Hyperio Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Sant det. Som jeg pleier å si til folk hvis jeg skiller meg ut med ett eller annet; "jeg har jo ikke noe problem med det, det er dere som har et problem med å forholde dere til det." 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Suic Skrevet 16. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. april 2012 Kjøpe kondomer. Mannen i kassa spør "Trenger du pose?" og du svarer "Neida, hun er ikke så stygg!" Da vinner du i livet. -Skal du ha pose? -Ja, det trenger jeg! Dama er faktisk stygg. (Hvis dere lurer så har jeg jobbet i litt over 3mnd. med denne oppfølgingsvitsen). Prøvde denne i dag faktisk! Dama i kassa så bare rart på meg uten å si no haha 14 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hvis en kunde kommer med 30 pantelapper (for eksempel) på 2,5 hver (1,5 liters flaske), kan man nekte kunden å få utbetalt 3 kroner x 30? Tenker fra 1. mai, når 2,5 vil bli rundet opp til 3 kroner. Kunden tjener jo tross alt 15 kroner på det (hvis h*n betalte med kort når flaskene ble kjøpt). Endret 16. april 2012 av ;_; Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Man vil ofte scanne dem inn samtidig, og dermed vil det rundes av. 1 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Tenker hvis kunden insistere på å få utbetalt 1 lapp om gangen. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 All den tid butikkens rolle faktisk bare er å refundere den avgiften kunden har betalt inn (som bare er på 2,50, ikke 3 kroner) vil jeg si at det helt fint er grunnlag for å nekte kunden å forsøke å få igjen mer enn det vedkommende har betalt. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 En ting er hva lovverket sier, en annen ting er å slå det inn som en ordre. Altså drite i hva kunden sier, og slå inn beløpet (2,5 + 2,5 = 5, ikke 6). Hva skal hun/han gjøre ? Gå til politiet? 4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Hvis en kunde kommer med 30 pantelapper (for eksempel) på 2,5 hver (1,5 liters flaske), kan man nekte kunden å få utbetalt 3 kroner x 30? Tenker fra 1. mai, når 2,5 vil bli rundet opp til 3 kroner. Kunden tjener jo tross alt 15 kroner på det (hvis h*n betalte med kort når flaskene ble kjøpt). Hvis man bruker tid på sånt (som kunde) bare for å tjene 15 usle kroner, så skulle man ikke tatt seg råd til å kjøpe 30 flasker brus. Endret 16. april 2012 av Diskutant 5 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Antakeligvis så vil kanskje pantebeløpene forhøyes rimelig fort. Får håpe det. Jeg gremmes av alle som ikke panter flaskene sine. Ja til 10kr i pant! Endret 16. april 2012 av Sexylubb1 3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Antakeligvis så vil kanskje pantebeløpene forhøyes rimelig fort. Får håpe det. Jeg gremmes av alle som ikke panter flaskene sine. Ja til 10kr i pant! Rydde fra fest. 500 kr tjent. Lett. 7 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Gang antallet flasker med ti da. Da er det 150 kroner. Det klarer man lett å samle sammen på noen måneder. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Eg panter alt. Alltid. 6 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Gang antallet flasker med ti da. Da er det 150 kroner. Det klarer man lett å samle sammen på noen måneder. Ja. Og 150 kroner tjener du uansett på under en time. Så why bother? Jeg panter KUN for å få flaskene ut av huset, og jeg kan like godt pante de når jeg skal på butikken som å kaste de. Penger for panting er en vits, og hjelper kun på barn uten inntekt. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 16. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 16. april 2012 Man skal bry seg fordi det faktisk hjelper å resirkulere. Pengene forsvinner allikevel, men bidraget varer evig. 13 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Man skal bry seg fordi det faktisk hjelper å resirkulere. Pengene forsvinner allikevel, men bidraget varer evig. Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet. 3 Lenke til kommentar
karantene Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Kjenner en tannlege som lever etter samme regel. 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet. Foreldrene dine må være stolte. 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Panten kunne fint økt. I Tyskland (og resten av euro-landene, regner jeg med) er panten på små flasker 25 cent og på store flasker 50 cent, noe som tilsvarer mer enn panten i Norge, i et land der inntektene og prisene på innholdet i flaskene er betydelig lavere. 2 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Tenker hvis kunden insistere på å få utbetalt 1 lapp om gangen. Da scanner du inn en lapp, betaler den ut, og ber deretter kunden pent om å gå ut av kassa, inn i butikken igjen for å stille seg i kø (forhåpentligvis en ekstra lang en...) på nytt med neste lapp... 9 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet. Foreldrene dine må være stolte. Er det virkelig det som betyr? Seriøst, om jeg panter de fem flaskene jeg drakk i helgen eller ikke, gjør ikke til at verden går under eller ikke. Vær litt realistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå