Ronald Ulysses Swanson Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Hva er det med at enkelte (egentlig ganske mange) kun panter en-to ganger i løpet av året? Det blir utrolig mange flasker og bokser som må pantes når du først skal pante! Bedre å ta litt og litt, så slipper du å stå der hele dagen - skaper kun ekstra arbeid for oss ansatte. Og når de til og med klager på at sekkene med knuste bokser/plastflasker må tømmes, da har jeg lyst til å så mange stygge ting Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Ikke flere pantediskusjoner, vær så snill !! Vi har hatt den der 20 ganger før i denne tråden 3 Lenke til kommentar
hun Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg synes ikke det er poengløst å si hei til folk bak kassa. Når jeg var "bak kassa" i servicesituasjon var det kjekt når folk hilsa siden en ikke følte seg som en halveis usynlig robot som ikke egentlig eksisterte for "kundene" mine. Sier heller ikke takk bare fordi det er vanlig. Når jeg sier takk mener jeg det. Jeg er takknemlig for at det finnes folk som gidder sitte i kassa/whatever slik at jeg kan kjøpe sjokolade, cola og mobiltelefoner. (Og Kaffe da! Får jeg fortsatt gratis kaffe?!) jeg syns egentlig det er ganske trist hvor ofte jeg møter på kundebehandlere som ikke gidder hilse eller kommunisere overhodet. spesielt i klesbutikker og matbutikker. jeg er veldig nazi på dette med å være blid og hyggelig,hilse osv, da jeg selv jobber i klesbutikk. når du er ansatt i kassa og ikke gidder hverken si hei, takk, hadet eller noenting skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder jobbe innenfor den type yrker. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Jeg orker ikke snakke med folkene i kassa, så det er vel det samme for dem. Hvis noen sier hei, så sier jeg hallo tilbake, orker ikke si "hade" eller småsnakke, begynner de bak kassa å småsnakke så bare ser jeg dumt på dem. Har sikkert irriterert en person eller 2 med det Endret 1. april 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 1. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 1. april 2012 Forskjell på å småsnakke og å utvise normal høfflighet. 26 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Hadde en dame innom jobben idag som var så takknemlig for service at hun kom tilbake etter handlerunden sin med 2 ruller "Smil"-sjokolade til meg og han andre som var på jobb idag Koselig å vite at folk setter pris på jobben man utfører 7 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 når du er ansatt i kassa og ikke gidder hverken si hei, takk, hadet eller noenting skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder jobbe innenfor den type yrker. For noen er det eneste jobben som var ledig, og man måtte ha jobb. For noen er det faktisk bare ett sted de går for å selge noe, og få penger. Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 2. april 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. april 2012 Tenkte kanskje det var på tide med en oppdatering nå siden jeg faktisk har fri en stund. Kunder som bestiller ved bordet - Bare nei. Det er tilnærmet ingen kaféer hvor dette gjøres. Ikke minst, hvem i alle dager KNIPSER for å få servicepersonell sin oppmerksomhet i 2012? Er du for dum til å gjøre annet enn å knipse og grynte, og slå klubben din i bordet? Å bli knipset på, og så muligens etterfulgt av en "hei, kelner, jeg skal ha en..." så er det veldig greit å prøve å holde seg høflig og si "ja, hvis du går bort i baren og bestiller mens jeg rydder ferdig disse bordene...". Bare ikke så lett. Og selvsagt "hei og god morgen!" - "kaffe latte."-kundene. Hadde en i forrige uke som reagerte etter at jeg hadde laget drikken hans og fått betalt, da. "Du snakket MYE mer med den forrige kunden enn meg. Det er ikke sånn at man bare skal være høflig med stamkunder når man er i et serviceyrke!" før han trampet ut. Fordi å ikke si noe annet enn bestillingen din og så glo mens jeg lager den, inviterer virkelig til samtale. Jeg lurer forsåvidt og på hva som er GREIEN med å stjele teskjeer og kakegafler. Da jeg begynte å jobbe der jeg jobber hadde vi nesten for mange teskjeer, nå i forrige uke så sjefen seg nødt til å bestille flere, både lange og korte, fordi folk knabber dem som ravner! Når jeg spør om du skal sitte her eller ta med, ikke kast et blikk rundt i restauranten og si "Sitte HVOR?" i en indignert tone. For alt jeg vet skulle du treffe hun som sitter med laptopen oppe i hjørnet, eller sitte deg utenfor og nyte solen/regnet/whatever, og jeg ser faktisk ikke hele kafeen fra baren. Aldri, ALDRI, spør om vi ikke har et sukkerfritt alternativ til det mest sukkerfylte på menyen, og så sutre fordi du er på lavkarbo eller har diabetes og vi ikke har et alternativ til dobbel-sjokolade-med-smakssirup-drikken. Vi har det. ALLE KAFFER UTEN SJOKOLADESAUS I. Nei, jeg kommer faktisk ikke til å "komme til deg" fortere selv om du later som om du ser på maten for å kunne snike i køen, jeg har godt nok overblikk til å vite at alle de tre som står i køen kom inn før deg, spesielt når du ikke bestiller mat en gang. Og ikke bli sur fordi jeg informerer deg om at jeg tror de var der før deg, det får deg bare til å se ut som en dust foran ALLE I