BadCat Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Russen blåser i fløyte innendørs Endret 5. mai 2012 av BadCat 5 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Når du får en kunde som faktisk har brukt magnetstripen til signaturplass (med rød tusj) så vet man at betalinga blir vanskelig. "nei snu den mot deg, chippen ned mot deg" "duuuuhhr, sånn?" "Nei, du kan ikke sette kortet sidelengs i terminalen, du har en chip på enden, og den skal ned" "Nei og så mot deg." /sigh Slik står jeg vel i 5 minutter, før jeg prøver å hjelpe med å snu kortet hans riktig. Så var det koden hans da 8 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Når man kjøper en TV så følger det vanligvis ikke med veggfeste og dermed heller ikke noen skruer til det eventuelle veggfestet. Jeg brukte 20 minutter på å forklare det til en kar som hadde kjøpt TV hos oss. 5 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Prøv å forklar til en fra Somalia som ikke snakker engelsk at han ikke får hentet ut PUM-sending hos oss uten å ha med tilleggsdokumenter fra banken når han kun har reisebevis som legitimasjon. Sukk. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Nok en god dag i dagligvaren. I dag (fredag rundt kl 17-18) bestemte bankterminalene våres seg for å streike. Kutte helt ut. Slutte å funke. Perfekt start på skiftet for en fredagslei kar på jobb. De fleste av dere har sikkert opplevd det selv, at man må skrive ned kontrollnr og signere på kvitteringen. Nei - vi prøver faktisk ikke å stjele kortinformasjonen din, det kreves litt mer enn kontrollsifferet for å gjøre det... Hva er greia med paranoide folk? Jesus. Og! Jeg er bare en vanlig fyr som tilfeldigvis har jobb i butikken, jeg kan dessverre ikke fikse bankterminalen, uansett hvor mye du klager. Jeg har jobbet såpass lenge i butikk nå at jeg klarer å holde roen ovenfor slike folk, men fyttigrisen så intolerante noen folk er av og til. Måtte skrive manuelle kvitteringer først i 3 dager mens jeg jobbet i elektrobutikk siden terminalene streiket, uka etter var vi uten nett i 2 dager så da var det samme helvete igjen, og jammen ikke uka eter det igjen var det på'n igjen da vi mistet strømmen 3-4 ganger i timen 2 dager på rad pga anleggsarbeid.. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Nok en god dag i dagligvaren. I dag (fredag rundt kl 17-18) bestemte bankterminalene våres seg for å streike. Kutte helt ut. Slutte å funke. Perfekt start på skiftet for en fredagslei kar på jobb. De fleste av dere har sikkert opplevd det selv, at man må skrive ned kontrollnr og signere på kvitteringen. Nei - vi prøver faktisk ikke å stjele kortinformasjonen din, det kreves litt mer enn kontrollsifferet for å gjøre det... Hva er greia med paranoide folk? Jesus. Problemet er kassapersonalet som ikke vet forskjellen mellom kontrollnummeret til legitimasjonen og kontrollnummeret/CVC-koden til selve kredittkortet. Kontrollnummeret til legitimasjon er helt ok å spørre om, CVC-koden har dere ikke lov til å skrive ned. 4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Prøv å forklar til en fra Somalia som ikke snakker engelsk at han ikke får hentet ut PUM-sending hos oss uten å ha med tilleggsdokumenter fra banken når han kun har reisebevis som legitimasjon. Sukk. Send med en brosjyre om hva som er gyldig legitimasjon (det står i en av produktinfobrosjyrene dere har). Riste på hodet, peke på avsnittetom legitimasjon og be ham gå burde jo være nok til å få ham til å skjønne at han må skjønne hva som står i broisjyren før han kan få sendingen. Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Å, om bare cahguarden kunne slutte å ta 50-øringene snart! Mange utlendinger som ikke prater norsk, dårlig engelsk og ikke skjønner hvorfor jeg mener man ikke kan betale med 50-øringer for maskinen tar de jo!! Har bare gitt opp jeg nå! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Når man kjøper en TV så følger det vanligvis ikke med veggfeste og dermed heller ikke noen skruer til det eventuelle veggfestet. Jeg brukte 20 minutter på å forklare det til en kar som hadde kjøpt TV hos oss. Husker en sånn selv fra min tid i elektrobransjen. Og en som ble eitrande sinna fordi det ikke fulgte med antenne. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Og det evige maset om "printerkabel"... 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Prøv å forklar til en fra Somalia som ikke snakker engelsk at han ikke får hentet ut PUM-sending hos oss uten å ha med tilleggsdokumenter fra banken når han kun har reisebevis som legitimasjon. Sukk. Joda, har hatt min fair share med tverre afrikanere. For å oppsummere det så sto selveste sjefen, avdelingslederen og meg (som de nektet å høre på, de skulle ha SJEFEN min) og diskuterte lenge med en hel gjeng i går. Da kom det bare en kunde forbi meg, klappet meg på skulderen, smilte og sa "lykke til". 4 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Skulle hente en kunde her om dagen. Selvfølgelig hadde damen en bikkje størrelse = hest. Idet hun åpnet døren sier jeg "Stopp! Du slipper ikke inn i den bilen med den hunden der". Hun ser forfjamset på meg og spør hvorfor ikke. Jeg forklarer henne vennlig at hun må si ifra når hun ringer at hun har en hund, så vi kan sende en stasjonsvogn. "Ærlig talt. Med så mange som har hund har du vel valgt å jobbe i feil yrke, du får ringe og bestille en stasjonsvogn til meg da!" Jeg svarer: -"Nei, jeg har nok ikke det da det i jobbeskrivelsen min heter at jeg skal bedrive PERSONTRANSPORT ikke DYRETRANSPORT og hvis du vil ha en bil så foreslår jeg heller at du ringer konkurrenten vår, de stiller sikkert med en HESTEHENGER til det DRÅGET DITT" #@!&%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Needless to say, hun ringte sentralbordet og klagde over hvor fæl jeg var. Kanskje jeg var litt fæl akkurat der men tålmodigheten min har sine grenser (inb4 ja da jobber du kanskje i feil yrke) Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Må si du var litt i det hissigste laget der vonfaff, hvorfor ikke bare si "Ja, jeg skal bestille en ny bil til deg"? eller "Nei, desverre, men jeg kan gi deg nummeret" eller noe slikt? Taxi btw? Endret 5. mai 2012 av Dj_Evelen 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (inb4 ja da jobber du kanskje i feil yrke) Du jobber som? Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Må si du var litt i det hissigste laget der vonfaff, hvorfor ikke bare si "Ja, jeg skal bestille en ny bil til deg"? eller "Nei, desverre, men jeg kan gi deg nummeret" eller noe slikt? Taxi btw? Medfører riktighet. Problemet her er at dette er bomturer jeg taper på. Vedkommende tok det for gitt at jeg bare skulle slenge meg rundt og bestille en ny bil til henne. Hadde hun vært vennligere innstilt kunne jeg tatt det som en bekreftelse på at hun tok oppfordringen min på alvor og da hadde saken stilt seg annerledes. Hvis jeg da bare føyer meg pent etter henne risikerer jeg at hun gjør den samme feilen om igjen neste gang hun bestiller bil og da er det ikke bare jeg som taper penger. Og får å si det slik, jeg er på jobb for å tjene penger, ikke kaste de ut av vinduet. Endret 5. mai 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Populært innlegg master air Skrevet 5. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg antar at han jobber som taxisjåfør, minner meg om noe som skjedde meg for ikke så lenge siden. Jeg var ute og trente på sykkelen, endte opp med å punktere tre ganger før jeg kapitulerte og ringte en taxi. Sa da jeg bestilte taxien at jeg skulle ha med en sykkel, i tilfelle det skulle by på noen problemer. Etter ca en halvtime kom det en taxi, han kom kjørende i en relativt ny BMW, da han nærmet seg meg senket han farten mens han så skeptisk på meg. Stoppet opp like ved meg, og spurte om jeg skulle ha med sykkelen. Jeg sa til ham ja, det skulle jeg, noe jeg hadde informert om da jeg bestilt taxi. Han sa det var greit, han sa videre at han bare skulle opp i veien for å snu bilen. Greit nok, syns det var litt rart at han ikke bare ville snu ned den veien hvor jeg sto, men kommenterte det ikke. Enden på visa er at han ender ikke opp med å snu, han bare stakk av, med meg stående der troende at jeg endelig skulle komme meg hjem. Like etter ringte en annen sjåfør, han spurte om jeg fortsatt trengte bil, da taksametret til han andre ikke hadde begynt. Forklarte han hva som hadde skjedd, han ringte opp sentralen, hverken sentralen eller sjåføren jeg endte opp med fikk tak i min originale sjåfør. Heldigvis kom den andre sjåføren så fort han kunne, men det endte jo opp med at jeg ble stående ute i en time før jeg fikk taxi, var rimelig kald da. Sjåføren jeg fikk var veldig sympatisk, tilba meg boller og greier, veldig koselig kar. 29 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) @master air: hvor i landet var dette? Jeg har også en relativt ny BMW og det går jo ikke så forferdelig mange av de i trafikken (totalt 5 stk i Oslo hvorav en av de er et 7 år gammelt vrak av en E39). Det kan hende det var en av sjåførene mine ... Endret 5. mai 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 I Bodø økte de ikke aldersgrensen, men nektet simpelthen å servere til folk med russeklær. Samme situasjon i Oslo for en del år tilbake, regner med det er slik fortsatt. Ble nektet servering oppover hele karl johan pga. vi hadde russeklær. Gikk hjem og skiftet, plutselig gikk det helt fint. Stiller dog spørsmålstegn ved lovligheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå