Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Man skal liksom tipse servitører og slikt, men hvorfor er det ingen som har tenkt på en tipsordning for IT-support? Er det noen som fortjener tips, er det dem. Stakkars folk.

 

Ikke tull en gang. Jeg mener hvorfor er det enkelte folk som absolutt ikke skal bruke normal høflighet? ikke bare:; jeg skal ha. før de så får det, og så går, hva har skjedd med hallo? og takk skal du ha?

 

nå skal det sies at de fleste sier det. men de som ikke gjør det, merkes mer enn de som gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si det største problemet å jobbe innen support er at alle bruker forventer at du skal kunne ALT, samt gi en dyp, men samtidig forståelig forklaring på alt, uansett om de egentlig gir blanke faen! Og selvfølgelig er det IT sin feil alt sammen fordi en eller annen smurf ikke klarer den simple oppgaven å taste riktig passord etter hele 3 forsøk...

 

Og ikke nok med at de skal ha oss til å gjøre alt mellom himmel og jord, men så fort vi er ferdig så drar de frem et eller annet dritt de har med hjemmefra som de forventer vi skal bruke mer tid på..

 

Kjære deg som jeg nå har brukt 40 min på å forklare at IE er en nettleser og at det er det du har brukt nå i 12 år allerede for loggføring, dokumenthåndtering og telefoni. Jeg har ikke tid til å synke bilder av barnebarna over fra PRIVAT mobil til JOBBPC (Som du VEIT du ikke har lov til). Jeg har tross alt 40 andre brukere som har fått windows 7 idag! Og om ca 8 timer er det nye 50...

 

gud være med deg. for de som tror på slikt (ikke at jeg gjør det heller da, men men)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal liksom tipse servitører og slikt, men hvorfor er det ingen som har tenkt på en tipsordning for IT-support? Er det noen som fortjener tips, er det dem. Stakkars folk.

 

Ikke tull en gang. Jeg mener hvorfor er det enkelte folk som absolutt ikke skal bruke normal høflighet? ikke bare:; jeg skal ha. før de så får det, og så går, hva har skjedd med hallo? og takk skal du ha?

 

nå skal det sies at de fleste sier det. men de som ikke gjør det, merkes mer enn de som gjør det.

 

Helt sant. Gitt at du snakker med 40 brukere/kunder/løkhuer i løpet av en dag. Av disse er 39 normalt høflige, mens nummer 40 (som gjerne kommer midt inni) er en virkelig kuk av dimensjoner. Hvem er det du begynner å legge ut om til kjerringa idet du dumper utslitt ned i sofaen hjemme?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men igjen, hvorfor skal absolutt den ene personen da være en drittsekk, og totalt ruinere en ellers flott dag?

Perfekte dag: 40 av 40 kunder er hyggelige! :)

Men det kommer alltid en kunde som er dum, dust, teit, frekk, drittsekk, ignorant, fornærmende, totalt fraværende osv osv.

 

Men da dør hvertfall ikke denne tråden ut :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er hvertfall dagens tulling som skilte seg mest ut hvertfall...

 

Jeg må faktiskt ty til Paint for å forklare det best mulig.

 

Men nå er alt av sider stengt og støtter ikke filer fra paint.. Da prøver jeg å "tegne" her da :p

 

Rulletrapp

__________

__________

| --------

| _____ Her er vanlig trapp pluss utgang

|______

 

_________

| kasse |

 

 

Allright. Kunde kommer inn, har da gått utgangen i vanlige trappen. som da er utgang, men vi bryr oss ikke om folk går opp der. Men uansett, hu kommer da opp der, stopper ved kassa og ser stygt på meg. "Hvorfor blir jeg TVUNGET till å gå rundt her?" "Du blir da ikke det? :) Du kan jo ta rulletrappen?" "Nei, jeg vil GÅ i vanlige trapper, men det er jo STENGT inn til butikken!!!" "Nei, du må bare gå rundt ved kassa her :)" "Jammen da tvinger dere da kundene til å gå rundt da!!!" *sinna kunde stormer inn i butikken.

 

Jøssenam! Hvis det er så viktig for deg å gå, hvorfor i HELEVETE er det så farlig med de 5 ekstra meterene? Og hvorfor klage til meg som bare står i kassa? >< Hvis du ikke ville gå, så har vi både heis OG rulletrapp. Er det viktig å gå, ja da er det 5 ekstra meter...

 

 

Edit: Den tegningen gikk dårlig... :(

Den ble ganske ok før jeg postet den :(

Endret av Argoniel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har ingen nye historier akkurat nå, men jeg kan jo nevne en ting jeg har lurt på en stund.

 

Når jeg for eksempel sier til en kunde at bussen han/hun skal ta er den hvite bussen som står nærmest oss, den som alle andre går på, mens det kanskje er en annen grønn buss i nærheten, er det virkelig nødvendig å spørre "hæ, den bussen der" da?

 

Jeg forstår jo at det kan være litt uklart hvis to busser står veldig nærme hverandre, eller at det kan være litt vanskelig å se forskjell på enkelte farger hvis man er fargeblind, men i tilfeller hvor man ikke kan ta feil, hvorfor be om enda en bekreftelse? Det er veldig mange som gjør dette, langt flere enn man skulle tro, så jeg tviler på at de fleste er fargeblinde. Det er ikke noe jeg irriterer meg over, men jeg synes at det er litt snedig.

Lenke til kommentar

Atter en gang..

 

N S B!

 

Skal ta toget til Mysen fra Oslo S. Toget skal gå 15:03.

Jeg er på Oslo S klokken 14:45. Ser at toget er innstilt og at det går buss for tog.

 

Men hva skjer så? Joda, den bussen er på vei til å kjøre fra stasjonen 14:50 og jeg må løpe for å rekke den.

Rakk den såvidt!

 

Men hva hvis jeg hadde kommet 2 minutter senere? Dere som jobber i NSB kan kanskje fortelle om meg om min irratasjon vedr. dette er ubegrunnet og at det og skulle gå en ny buss 15.03?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra Oslo S er det alltid flere busser som går i samme retning. Da hender det at vi sender enkelte av dem før tiden hvis de er fulle, eller vi har et tidspress på oss fordi bussen skal kjøre til en stasjon for omstigning til tog. Jeg tviler på at kundeveilederne hadde tenkt å sende den siste bussen 13 minutter før tiden og så få huden full av alle som kom rett etterpå. Det vanligste er at den siste bussen kjører ett-to minutter for sent fordi noen bruker litt tid på å komme ombord eller noen etternølere kommer løpende.

 

Slik at alle misforståelser forsvinner. Jeg ville gjort nøyaktig det samme som disse du beskriver, søkt 100% bekreftelse på at det er korrekt buss. Heller et "dumt" spørsmål enn å havne 50 mil unna der du egentlig skulle.

 

Det forstår jeg, men det jeg snakker om er en ekstra bekreftelse på noe jeg allerede har svart på. En kunde spør for eksempel "Er det buss for tog i dag? Hvilken buss skal jeg ta til Oslo S?" hvorpå jeg svarer "Du kan ta den hvite H.M.K.-bussen som står der (20 meter unna)" og peker. Det er den eneste hvite bussen der og den eneste andre bussen er en grønn Nobina-buss som står i bussterminalen 10 meter unna den første. Likevel peker han på den samme bussen og spør "åja, den der?"

 

Det gjør meg jo ingenting. Det er jobben min å svare på spørsmål, uansett hvor dumme de er. Jeg synes bare at det er rart at så mange kan være i tvil i slike tilfeller. Jeg tror at jeg hadde følt meg dum hvis jeg hadde spurt om det. Det er jo lite sannsynlig at jeg mente den grønne bussen da jeg sa hvit H.M.K. og pekte. Kanskje mange også føler seg dumme etterpå når de har tenkt seg om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig vant med Oslo, men er det vanlig at butikkansatte ikke en gang gidder øyekontakt i kassa? Virker i hvert fall slik når jeg har vært her i to uker ...

 

Jeg må innrømme at jeg friker litt ut om jeg skal ha konstant øyekontakt, men jeg ser dem jo i øynene nå og da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt ot men et spm til dere som jobber i nsb: ser at det har vært en del snakk om "buss for tog". Hva gjør man om en rullestolbruker (som meg selv) vil ta toget den dagen? Å reise med en 200 kilos elektrisk rullestol er uproblematisk på tog, men som oft umulig på buss... Spør fordi jeg har tenkt meg til oslo med tog snart, og vil ikke risikere å måtte forbli der!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er 10. fredagen på rad vi får gratis brus og gratis rømmedressing av vår lokale pizzasjappe. (Fredag er pizzadag!). Vi har vel vært stamkunder i nesten 4 år nå, og har fått en gratis brus eller to en gang i blant. Nå er det visst hver eneste gang.

 

Klager ikke! Meget hyggelige karer er det også! :thumbup:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Litt ot men et spm til dere som jobber i nsb: ser at det har vært en del snakk om "buss for tog". Hva gjør man om en rullestolbruker (som meg selv) vil ta toget den dagen? Å reise med en 200 kilos elektrisk rullestol er uproblematisk på tog, men som oft umulig på buss... Spør fordi jeg har tenkt meg til oslo med tog snart, og vil ikke risikere å måtte forbli der!

 

Hvis du reiser med NSB en dag det er buss for tog, får du ta drosje på deres regning. Jeg foreslår at du ringer på forhånd, slik at drosja kan være der med en gang du planlegger å reise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...