Sitronsaft Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 At han ikke vet hvor toget ditt går ifra er da helt ok og null å niks å klage på. Hvordan han uttalte seg om det skal jeg ikke si så mye om da jeg ikke var flue på veggen, det kan hende han faktisk hadde det litt hektisk han også - og at du mistolket det som frekkhet siden han samtidig ikke kunne svare deg. Men vi som jobber i servicebransjen har tydeligvis behandlet deg godt, siden det der var den verste servicen og folkeskikken du har opplevd Som sagt, jeg synes det er greit at han ikke visst hvor toget mitt var. Men han sto der og flirte av meg, og det verste var at han ikke hadde dårlig tid. Han sto der lenge, og hadde tilsynelatende ikke så mye å gjøre. Jeg jobber i servicebransjen selv, og å oppleve slikt er veldig lite hyggelig. 3 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) At han ikke vet hvor toget ditt går ifra er da helt ok og null å niks å klage på. Hvordan han uttalte seg om det skal jeg ikke si så mye om da jeg ikke var flue på veggen, det kan hende han faktisk hadde det litt hektisk han også - og at du mistolket det som frekkhet siden han samtidig ikke kunne svare deg. Men vi som jobber i servicebransjen har tydeligvis behandlet deg godt, siden det der var den verste servicen og folkeskikken du har opplevd Som sagt, jeg synes det er greit at han ikke visst hvor toget mitt var. Men han sto der og flirte av meg, og det verste var at han ikke hadde dårlig tid. Han sto der lenge, og hadde tilsynelatende ikke så mye å gjøre. Jeg jobber i servicebransjen selv, og å oppleve slikt er veldig lite hyggelig. Var ikke imponerende service nei. Selv om man ikke kan forvente at han skulle vite hvor toget ditt sto så kunne han i det minste henvist deg enten i retning Flytog-terminalen eller den store tavla i hallen som viser alle avganger og sporene de går ifra. Å stå der og flire samt si at man har dårlig tid når man står stille sier mer om at NSB har et holdningsproblem blant konduktørene sine. Er jo de som har den daglige kontakten med kundene. Endret 19. april 2012 av janingar 2 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Blir for dumt å argumentere om det var dårlig service eller ikke. For det var dårlig, dermed basta. Enig med Sitronsaft og janingar. Et simpelt "beklager, det kan jeg ikke hjelpe deg med" hadde snudd hele situasjonen. 2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Slik jeg forsto førsteinnlegget var Sitronsaft misfornøyd med at konduktøren ikke visste hvilken platform toget han skulle sta sto på. Om dette ikke var tilfellet, så faller poenget i innlegget mitt sammen. Noe folk ville kanskje sett om de hadde lest hva jeg skrev. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Men du ville jo sett det også, om du leste hva HAN skrev i utgangspunktet. *mobb, mobb* 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Etter stenging i dag ble jeg stående og prate med en stamkunde som hadde sittet og gjort litt jobb i kafeen i løpet av ettermiddagen. Person stikker hodet inn: "Er dere stengt?" jeg svarer "Uhm, ja." og han ser grettent på meg "Hør, kan ikke du bare lage meg en dobbel latte og en dobbel cortado, ta med?" så sier jeg "Øhm, nei, dessverre. Jeg har begynt å vaske espressomaskinen", men tilbød traktekaffe i stedet, fikk et nei. Mens han står og mumler stygt i døren kommer en annen stamkunde inn og spør om vi er stengt. Joda, vi er nok det. "Å. Er det mulig å få en kopp svart kaffe, eller er det helt ut allerede?". Fyren er alltid innom, smiler og er hyggelig osv., så jeg ga ham en kopp, siden kannen uansett ikke var slått ut enda. Han betaler, og hiver vekselen i tipsen, og fyren som ville ha espressodrikker EKSPLODERER. Han står og påstår at jeg gjorde meg vanskelig fordi jeg - som er farget - kunne SE at han har rasistiske tendenser (han sa det selvsagt ikke slik). Joda, fordi hvis jeg VIRKELIG hadde vært serviceinnstilt så hadde jeg lagd latten hans med filterkaffe, og "dette er faen det som skjer når man ansetter PAKKISER". "Betalingen min for å være serviceinnstilt varer bare til for tyve minutter siden." Folkens, det er en lekse i dette. Når dere ikke får ønsket service, så er racial slurs den beste måten å gå frem på. Jeg er forøvrig ikke pakistaner, og jeg ser ikke ut som om jeg er det heller. Edit: Redigert for å legge til at jeg tilbød traktekaffe til ham og som nevnt nedi der. Endret 19. april 2012 av Eplefe 25 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Haha! Skjedde det? Folk slutter aldri å overraske. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Selvfølgelig var han en idiot, men du sender noen idiotiske signaler ved å avvise den første som kommer, for så å servere en annen som kommer MENS han første står der. Greit nok, maskinen var i ferd med å bli vasket, men det kunne jo ikke den første kunden vite. Du skulle bare ha dratt en hvit løgn og sagt at du hadde tømt ut resten av kannen. Her dreit du deg ut, Eplefe. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lycantrophe Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 Legg merke til forskjellen maskin vs. kanne. 10 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Du kunne vel heller ikke på forhånd vite at han var rasist. 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Vet ikke helt hva jeg skal synes om dette. Det er jo best service å hjelpe all man kan hjelpe, på en måte, sånn sett gjorde Eplefe en god jobb. Ellers virker det jo litt overkjørende ovenfor kunde nr. 1 å hjelpe kunde nr. 2 i denne situasjonen. Kunne kanskje vurdert å nekte ham også kaffe av prinsipp. Uansett, haha, er ikke meningen å dømme deg Eplefe, jeg synes du gjorde en god jobb ^^, Edit: Makan til rasisme.. Endret 19. april 2012 av Sitronsaft Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Jeg vil egentlig anta at de fleste vet forskjellen på en espressomaskin og en kaffekanne. Den ene krever at jeg løfter armen litt og heller ut noe som skal helles, enten det er i vasken eller en kopp, den andre ville krevd at jeg skrudde på espressokvernen igjen, og vasket gruppehodet, bajonetten og steamarmen jeg benyttet meg av for å lage drikkene hans. Jeg liker å tro at folk generelt er smarte nok til å skjønne forskjellen på de to tingene, arbeidsmessig for min del. Men, takk for at du gjør det klart at det ikke stemmer. Edit: Jeg nektet ikke å servere ham fordi han var rasist. Tvert i mot, jeg tilbød ham traktekaffe etter å ha beklaget for at espressomaskinen var vasket, som jeg alltid gjør når jeg stenger og noen er innom. ("Nei, dessverre, jeg har begynt å vaske espressomaskinen, men jeg har mer av dagens på kannen vil ha en kopp av det!", gir det også gjerne på huset om den skal helles ut snart osv.). Skulle kanskje nevnt det i det innledende innlegget mitt, når jeg tenker meg om. Edit2: Jeg har ikke noe prinsipp om å ikke servere folk etter stengetid. Om jeg ikke har vasket maskinen er jeg stort sett medgjørlig, på samme måte som at jeg gjerne selger folk ta-med-kake etter stengetid så lenge jeg ikke har satt lokk på den og skrudd av lysene i kjøledisken. Endret 19. april 2012 av Eplefe 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg Alastor Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 Når første kunden blir tilbudt traktekaffe og takker nei, og andre takker ja, så nytter det ikke for kunde 1 og bli gretten. 29 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 Mange klassikere på jobben for tiden. Jobber med å oppgradere en god slump maskiner fra XP til Windows 7 og det mangler ikke gullkorn fra bruker som har sittet med XP i 10 år og tror verden går under.. "Hvor er startknappen???" "Søkefelt?? Kan jeg ikke bare få bruke 5 min på å manuelt finne dokumentet i den rotete mappa mi?" "Kan jeg få tilbake alt slik det var? Jeg liker nemlig ikke den nye fargen" (Gått fra helblå XP bakgrunn til standard win7 bakgrunn) "Hvor ble det av den meldinga jeg brukte å få?? Er ikke den viktig siden jeg fikk den hver dag etter pålogging og måtte trykke OK for å komme videre??" (gammel bug på intranettside i IE7 som nå er rettet da de har fått IE8) "Det står Word her, men det kan jo ikke være riktig for ikonet er ikke likt!" (gått fra Office 03 til 07) 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 (endret) Fra Microsoft Office 03 til 07? Hehehehe, dere får MYE å gjøre fremover. Endret 19. april 2012 av NgZ 16 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Fra Microsoft Office 03 til 07? Hehehehe, dere får MYE å gjøre fremover. Tell me about it... Blir ikke bedre at de også har en drøss tillegg og maler som ikke er standard i office heller, men kommer fra 3parts produsent.. Og dette systemet failer til stadig.. Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 Man skal liksom tipse servitører og slikt, men hvorfor er det ingen som har tenkt på en tipsordning for IT-support? Er det noen som fortjener tips, er det dem. Stakkars folk. 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg vesleengen Skrevet 19. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. april 2012 Vil si det største problemet å jobbe innen support er at alle bruker forventer at du skal kunne ALT, samt gi en dyp, men samtidig forståelig forklaring på alt, uansett om de egentlig gir blanke faen! Og selvfølgelig er det IT sin feil alt sammen fordi en eller annen smurf ikke klarer den simple oppgaven å taste riktig passord etter hele 3 forsøk... Og ikke nok med at de skal ha oss til å gjøre alt mellom himmel og jord, men så fort vi er ferdig så drar de frem et eller annet dritt de har med hjemmefra som de forventer vi skal bruke mer tid på.. Kjære deg som jeg nå har brukt 40 min på å forklare at IE er en nettleser og at det er det du har brukt nå i 12 år allerede for loggføring, dokumenthåndtering og telefoni. Jeg har ikke tid til å synke bilder av barnebarna over fra PRIVAT mobil til JOBBPC (Som du VEIT du ikke har lov til). Jeg har tross alt 40 andre brukere som har fått windows 7 idag! Og om ca 8 timer er det nye 50... 13 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Tre forsøk er faktisk ganske knapt. Tre-fire forsøk før jeg kommer på hvilken typa stampassord jeg har brukt, og så et par til fordi jeg må endre det så ofte. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Man skal liksom tipse servitører og slikt, men hvorfor er det ingen som har tenkt på en tipsordning for IT-support? Er det noen som fortjener tips, er det dem. Stakkars folk. Synes nesten vi skal lage en organisasjon. Support your local IT guy! 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå