Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Er det faktisk så vanskeligt å sette kortet med chippen ned? Trenger du virkelig 5 forsøk på å sette det riktig vei? Derav to forsøk har du allerede prøvd.. Og nei, chippen sender ikke ut infoen gjennom lufta trådløst. Chippen kommuniserer med den terminalen rett foran deg. Tippekort fungerer heller ikke..

Eller så har man jo de som blir sur for at de ikke fikk kvitteringen. Joda, du fikk den rett i hånden sammen med alle veksel-lappene du fikk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusen takk kjære kunde, for at du gjorde akkuratt det jeg sa du ikke skulle gjøre, og dermed fucket opp terminalen min slik at den ikke vil ta betaling av noen kort. Takk. Ber jeg deg om å vente bittelitt, så vennligst gjør det. Og når jeg da må åpne en helt ny kasse for deg (det er ikke like enkelt som i matbutikk) for at du skal betale med kort, så hvis hvertfall litt takknemmelighet når du rett og slett ødela utstyret.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Denne er 10-12 år gammel. Og jeg hadde kunden nesten hele veien. Umulig å kommunisere med, han var ikke helt stiv i norsk, og svarte uten å vite hva han svarte på. :(

Jeg var bare 18-19 år også, så det var ikke så enkelt for meg som kundebehandler heller. Etter å ha kalt inn en jeg kjenner som snakker Sinhala fikk jeg ordnet alt.

Hva i alle dager er "internett inhalasjon"? :dontgetit:
Lenke til kommentar
Denne er 10-12 år gammel. Og jeg hadde kunden nesten hele veien. Umulig å kommunisere med, han var ikke helt stiv i norsk, og svarte uten å vite hva han svarte på. :( Jeg var bare 18-19 år også, så det var ikke så enkelt for meg som kundebehandler heller. Etter å ha kalt inn en jeg kjenner som snakker Sinhala fikk jeg ordnet alt.

Du vet det, Zeromac, at på internett, eller verdensveven som det også kalles, finnes det mye lumske virus og andre slimete greier.

En internettinhalasjon er dermed at man drar inn litt for mye av dette slimet. Gørra setter seg ofte fast i halsen, og kan være skyld i en rekke bivirkninger som inkluderer, men ikke begrenser seg til; Kløe, smerte, rødhet, hovenhet, hardhet, blåmerker, hodepine, trøtthet, feber ømme muskler og ledd, hovne lymfekjertler, økt svette, skjelving i rektum, flatulens, brekninger og ukontrollert utflod av kroppssekreter.

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tusen takk kjære kunde, for at du gjorde akkuratt det jeg sa du ikke skulle gjøre, og dermed fucket opp terminalen min slik at den ikke vil ta betaling av noen kort. Takk. Ber jeg deg om å vente bittelitt, så vennligst gjør det. Og når jeg da må åpne en helt ny kasse for deg (det er ikke like enkelt som i matbutikk) for at du skal betale med kort, så hvis hvertfall litt takknemmelighet når du rett og slett ødela utstyret.

Dersom det er mulig å ødelegge utstyret deres ved å putte inn en kort for tidlig bør dere virkelig vurdere om det er utstyret og ikke kunden som er problemet.

Jeg er helt enig at systemet vårt er ett stort problem også, men dersom jeg helgarderer meg (trudde jeg) ved å si ifra i god tid så burde det gå greit. i får utstyret oppdatert om ikke lenge heldigvis.

Problemet skjedde da kunden skulle kjøpe gavekort og satte i kortet hennes samtidig som jeg aktiverte gavekortet. Da kræsjer alt i terminalen og den "kortslutter". Den nekter å koble seg opp mot noe nett i det hele tatt. Skjer heldigvis ikke ofte da folk faktisk hører etter når jeg ber den snilt å ikke sette inn kortet enda :)

Lenke til kommentar
Denne er 10-12 år gammel. Og jeg hadde kunden nesten hele veien. Umulig å kommunisere med, han var ikke helt stiv i norsk, og svarte uten å vite hva han svarte på. :( Jeg var bare 18-19 år også, så det var ikke så enkelt for meg som kundebehandler heller. Etter å ha kalt inn en jeg kjenner som snakker Sinhala fikk jeg ordnet alt.

Du vet det, Zeromac, at på internett, eller verdensveven som det også kalles, finnes det mye lumske virus og andre slimete greier.

En internettinhalasjon er dermed at man drar inn litt for mye av dette slimet. Gørra setter seg ofte fast i halsen, og kan være skyld i en rekke bivirkninger som inkluderer, men ikke begrenser seg til; Kløe, smerte, rødhet, hovenhet, hardhet, blåmerker, hodepine, trøtthet, feber ømme muskler og ledd, hovne lymfekjertler, økt svette, skjelving i rektum, flatulens, brekninger og ukontrollert utflod av kroppssekreter.

Hva er kuren Doktor?!

Lenke til kommentar

Jobber i en forretning hvor vi selger Weber-griller. En varm sommerdag kommer det en snobbete kunde med svigersønnen sin (regner jeg med) innom for å se på grill. Han ser seg litt rundt, og jeg informerer om grillene. Det kommer ganske fort frem at pris ikke er noe tema her. Etter litt frem og tilbake har han bestemt seg:

Kunde: jeg tar 2 stk av den grillen der (til 25000) på 1 betingelse.

Jeg: Ja, hva da?

Kunde: At dere frakter den hjem til meg.

Jeg snakker da med sjefen, og han går gladelig med på det.

Finner fort ut at kunden bor på Frogner, og vi kjører bort dit.

Når vi kommer frem til adressen er det bare ett problem. Vi har lovet å bære den inn til han, og han bor selvfølgelig i 7 etasje på Frogner. Uten heis. Og her snakker vi ikke store og brede trapper. I tillegg er dette typen grill som veier ca 80 kilo per eske, nesten på størrelse med en liten bil..

Ender opp med at vi bærer oss til døde den dagen, og jeg vurderer etter første turen opp om jeg bare skal hoppe utenfor rekkverket.

Når vi endelig er ferdig regner vi med litt godvilje fra kunden, og et klapp på skulderen. Den eneste reaksjonen vi får er:

"det tok sin tid"........

Det er det man har budfirma til ;)

Lenke til kommentar

Hadde en kunde i dag som var irritert over at jeg ikke hadde et svar på følgende:

"Min kone har en Mac Pro med 10.4.2 som ikke kommer på nett. Hvorfor?"

Jeg forsøkte å få litt mer informasjon ut av han, men det var fullstendig uinteressant å fortelle om nettverksinstillinger, kablet vs. trådløst, eller noe spesifikke detaljer. Det er også uaktuelt å oppdatere softwaren, siden hun visstnok trenger noe OS9-greier.

Det er visstnok blitt en del av min arbeidsbeskrivelse å være synsk og alltivende. En skulle tro jeg hadde en bedre jobb om det var tilfellet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Var en som ringte inn til meg i dag, til IT-support, og spurte om når lønnen hans ble utbetalt.

Altså, hva? Forventet han virkelig at jeg skulle vite det? :ermm:

ALDRI undervurder hvor lite brukere veit og kan.

Jeg gjør snart ikke annet en å gjøre jobben til andre om dagen. Jeg som er rimelig fersk i jobben bruker timevis på å vise brukere som har jobbe med systemet i 10 år hvordan det gjøres..

Utrolig hvor lite takknemlig folk er til IT support.

Hadde det ikke vært for IT support så hadde store deler av samfunnet faktisk ikke fungert. Spesielt å tenke på at hadde det ikke vært for (relativt) lavtlønnede supportarbeidere ville ikke høytstående folk med mange millioner i lønn fått gjort noe som helst.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...