bryllupstalen. Selvfølgelig gjorde jeg det.

Lenke til kommentar

Kunde: Jeg har ett problem som må fikses NÅ! Det er viktig at det fungerer i dag!

Jeg: Ok, når sluttet det å fungere?

Kunde: Flere måneder siden, men jeg har ikke hatt bruk for det før i dag.

 

 

:nei2:

Hvis dette var en garanti/reklamasjonssak, så kunne du nektet å ta i mot gjenstanden fordi kunden ikke har reklamert innen rimelig tid etter at han oppdaget feilen... da hadde han nok endret mening ganske fort :)

Lenke til kommentar

Var en i dag som ringte inn angående sin ADSL.

En faktura var gått til inkasso, den andre var utløpt, kd sa bare jeg skulle fjerne alt for han hadde ikke råd til å betale.

kunden hadde vist ikke noen plass å bo engang sa han.

Men si opp var da ikke noe poeng mente han, han hadde ikke noe verdier likevel å kom ikke til å betale. Vi fikk bare gå til politiet, samme for han.

 

Snakk om å grave seg ned økonomisk...

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Vel for alt man vet kan noe ha skjedd, f.eks at bilen hans ble stjelt og forsikringa ikke dekte det pga "mangel på alarm" eller noe annet, så hadde han pant på et lån på bilen igjen.

 

Man skal ikke dømme før man vet alle siden og hele historien.

Lenke til kommentar

Vel for alt man vet kan noe ha skjedd, f.eks at bilen hans ble stjelt og forsikringa ikke dekte det pga "mangel på alarm" eller noe annet, så hadde han pant på et lån på bilen igjen.

 

Man skal ikke dømme før man vet alle siden og hele historien.

ja, har sikkert skjedd noen greier som har ødelagt mye for kunde.

 

Det første kunde kunne gjort var å kontakte oss før den gikk til inkasso, slik at man kan lage en avbetalingsplan elns.

Det andre kunde bør gjøre er å si opp slik at beløpet ikke bare blir høyere og høyere.

Nei, det virket nå mer som denne kunden har lagt livet sitt på hylla og ikke brydde ser særlig.

 

Økonomiske problemer kan være kjipt, men å bare droppe og betale er skjeldent en god løsning. Det er jo ikke slik at problemene forsvinner selv om man kaster faktura-en i søppla for å si det slik.

Endret av Dj_Evelen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Om du helt seriøst ikke har noen penger eller mulighet for å skaffe noen, så jo, da er det det. Det er ikke som at NAV Solutions A/S kommer troppende opp med en jobb til deg, eller trygd, det sekundet alt går galt liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...