Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!
Må bare kommentere den.

Kan være nok av jenter som tror de kan smile/flørte/"kløfte"/gi ut telefonnummeret "sitt" og få gratis varer kl 3 om natta når de er gode og fulle. Man blir lei av det og. Også må man jo ikke glemme damene på 40+ som er på vei hjem fra byen, skuffet og alene, og øyner et siste, desperat håp idet de ser deg bak kassen. Huff.

 

 

Haha. Kjenner meg godt igjen der. Nattestid på bensinstasjon... Neida, dem må vise mer enn kløft for å lure meg :)

Lenke til kommentar

Jobbet på Expert før, og det er spesielt to episoder som skiller seg ut.

 

1.

Var en ambulansesjåfør innom og skulle ha en antenne til riks-tv boksen sin. Han visste ikke så mye om antenner så jeg forklarte litt og fant en liten aktiv bordantenne han kunne prøve først. Sa at han måtte passe på at dekoderen var instillt med aktiv antenne. Han lurte selvfølgelig på hvordan dette ble gjort, og jeg tenkte jeg skulle vise han det.

Desverre hadde noen stikket av med fjernkontrollen til demo-dekoderen vår. Brukte kanskje 5 min på å lete etter den, men måtte gi opp til slutt. Forklarte at det stod enkelt forklart i manualen. Dette holdt ikke, han sa at han ikke ville lese manualen, og jeg måtte vise han det. Fikk beskjed om å åpne eksen til en ny dekoder, expert tjente jo milliarder, det var jo ingenting. Dette var noe jeg ikke kunne gjøre da, men sa at han kunne komme tilbake i morgen og høre om vi kanskje hadde funnet fjernkontrollen da. Det var da han sa: "Hva hadde du sagt om du var syk, ringte ambulanse, jeg kom, men ville ikke gi deg medisinen din?" (Det var ikke ment som en trussel, men mer en sammenligning.)

 

2.

Hadde en kunde som ville ha en veldig enkel mobiltelefon til moren sin. Fant frem en veldig billig mobiltelefon som fungerer til ringing og sms. Dagen etter kom han tilbake kjempesint, mobiltelefonen var ikke enkel å bruke. Det stod tast inn PUK-kode på skjermen. Forklarte at han hadde tastet inn feil pin-kode tre ganger og måtte derfor taste inn puk-koden han hadde fått av leverandør. Han ble da så sur at han kastet mobiltelefonen sin på meg og dro. Dagen etter kom sønnen innom, litt flau, og lurte på om han kunne få den.

 

Dette var like etter at hadde startet, så fant ut senere at jeg faktisk kunne skaffe han en puk kode. jaja.. :)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat en kunde innom jobben her nå. Hu likteikke at det lyste blått lys på grundigtven og da jeg sa jeg ikke er sikker på om det går ann å skru av lyset da jeg ikke har så mye kjennskap til grundig. sa jeg kunne sjekek det ut eventuelt.

 

Hu sa til meg at jeg ikke har noe å gjøre i en elbutikk når jeg ikke kan slikt.

 

 

jeg kan da umulig kunne alle menysystemer utnatt på en tv og alle teksiske spesifikasjoner utnatt på alle tver i norge og alt i butikken. makan til kunde. si at jeg ikke kan jobben min

Lenke til kommentar
Hadde akkurat en kunde innom jobben her nå. Hu likteikke at det lyste blått lys på grundigtven og da jeg sa jeg ikke er sikker på om det går ann å skru av lyset da jeg ikke har så mye kjennskap til grundig. sa jeg kunne sjekek det ut eventuelt.

 

Hu sa til meg at jeg ikke har noe å gjøre i en elbutikk når jeg ikke kan slikt.

 

 

jeg kan da umulig kunne alle menysystemer utnatt på en tv og alle teksiske spesifikasjoner utnatt på alle tver i norge og alt i butikken. makan til kunde. si at jeg ikke kan jobben min

 

Mye av dette skyldes høy gjennomstrømming av personale i disse butikkene.. Men jeg synes også det er drøyt at mange kunder forventer at man skal kunne alle obskure ting om alle produkter.

 

Synes også det er svært irriterende med belærende kunder som står og kjefter fordi billig-routeren fra D-LINK til 199,- ikke har QoS...

Lenke til kommentar

Hadde en forhandler som ringte til meg engang pga PC til kunden hans er inn på reparasjon.

Problemet er at kunden leverte den til forhandleren og han har på en eller annen grunn glemt å sende den til oss, så det har gått lenge over 1 måned.

 

Jeg forklarte til forhandleren at vi må vente på delen for å få den reparert. Mens jeg forklarte avbrøt han meg med desperat stemme: "Han kommer han kommer nå! Han står utenfor døra, jeg må gjemme meg!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde en forhandler som ringte til meg engang pga PC til kunden hans er inn på reparasjon.

Problemet er at kunden leverte den til forhandleren og han har på en eller annen grunn glemt å sende den til oss, så det har gått lenge over 1 måned.

 

Jeg forklarte til forhandleren at vi må vente på delen for å få den reparert. Mens jeg forklarte avbrøt han meg med desperat stemme: "Han kommer han kommer nå! Han står utenfor døra, jeg må gjemme meg!"

 

Har glemt å sende inn selv en gang. ikke morro det

Lenke til kommentar

Da vil jeg komme med en mer hyggelig historie fra sist jul. I nærområdet så så er det en amerikaner som er inne om alle elektrobutikkene inkludert våres. Mannen er kjemehyggelig men ble opperert i hodet for maaaange år siden og av den grunnen så repeterer han mye av det han sier blant annet. Men til poenget. Jeg jobber på et kjøpesenter og når det var søndagsåpent i fjor så var det galskap.

 

Køen gikk igjennom halve butikken,selgere sprang mellom kunder,det var faen meg så varmt at vi holdt på og krepere alle sammen og når du legger dette sammen med kunder som hater kø osv så ble det litt kjefting fra kundene. Carl som han heter er amerikaner og for han så er dette ingenting kontra kø i statene. Og plutselig så begynner han:

we wish you a merry christmas,we wish you a merry christmas,we wish you a merry christmas and a happy new year.

Vi i butikken holder på dø av latter samtidig som vi ser andre små stressa kunder bli mer og mer rød i trynet mens han forsetter: we wish you a merry christmas,we wish you a merry christmas,we wish you a merry christmas.

 

Alt jeg kan si. Hvis blikk kunne drepe :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Var en kar innom som ikke trodde på Gore-Tex og lignende membraner fordi det begynte å bli fuktig på innsiden av Gore-Tex jakken hans, som ble kjøpt for 3 år siden, etter kun en halvtime i dusjen med høyt trykk(ikke sparedusj!).

Temperaturen har mer å si enn trykket. Det er mange som ikke vet det, men dersom goretexmembranen er like varm på begge sider vil den ikke fungere.

 

Dersom man f.eks. legger gore-tex-hanskene på et oppvarmet badegulv, og deretter tar dem rett ut i regnet, vil de som regel bli gjennomvåte fort.

Edit: typo

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Jeg var innom jobben en snartur i går.

En kunde hadde en fin kommentar da han skulle betale kort. Og han sa det med et halvgrisete smil:

"skal jeg bare stikke den inni?".

- den det var så grov at jeg later som jeg ikke hørte den, svarte jeg :!:

 

Husker en kunde av meg hadde en lignende. Han handlet med en kompis og ei venninne, også startet han med å dra kortet, og terminalen ga beskjed om å sette det inn.

 

Kompisen: Du kan bare stikke'n inn med en gang.

Kunde: Ja, men jeg liker å dra'n litt først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...