medlem-90636 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg var på en byggvareforretning forrige helg. Var ute etter en sponplate på 120*180 cm. Fortalte hva jeg skulle lage av plata. "Da må du sette sammen to slike, for disse er ikke store nok" -jeg tar en titt på plata, og synes den ser mer enn stor nok ut, så jeg spør: hvor stor er denne da? "denne er 200*120 cm" (Jeg husker ikke det eksakte målet, men bare at plata var mer enn stor nok) -Ja... må jeg sette sammen to stk da....? -sier jeg i svært spørrende form og legger til målet jeg var på utkikk etter. "øhhh....... åneeeeeeeei!" Hehe, vi lo godt. Ikke så veldig dumt, men litt uoppmerksomt bare. 3 Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Byggfirma i Oslo er noen rare greier. For en del år siden var jeg på et byggfirma og skulle handle masse til et spillbord jeg skulle bygge til oss som bodde på kollektiv sammen. Hadde samlet alt jeg skulle ha, men jeg trengte en fornuftig måte å feste bordplata orntlig fast, samtidig som det skulle være mulig å ta bordplata av ved behov. (Det må nevnes at jeg tilfeldigvis hadde på meg penbukse, skjorte og frakk. Spurte en fyr som jobbet der om han hadde noen lure forslag. Joda. Så viste han meg slike som brukes på ikea møbler. Type lang skruelignende ting som glir inn i en større ting som man strammer til. (Aner ikke hva det heter) Akkurat det jeg var på jakt etter sa jeg. Og jeg skulle til å ga. Så sa han plutselig han: "Er du sikker?". meg: "Joda, det var akkurat det jeg var på jakt etter." han: "Helt sikker? For det er ganske vanskelig å bruke slike" (Tydelig at han hadde ombestemt seg og regnet med at jeg kom til å komme tilbake og kjefte eller noe) meg: "Joda. Det skal gå bra det" han: "Jeg tror kanskje vi bør finne en annen løsning, for du må lage to hull som må passe helt eksakt" meg: "*sukk*. Du, jeg skal bygge bordet selv, helt fra grunnen av, så et par ekstra hull tror jeg skal gå bra." han: "Åja. Du skal bygge det selv? Jammen da så. Da klarer du det nok" Moralen er, ikke ha på deg penklær når du går på byggvare, for da tror de at du ikke har peiling på hva du holder på med 4 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Forbannet som jeg ble reiste jeg tilbake til Elkjøp og klasket dritten i disken, vet du ikke forskjell på wireless og wired raste jeg til fyren. Det er folk som deg som ødelegger dagen for mange selgere. Det er tydeligvis ikke menneskelig å gjøre feil lenger. Jeg har gjort flere feil som selger selv, men oppegående folk skjønner at det er menneskelig å feile, og tar det pent. Men du viser at det tydeligvis er visse unntak... og disse "unntakene" gjør jo aldri noen feil selv Har blant annet solgt en eske til et kamera, uten kamera. Det viste seg senere at det var esken til utstillingsmodellen. Men kunden tok det helt fint, og fikk selvsagt en eske MED kamera i når han kom tilbake til butikken. Har også solgt feil type minnekort fra tid til annen, og det er ikke rart at man ikke får et CF kort inn i et kamera som tar SD. Innrømmer at jeg sikkert har kommet med regelrett feil informasjon flere ganger også, men det har aldri vært med vilje. Derfor hadde jeg blitt glad om en annen kunde hadde påpekt at jeg sa noe feil, men det har jeg aldri opplevd. Så fra tid til annen sier vi som er selgere noe feil, eller dumt, men det betyr ikke at vi gjør det med overlegg eller for å lure kunden. Det finnes så mange forskjellige produkter, og de fleste eksisterer bare noen måneder før de byttes ut, så det er ikke rart det går litt i surr med spesifikasjoner og slikt. 4 Lenke til kommentar
Emelina Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 I og med at jeg ser stor glede i å sjekke hva folk faktisk kan pleier jeg, dersom jeg har god tid før bussen går, å ta meg en liten runde og snakke med forhandlere. Denne historien er fra elkjøp for en stund tilbake siden. Jeg gikk til kameraavdelingen og spurte en selger om hun hadde god peiling på canon ixus-modeller. Hun sa nei, desverre, noe jeg synes er greit i grunn, hun var ærlig i det minste, hun hentet en av sine kollegaer som hevdet han hadde "superkunnskap". Vi snakket litt frem og tilbake, og fyren hadde i grunn ingen kunnskap i det heletatt. Til slutt havnet samtalen på ixus 850is, og selgeren hevdet at dette var akkurat det samme kameraet som ixus 800is. Jeg spurte: "Men har ikke 850is sånn derre vidvinkellinse?" Selgeren svarer: "Neida, det er bare et program som får det til å se ut som om den har vidvinkellinse" Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 husker jeg skulle levere mobilen min til reprasjon og når jeg kom dit sa han at det var normalt alle telefoner :!: neste gang jeg kom traff jeg en annen og han sa at jeg måtte ta ut batteriet mens mobilen stod på. jeg kom en tredje gang og han sa jeg måtte sende den inn. også når jeg skulle hente den igjen fikk jeg feil mobil tilbake da fikk jeg penga tilbake og slutta å handle der. Lenke til kommentar
tness Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Det var ikke før begge hadde gått, før eg forstod ka eg hadde gjort. Eg håpte alt ville gå bra, og at det ikke kom til å bli noen problemer. Så du håpa at kundene ikke skulle merke at du hadde feilinformert de på det groveste, og at du skulle slippe unna at du hadde solgt de et produkt som ikke stod til forventningene? Lenke til kommentar
Populært innlegg Nymph Skrevet 1. juli 2009 Populært innlegg Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Her tenkte jeg vi kunne samle alle de irriterende, morsomme og plagsomme tingene kunder sier og gjør på jobben vår. Spesielt i serviceyrker opplever vi dette hver dag. Mine kunder: Ja, nå har det seg slik at jeg jobbet som postbud. Trivelig jobb egentlig, man kjører bil, hører på radio, går ute, tiden går fort, helt grei betaling osv. Og så har vi de dagene det ikke er så gøy, som når kundene klager, det har snødd eller er glatt på veien, det er mye reklame, IKEA eller Ellos katalogen kommer ut.. listen er lengre her. Og jeg føler vi ofte er misforstått. Folk klager til oss om ALT mulig. Den gamle damen Henne møter vi ofte. Hun venter alltid på et brev som på mystisk vis har forsvunnet i posten. Oftest er det fra sykehuset, men det hender også det er kort eller brev fra venninder (gjerne konvolutt med penger i, som postbudet sikkert har stjelt). De er i allefall sporløst forsvunnet. Det virker nesten som om hun tror jeg personlig har tatt det bare for å irritere henne. Om man er så uheldig å møte på henne får man høre hele livshistorien, samt ALT om operasjoner/sykdommer/skader osv. Heldigvis er hun oftest ute når hun venter på taxi til butikken eller noe, så man slipper unna som regel etter 5-10 min. Pensjonistene Disse hører ofte hjemme i blokker eller på sykehjem, og de følger med på alt du gjør. Om du legger et brev feil, hvis reklamen er litt bretta osv. De er også noen råskinn på å informere deg om du er for sein, og i hvertfall om du er for tidlig! Moromannen Det er han som alltid drar den samme gamle vitsen "om det er noen regninger til oss i dag kan du legge det til naboen, ha ha ha". Alltid morsomt, hører den hver dag… Nei-takk til reklame - folka .. som ikke har fått med seg at NOEN ganger har vi informasjon-reklame, som er fulldistribusjon. Det betyr at alle skal ha den, uansett om de er reservert eller ikke. Kommer som regel info om søppeltømming og lignende.. Men de må alltid komme løpende etter bilen min og påpeke at de har reservert seg. Ja-takk til reklame, men liker den ikke - folka De som demonstrativt slenger reklamen hardt i søpla med én gang, uten å lese den. Fryktelig unødvendig å gjøre det rett forran trynet mitt når jeg har drasset på 15 kg reklame, gjennom regn og vind, og har vondt i skuldrene. Mye vits.. Den snille Han bor i en blokk, og han kommer ofte innom postkassestativet når jeg er der for å se at jeg sorterer posten inn i kassene. Han er hyggelig og har bemerket flere ganger at