Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Trodde det var elementært i selgeropplæring at ord som "garantere" eller "lover" ikke skal brukes.

 

Problemet er egentlig at det er dårlig kommunikasjon mellom salgsavdelingen mot bedrifter (som er i et annet selskap enn mitt), selskapet som bestiller tjenester fra mitt selskap og selskapet jeg jobber for. Personen som skal opprettholde den kommunikasjonen er ikke ansatt enda... I det minste har de funnet ut at det er en god ide å ansette en person som kan få orden på problemet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

En gang i fjor høst hadde jeg et liknende problem da jeg jobbet på Hamar stasjon. Hedmarkinger er helt tullete. Der er svingen stor nok hvis man klarer å organisere og plassere bussene riktig, men det kan fort bli hektisk der også. En gang kom busser både fra Lillehammer og Eidsvoll samtidig som at toget fra Røros kom og folk og lokalbusser veltet over hele plassen før jeg eller noen andre maktet og fortelle alle og enhver akkurat hvor de skulle stå eller gå. På toppen av det kom en bondetamp som syntes at det var lurt å stoppe midt inni alt dette på et punkt som er umulig å komme forbi for noen andre fartøyer, og begynte å lesse av kona og bagasjen der. Jeg gikk straks bort til ham og ba ham om å finne et annet sted å parkere. "Ikke noe problem," svarte han og satte seg inn i bilen uten å lokke bagasjerommet. Så kjørte han en meter fram og rygget to meter bakover og halvveis inn i den ene ledige busslomma der.

 

Hedemarkinger er ikke en særgruppe når det kommer til det du nevner her. Ved vår lokale NSB stasjon er trengselen ofte stor og spesielt ved rushtider. Og siden kollektiven skal sammkjøre kommer selvfølgelig alt samtidig - Busser, evnt buss for tog, drosjer og privatbilister som skal hente/levere tilreisende/frareisende. Det er en samkjørt og synkronisert øvelse _hver gang_ i hvordan sosiale normer går rett ut av vinduet og hadde vært underholdende hvis det ikke hadde vært for at en selv er midt oppe i dette sirkuset.

Lenke til kommentar
Problemet er kassapersonalet som ikke vet forskjellen mellom kontrollnummeret til legitimasjonen og kontrollnummeret/CVC-koden til selve kredittkortet. Kontrollnummeret til legitimasjon er helt ok å spørre om, CVC-koden har dere ikke lov til å skrive ned.

Hva i all verden skal jeg med CVC-nummer? Har null verdi for oss å ha det nummeret om kunden velger å gå til banken å si at han ikke har betalt hos oss. Har vi derimot kontrollnummer og signatur, har vi alt på det rene. ;)
Lenke til kommentar

 

Han lurte på når og hvor toget hans gikk og kontrolløren pekte og sa at "det toget går herfra om ett minutt". "Okei," svarte kunden og sabbet videre med små skritt. Så kontrolløren slang etter ham "og hvis du drar på deg buksene dine så rekker du det kanskje!"

 

 

Det var jo veldig profesjonelt.

Lenke til kommentar

 

En gang i fjor høst hadde jeg et liknende problem da jeg jobbet på Hamar stasjon. Hedmarkinger er helt tullete. Der er svingen stor nok hvis man klarer å organisere og plassere bussene riktig, men det kan fort bli hektisk der også. En gang kom busser både fra Lillehammer og Eidsvoll samtidig som at toget fra Røros kom og folk og lokalbusser veltet over hele plassen før jeg eller noen andre maktet og fortelle alle og enhver akkurat hvor de skulle stå eller gå. På toppen av det kom en bondetamp som syntes at det var lurt å stoppe midt inni alt dette på et punkt som er umulig å komme forbi for noen andre fartøyer, og begynte å lesse av kona og bagasjen der. Jeg gikk straks bort til ham og ba ham om å finne et annet sted å parkere. "Ikke noe problem," svarte han og satte seg inn i bilen uten å lokke bagasjerommet. Så kjørte han en meter fram og rygget to meter bakover og halvveis inn i den ene ledige busslomma der.

 

 

Sorry dobbeltpost og OT.

Men må bare si at jeg i påsken og noen helger etter det reiste strekningen trondheim-oslo, hvor vi måtte hoppe av toget på lillehammer og ta buss videre grunnet noe vedlikeholdsarbeid på linja eller noe.

Og hver gang vi kom til lillehammer og henvendte oss til de NSB-ansatte iført gule vester som stod og ventet på oss, virket de ekstremt usikre. De står jo der for å informere de reisende hvilken buss de skal gå på. Men ofte ante de ikke hvilken buss som gikk hvor :huh:. Flere ganger når vi spurte bare trakk de på skuldrene og vi måtte selv springe rundt og spørre diverse bussjåfører som ofte visste like lite som de NSB-ansatte.