LOKALET. Spesielt når du hever stemmen til meg. "Kan du plukke ut løken?" er ikke en ålreit ting å be om i ferdigsmurt mat. Hvis det er ålreit at det er løksmak i den i det hele tatt, så kan DU plukke ut løken, jeg vil ikke ta mer på maten din enn nødvendig. Hvis løksmaken IKKE er ok, så forsvinner den ikke bare fordi noen andre plukker løken utav for deg. Tro det eller ei. Når jeg spør om du vil ha dressing (f.eks. balsamico) på maten din, så er ikke "Er det godt?" et særlig lurt spørsmål å stille. Jeg synes at balsamico er kjempegodt, men horn med brie, som du nettopp bestilte, er jeg ikke videre begeistret for. Så da blir jeg tvunget til å si noe idiotisk som "Eh, det er en veldig god kombo, ja...". Vi hadde et par som kom inn, stivpyntet, og bestilte kaffe, de kom i prat med noen de kjente, og nevnte at de skulle i moren sitt bryllup. Så sier sønnen "ja, hele gjengen kommer hit, da.". Jeg var sikker på at jeg hørte feil, men neida, en time senere så er hele brudefølget der, okkuperer deler av kafeen, fotograferer i kafeen, og så videre. Dette virker kanskje overflødig for de som har en viss forståelse for sånt, men om man er mer enn ti personer som skal sitte en stund, så er det høflig å ringe først og høre om det er greit, spesielt når du har med deg fotograf og kamerautstyr. Og kjære bryllupsfotografer som blir dradd med på slikt, vi ansatte er ikke statister for å bringe autentisitet til bildene dine. 33 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Ta deg en øl, du fortjener det! 6 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 Ser ikke helt behovet for prozac pga. jobbirritasjoner når de er en minoritet blant kundene våre. Men er godt å kunne summere dem opp i en sånn post og tømme hodet for dem allikevel. 1 Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Ganske utrolig at det finnes enkelte dager der absolutt ALT går galt! Hadde en slik dag for en stund siden der 4 av 8 kasser fikk systemkræsj og ikke kunne brukes, samt at tippingen gikk i stå... Dette var selvølgelig en helg med ekstra mye kunder og jeg var butikkansvarlig den dagen... Veldig kjipt å få stygge blikk fra kunder fordi jeg ikke åpner flere kasser, og ha følelsen av at de i anklager meg for å være lat da jeg bare står med telefonen og henger uten å gjøre noe... Og spesielt ille er det når du i tillegg kommer med en dårlig unnskyldning om at 90% av butikken har tekniske problemer, selv om dette faktisk stemmer... 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Sette opp lapp der dere beklager lengrekøer pga kasskræsj? Lenke til kommentar
Javisst Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Sette opp lapp der dere beklager lengrekøer pga kasskræsj? Joda, det er greit nok, men mange kunder synes dette høres veldig usannsynlig ut, og de sørger for å gi beskjed om det! Bare det jeg skulle fram til! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Tenkte kanskje det var på tide med en oppdatering nå siden jeg faktisk har fri en stund. En rekke gode tips til hvordan jeg skal oppføre meg neste gang jeg er på kafé. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Du trenger tips til hvordan man skal oppføre seg på kafe altså? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 En rekke gode tips til hvordan jeg skal oppføre meg neste gang jeg er på kafé. Gleder meg til du kommer. Spesialen min, pluss ekstra spytt. Hjertepårei. Lenke til kommentar
tole Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Tenkte kanskje det var på tide med en oppdatering nå siden jeg faktisk har fri en stund. Kunder som bestiller ved bordet - Bare nei. Det er tilnærmet ingen kaféer hvor dette gjøres. ----------------------8<----------------- Har selv jobbet i serviceyrke og møtt min andel ufordragelige skruer målt opp mot hvordan majoriteten oppfører seg. De aller fleste er ordentlige folk med ok manerer, og noen oppveier til og med greit for rumpetrollene. Som regel har jeg litt sympati for vanskelige kunder fordi de som regel har det vanskelig, men folk som oppfører seg som de eier alt og at hele verden revolverer rundt dem kan være ganske plagsomme og forstyrrende. Det sies om folk at om du vil vite hvilket menneske de er så se på hvordan de behandler kelneren sin, da ser du dere sanne ansikt. Jeg anser det mer som en utfordring. Kunder forsøker å dytte sin skit over på deg, men det er du som velger å la deg affisere av det. Prøv å behandle dem smørblidt tilbake som en forsvarsmekanisme. Det er sånn jeg håndterer folk med litt psykopatiske trekk, og når de ikke klarer å manipulere deg følelsesmessig så blir dem rimelig satt ut og gjør du dette over tid begynner en del faktisk å reflektere over sin egen dårlige oppførsel nettopp p.g.a av måten du behandler dem på som er så annerledes enn det de er vant med. Det er en fantastisk teknikk som totalt gir deg kontrollen tilbake. Noen ganger får du til og med en unnskyldning for dårlig oppførsel etterhvert. De som herser med andre gjør det som regel for å kompensere for sin egen mindreverdighetsfølelse eller følelse av defekthet. Det gjør det også enklere å forstå at det er deres problem og ikke ditt, selv om egoet vårt som regel blander seg inn. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå