Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, for i 2012 har det blitt så mye billigere å ha overflødige ansatte på jobb.

 

Kunde i dag: "må få låne henger og sekkehjul"

Han hadde kjøpt et kombiskap hos oss, og jeg har full forståelse for at han faktisk har behov for dette.

 

Jeg: "Henger går fint, men jeg har for øyeblikket kun ett sekkehjul tilgjengelig, og det trenger jeg selv"

K: "Det synes jeg er for dårlig, jeg får jo ikke transportert skapet uten"

J: "Skjønner jeg godt, men jeg driver lager her og kan ikke godt klare meg uten sekkehjul. Dessuten har jeg ikke lov til å låne det ut, vi har mistet sekkehjul på den måten tidligere. Biltema rett borti høgget her selger sekkehjul for 400 kr"

Merk at våre sekkehjul koster betydelig mer enn dette.

 

K: "Få snakke med han kollegaen din der borte. Han har lånt meg sekkehjul tidligere."

Jeg går for å hente min kollega, men kommer tilbake til kunden får å meddele at min kollega husker ham igjen. Han fikk imidlertid masse kjeft for å ha lånt ut sekkehjul til ham, noe vi ikke har lov til.

 

Kunde: "Dere driver altså ikke service her? Dette er altfor dårlig!"

Kunde smekker hånden på disken.

Kunde: "Dette skal jeg ta høyere opp i systemet."

Kunde går sin vei.

Endret av srbz
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kunde i dag: "må få låne henger og sekkehjul"

Han hadde kjøpt et kombiskap hos oss, og jeg har full forståelse for at han faktisk har behov for dette.

Da burde dere ha utstyr tilgjengelig for å hjelpe kunden å få fraktet utstyret. Forventer dere at kunden skal bære kombiskapet til hengeren?

 

Eller har jeg misset noe vesentlig ved akkurat denne situasjonen?

Lenke til kommentar

De hjelper da så klart med å få skapet opp på hengeren. Kunden ønsket å låne med seg den siste sekketralla butikken hadde tilgjengelig den dagen.

 

Slike hjelpemidler plikter lageransatte å bruke for å følge regler for helse, miljø og sikkerhet, så han har faktisk ikke lov til å låne ut om det ikke eksisterer fler tilgjengelig der og da. Jævlig kjedelig situasjon selvfølgelig, men det er heller ikke vanlig å låne ut sekketraller heller uansett..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Virker som folk ikke forsto den. Kunden skulle vel ha med tralla hjem. Har selv jobbet på lager, der kunder krever å låne sekketralle (som vi kaller det :p) Vi låner bort henger, og setter alt klart på hengeren for kunden. Hva kunden gjør hjemme må han nesten fikse selv. Men det forstår ikke kunden.

Skulle jeg kjøpt noe stort, hadde jeg selfølgelig tenkt på hvordan jeg får den hjem. Har hatt MANGE folk som kjøper seg 50 tommers tv som kommer i en liten Boble eller liten bil. Lykke til!!

Endret av Argoniel
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvordan da? Hvorfor er det butikkens ansvar å få varens hans hjem? Butikken selger i såfall utkjøring dersom kunden ikke klarer dette på egenhånd.

Skjønner ikke hvorfor alle kunder "Skal ha". Vi hjelper til så godt vi kan. Men at vi skal ha ansvaret for at kunden får produktet hjem er bare dumt. Så fort varen har forlatt våre hender er det kundens eget ansvar. Feks. Kunde kjøper en TV. Selgerene bærer den ut, men kunden vil ikke ha med embalasje. Selger sier at dersom du tar av embalasjen er TV´en mer utsatt. Kunden driter en lang marsj i det og kjører i vei. TV detter om og knuser. Kunde kommer tilbake og sier det er vår skyld. Uhm nope?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kunden kan bare kjøpe det et annet sted, butikkens tap.

 

Må si jeg forstår meg godt på denne kunden.

Butikken taper nok litt mer på å ikke kunne levere ut hvitevarer og store tver resten av salgsdagen. Så kjip situasjon.

 

Samtidig ingen praksis å låne ut sekketralle uansett kjede. Henger låner vi derimot ut gratis :).

Lenke til kommentar

Absolutt ikke vanlig å låne ut traller med hjem, nei. Vanligvis har jo kunder mulighet til å rygge inn til døra hjemme, og skafe seg lit bærehjelp om det trengs.

 

Men er sekketraller så dyre altså? Kunne godt tenkt meg å ha en stående i boden til når jeg skal ha litt større varer. Slit å bære 20kg i ti minutter...

Lenke til kommentar

Har hatt MANGE folk som kjøper seg 50 tommers tv som kommer i en liten Boble eller liten bil. Lykke til!!

 

Kjenner meg igjen i det der! Jeg jobber blant annet med salg av utemøbler, og det var en kunde som kjøpte 2 sittegrupper (1 sofa, 2 stoler og 1 bord) samt 3 "cafésett" (2 stoler + 1 bord).

 

Han kom kjørende i en pitteliten Golf, hadde handlet inn for en uke på hytta, det vil si en bil full av matvarer og lignende, samboer i forsetet og to barn i baksetet. Tror det tok han 4-5 turer før han hadde fått bort alt.

Lenke til kommentar

Det var selvsagt snakk om å låne med seg hjem ja. Og jeg forstår godt at han spør, han er langt fra den første, men det er også betydelig tap for oss om han velger å ikke returnere den, noe som også har skjedd før. Vi har forsøkt panteordning en kort periode uten at det fungerte særlig bra.

Saken endte med at han fikk låne med seg hjem, og han leverte tilbake kort tid etter. Ingen skade skjedd. Det var mer holdningen jeg reagerte på, reaksjonen på at han ikke bare kunne stikke av med det eneste sekkehjulet vi hadde igjen. Vi fant imidlertid igjen det andre som hadde forvillet seg inn i butikken et sted.

 

Absolutt ikke vanlig å låne ut traller med hjem, nei. Vanligvis har jo kunder mulighet til å rygge inn til døra hjemme, og skafe seg lit bærehjelp om det trengs.

 

Men er sekketraller så dyre altså? Kunne godt tenkt meg å ha en stående i boden til når jeg skal ha litt større varer. Slit å bære 20kg i ti minutter...

Som sagt, du får dem på Biltema for 400 kr, men de fungerer ikke til vårt bruk. Biltema sine varianter er små og lette, og du klarer rett og slett ikke å vippe et 150 kg side-by-side-skap opp på det, noe vi har behov for dann og vann. I tillegg er hjulene deres fylt med luft, og punkterer etter en uke. Budene våre bruker denne typen sekkehjul, og for dem er det forbruksvare. Vi har våre i årevis, så lenge kundene ikke stjeler dem.

Lenke til kommentar

Jobber i frukt og grønt avdeling- coop obs

 

 

Kunde igår kommer med purreløk til meg: Kan du si meg hvordan det her smaker?

 

Jeg: Nei, dessverre. Jeg spiser ikke grønnsaker (ironisk nok, spiser jeg kun gulrøtter, potet, agurk og tomat av all grønnsaker).

 

Kunde: men du jobber her, du må jo kunne vite hvordan det smaker.

 

Jeg: Ja, men jeg liker ikke grønnsaker. Så jeg vet ikke hvordan den smaker.

 

Kunde: Det var da dårlig gjort. Hvordan kan jeg betale penger for dette uten å vite hvordan smaken er?

 

Jeg: Det er ikke så dyrt, så du kan jo prøve den denne gangen.

 

Kunde: hva om det ikke er godt da, får jeg pengene tilbake?

 

( WTF is wrong with u bitch ??? !!!!!! )

 

Da ble jeg så irritert at jeg bare faket fram et smil og sa ikke et ord mer. så stakk hun uten å kjøpe den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...