postvesenet er flink, og at jeg aldri legger feil brev Gamle griser Dette er han som har full kontroll over når jeg kommer, og som tydeligvis er hjemme hele dagen. Han kommer ut HVER dag… Høydepunktet er å gå ut når jeg er der for å plage meg. Han sjekker kassene til naboene, passer på at jeg ikke bommer med reklamen (noe jeg ikke gjør uansett), som forteller om alle som hater han, bretter ut om livet sitt, klager på naboungene, snakker hull i huet på postbud og naboer, hater musikken på radioen min, snakker varmt om "hun tjukke som gikk her før", og kaldt om "han treige med høy musikk". Ivrige Iversen Dette er en fyr som har fått et brev feil, og dette var naboen sitt. Dette brevet har han da hatt hjemme hos seg og ikke giddet å gå over til naboen med det. Han venter til han ser postbudet en dag for å påpeke at det ble gjort én feil! Småbarna Hvor er foreldrene? Disse barna løper rundt bilen min, titter inn vinduet, lukker igjen postkasset etter jeg kun har fått lagt reklamen oppi, spør om jeg har "posten min" selv om jeg ikke aner hvem det er, klatrer inn i bilen, og maser om hvilken musikk jeg har på radioen. Døøøø… SÅ, hvilke kunder har du? Edit: Ser det er mange som kommenterer det som blir skrevet med en negativ tone. Kommentarer som "Hvis dere er så misfornøyde så skjønner jeg ikke hvorfor dere jobber der", "skift jobb", "slutt og klag" osv vil jeg ikke ha i denne tråden. Disse innleggene vil bli rapportert fra nå av fordi de går imot trådens hensikt. Denne tråden er under tema humor, noe som betyr at vi skal fortelle om komiske hendelser, gjerne irriterende kunder vi opplever på jobb. Det er mange kunder som ikke har peiling på hva de snakker om, og disse historiene deles her! Hold dere til tema! Endret 23. juli 2009 av Nymph 22 Lenke til kommentar
Warz Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Haha... jeg kjenner meg bare så godt igjen Jobber selv som postbud i blant. Jeg husker en morsom episode, jeg var ute å leverte post, plutselig kommer det en bil rett mot meg, den stopper og ut kommer det en som desperat roper ut "Noen har stjelt postkassa mi!!!!". Javel sier jeg, også gir jeg han posten... Noen dager senere (og ny postkasse er ikke på plass) har han ringt inn og gitt bedskje om at vi skal legge posten hans i naboens postkasse. Det gjør jeg selvfølgelig, men etter noen dager kommer masse brev jeg har lagt i denne post kassen tilbake. På et av dem står det "Gi HELVETTE i å legge ANDRES post i MIN postkasse!!! Alle nye brev vil bli KASTET". Hehe... synes det var litt morsomt... Jeg mener, hvis man sier at vi skal legges posten i naboens postkasse burde han kanskje sagt i fra til naboen? Naboen hadde forøvrig TRE "vokt den for hunden" plakater rundt postkassen sin Ellers er det utrolig hvor mange ganger jeg har hørt utsagn som.. .... bare regninger? Dem kan du ta med deg tilbake .... regningene kan du kaste!! .... er det noen kjærlighetsbrev til meg eller? (gamle damer) .... har jeg vunnet i lotto eller? .... jeg skal ta brevet jeg, så slipper du å gå ut (som regel sier de dette de steder jeg faktisk kan kjøre inn til kassen) Hehe...også er det folk kjører etter postbilen min, og når jeg stopper, stopper de også og løper febrilsk etter for å gi en eller annen beskjed. Endret 1. juli 2009 av Warz Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Mye rart i butikk og. Hører som oftest: - står ikke noe pris på denna, er den gratis? - "hvor står den og den tingen?". Jeg peker, og kunden sier: "Åjaa, hoho, det første man blir blind på er aua!". - Spesielt en type som kom innom et par ganger i uka og sa "Er du på jobb du a?". Mye vits å spørre om det når man ser at man har på seg uniformen og sånn Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg er da så heldig at jeg har 2 jobber, begge innenfor serviceyrker. Vi kan begynne med butikkjobben: Kunder som slenger kommentarer Enkelte dager kan det være masse kø i kassen, kvitteringspapir må skiftes, og ansatte skal