Nerowulf Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg var kunde. Jeg sitter ved PC'n min og gjør datating, og så ringer det på døra. Pizzabud står der med Pizzaen og vil levere den til meg. Jeg hadde ikke bestilt noe Pizza, men tenkte at det var de rett nedenfor meg som hadde bestilt, lett å missforstå. Men jeg var fortsatt i dataverdenen min, så jeg snakket til han på engelsk. Tok litt tid før jeg skjønte at jeg snakket engelsk. Pizzabud-fyren var av arabisk etnisitet, så jeg ble litt redd for å ha støtt han med fordom for dårlig norskkunnskaper, hehe Anyways... 5 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Er ikke alle som ser norske ut som snakker norsk Han av alle burde jo forstå det... Har samme omkobling problemet i utlandet Begynte alltid å snakke engelsk til en russisk diplomat som hadde gått på skole i Norge og kunne norsk Skjønte feilen i det han begynte å flire... Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jobbet en del i påsken, opplevde for første gang i løpet av min fire års lange karriere i denne butikken at en kunde kjeftet og klagde på meg fordi jeg holdt på å lage en bestillingsordre/satt i telefonen for å bestille varer. Ikke nok med det, hun fikk hjelp av en av de andre ansatte i butikken, så hun kan ikke klage på at hun ikke fikk hjelp, og det var på en dag vi egentlig ikke var åpne, men siden vi allikevel måtte jobbe holdt vi butikken delvis åpen, ved at inngangsdøren var ulåst, men det var utenfor arbeidstiden som var skrevet tydelig på døren. Fordelen er at vi er en liten butikk, som egentlig har for mye å gjøre allerede, og har veldig mange faste kunder allerede, så når de som kommer inn å bare lager kvalm, anbefaler vi de til å dra til butikker i sentrum, da det er det eneste alternativet. Da holder de som regel kjeft, eller så går de. Vi gidder uansett ikke å forholde oss til dem. 2 Lenke til kommentar
Shamino Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jobbet en del i påsken, opplevde for første gang i løpet av min fire års lange karriere i denne butikken at en kunde kjeftet og klagde på meg fordi jeg holdt på å lage en bestillingsordre/satt i telefonen for å bestille varer. Ikke nok med det, hun fikk hjelp av en av de andre ansatte i butikken, så hun kan ikke klage på at hun ikke fikk hjelp, og det var på en dag vi egentlig ikke var åpne, men siden vi allikevel måtte jobbe holdt vi butikken delvis åpen, ved at inngangsdøren var ulåst, men det var utenfor arbeidstiden som var skrevet tydelig på døren. Fordelen er at vi er en liten butikk, som egentlig har for mye å gjøre allerede, og har veldig mange faste kunder allerede, så når de som kommer inn å bare lager kvalm, anbefaler vi de til å dra til butikker i sentrum, da det er det eneste alternativet. Da holder de som regel kjeft, eller så går de. Vi gidder uansett ikke å forholde oss til dem. Jobbet i butikk i 6 år ved sidenav studier, og mener det er kunden selv som velger hva slags service de vil ha. Pleier å svare med nogen lunde samme mynt. Såklart forstår man jo at enkelte kunder kan være noe irritert når vi har gjort en direkte feil i.h.t. jobben vår, men vi skal ikke finne oss i all slags dritt. Men vær aldri uforskammelig eller ufin mot en kunde, vær klar og tydelig. Vi har lov å bjeffe litt, men ikke bite 4 Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Vi er aldri ufine mot kunder som er irriterte pga. feil vi har gjort, da legger vi oss flate og tar til oss kritikken som er berettiget. Vi er fult klar over at det forekommer feil av og til. Siden jeg begynte har det også vært 6 forskjellige ansatte som har blitt ansatt, som har måttet sluttet da de ikke klarte å gjøre jobben godt nok. Da sier det seg selv, at det har kommet en del tilfeller hvor kundene har hatt god grunn til å klage. Det er de som kommer inn bare for å klage vi snakker tilbake til i mye av den samme tonen. Butikken har snart holdt på i 20 år, og begynner å få et veldig godt rykte innen for sin sjanger, og vi får ofte kunder innom som skryter av kundeservicen vår, og klager over de som er naturlige konkurenter. Men vi er ærlige nok til å anbefale andre butikker når det gjelder produkter vi ikke har, eller ikke kan like godt som de butikkene. Det setter kundene som oftest pris på, selv om noen blir fornærmet fordi de tror at du ikke har lyst til å selge til dem. Siden vi er en liten butikk har vi et ganske personlig forhold til mange av kundene, senest nå i ferien var det en kunde som var oppriktig imponert over at jeg husket navnet hans, han gikk til og med å skrøyt til sjefen min av det. Har også opplevd å få bøker, vin og kake av kunder som er fornøyde med servicen. 3 Lenke til kommentar
