Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Morsom dag faktisk!

Jeg jobber som deltidsansatt oss Hi-Fi klubben.

Meget velstående mann kommer inn.

Han sier at han skal ha det beste av det beste, og måtte koste hva det måtte koste. Han sa at det skulle brukes primært til et rom på rundt 50 kvadratmeter og at det skal brukes til allround bruk.

Han kjørte en Porche 911, så jeg tenkte han var seriøs. Så vi fant en godt opppsett til 200K. Vi bestilte det meste bra utlandet, og uken etter hadde vi alt. Mannen nekter selvfølgelig å betale den summen. Han mente at 10K var det han så for seg.

Der sto vi, 200K kastet bort på ingenting.

Blir så skikkelig irritert på slike mennesker som ikke kan forklare seg skikkelig!

Her er det mye som skurrer.

Om dette i det heletatt er en reell situasjon er det deres egen feil.

Du blir ordentlig irritert på mennesker som ikke greier forklare seg men ikke ett sted i posten greier du å uttrykke hvilken varegruppe kunden var ute etter.

Hvordan vet du at mannen var velstående? Har du hørt om fasade? En mann som har et hus til 4 millioner, går i kjeledress og kjører en bil til 20k er mer vellstående enn en mann som kjører sportsbil, har dress til 15k og bor i kjelleren hos mor.

Du mener at mannen var seriøs men dersom han faktisk var seriøs hadde han ikke da på forhånd satt seg inn i hva han ville ha eller bedt om å få en produktkatalog eller veiledning til å komme frem til et passende oppsett?

Aldri hørt om noen som kjøper utstyr for 200k uten å få demonstrert oppsettet på forhånd.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kabler til 30k er svindel. Vet ikke om det er så strengt å anse noen som bedrivr svindel for å være kyniske? Alternativene er jo strngt tatt verre, så det ville jo vært strengere å ikke kalle dem kyniske.

En ting er å ha slikt tull i sortimentet til de folkene som etter eget merkelig ønske vil ha det, men å dytte fulstendig unødvendig slangeolje på en kune som br butikken om å lage en samlepakke, det er svindel. Mao fantastisk slett kndebehandling,for å prøve å holde det relevant. :p

• Liker 6
Lenke til kommentar

Trodde prisene ble rundet opp og ned ettersom det var under eller over 50 øre i prisen? F.eks. 10,30 = 10 kr og 10,50 = 11 kr. Om du betaler med kort blir det sikkert betalt i kroner og øre, men Hanske betalte jo tydeligvis kontant, og da er det noe som ikke rimer helt. Bare noe jeg har HØRT, kan hende det er feil eller at det ikke har blitt slik enda.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Trodde prisene ble rundet opp og ned ettersom det var under eller over 50 øre i prisen? F.eks. 10,30 = 10 kr og 10,50 = 11 kr. Om du betaler med kort blir det sikkert betalt i kroner og øre, men Hanske betalte jo tydeligvis kontant, og da er det noe som ikke rimer helt. Bare noe jeg har HØRT, kan hende det er feil eller at det ikke har blitt slik enda.

Opp til 50 øre rundes ned hos kiwi og meny hvertfall!

Hvilket faktisk gir meg en historie fra jobben! Ble nemlig kjeftet huden full av en person på jobb på onsdag, nettopp fordi hun hadde pantet en og en flaske med 2,50 for å tjene penger og ble forferdelig sint når hun så det ble rundt ned! Kalte meg både for løgner, tyv og verre til, heldigvis for kundene som kom til kassen da, for da sutret hun bare om dributikk før hun stormet ut av butikken! Som om det er jeg som bestemmer!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Opp til 50 øre rundes ned hos kiwi og meny hvertfall!

Hvilket faktisk gir meg en historie fra jobben! Ble nemlig kjeftet huden full av en person på jobb på onsdag, nettopp fordi hun hadde pantet en og en flaske med 2,50 for å tjene penger og ble forferdelig sint når hun så det ble rundt ned! Kalte meg både for løgner, tyv og verre til, heldigvis for kundene som kom til kassen da, for da sutret hun bare om dributikk før hun stormet ut av butikken! Som om det er jeg som bestemmer!

Noen i Kiwi ledelsen må ta barneskolemattematikken om igjenn høres det ut som :wee:

Enig! Skjønte ingenting hvorfor det gikk sånn, men skjedde flere ganger så ga egentlig litt opp!

Lenke til kommentar

Det kommer an på om man betrakter 0 eller 1 som starten på tallrekken. Selv synes jeg at det er helt rimelig at 0,50 avrundes nedover slik at man unngår at folk prøver å karre til seg en ekstra krone for eksempel når man panter flasker. Ikke fordi butikkjedene ikke har råd til det, men hvis folk er gærne nok til å anstrenge seg for noen kroner ekstra, vil det fort bli lang kø, og det vil ingen av oss tjene på. Eventuelt kan butikkjedene øke prisen på flaskene med noen øre slik at de ikke taper penger på at folk får tilbake 3 kroner istedenfor 2,50. Ellers kan panten øke, men det er vel ikke opp til butikkjedene å avgjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...