Det toppet seg nå sist, hvor jeg hadde fått beskjed om at DET DER(han pekte) var bussen som skulle gå via hamar. Satte meg ned i bussen og satt der en 10minutters tid, hvorpå bussjåføren plutselig kom inn og beklaget og sa at denne bussen hadde blitt omgjort til å kjøre direkte til oslo. Kommer en masse folk inn på bussen, brøyter seg fram og gidder ikke ta hensyn til at jeg og en annen jente som tydeligvis også skulle til hamar, skal av bussen. Så var det samme runde på nytt, springe febrilsk rundt og spørre etter hamarbuss og ingen vet noen ting. Når vi endelig fant ut hvilken buss som skulle til hamar hadde den allerede begynt å kjøre og vi ble stående igjen og måtte benytte oss av rutebussen som gikk 1, 5 t senere. Begynner å bli så sykt lei av nsb og alle problemene de har. Forsinkelse,plutselige strømbrudd, sure gretne konduktører(..) Gruer meg like mye hver gang

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Er vel ikke noe nytt at både buss- og taxisjåfører er noen sure, mindre intelligente, lite serviceinnstilte idioter som helst skulle kjørt turen sin alene. Åh så godt å få det sagt.

 

Haha

 

1/10, prøv hardere neste gang. Jeg biter ikke på så lett. Way too obvious

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Er vel ikke noe nytt at både buss- og taxisjåfører er noen sure, mindre intelligente, lite serviceinnstilte idioter som helst skulle kjørt turen sin alene. Åh så godt å få det sagt.

Er vel ikke noe nytt at enkelte buss og taxikunder er noen selvsentrerte egoister som tror verden kun består av dem, og tror at de er de eneste som skal noen steder. Åh så godt å få det sagt.

 

Bussjåfører burde strengt tatt hatt både pilotlønn, risikotillegg og drittungetillegg.

Lavmål å ikke sette pris på bussjåførene våre. Lykke til med reisen uten kollektivtilbudet, hatere!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Bussjåfører burde strengt tatt hatt både pilotlønn, risikotillegg og drittungetillegg.

Lavmål å ikke sette pris på bussjåførene våre. Lykke til med reisen uten kollektivtilbudet, hatere!

 

Tror jeg hadde fått hjertestans hadde jeg jobbet som bussjåfør. Jeg hører på noen av historiene fra mine kolleger som kjører minibuss, og så kan man jo forstørre dramaet x 3 med en ordinær buss.

 

Og så har du nattkjøringen på en helg :confused: the horror!

Lenke til kommentar

De fleste får hjertestans før eller senere, uavhengig av om man har jobbet som bussjåfør eller ikke. :)

 

Men når sant skal sies, så misunner jeg virkelig ikke bussjåførene som må kjøre siste turen på rute 5 mot Trondheim sentrum lørdags kveld. Jeg har opplevd mye rart på de bussturene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Bussjåfører burde strengt tatt hatt både pilotlønn, risikotillegg og drittungetillegg.

Lavmål å ikke sette pris på bussjåførene våre. Lykke til med reisen uten kollektivtilbudet, hatere!

 

Tror jeg hadde fått hjertestans hadde jeg jobbet som bussjåfør. Jeg hører på noen av historiene fra mine kolleger som kjører minibuss, og så kan man jo forstørre dramaet x 3 med en ordinær buss.

 

Og så har du nattkjøringen på en helg :confused: the horror!

 

å kjøre minibuss taxi på helgenetter er gruuuusomt, prøver så godt som mulig å slippe unna....

Lenke til kommentar

Til alle bussjåfører i tråden vil jeg på vegne av oss som benytter buss si at jeg og en kompis sist torsdag tok oss noen sekunder til å gi skryt til bussjåføren. Ikke bare komplimenterte vi hans hyggelige utseende, men vi gikk i dybden på hvor vanskelig vi trodde det måtte være å kjøre buss, spesielt i sving, og at vi synes han gjorde en utmerket jobb. Synd jeg kun gjør slikt når jeg er beruset.

 

Har også opplevd flere ganger sjåfører som lar meg ta nattbussen selv om jeg ikke har penger (60kr).

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Var på bussen hjem fra VIDEREGÅENDE en gang, satt nesten bakerst, og vi var en 15-20 stk var min skole. Kjente ikke alle like godt, men satt jo der og skravlet, prøvde å passe inn.

 

Flere synes det var gøy å dra i snoren for hvert stopp, så bussen måtte stoppe hele tiden, ofte unødvendig. I tillegg kom det jo lyd hver gang man dro i den j***** snoren. Sjåføren kom jo bak til oss da, sa at neste gang ble hele gjengen kastet av. Utrolig flaut å være en del av den gjengen da, spesielt siden jeg var for feig til å si ifra om hvor teit det var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...