til lunsj. Med andre ord litt venting. Men når du da midt i køen drar høylydte kommentarer som "Vi kan godt reise til byn og handle vi altså!", da koker det inni meg. Kunden som kommer sent, og klager på utvalg av varer Dette gjelder spesielt bakevarer. Vi får varer ca 2 ganger i uken (brødvarer hver dag), da ER faktisk sannsynligheten ganske stor for at vi KAN gå tom for ting. Du kommer rett og slett ikke inn på butikken klokken 20 når vi stenger 21, og klager på at vi ikke har akkurat den typen brød du liker best. Kunden som alltid er misfornøyd Noen kunder blir aldri fornøyd. Får de et nytt produkt pga de er misfornøyd, er det ikke godt nok. Om vi har deres favoritt-øl, men ikke nedkjølt, så er ikke det godt nok. Kunden som stjeler Og når jeg sier stjeler, så tenker jeg i hovedsak på poser. Poser hos oss koster 90 øre, og om du faktisk knabber med deg 10 poser fra kassen ved siden av idet du går, så er det å stjele. Det er faktisk MANGE kunder innom i løpet av f. eks en uke. Da kan du selv tenke deg hvor mye tap man kan få pga stjålne poser. De verste er de som rensker båndet for poser, selv om de gjerne bare har betalt for en eller 2 Så kan vi gå over på jobben min som IKT-driftsoperatør (lærling) Den sure kunden Tro meg, disse finnes det mange av. De ringer gjerne for å fortelle at noe er galt, det er noe som ikke fungerer. Men det holder ikke å fortelle det, og be meg se på det. Neida, de skal KJEFTE på meg. Det er liksom MIN feil at ting ikke fungerer. Vi kan jo sammenligne disse kundene med de som faktisk ringer og er hyggelig fra starten av samtalen. Det kan avgjøre om en dag blir bra eller dårlig! Og så har du de som alltid skal insistere på at du fysisk kommer ned og hjelper de, når jeg klart og tydelig forstår over telefon at du har trukket ut strømledningen Den "ødeleggende" kunden Vi får inn en del PCer med feil. Etterhvert ganse merkelige feil. "Jeg mast laderen i gulvet". Joda, klart det, det er derfor det er bitemerker på ledningen da eller? Og knuste skjermer. Altså det skal ikke masse hjernekapasitet til for å SJEKKE tastaturet for penner o.l. før du SMELLER igjen lokket på din laptop. Mener du harddisken? Helt alvorlig, jeg forventer ikke at du kan riktig navn på alt som har med en pc å gjøre. Men når du ikke har peiling, vær så snill og ikke bruk "fagord". Nei, det er ikke en harddisk som står på gulvet, det er en DATAMASKIN. Det du har foran deg, er en SKJERM. Harddisken befinner seg INNI datamaskinen. Jeg kommer faktisk ikke på flere på denne jobben akkurat nå, jeg får vente til jeg får litt sure kunder en dag, så kan jeg fylle ut mer. 6 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Jeg lærte en ting når jeg jobbet i Telenor Mobil Kundeservice. Det værste man kan gjøre med en sint kunde er å kjefte tilbake eller legge på. Da blir han bare enda sintere og ringer pånytt. Det man gjør er å la fyren "tømme seg", så bare ta det helt rolig og komme til bunns i saken sammen med han etterpå. Dette skjer fordi de har kanskje gått halve dagen og småkjefta på kona pga "den helvetes telefonen" eller noe, og bare bygd seg opp mere og mere, så tar han alt ut til den første han treffer på linja. Når de har fått det ut er de oftest veldig greie å ha med å gjøre, og man kan da rolig si at det ikke er din feil at telefonen hans ikke har penger på kontantkortet, men vi skal prøve å ordne det sammen. Da endrer stort sett tonen hans seg til mere koselig og pludrete, og man får kanskje ros for å være hjelpsom også. Må bare passe på å ikke bli rivd med selv og bjeffe tilbake. Da er det DU som får klagen, og kan ikke bare si til sjefen "men han var sur han også!". Jeg husker er sinna dame som bråkte noe voldsomt over at hun ikke hadde fått telefonregninga, men hadde fått inkasso på den. Da sa jeg bare det jeg tenkte inni meg: "Da har du vel rota den bort selv".. -"HVAAAA! HVA ER DET DU SIER?!!" kom tilbake og hun skulle prate med sjefen min og alt mulig. Endret 1. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Asiatiske damer på McDonalds Så og si 90% snakker veldig dårlig norsk, og det blir mange vanskelige situasjoner der du må "gjette" deg frem til bestillingen deres... Selv om de alltid kjøper McNuggets eller kylling, er det umulig å forstå siden de de skjønner ikke engelsk, norsk, eller alle mulige tegn for kroppsspråk eller tegnspråk.... chills: "4) Asiatiske damer. Ikke for å være frekk, men dere er om mulig verdens mest irriterende folkeslag. Eneste dere bestiller er kylling og nuggets. Ikke kan dere norsk, engelsk, tegnespråk, eller andre former for kroppspråk. Skal dere ha kyllingburger, ikke kall det muffins varm sjokolade eller cola. Kyllingburger heter kyllingburger i real life også." Aner ikke hvor mye jeg kjenner meg igjen her Endret 1. juli 2009 av Zeromac 3 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Når jeg var utplassert på kjøpesenter på RIMI i 2 uker, var det mye rart. En gubbe som alltid lente seg over kassa og scanna Domino-kortet sitt selv, også sa han "HAHAHA DER LURTE JEG DEG IGJEN!" Eller hun som alltid ville ha ekstra plastposer fordi det er så kjekt å ha til søpleposer.. Og pensjonister som flokka seg utenfor inngangen kl 07:30 og ventet på at det skulle åpne, så gikk de inn og kjøpte en pakke melk. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 For en del år siden jobbet jeg på en Esso stasjon i helgene mens jeg gikk skole... En litt sen lørdag ettermiddag så kom ett busslass med ett jentelag (fotball) som skulle ha pølse og brød før de kjørte videre. Jentene og trenerne stilte seg pent i kø og jeg betjente så godt og raskt som jeg kunne. I mellomtiden kom det flere folk og stilte seg i en annen kø, men den som kommer først får først. Etter litt hører jeg fra nr. 2 i den andre køen at "en må visst kjøpe pølser for å bli betjent her". Når jeg så var ferdig med jentene, så fikk jeg riktignok høre at en måtte tydeligvis kjøpe pølser for å bli betjent. Jeg sa på en veldig hyggelig og grei måte (kanskje litt for høflig) at jeg jobbet etter ett køsystem...den som kommer først, får først. Da fikk jeg vite at dette jo var en bensinstasjon... og han hadde da fylt bensin. Da kunne jeg jo bare opplyse at det forsåvidt stemte, men at vi tjente veldig lite på bensinen... det var mye bedre inntjening på pølsene 2 Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Den siste der var veldig morsom. Tror jeg hadde ledd meg skakk om jeg fikk høre "en må visst kjøpe pølser for å bli betjent her". Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Jeg kjører aviser om natta. Og det er en fyr som alltid står klar med bilen sin når jeg skal levere avisen. Da kjører han ned til postkassa etter jeg har vært der og leser avisen til naboen før han står opp. Det er så mange rare folk rundt omkring Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Mine kunder: Ja, nå har det seg slik at jeg jobbet som postbud. Trivelig jobb egentlig, man kjører bil, hører på radio, går ute, tiden går fort, helt grei betaling osv. Og så har vi de dagene det ikke er så gøy, som når kundene klager, det har snødd eller er glatt på veien, det er mye reklame, IKEA eller Ellos katalogen kommer ut.. listen er lengre her. Og jeg føler vi ofte er misforstått. Folk klager til oss om ALT mulig. Den gamle damen Henne møter vi ofte. Hun venter alltid på et brev som på mystisk vis har forsvunnet i posten. Oftest er det fra sykehuset, men det hender også det er kort eller brev fra venninder (gjerne konvolutt med penger i, som postbudet sikkert har stjelt). De er i allefall sporløst forsvunnet. Det virker nesten som om hun tror jeg personlig har tatt det bare for å irritere henne. Om man er så uheldig å møte på henne får man høre hele livshistorien, samt ALT om operasjoner/sykdommer/skader osv. Heldigvis er hun oftest ute når hun venter på taxi til butikken eller noe, så man slipper unna som regel etter 5-10 min. Pensjonistene Disse hører ofte hjemme i blokker eller på sykehjem, og de følger med på alt du gjør. Om du legger et brev feil, hvis reklamen er litt bretta osv. De er også noen råskinn på å informere deg om du er for sein, og i hvertfall om du er for tidlig! Moromannen Det er han som alltid drar den samme gamle vitsen "om det er noen regninger til oss i dag kan du legge det til naboen, ha ha ha". Alltid morsomt, hører den hver dag… Nei-takk til reklame - folka .. som ikke har fått med seg at NOEN ganger har vi informasjon-reklame, som er fulldistribusjon. Det betyr at alle skal ha den, uansett om de er reservert eller ikke. Kommer som regel info om søppeltømming og lignende.. Men de må alltid komme løpende etter bilen min og påpeke at de har reservert seg. Ja-takk til reklame, men liker den ikke - folka De som demonstrativt slenger reklamen hardt i søpla med én gang, uten å lese den. Fryktelig unødvendig å gjøre det rett forran trynet mitt når jeg har drasset på 15 kg reklame, gjennom regn og vind, og har vondt i skuldrene. Mye vits.. Den snille Han bor i en blokk, og han kommer ofte innom postkassestativet når jeg er der for å se at jeg sorterer posten inn i kassene. Han er hyggelig og har bemerket flere ganger at postvesenet er flink, og at jeg aldri legger feil brev Gamle griser Dette er han som har full kontroll over når jeg kommer, og som tydeligvis er hjemme hele dagen. Han kommer ut HVER dag… Høydepunktet er å gå ut når jeg er der for å plage meg. Han sjekker kassene til naboene, passer på at jeg ikke bommer med reklamen (noe jeg ikke gjør uansett), som forteller om alle som hater han, bretter ut om livet sitt, klager på naboungene, snakker hull i huet på postbud og naboer, hater musikken på radioen min, snakker varmt om "hun tjukke som gikk her før", og kaldt om "han treige med høy musikk". Ivrige Iversen Dette er en fyr som har fått et brev feil, og dette var naboen sitt. Dette brevet har han da hatt hjemme hos seg og ikke giddet å gå over til naboen med det. Han venter til han ser postbudet en dag for å påpeke at det ble gjort én feil! Småbarna Hvor er foreldrene? Disse barna løper rundt bilen min, titter inn vinduet, lukker igjen postkasset etter jeg kun har fått lagt reklamen oppi, spør om jeg har "posten min" selv om jeg ikke aner hvem det er, klatrer inn i bilen, og maser om hvilken musikk jeg har på radioen. Døøøø… Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Haha... jeg kjenner meg bare så godt igjen Jobber selv som postbud i blant. Jeg husker en morsom episode, jeg var ute å leverte post, plutselig kommer det en bil rett mot meg, den stopper og ut kommer det en som desperat roper ut "Noen har stjelt postkassa mi!!!!". Javel sier jeg, også gir jeg han posten... Noen dager senere (og ny postkasse er ikke på plass) har han ringt inn og gitt bedskje om at vi skal legge posten hans i naboens postkasse. Det gjør jeg selvfølgelig, men etter noen dager kommer masse brev jeg har lagt i denne post kassen tilbake. På et av dem står det "Gi HELVETTE i å legge ANDRES post i MIN postkasse!!! Alle nye brev vil bli KASTET". Hehe... synes det var litt morsomt... Jeg mener, hvis man sier at vi skal legges posten i naboens postkasse burde han kanskje sagt i fra til naboen? Naboen hadde forøvrig TRE "vokt den for hunden" plakater rundt postkassen sin Ellers er det utrolig hvor mange ganger jeg har hørt utsagn som.. .... bare regninger? Dem kan du ta med deg tilbake .... regningene kan du kaste!! .... er det noen kjærlighetsbrev til meg eller? (gamle damer) .... har jeg vunnet i lotto eller? .... jeg skal ta brevet jeg, så slipper du å gå ut (som regel sier de dette de steder jeg faktisk kan kjøre inn til kassen) Hehe...også er det folk kjører etter postbilen min, og når jeg stopper, stopper de også og løper febrilsk etter for å gi en eller annen beskjed. Disse kjenner jeg igjen fra når jeg gikk med posten. Spesielt den gamle damen som prater om alle sykdommene sine. Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 I dag var det en artig kar på jobb som en annen kollega holdt på med (jobber i en Elektrokjede): Kunde SKAL ha Canon Ixus 870IS: Alle proffene bruker jo Canon, er bare det som er bra. Ser jo det på TV og alt. Kollega: Nja, proffer bruker jo speilrefleks til sine bilder. Kunde: Neida, bare tull. Det har de jo gått vekk fra. De bruker disse her: Jeg (som står vedsiden av): OMFG *går* ------------- Kunde skal ha videokamera: Ja, hvorfor funker det ikke? Må jo få prøve det før jeg kjøper! Jeg: Beklager så meget, men vi har ikke fått satt i batteri i mer enn tre av dem. Kunde: Fy faen altså, må jo gå ann å få prøvd noe før man kjøper det! Var oppe hos ****** og der hadde det AKKURAT det samme! For noe drittbutikker. Jeg: Beklager, men setter vi batteri på alt kan de bli stjelt, og når det bare er utstillingsmodel igjen så vil de ha ganske god rabatt fordi kunder har både brukt og tatt mye mer på kameraet, samt batteriet vil være brukt. Kunde: Nei helvete heller. *begynner å gå* Jeg: Dessverre. Du får ha en god dag videre. Kunde: Ikke du i hvert fall. -------------- Pleier å gjøre alle mine kunder blid og har fått opplevd håndhilsing og at de gjerne kommer tilbake til MEG som selger istedenfor mine kollegaer. Elsker å gjøre folk blid, men han der... Hatt et par andre og, men det blir for mye. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Jobber ikke i noe serviceyrke selv, enda, men har vært med faren min på jobb et par ganger. Han er da styrmann i Tide Sjø og har jobbet på både ferjer og hurtigbåter. Husker han fortalte om en syk kar på ferja som absolutt skulle ha to billengders plass til bilen sin, men skulle kun betale for én: Mannen kjører inn mot ferja og blir stoppet av matrosen for å betale bilett: Tar to plasser jeg da, må ha plass til å få opp bagasjeluka og ta ut hunden. Bilettør: Det går greit, men da må du betale for begge plassene også. Mannen: Nei, jeg betaler kun for én bil. Bilettør: Beklager, men du må betale for begge plassene. Vi taper mye penger om vi lar alle få ha to plasser. Mannen: Ikke faen om jeg betaler for begge plassen. Bilettør: Neivel, da får du stille deg helt bak den bilen der *peke* Mannen stoppet da en billengde unna bilen foran, og siden matrosene/bilettørene hadde nok med å dirigere de andre bilene ombord så kunne de ikke tvinge han til å kjøre helt frem. Men når ferja går kjører mannen så langt frem at han får opp bagasjeluka: Bilettør: Du ville altså betale for begge plassene likevel? Mannen: Ikke faen om jeg vil *hisser seg opp og går ut av bilen og går truende mot biletøren*. En annen bilettør kommer bort og avverger slagsmål. Vites ikke om mannen måtte betale eller ikke. Endret 1. juli 2009 av KongKake Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 Har jobba i butikk i mange år og har en del historier: En gang kom det inn en gutt på en 4-5 år, la en pakke med kondomer på båndet og lurte på hva dette var for noe. Måtte bare si at det ikke var noe for han og la den vekk. For en tid tilbake hadde jeg en slik liten hanekamfrisyre. En dag kom det en mor med en liten unge, plutselig utbryter ungen: "Se mamma, han ser ut som ei HØNE på håret". Måtte bare bryte ut i latter da og mora ble litt flau. (ja jeg er mann) Ellers kan det nevnes ungen som spurte meg om navnet mitt for å så si til mora at det var ett fint navn. Lurer meg på om hun bruke ungen til sjekking. Men hun som tar kaka er hun gamle som kommer og handler. Alltid må hun ha 6-8 poser uavhenig av hvor mye hun handler, og må alltid betale for alle. Hun kjøper minst 2-3 pakker med tørkepapir og toalettpapir hver eneste gang. Og hun er innom iallefall 2 ganger de dagene hun er innom. Dessuten kan hun ikke ta i myntene, de må vi legge i lommeboka hennes. I tillegg så sjekker hun alltid kvitteringen og har hun betalt 10 øre for lite så klager hun. Har helt sikkert mer historier å komme med, må bare huske de. Så kommer tilbake med mer senere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå