Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobba i gatekjøkken en gang, og så i et anfall av ryddetrang ordna jeg opp i sirup-boksene på bakrommet (jeg snakker da altså om brussirup til brusdispenseren). Satte dem fint til og sorterte dem osv. Ti minutter etterpå kommer kollegaen min ut fra bakrommet:

 

"Øøh, var det med vilje at du sorterte sirupsboksene i samme rekkefølge som de er på dispenserautomaten?"

 

Det var det faktisk ikke. Det var helt ubevisst :omg:

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det et tegn på at man jobber for mye når man begynner å trekke frem varer i kjøleskapet til andre butikker ubevisst? Hmm.

 

Av og til gjør jeg også det ubevisst, og jeg har ikke engang jobbet i butikk. Tror det har noe med at butikkene her i området er så dårlig til å trimme hyller at man faktisk må gjøre det selv for å få tak i enkelte varer.

Endret av Mr. A
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et tegn på at man jobber for mye når man begynner å trekke frem varer i kjøleskapet til andre butikker ubevisst? Hmm.

 

 

Fantastisk historie, bamsefar :thumbup: .

Det gjorde jeg i begynnelsen, men vendte meg raskt av med det. Det jeg har en tendens til å gjøre er å hjelpe andre kunder når jeg selv er ute og handler. :p

 

Kudos til deg, bamsefar! Håper hustorien din blir kjent vidt og bredt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Du vet du har jobbet for mye i kassa når du kommer hjem og leter etter PLU-tasten på keyboardet. Samt ser PLU-koder i alt av frukt og grønt. Spiste nettopp en 5712.

 

Du vet du jobber for mye i kassa, når du automatisk går igjennom hodet ditt for å sjekke ut hva du spiser og konkluderer med at du ikke jobber i samme kjede :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi selger sånne prinsessestenger på jobben og av en eller annen grunn hadde de som driver i brødavdelingen skrevet PLU-koden og klistret den på posen utenpå. I går kom en kunde som skulle ha en sånn, jeg tastet koden og prisen ble 31,90 eller noe sånt. Deretter ser kunden rart på meg for så å flytte blikket på prinsessestanga og så sier han "Er det ikke 21,90 for de?". Da hadde kunden blandet PLU-koden og prisen, selv om det ganske tydelig stod "PLU - 2190".

Sånne småting irriterer meg ganske så mye.

 

Hadde også min største handel noen gang igår, subtotal rett over 11 000,- :) Snakka med et par som har jobba i samme butikk siden den åpnet og de sa at de aldri hadde vært borti en så stor sum på èn handel.

Jeg målte også lengden på kvitteringen og den ble 135cm ^^ Synes det er ganske morro :)

Lenke til kommentar

¨*Snipp snapp snute, gamlemor er ute*

Jeg har en kompis med en sånn far, han må bo sammen med ham, og passe ham 24/7. Han kan stå opp 4 på natta å forvente at frokosten er på bordet.

 

ja, det minnet meg om hu der. Han har forøvrig ytret et ønske om et gevær ladet med skarpt.

Lenke til kommentar

Kunde tidligere i uken

 

Kunde: "This is [kjede], right? Same store as [annen butikk i kjeden på andre siden av byen]?"

Meg: "That's right, we're the same chain"

Kunde: "Good. I'm really tired of dealing with [annen butikk]. They sent me an SMS saying my TV is repaired so I can come and get it."

Meg: "Ehhhh."

 

Min kollega som håndterer ombyttesaker var tilfeldigvis på jobb, så jeg overlot saken til ham. TVen var levert inn hos den andre butikken, så jeg regnet med at kunden skulle få ut en ny TV (ombytte) og var informert om det siden han valgte å komme til oss. Meldingen som sendes ut om at produktet er ferdig reparert er som regel en standardmelding, og kan like gjerne bety at produsenten har godkjent ombytte. Min kollega sjekket ombyttesystemet, og gikk ut for å snakke med kunden.

 

Jeg snakket med min kollega litt senere, og han fortalte at neida, TVen er faktisk reparert og skal tilbake til kunden. Skjønt, kunden har levert den inn hos [annen butikk] og TV er derfor returnert til [annen butikk] fra verkstedet. Kunden har heller ikke på forhånd uttrykt noe ønske om noe annet. Han trodde rett og slett han kunne hente TVen sin hos oss, enda vi ligger noen mil unna butikken der han leverte den inn og følgelig skal få den utlevert igjen. Folk...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde også min største handel noen gang igår, subtotal rett over 11 000,- :) Snakka med et par som har jobba i samme butikk siden den åpnet og de sa at de aldri hadde vært borti en så stor sum på èn handel.

Jeg målte også lengden på kvitteringen og den ble 135cm ^^ Synes det er ganske morro :)

Min største handel har vært på over 100.000 ;) Men så jobber jeg riktignok ikke i matvarebutikk da.

 

Men noen ganger blir man litt overrasket over enkelte menneskers impulskjøp. Her om dagen kom en kunde inn, bare for å titte litt. Han gikk bare forbi oss på vei fra postkontoret, og hadde litt tid å slå ihjel sa han da jeg spurte han om han trengte hjelp. Men vi ble stående og snakke litt, og det endte med at han gikk ut med varer for nesten 80.000 kroner noen få minutter senere :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...