Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobbet på en databutikk en kort periode. Vanligvis svarer jeg på henvendelser i telefon men denne dagen sto jeg i kassa fordi vi var litt lite folk.

 

Det kommer fram en mann til meg, han er vel rundt 40 - 50 år. Ganske pent kledd. Han ønsker seg en trådløs router.

 

Jeg: Ja, da vil jeg anbefale denne Linksys routern til deg.

Han: Hvis den ikke virker, kan jeg få levere tilbake den da?

Jeg: Hvis den er defekt får du selvsagt en ny, sier jeg.

Han: Nei, hvis jeg ikke får den til å virke, da kan jeg vel få tilbake pengene?

Jeg: Hvis det ikke er noe fysisk feil på produktet har du ikke per lov angrerett når du kjøper noe i en fysisk butikk. Du kan levere tilbake varen hvis du vil, ja. Men da får du en tilgodelapp -5% av det du betalte.

Han: Ukvemsord, banning, dårlig service osv osv.

Lenke til kommentar
Jeg dro inn på et parfymeri med en kompis da han skulle ha deodorant, og damen bak kassen spurte om han ville ha pose sa jeg "Neida, han tar den under armen" og lo av meg selv. Hun lo også, og jeg sa "Uff, du ler på utsiden og dør inni deg". Da lo hun faktisk.

 

JEG ER GØYAL KUNDE IKKE SANT.

 

haha jævla bra :!:

Lenke til kommentar

Hadde et par slike kunder for 10 år siden da jeg gikk med avisen også. To gamle kæller som bodde i samme gate.

 

Han ene kom nesten alltid ut i åpen morgenkåpe for å hente avisen på morran. Han mente selv at åpen morgenkåpe ikke var noe problem for di han var "gammel og hadde på seg tøfler"

 

Han andre møtte meg ofte i døra på søndagsmorgenen, med en kopp kaffe eller en kopp brus. Han var veldig selskassyk, og hver jul (og på bursdagen min) fikk jeg koselige gaver: Marsipangriser, en 100-lapp eller en Cigar (i følge kunden rullet på Cuba ;) )

 

Noen er merkelige, andre er kule :p

Lenke til kommentar

Etterlysning:

Jente som handlet mat hos meg på lørdagsnatt, som sølte ut brusen sin over kortterminalen og ødela den, klokka 3 på natta(!!!). Dette førte til at vi kun tok kontant, noe som ikke falt i smak hos kundene våre. Og det er jo ikke noe kø på natta heller... :roll: I tillegg var hun sur og snerpete og gjentok kanskje 4 ganger at det IKKE SKULLE VÆRE løk på hamburgeren. JEG er ikke drita, jeg forstår det kunden sier... Skulle gjerne likt å lugga hu litt.

Lenke til kommentar

En stakkars nyansatt vi hadde her på hotellet skulle nå være så behjelpelig for gjestene som mulig, dessverre var hun ufattelig nervøs av seg, naturlig nok som forventet når man er ny på en arbeidsplass.

 

Så når en gjest kom og spurte "Can I get some coffee, please?" svarte hun "The machine is over there in the corner, just go over there and take yourself."

 

Gjesten smilte bredt, jeg derimot holdte på å ramle i staver bak disken av krepert latter. Gikk 2 sekunder før hun koblet sammen 2 og 2. Stakkars :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff. Engelsk ja.

 

Snakket med en kundebehandler "over there" da eg var ny i jobben min. Så spurte han meg om e-post adressen min, og så svarte eg "Oh, no. It's long and hard. Just call me.". Må bare understreke at eg var ny, måtte snakke høyt, var nervøs og satt i åpen landskap. En oppskrift på hva man ikke bør gjøre som ny :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jobber på McDonalds. Har særdeles lite kasseerfaring enda, men det er én type også vi på kjøkkenet irriterer oss grønne over.

 

Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!). Den eneste grillappen jeg tåler er de som skal ha glutenfritt brød (selv om det er det som er mest stress å lage), siden det handler om behov og ikke en kresen drittunge. Eller til og med voksne som ikke forstår at det er stress å gi dem spesialbehandling når det er mer kunder bak dem i køen enn de har i IQ.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

Nå spiser jeg ikke ofte på McDonalds i utgangspunktet, men vær du sikker på at jeg skal ha en slik burger du beskriver hver eneste gang jeg er innom. Latterlig holdning du utviser.

 

Det er en latterlig holdning å være en grillapp kunde i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Jobber på McDonalds. Har særdeles lite kasseerfaring enda, men det er én type også vi på kjøkkenet irriterer oss grønne over.

 

Grillapp-kunden

En grillapp er altså en spesialbestilling. Hamburger uten sylteagurk, Big Mac uten saus, McFeast med ekstra av alt, men ikke noe kjøtt (!). Den eneste grillappen jeg tåler er de som skal ha glutenfritt brød (selv om det er det som er mest stress å lage), siden det handler om behov og ikke en kresen drittunge. Eller til og med voksne som ikke forstår at det er stress å gi dem spesialbehandling når det er mer kunder bak dem i køen enn de har i IQ.

 

No offense til grillappkunder her på forumet... eller jo, egentlig. Offense. :)

Nå spiser jeg ikke ofte på McDonalds i utgangspunktet, men vær du sikker på at jeg skal ha en slik burger du beskriver hver eneste gang jeg er innom. Latterlig holdning du utviser.

 

Det er en latterlig holdning å være en grillapp kunde i utgangspunktet.

uenig, folk skal da få bestemme hvis de ikke vil ha noe på ting de betaler for.

finnes faktisk folk som har andre allergier en gluten

Endret av Estella!
Lenke til kommentar

Jeg er så glad for å jobbe i en bransje hvor jeg trygt kan si "Nei." hver gang noen prøver seg på grillappen. Du betaler for det vi tilbyr, vi skal ikke skreddersy produktet vårt siden du har betalt for det.

 

Men det er klart at hvis polisen til McDonalds er at man godtar sånt så er det ikke så mye å gjøre, selv om folk som krever slikt selvsagt er vanskeligere. Trøsten er at det går lenger tid før de får maten, mens jeg som bare vil ha tre cheeseburgere får dem øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Det må da være lov for en stakkars hamburgersteiker å mene hva han vil om spesialkundene, sålenge han smiler høflig og later som han er glad for å bøye seg i støvet.

 

En ting skal dere vite: Folk som jobber på bensinstasjoner HATER å lage burgere. Er dere klar over hvor mye ekstraarbeid den maskinen er? Og alt som skal vaskes etterpå?

Jeg tror alle som jobber på bensinstasjoner, og bare selger en og annen burger, banner inni seg når noen kommer og bestiller.

Da skal alle ingrediensene finnes fram, steikes, gummihansker skal på, hamburgermaskinen skal renses mellom hver burger..... Så utrolig frustrerende at folk ikke bare kan kjøpe en pølse og komme seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...