Heilage Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Er det ingen fagforening for IT-support? Det er faktisk ikke en dårlig idé. 5 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Nærmeste jeg veit er foreninger som NITO som spesialiserer seg på folk innen teknologi og ingeniører Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Hvis alle IT-support-folk hadde streiket en uke eller to i året er jeg nokså sikker på at verden ville blitt et bedre sted. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nokkefeita Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 To kunder treffer hverandre (mistanke om at begge var beruset), han ene gikk med en pakke fiskepinner i hånden. "Helsikke, når begynte du med slik gourmetmat som det?" "Vel, man må jo leve livet litt av og til!" God stemning 33 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 For å ha sagt det, så er de 99,5% av brukerene jeg snakker med veldig hyggelige mennesker. Og de fleste prøver så godt de kan å forklare problemet, og klarer det ganske greit, til tross for begrenset kunnskap. Det er veldig koselig å jobbe med IT-support når man har så hyggelige brukere. Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 (endret) support kan absolutt være hyggelig! Problemet er bare at hvor høyere ansvar brukere (tror de) har jo mer leven lager de. Det er også alt for mange som aldri skulle hatt en jobb som involverer bruk av data. Om jeg noen gang kommer til å ha ansvaret for ansettelser eller ha eget firma så skal alle som kommer på annengangs intervju datatestes. litt sånn som dette: Endret 26. april 2012 av vesleengen 36 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ei jente på fjøsboka la ut et bilde i kveld der hun var på jobb på en bensinstasjon med teksten "glad jente på jobb, kom og kjøp mat" eller noe liknende. Som den knakande morsomme karen jeg er, kommenterte jeg at "jeg kommer og kjøper ei pølse hvis jeg får med jenta på kjøpet". 9 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Ei jente på fjøsboka la ut et bilde i kveld der hun var på jobb på en bensinstasjon med teksten "glad jente på jobb, kom og kjøp mat" eller noe liknende. Som den knakande morsomme karen jeg er, kommenterte jeg at "jeg kommer og kjøper ei pølse hvis jeg får med jenta på kjøpet". "Så skal du få smake litt pølse du og" høø høø, knegg knegg, osv 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg *F* Skrevet 26. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2012 Hørte det var ei på jobben i går som hadde en kunde som ikke fikk den trådløse ruteren til å virke. Kunden hadde vist ikke koblet til hverken strøm eller nettverk, ettersom dem var trådløs... 32 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Kunden hadde vist ikke koblet til hverken strøm eller nettverk, ettersom dem var trådløs... Er det trådløst så er det trådløst. Mobiler får jo nett og strøm uten ledinger tilkoblet, så det er vel ikke så rart at noen kunne komme til å tro noe slikt. Det er forresten jævlig vanskelig å forlare noen et problem når en selv ikke egentlig har roen på hva problemet er. Merker det når jeg prøver forklare mekanikere hva som er feil på lastebilen min over telefon... :s Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Mobiler får strøm uten ledninger tilkoblet..? 6 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Kunden hadde vist ikke koblet til hverken strøm eller nettverk, ettersom dem var trådløs... Er det trådløst så er det trådløst. Mobiler får jo nett og strøm uten ledinger tilkoblet, så det er vel ikke så rart at noen kunne komme til å tro noe slikt. Det er forresten jævlig vanskelig å forlare noen et problem når en selv ikke egentlig har roen på hva problemet er. Merker det når jeg prøver forklare mekanikere hva som er feil på lastebilen min over telefon... :s Helt riktig, skjønner godt at folk kan ta feil her, men litt morsomt er det jo Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Mobiler får strøm uten ledninger tilkoblet..? Så lenge batteriet varer, selvsagt... 3 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Får jo trådløs ruter til mobilt bredbånd som går på batteri. Er forøvrig mange som f.eks. ikke vet forskjellen på mobilt bredbånd og Trådløs ruter til fastnett. "Hei skulle hatt litt hjelp til det trådløse internettet mitt." - Alright, hva slags internett er det snakk om? Mobilt eller via fastnett? "Vet ikke, sånn trådløst." Må da spørre om det er i hjemmet demmes, eller om de vil ta det med seg overalt. Men forstår godt forvirringen når man ikke makter å sette seg inn i slikt. Lenke til kommentar
Populært innlegg Thad Castle Skrevet 28. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. april 2012 Er vel strengt tatt ikke kunder, men jeg jobber som fotballtrener for små barn, og her om dagen kom en liten gutt bort og sa "Jeg må på do". Jeg forteller han at han bare må gå, og et par minutter senere ender det opp med at han har gjort fra seg på straffemerket. Latet som jeg ikke merket den, og dro hjem tidlig den dagen. Aner ikke hva som skjedde med den 13 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Mobiler får strøm uten ledninger tilkoblet..? Trådløs strøm, ala induksjonsladning :0) 2 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. april 2012 Del Skrevet 28. april 2012 Er vel særdeles få mobiler som lades ved hjelp av induksjon. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Wheeljack Skrevet 30. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 30. april 2012 Dette er vel strengt tatt litt i gråsona over rein humor og kundehistorier, men føler alikevel at det er litt passende i den tråden her. Et nødskrik fra IT Et lite hjertesukk fra brukerstøtten. • Når du ringer oss får å få flyttet datamaskinen, sørg for å la den ligge begravd under et halv tonn postkort, barnebilder, kosedyr, tørkede blomster, bowling trofeer og tegninger fra ungene. Vi har ikke noe liv, så det er dypt rørende å få et flytende glimt av ditt. • Ikke skriv noe som helst ned. Noen gang. Vi kan trylle fram feilmeldingene her hvor vi sitter. • Når en IT-person sier han kommer til plassen din med en gang, gå og hent deg kaffe. På den måten trenger du ikke å være irriterende tilstede når vi trenger passordet ditt. Vi husker alle 1700 passordene utenat. • Når du ringer IT-kontoret, fortell hva du vil ha, ikke hva som gjør at du ikke kan få det. Vi trenger ikke å vite at du ikke får lest e-posten din fordi maskinen din ikke starter i det hele tatt. • Når IT-avdelingen sender ut en e-post med høy viktighetsgrad, slett den med en gang. Det er bare en test. • Når en IT-person spiser lunsj, bare gå rett bort og pøs ut om problemet ditt. Vi er til kun for å tjene andre. • Send viktig e-post kun med store bokstaver. E-postserveren kjenner igjen dette og sender meldingen med ekstra høy hastighet. • Når kopimaskinen/faksmaskinen ikke fungerer, ring IT-support. Det er jo tross alt elektronikk i den dingsen. • Når noe er galt med datamaskinen hjemme, legg den på stolen til en IT-person uten navn, telefonnummer og uten beskrivelse av problemet. Vi bare elsker små mysterier. • Når en IT-person forteller deg at PC-skjermer ikke inneholder fargepatroner, motsi ham. Vi elsker en god diskusjon. • Når en IT-person forteller deg at han vil være hos deg snart, svar i en sarkastisk tone "Og hvor mange uker betyr snart ?" Det er en god motivasjonsfaktor. • Når skriveren ikke vil skrive ut, send utskriften minst 20 ganger til. Utskrifter blir stadig vekk dratt inn i sorte hull. • Når skriveren fremdeles ikke vil skrive ut etter 20 forsøk, send utskriften til alle 68 skriverne på jobben. En av dem vil sikkert fungere. • Ikke lær navnet på noe teknisk. Vi vet nøyaktig hva du mener når du sier: "Dingsen min funker ikke". • Ikke bruk on-line hjelp. On-line hjelp er for pyser. • Hvis kabelen til musen hele tiden dytter overende bildet av katten din, løft opp maskinen og legg kabelen under den. Slike kabler er laget spesielt for å tåle vekten av 20 kilo datamaskin og skjerm. • Hvis mellomromstasten på tastaturet ikke fungerer, skyld på oppgraderingen av epost-systemet. Tastaturer er faktisk veldig glade for å få et halvt kilo brødsmuler og neglerester drysset ned i dem. • Når du får en melding som sier "Er du sikker ?" klikk på Ja-knappen så fort du kan. Hvis du ikke var sikker ville du vel ikke gjort det, ikke sant? • Når du finner en IT-person i telefonsamtale med banken sin, sitt dønn alvorlig på den andre siden av skrivebordet hans og kikk ham i øynene til han legger på. Vi har ikke noe penger i banken uansett. • Bare føl deg fri til å si ting som "Jeg har ikke noe peiling på den dærre datadritten". Vi har ikke noe imot å høre at ekspertområdet vårt blir referert til som dritt. • Når du må bytte fargepatron i en skriver, ring IT-support. Bytte av patron er en ekstremt komplisert affære, og Hewlett-Packard anbefaler at det skal bare gjøres av en ingeniør med en mastergrad i atomfysikk. • Når du ikke kan finne en person i telefonoversikten, ring IT-support. En av våre bigeskjefter er å pugge slik informasjon utenat. • Når du må dirke opp et gammelt arkivskap, ring IT-support. Vi bare elsker å bryte oss inn i ting. • Når noe er galt med din datamaskin, be en annen å ringe IT-support. Vi stortrives med utfordringen det er å prate med en tredjepart som ikke vet noe om problemet i det hele tatt. • Når du mottar en epost på 30 MB (STOOR), send den videre til alle du kjenner. Det er alltid masse plass på serveren til slikt. • Ikke engang tenk på å sende store utskriftsjobber i flere små. Det kunne hende at noen andre vil kunne klare å få klemt inne et lite notat som ødelegger sorteringen i sidene dine. • Når en IT-person kommer inn i heisen, dyttende på en tralle med datautstyr for rundt en halv million, spør så høyt du kan: "Ærlig talt, må du virkelig ta heisen for å komme EN etasje ned!?" Det er bare en av mange morsomheter som får oss til å le lenge og vel. • Når du møter en IT-person på supermarkedet på en lørdags ettermiddag, still et spørsmål som har med datamaskinen på jobben å gjøre. Vi kaster gjerne bort vår fritid på deg. • Ikke bry deg med å si ifra til oss når du flytter datamaskiner selv. Maskinnavnene som vi har gitt dem er bare en kosmetisk forskjønnelse. • Når du tar med din personlige datamaskin for å få reparert den på jobben, legg igjen dokumentasjonen hjemme. Vi finner alle innstillingene og driverne et annet sted. 44 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå