Populært innlegg Geggse Skrevet 24. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2012 Ett par historier fra de siste dager, både som ansatt og kunde. I går satt jeg i kassa da det kom inn ei jeg vet hvem er, hun jobber i en butikk i sentrum og er innom nesten hver formiddag før jobben hennes. Så mens hun står i kassa, slår vi alltid av en liten prat. Så også i går da det kom inn ett brødepar som pleier å komme hver fredag. Så roper han ene til meg: "(mitt navn), du må slutte å flørtre sånn med jentene": Hvor hun som jeg snakka med sier tilbake: "Det er ikke han som flørter med meg, det er jeg som flørter med han". Da ble jeg litt satt ut, men måtte le. Og han ene av de brødrene fortsatte bare når han kom til kassa. Made my day. Ellers var jeg ute med ei venninne på ettermiddagen i går på ett kjøpesenter. Vi var innom en liten elektrosjappe der og kikket. Hun hadde lyst på en Ipad2. Så fikk hun vite prisen før hun ropte på meg. Jeg fikk høre prisen og så sa jeg OK. Da kjøper eg den til deg. Hun i kassa trodde nesten vi kødda, men kjøpte den ja. Så i dag var jeg innom samme plass. Hadde sett meg ut ett nytt digitalkamera jeg hadde lyst på. Jeg skulle bare sjekke på nett først om konkurenten i samme senter hadde samme kamera. Joda, det hadde de til 2000 billigere. Jeg viste den til selgeren og han sa bare "Kjøp den hos konkurenten, jeg klarer ikke matche den prisen". Problemet var at de hadde den bare på nett, eller i Oslo og jeg ville ha kamera i dag. Så jeg sa til han at dersom han hadde kamera inne, ville jeg kjøpe det der, selv om det ble dyrere. Endte med at han gav med 25% avslag på kamera og god service. Så fikk jeg beskjed om at om det var noe mer jeg hadde tenkt å kjøpe en gang, måtte jeg bare komme innom han. I slike tilfeller betyr service mer for meg enn pris. Fantastik selger som og var ærlig. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 24. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Kan jeg også få en Ipad2? Endret 24. mars 2012 av Argoniel 23 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Kan jeg også få en Ipad2? Jeg trenger det mer enn han. Kan jeg få den heller ? Lenke til kommentar
Populært innlegg KjellSpell Skrevet 24. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2012 What is this? Free Ipad 2 thread? 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Niqābninja Skrevet 24. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Ingen trenger iPad. Endret 24. mars 2012 av bazukh 56 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Bei trenger ike ipad 2 når man har en;). Om du ikke ser nytten for ettbrett kan du trolle annet sted 3 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Ingen trenger iPad. Det trodde ikke jeg heller da jeg først hørte om dem, men så feil kan man ta. Nå viser det seg faktisk at jeg trenger en. Og nei, det er ikke en selger på Elkjøp som har omvendt meg, jeg har innsett det selv. Det ville løse et veldig stort problem jeg har, pluss et mindre et. 2 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 iPad på jobben din tråden? Og, jeg trenger ikke iPad. Trenger ikke nettbrett av noe slag. Smartphone er egentlig overkill det også. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg kloningen Skrevet 25. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 25. mars 2012 Meg på support telefon: Kan du prøve å trekke ut nettverkskabelen fra pc'en og sette den inn igjen? Kunde: ja ok -------------piiiiiiiiiiiiiiiiiip---------piiiip--- var visst telefonen... -_- 20 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 iPad på jobben din tråden? da settes det strek for videre iPad-snakk i denne tråden. --------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Begynner å bli lei folk som whiner over treig laptop. Spesielt når problemet i 98% av tilfellene er fordi bruker har satt de på "Strømspare" modus... 3 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Meg på support telefon: Kan du prøve å trekke ut nettverkskabelen fra pc'en og sette den inn igjen? Kunde: ja ok -------------piiiiiiiiiiiiiiiiiip---------piiiip--- var visst telefonen... -_- Vært borti lignende. Glemt å sjekke om kunden har bbt og om vedkommende ringer fra det. Trekker ut strømmen til modemet og pip-pip-pip-pip... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Hva er det som skjedd med deg!? Kunde som visstnok aldri har sett folk med utvida hull i ørene og ellers i ansiktet. I brøkdelen av et sekund var jeg i tvil på om jeg skulle bli fornærma eller ta det med et smil. Valgte sistnevnte. Ordna seg. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Morsomt. På min jobb er det oftest folk på 40+ som gir meg komplimenter på sleeven min og misunner piercingene og de utvidede ørene. Var en kunde på noen-og-seksti som så hun skulle ønske at utvidede ører var kjent da hun var yngre for det eeeer så fint. 2 Lenke til kommentar