Shamino Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Vi er aldri ufine mot kunder som er irriterte pga. feil vi har gjort, da legger vi oss flate og tar til oss kritikken som er berettiget. Vi er fult klar over at det forekommer feil av og til. Mulig det kom litt feil ut, mente ikke at dere var det. Tenkte egentlig helt generelt i alle service-yrker. 1 Lenke til kommentar
master air Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Regnet egentlig med det, følte bare for å skrive det. Det er desverre mange i service yrket som ikke hører på berettiget kritikk, og det er synd. Når det er sagt, så er min opplevelse at den meste av kritikken kun kommer av at kunder har en dårlig dag. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vertical^ Skrevet 10. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. april 2012 (endret) Var med en kompis på Mix i dag fordi han skulle kjøpe seg nytt månedskort. Plutselig ser jeg at det er påskeegg til halv pris, så jeg spør karen i kassa "Hvor mye er det for påskeggene nå?" "22 kroner!" får jeg tilbake. Teller da opp pengene jeg har, men det var visst ikke mer en 16 kroner. "Det holdt dessverre ikke det. Ha en fin dag videre!" sier jeg, og begynner å gå. "Hei du, vent! Er egentlig like greit å bli kvitt alle disse påskeeggene, så du kan kjøpe pakka for de pengene du har!" Endret 10. april 2012 av Vertical^ 14 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Det hendte seg at jeg i mi Mix-tid solgte velfylte smågodtposer til vekten av ei penn... Kun til enkelte kjentfolk såklart. 2 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Hadde en kompis på oslokino-kiosk som gjorde det samme 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Noen på Mix som kjenner til den "Oi faen, den burgern var jo lagd jo... vil du ha den?" eller "Det blir 90 kroner..." *late som jeg betaler* "Sånn ja, da er den ferdig om fem minutter" 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 I dag fikk jeg gleden av kunder som satt og småspøkte om at "Nå er de egentlig stengt da, heheheheh" - "Ja, vi burde jo kanskje gå snart heheheh" og (til meg) "Plager det deg at vi sitter her?" og ja, fulgt av irriterende fnising. 2 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Blir som mine overtidskunder på påskeaften, "Du teller vel bare ned til påskeferie du nå?". Ja, din forpulte fuckup. 4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Blir som mine overtidskunder på påskeaften, "Du teller vel bare ned til påskeferie du nå?". Ja, din forpulte fuckup. "Ja, vær så snill å gå. Jeg ber dere. Jeg vil hjem etterhvert jeg og. " 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 (endret) HVA er greia med bussjåfører som står utenfor bussen og snakker med andre bussjåfører om været istedenfor å la meg betale for turen jeg skal ha etter bussen skulle vært gått? Bussen skulle gå 1900 eller noe, klokka var ca 1902-1904 før han satte seg inn i bussen. Ikke nok med det, jeg måtte stå ute i regnet og vente på at han skulle snakke/ røyke ferdig. Fy for en drittsekk. Om han fikk høre det, sa du? Ja. I aller høyeste grad. Uttrykket han gav meg etter den muntlige hudflettingen jeg gav han kunne nesten gjort opp for irritasjonen. Endret 10. april 2012 av Diskutant 5 Lenke til kommentar
spamex Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg og faren min var på en fiskebutikk i sverige som åpna den dagen vi var der. Vi gikk inn og så oss litt rundt, hilste på de som jobba der og sa at det var fint her. Butikken var delt i 2 rom, uten dør i mellom de. Vi gikk inn i det andre rommet, så på noen sneller der. Det kom en mann bort til oss og snakka til oss om de snellene vi så på. Vi visste ikke hva slags modell de var så han fortalte litt om det. Etter at vi hadde snakka om snelle og litt andre ting så spurte vi om prisen på den. Da sa mannen at han ikke jobber her. Vi ble litt forbausa, han var veldig flink og kunne mye. Vi ente opp med å kjøpe noen beteslåser og 2-3 sluker. 3 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Herre gud, stakkars mann... Lenke til kommentar
Populært innlegg A-Jay Skrevet 10. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 10. april 2012 HVA er greia med bussjåfører som står utenfor bussen og snakker med andre bussjåfører om været istedenfor å la meg betale for turen jeg skal ha etter bussen skulle vært gått? Bussen skulle gå 1900 eller noe, klokka var ca 1902-1904 før han satte seg inn i bussen. Ikke nok med det, jeg måtte stå ute i regnet og vente på at han skulle snakke/ røyke ferdig. Fy for en drittsekk. Om han fikk høre det, sa du? Ja. I aller høyeste grad. Uttrykket han gav meg etter den muntlige hudflettingen jeg gav han kunne nesten gjort opp for irritasjonen. Uten å bedømme om sjåføren gjorde galt her eller ikke, så er det et faktum at etter at busskjøring har gått ut på anbud mange steder har sjåførene fått begredelig liten pausetid (den vesle pausetiden de har blir spist opp av forsinkelser da det er umulig å holde rutetiden i de fleste tilfeller). Med det resultat at det ikke er uvanlig at de må holde på mange timer i strekk uten muligheter for toalettbesøk, eller en kaffe og røyk underveis. I mange andre yrker ville dette vært kjent som umenneskelige arbeidsforhold. Så jeg prøver iallefall å vise litt tålmodighet og sympati om jeg blir ett minutt eller to forsinket fordi de tar igjen pausetiden de blir nektet av busselskapet. I den visshet om at problemet ligger hos busselskapet som ikke tar hensyn til reelle og menneskelige forhold når de planlegger kjøretider. 12 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Jeg og faren min var på en fiskebutikk i sverige som åpna den dagen vi var der. Vi gikk inn og så oss litt rundt, hilste på de som jobba der og sa at det var fint her. Butikken var delt i 2 rom, uten dør i mellom de. Vi gikk inn i det andre rommet, så på noen sneller der. Det kom en mann bort til oss og snakka til oss om de snellene vi så på. Vi visste ikke hva slags modell de var så han fortalte litt om det. Etter at vi hadde snakka om snelle og litt andre ting så spurte vi om prisen på den. Da sa mannen at han ikke jobber her. Vi ble litt forbausa, han var veldig flink og kunne mye. Vi ente opp med å kjøpe noen beteslåser og 2-3 sluker. Skumleste bare kjapt og trodde du snakka om kvinnfolk dere sto og glana på og så skulle det bli et flaut øyeblikk 2 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Så jeg prøver iallefall å vise litt tålmodighet og sympati om jeg blir ett minutt eller to forsinket fordi de tar igjen pausetiden de blir nektet av busselskapet. I den visshet om at problemet ligger hos busselskapet som ikke tar hensyn til reelle og menneskelige forhold når de planlegger kjøretider. Sympati viser jeg ikke. For det første gjør det ikke meg noe om busselskapet forteller meg at bussen bruker et kvarter - 30 minutter mer på en tur enn den tar, så sjåføren får pauser, mat osv., men da vil jeg at det skal stå i rutetidene også. Gjør ikke noe at bussen kommer 5 over, men da kan det stå 5 over i rutene også, da bussen aldri er presis. Jeg er av den oppfatning at de ikke får pausetid fordi de er forsinket, de er forsinket fordi de tar sånne irriterende pauser - en ond sirkel. Gi turene mer tid, skriv rett tid i ruteheftet, og gi sjåførene pause. Samme hva. Uansett, når det står at bussen skal gå klokken 1900, så skal den gå klokken 1900. I hvert fall når sjåføren for en gangs skyld har god tid. Virker nesten som de er pålagt å være forsinket. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå