Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det må da være lov for en stakkars hamburgersteiker å mene hva han vil om spesialkundene, sålenge han smiler høflig og later som han er glad for å bøye seg i støvet.

 

En ting skal dere vite: Folk som jobber på bensinstasjoner HATER å lage burgere. Er dere klar over hvor mye ekstraarbeid den maskinen er? Og alt som skal vaskes etterpå?

Jeg tror alle som jobber på bensinstasjoner, og bare selger en og annen burger, banner inni seg når noen kommer og bestiller.

Da skal alle ingrediensene finnes fram, steikes, gummihansker skal på, hamburgermaskinen skal renses mellom hver burger..... Så utrolig frustrerende at folk ikke bare kan kjøpe en pølse og komme seg ut.

det burde man tenkt på før man tok jobben..hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er kundebehandlere, ikke dørmatter.

Hamburgergreiene ble innført i tillegg til alt det andre ETTER at jeg hadde begynt å jobbe der.

Det er ikke forbudt å hate jobben sin. Sålenge jeg smiler og er høflig, er jeg i min fulle rett til å banne inni meg av ekstra krevende kunder.

 

Folk kommer inn og ser på det som en selvfølge at jeg skaql lage mat til dem. Dette kommer i tillegg til en stadig økende liste over ting som skal være krysset av iløpet av 8-9 timer på jobb.

 

Hamburgeridiotene spolerer min sjanse til å gjøre ferdig alt, og forårsaker dermed at neste skift blir sur på meg og jeg får tilsnakk av sjefen.

Det er ikke min feil at vi tilbyr hamburgere. Vi tok jobb på bensinstasjoner, ikke Burger King.

 

En slik burger kan stjele utrolig mye tid fra en ansatt. Hadde ikke sjefene vært noen griske egoister, burde vi hatt en klausul som tillater oss å nekte hamburgere når vi ikke har tid.

 

Maskinen som steker hamburgerne er en Rube Goldberg-inspirert maskin med to teflonbånd, flere filtre, ruller, motorer, elektronikk osv...

Alt dette skal vi vaske hver kveld. Maskinen alene stjeler minst en halvtime.

I tillegg lar jeg den av prinsipp stå og kjøle seg av en god stund før jeg tør å ta i den. Den holder jo over 200 grader, og jeg er ikke interessert i å få brannskader.

Kunder kan komme inn og KREVE hamburgere, og beskylde meg for å slå den av fordi jeg er for lat til å lage burgere.

 

Noen ganger ønsker jeg meg en pumpehagle.

 

 

Håper kunden snart får med seg at han IKKE alltid har rett.

Alle mattyper kan ikke være tilgjengelig 24/7, da utstyr som brukes i produksjonen må vaskes ved jevne mellomrom.

 

Hvis dere vil være snill mot de som jobber på en bensinstasjon, be om mat som allerede er laget.

Det er lov å ta hensyn til de underbetalte stakkarane, selv om de har uniform.

 

Ca. 20% av jobben er kundene. UTROLIG mye annet må også gjøres, så tida strekker sjelden til.

Neste skift har alltid noe å klage på.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kan sikkert begynne å klage på alle spesial maten jeg måtte lage på en cafeteria jeg jobbet på, all ekstra søppla jeg måtte rydde fra folk med unger+++

 

Mere artig er hun kunden som ble så glad i meg at hun ga meg to gense før jeg dro.alle på jobben hata henne, men hun digga vist meg. hehe

 

verste kundene jeg veit om fra begge jobbene jeg hadde var 1min på stenge tid kundene... de som kom rett før vi skulel stenge og som ble der i evigheter

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
Folk kommer inn og ser på det som en selvfølge at jeg skaql lage mat til dem.

Det er en selvfølge at du skal lage mat til dem. Du trenger ikke like det eller synes det er rettferdig, men her er det alt annet enn kunden som er problemet. Alle opplever vanskelige kunder og kjipe opplevelser, men dette er en del av jobben din. Selv hadde jeg hatt det bedre på jobben om telefonen aldri ringte, men jeg ville følt meg rimelig dum om jeg skrev "Kunden forventer at jeg ta telefonen og selge ham et produkt".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

utrolig mange her som ikke hører hjemme i service-bransjen, de i den bransjen eksisterer for kunden, uten kunden mister man jobben.

 

jeg kommer ihvertfall fortsatt til å ha god samvittighet når jeg og 5 kolegaer kommer inn og bestiller 5 burgere hver, ikke mitt problem at de selger burgere...

 

Ca. 20% av jobben er kundene. UTROLIG mye annet må også gjøres, så tida strekker sjelden til.

Neste skift har alltid noe å klage på.

 

tør jeg spørre hva de 80% av tiden som ikke blir brukt på kunden går ut på?

tror ca 90% av din tid går til kunden, enten ved å rydde i butikken så det ser fint ut for kunden, vaske dassen så kunden kan gå på do...

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De er velkommen til å be pent om mat.

 

Folk som krever at jeg vil sette sammen hamburgermaskinen før jeg er ferdig med å vaske den, deretter la den stå og kjøle og ta den fra hverandre på nytt for å fullføre vaskingen, med en ekstra tidsbruk på ca. en time, kan gå og sodomere seg med en agurk.

 

Vet ikke om du som kritiserer meg noen gang har jobbet på bensinstasjon

Folk tror jeg jobber for dem, og at "kunden har alltid rett".

Folk med uniform er simple slaver.

 

Det er slike kunder som tror at de eier stedet, som gjør meg irritert.

Jeg kan godt lage en hamburger om jeg har tid, men de må ta et nei for et nei.

 

Det skal nevnes at bensinstasjonen "min" var en beryktet plass der kassabeholdningen etter et lørdagsrush kunne være oppi 30.000, og konstant full butikk i 3 timer. Egen vakt fra Securitass. Politifolk innrømmet at de pleidde å holde seg unna.

Og vi var alltid to på jobb på lørdagsnattskiftet.

 

At folk som ser hvor kaotisk situasjonen er, med 20 personer bak seg i kø, har gøts til å bestille noe så tidkrevende som en hamburger, er provoserende.

Vitner om manglende respekt både for de ansatte og kundene bak i køen. Ikke alle har hele natta.

Lenke til kommentar
Vitner om manglende respekt både for de ansatte og kundene bak i køen. Ikke alle har hele natta.

Nei, det gjør det ikke. Kanskje hvis de lagde spesialordrer som tar unødvendig lang tid, men hvis du ikke liker at folk bestiller standardmenyer, til tross for at det er litt kø bak dem, så får du henge opp skilt om at dere ikke tilbyr varm mat, eller mat som tilbyr tilberedning, under rushtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Jeg kan godt lage en hamburger om jeg har tid, men de må ta et nei for et nei.

hadde jeg sakt det samme hadde jeg fått kraftig kjeft av sjefen min. skal man begynne å nekte å ekspidere kunder forde man har for mye mat i kurven også?

i verstefall bør man kanskje ha flere på vakt for å tilfredstille behovet til kundene. en missfornøyd kunde kan skape mye negativ omtale til de de kjenner

 

og JA jeg veit hvordan det er å ha for mye og gjøre men for lite folk på jobb

Endret av Estella!
Lenke til kommentar
At folk som ser hvor kaotisk situasjonen er, med 20 personer bak seg i kø, har gøts til å bestille noe så tidkrevende som en hamburger, er provoserende.

Vitner om manglende respekt både for de ansatte og kundene bak i køen. Ikke alle har hele natta.

Hvordan kan kundene vite hva som tar lang og kort tid å lage? Dersom det tar for lang tid å lage burger når det er travelt, bør man si at man ikke har kapasitet til det og at kunden kan få en pølse i stedet. Dersom sjefen din ikke aksepterer det argumentet, bør du finne deg en annen jobb. Dette er standardprosedyre de fleste steder. Prøv bare å gå på Peppes og bestille pai eller burger når restauranten er stappfull eller spesiallaget burger på McDonalds natt til søndag.

Lenke til kommentar
:!:

I "oppført seg rart" ligger det sikket at den har begynt å drikke og gå åpå byen, og har pådradd seg skaden på egen hånd da den snublet på vei hjem, uten at brukern hadde NOE med dette å gjøre. :wee:

 

De er velkommen til å be pent om mat.
De er velkommen til å snøvle frem at de "HARSÅLYSTPÅ en sånn derre stor burger *raaap* med bacon. Nam."

 

At sjefen din er en gjerrig idiot er jo ikke kundens problem. Du får fortelle ham at han tjener mer penger hvis dere er en till på jobb, så dere får betjent flere kunder.

Lenke til kommentar

Ting som tar tid, ved siden av kundene, inkluderer:

 

Fylle opp alle hyllene i hele butikken

Vaske alle gulv

Rulle bacon rundt mange dusin pølser

Kaste gammel mat, skrive opp alt som kastes

Avisretur

Demontere, vaske, skru sammen igjen hamburgermaskinen

Hjelpe gamlinger som ikke greier å betjene bensinpumpene,

Gi veibeskrivelser til polakker

Fylle opp og sortere smågodtet

Telle kasse før og etter skiftet, evt. telle feil og telle om igjen

Sterilisere alle benkene

Vaske dassen

Ta imot vareleveranser (ikke aktuelt om natta)

Legge ut dagens aviser

Skifte sekk i et dusin søppelbøtter over hele området, slepe alt til containeren

Plukke søppel som ligger og slenger

Gå ut og sette ny papirrull i selvbetjeningspumpene, så folk får kvittering

Vaske gulvet på nytt fordi folk tramper inn og lager spor i det våte gulvet

Smøre sandwicher, baguetter, "Luna", kaste all gammel ferskvare

Fylle på 8 sorter kaker, smultringer, vafler osv...

Lage boller, skillingsboller, skoleboller, solskinnsboller, kanelboller

Lage wienerpecan, wienerbrød og et par andre ting jeg har glemt navnet på

Sjekke dato på ALLE kjølevarene, tømme ut 12 kartonger melk, kaste 8 god morgen-yoghurter, 4 fløte osv...

Lage så mye søppel at du må ut i containeren med enda en sekk

Fylle opp alle tobakksvarene som beleilig nok ligger innelåst i en safe

Krangle litt med kassaapparatet, det klikker ofte.

Rengjøre toastjernet, hamburgerbrødristeren, pølsebrødristeren

Legge ut nye baguetter, sandwicher, frøloff (de plastinnpakkede greiene), salater, Ola-pakker...

Restarte en pumpe som klikker.

Resette gasspumpa. Polakker tror alltid at den store, røde knappen er "startknappen".

Legge flere pølser på grillen etterhvert som man selger, skrive opp alt man kaster.

 

Mulig tallet 20% ikke er riktig, og i hvert fall ikke tidsmessig.

De fleste ser ut til å tro at de ansatte kun har en oppgave: å betjene kunden.

Dermed har det ingenting å si hvor mye tid kunden legger beslag på.

 

Jeg påstår ikke at jeg skjeller dem ut. Jeg smiler og (s)er blid( ut).

Jeg gir dem det de ber om, såfremt mulig.

Men jeg er ikke villig til å gå til verdens ende, eller dø for dem.

Noen kunder ser ut til å ta "kunden har alltid rett" litt for bokstavlig,

da sikter jeg særlig til dem som "kjenner sjefen min", krever en vare som ikke finnes, kaller meg homo, tar bilder, truer med balltre, driter på dogulvet, røyker inne, søler klissete cola på gulvet osv...

 

Jeg tror alle som har jobbet på en bensinstasjon, og ikke bare påstår at de har det, innser at en kunde som vil gi et godt inntrykk bestiller noe som åpenbart medfører mindre arbeid for den ansatte, enn En hamburger med alt, men ikke så mye BBQ-saus, ikke sylteagurk, ekstra ost, bare litt mais... og når den er ferdig: kan du legge bacon inn i den?

Alle som har øyne i hodet ser at en hamburger er mer arbeid å lage enn en ferdiglaget Luna, pølse i brød eller Ola-pakke.

Kunden har selvfølgelig lov til å be om en hamburger, men han skal ikke komme med trusler dersom dette er klokka 04:00 om natta, og maskinen er i biter for desinfisering med stålull.

 

De som jobber i kassa er også mennesker. Det er lov å vise hensyn.

Etter å ha vært der selv, har jeg begynt å være forsiktig med hva jeg bestiller i rushen. Jeg håper flere viser mer omtanke for den ansatte, selv om "kunden alltid har rett".

 

 

Sålenge jeg gjør jobben min, må jeg få tenke hva jeg vil om den underlige rasen, kallt "kunde".

De kunne absolutt vist mer hensyn, selv om kundebehandlere gjerne later som de er glade.

 

Det skal nevnes at 90% av kundene er svært ålreite. Særlig de som er raske med å komme seg ut, kjøper noe som FINNES, i stedet for å vente at jeg skal spesiallage det.

Jeg forstår at hamburgere er godt, men det går på bekostning av tiden som den ansatte burde bruke på andre arbeidsoppgaver. Det går alltid på bekostning av noe. Gjerne forholdet til andre kolleger, dersom hamburgere stjeler tid som burde vært disponert til rydding. Dette blir da neste skift sin jobb, hvis jeg ikke kan jobbe ubetalt overtid den morgenen. Det er ikke populært.

Hadde folk visst hvordan det er når folk bestiller hamburgere, og hvis de hadde et snev av samvittighet, så hadde de ikke bestilt dem.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

hvorfor i all verden skal kunden gjøre ett godt inntrykk på "han i kassa"?

oftest bryr kunden seg mindre om hvilke inntrykk de i kassa sitter igjen med, så lenge kunden får det den vil.

greit nok å ta en pølse om maskinen er til vask eller det er 2 mil med kø, ok, men for at du skal ha vareopptelling eller vaske dassen så hadde jeg snudd, gått ut igjen og aldri kommet tilbake(noe du sikkert hadde blitt glad for)

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...