janingar Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 Meg på support telefon: Kan du prøve å trekke ut nettverkskabelen fra pc'en og sette den inn igjen? Kunde: ja ok -------------piiiiiiiiiiiiiiiiiip---------piiiip--- var visst telefonen... -_- Har opplevd lignende, Husker spesielt en episode. Jeg satt da på den interne IT-support telefonen på skolen. En lærer ringte inn og lurte på hvordan hun skulle få den nye bærbare PC'en hun hadde fått på nett. Da flere av kontorene var relativt gamle så hadde de bare ett dobbelt-uttak der hvor et var til tlf. apparatet og det andre til stasjonær PC. Prøvde å forklare henne at hun måtte koble ut nettverkskabelen fra den stasjonære og koble den til den bærbare. Resultat? Først ble det stille.. og så: piiip---piiip-piiiiiiiiiiip-- -- Hun hadde selvfølgelig klart å koble PC'en til tlf. linjen i stedenfor noe som ga meg fine skrikende pipelyder på øret. Fikk tatt turen opp til kontoret hennes og ordnet problemet der. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg solsvik2 Skrevet 28. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 28. mars 2012 Jobber i en islandsk butikk der vi blant annet selger luer med fake pels på, som det forsåvidt er ganske lett å se at er fake. Kom ei berte innom idag og sto lenge og så på luene. Så etter en liten stund spør hun meg "Døøh? Hvordan pels er dette egentlig?" Jeg svarer ganske enkelt at "Det der er nok bare fuskepels!" med ett lite smil. Hun blir stående en stund til og se på luen før hun igjen snur seg mot meg. "Dette er kanskje litt dumt av meg å si, men jeg har aldri hørt om en "fusk"...." 41 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Gah, greide å gi en kunde en øl han ikke hadde betalt for. Han kom til kassen med 3 sekspakninger (12 stk av den ene, 6 av den andre). Etter at jeg hadde scannet all ølen kom han på at han ikke hadde nok penger, og ba meg da fjerne den ene 6 pakningen. Det var da bare 12 øl igjen (av den ene typen), og han hadde ikke råd til det heller, så han ba meg fjerne den ene ølen. Jeg tok den ene ølen ut av sekspakningen, kansellerte bongen og scannet inn 11 nye, men i stedet for å legge ølen til side greide jeg å legge den på båndet . Ganske lei av enkelte stam-kunder som *aldri* hilser, blir det feil å ikke si hei når det er deres tur? Frister i hvert fall ikke å si det. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Er man stamkunde i en kjedebutikk? I think not. Kjedebutikker kan brenne i helvete. På stambutikk (som altså ikke er kjøpt opp av en kjede...enda) får jeg GOD service. Alltid. En gang jeg glemte kortet sa han at jeg kunne komme tilbake en annen dag å betale. Hadde det skjedd på Rimi? Noes Endret 28. mars 2012 av Neptjune 1 Lenke til kommentar
settings Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 stamkunder er koslige da- hadde en fyr innom annenhvær dag i hele sommer, kjøpte vg og to røykpakker. ble bekymra når han ikke kom jeg. kom på en historie nå - i baren rett bortafor kiosken hadde det vært sen kveld, men klokka 02.00 blir alle kasta ut, da fant to typer ut at de skulle ut på tur - rimlig dritings begge to. de kom under en km før nr 1 sovna, og nr hoppa ut av snekka og svømte i land. utover natta kom kystvakta og redningshelikopter til stedet fordi han som sovna fikk panikk. etter mange timer med letning fant de nr 2. han hadde fyra seg bål og var sur, viste seg at de hadde krangla. nr en var møbelsnekker, nr to var kunstner, kunstnern hadde klaga på noe på båten.... 2 Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Er man stamkunde i en kjedebutikk? I think not. Kjedebutikker kan brenne i helvete. På stambutikk (som altså ikke er kjøpt opp av en kjede...enda) får jeg GOD service. Alltid. En gang jeg glemte kortet sa han at jeg kunne komme tilbake en annen dag å betale. Hadde det skjedd på Rimi? Noes Har faktisk opplevd å få låne penger av dama i kassa i samme situasjon, riktignok på Kiwi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå