Argoniel Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Kunde: *kommer inn helt alvorlig* Meg: "Hei!" K: *Ikke et ord* K: *slenger en pakke batterier på disken. Stirrer på meg* M: "Du skal ha de, ja?" K: * Ser nærmest ventende på meg * M: *Slår inn i kassen* Mannen betaler. Tar batteriene. M: "Vær så god! Ha en fin dag videre! K: *Ser dumt på meg.* De får jeg mange av også Skreiv vel nesten nøyaktig det samme for ett par sider siden. At det går ann >< Forresten, slik som noen sa her: skrike ut priser som er bedre andre steder er rett og slett frekt. Jeg har hos meg MANGE som sier mens de går forbi og da med MYE høyere stemme slik at jeg MÅ høre det: "Ja, de har jo aaaaldri noen ting de her, er så tyyyypiskt dem! Vi dra til *konkurrent* istede! De har da hvertfall varer!" WHO GIVES A SHIT!?! Dersom vi ikke har varen inne for øyeblikket betyr ikke det at den kanskje kommer inn senere samme uke. Og hvordan kan du lissom garantere at konkurrenten har?! >< Blir så provosert jeg. Vi er som regel alltid billigst på ting, så jeg har så lyst til å si at "Ja, dersom du har lyst til å betale mye mer, værsågod dra til *konkurrent*, i og med at vi er så billige så er vel kanskje det grunnen til at vi er tomme? Du regner vel at med at vi alltid har varene DU vil ha. Vi har jo konstant en ønskeliste over hva DU vil ha, så dermed har vi alltid nok til deg." Den dagen jeg slutter skal jeg være en stor f*en mot de idiotene 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Det kommer en ipad 128 gb, iphone 5 kommer i slutten av juli, og iphone glippet på baren var tidenes pr stunt ihverksatt av Apple. Dette er konklusjonen etter ha snakket med en svært pratsom kunde idag Trolig bare bullshit, samtidig skjønner jeg ikke helt greia med kunder som later som de har insiderinfo. Jaja, får bare vente i spenning å se hehe;) Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Morsommere med de som tror det er en enorm konspirasjon hos alle oss som selger Apple-ting, og at vi egentlig vet alt om hva som kommer og når. 2 Lenke til kommentar
Stianlun Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Fikk høre en historie av en kompis som jobber i en butikk. Det kom en kunde som hadde kjøpt en kaffemaskin og det var en feil på den, så kunden fikk ny. Senere på dagen hadde kunden kommet tilbake og sakt at hun hadde fått samme maskin tilbake, men han hadde ikke hørt det så han kjeftet og bedt kunden om og komme tilbake med kaffen. Han trodde de hadde tatt ut de 19 kapslene og komet tilbake med den "nye" maskinen og klaget igjen. Viste seg at han hadde sendt tilbake den defekte maskinen. 1 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Litt småmorsom episode i dag: Sitter i kassa og det er storefri på den videregående skolen, og da er det alltid folksomt. Av og til prestere noen av disse elevene å komme med gullkorn som jeg bare MÅ kommentere, slik som i dag: Ei jente kommer til kassen, skal betale 73 kr, og gir meg 2 20-kroninger og 5- tiere, før hun presterer å si til vennene sine: "Jeg kan ikke telle". Jeg ser på pengene hun har gitt meg, ser på henne, gir henne en 10-kroning tilbake mens jeg sier: "Ja , jeg skjønner dette". Og selvfølgelig gir jeg henne og 7 kr igjen. Hun ble temmelig flau kan du si 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 21. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. mars 2012 Fikk høre en historie av en kompis som jobber i en butikk. Det kom en kunde som hadde kjøpt en kaffemaskin og det var en feil på den, så kunden fikk ny. Senere på dagen hadde kunden kommet tilbake og sakt at hun hadde fått samme maskin tilbake, men han hadde ikke hørt det så han kjeftet og bedt kunden om og komme tilbake med kaffen. Han trodde de hadde tatt ut de 19 kapslene og komet tilbake med den "nye" maskinen og klaget igjen. Viste seg at han hadde sendt tilbake den defekte maskinen. Bare jeg som ikke skjønte denne? 37 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Bare jeg som ikke skjønte denne? Nei. Ganske så uforståelig. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ElBarto Skrevet 21. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. mars 2012 Fikk høre en historie av en kompis som jobber i en butikk. Det kom en kunde som hadde kjøpt en kaffemaskin og det var en feil på den, så kunden fikk ny. Senere på dagen hadde kunden kommet tilbake og sakt at hun hadde fått samme maskin tilbake, men han hadde ikke hørt det så han kjeftet og bedt kunden om og komme tilbake med kaffen. Han trodde de hadde tatt ut de 19 kapslene og komet tilbake med den "nye" maskinen og klaget igjen. Viste seg at han hadde sendt tilbake den defekte maskinen. Bare jeg som ikke skjønte denne? TROR det blir noe sånn som dette: Kunde leverer ødelagt kaffemaskin og får "ny". Kunden kommer senere tilbake og sier hun har fått meg seg den gamle kaffemaskinen. Den ansatte tror at kunden prøver å lure til seg kapslene som følger med maskinen (hvordan hun kan få med gammel maskin og nye kapsler vet jeg ikke. ). Så den ansatte blir sur og sier at hun får ta den med tilbake til butikken. Når hun gjør det viser det seg at hun faktisk har fått med den gamle, slik som hun sa, og den ansatte har dreti seg ut. 11 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Den var ikke helt enkel nei... :| Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 21. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Grunnet ferieavvikling så var jeg alene på gulvet i dag, noe som betydde at noen kunder måtte vente litt lengre enn til vanlig. I sånne situasjoner har jeg som vane å prøve besvare enkle spørsmål om jeg går for å finne noe informasjon, slik at de som bare lurer på hvor en vare er får den hjelpen kjapt. Det som jeg derimot ikke er så glad i er mennesker som "bare skal" spørre om noe. Noen er høflige og spør: "Unnskyld, kan du svare på et kjapt spørsmål", hvor jeg alltid spør kunden jeg egentlig betjener om dette er greit. Som oftest går dette smidig, og ingen føler seg snytt. I dag var ikke en av de dagene. De faste i denne tråden fikk kanskje med seg mitt forrige innlegg, hvor min forrakt for køsniking kom fram. Vel, den er ikke spesielt mye bedre i jobbsammenheng. Utpå formiddagen kom det inn et par som ønsket å se på et kamera til sin sønn. De var de eneste som var inne på min avdeling ved dette tidspunktet, så de fikk all min oppmerksomhet. Etter litt analysering av sønnens behov, kom vi fram til at et Nikon D5100 til 3999,- (shhhh, snikreklame) ville vært et godt valg for han. Vi fant fram til tilbehøret han ville trenge, og jeg var akkurat på vei til å anbefale en god fotobok da dette var hans første kamera, når en eldre frue kom inn i lokalet som hastig trakk en kølapp. Etter bokstavlig talt 10 sekunder, så bryter hun inn i samtalen jeg har pågående, og spør: "Er det ingen andre her?" "Desverre ikke grunnet ferieavvikling, men jeg er snart ferdig og det er din tur etterpå. Har du et enkelt spørsmål besvarer jeg det gjerne her og nå", spurte jeg høflig. Hun så oppgitt på meg, himlet med øynene og sukket, mens hun snudde seg rundt, gående vekk fra meg. Jeg returnerte til paret jeg snakket med, og beklaget avbrytelsen. Vi begynte å bli ferdige, men så falt en av deres øyne på en Gorillapod, noe de åpenbart ikke hadde sett før. Jeg presenterte produktet, viste hvordan det fungerte og de bortimot i kor fant ut at en sånn en trengte de selv til sitt eget utstyr. På dette tidspunket ankommer det flere kunder, en mann i 40-50 årene, og noen yngre jenter. "Er du ikke ferdig snart?", roper den eldre fruen fra 10 meter, hvor hun hadde funnet seg en stol å sitte på. "Jeg har ventet i evigheter, er det virkelig ingen hjelp å få?". Tidsperspektivet når du venter i kø er åpenbart noe folk har problemer med å forholde seg til, noe man er godt vant med når man jobber i butikk. Jeg valgte å rope: "Snart ferdig, frue", over skulderen min. (og ja, jeg bruker seriøst frue og herre i min daglige samtale på jobb ) Vi begynte seriøst å bli ferdige, da den kvinnelige halvdel i paret oppdaget en kampanjebrosjyre som hun hadde noen spørsmål til. Jeg besvarte etter beste evne da; "Er det ingen kundeservice å få her?", kom det fra fruen som nå kom gående mot meg. "Må man virkelig vente en halvtime på hjelp?", fulgte hun opp med. Kjente at den sagnomsuste streken begynte å nærme seg med stormskritt, da jeg snudde meg mot henne og presenterte datostemplingen på kølappen hennes. "Denne er datert for 4 minutter siden, du har altså ventet i 4 minutter, ikke i nærheten av 30 minutter", svarte jeg fortsatt høflig, men noe mer skjerpet i stemmen. "Ja, 10 minutter da!", svarte hun. Nei, 4 minutter er virkelig 4 minutter, hverken mer eller mindre, og det er ikke spesielt lenge å vente når du vet du er neste i køen. Behandle andre som du selv ønsker å bli behandlet, er det noe som heter. Ønsker du å få god kundebehandling selv, så kan man ikke bli overrasket over at de foran deg får dette heller. Jeg la merke til at paret jeg opprinnelig snakket med følte seg brydd at situasjonen, og jeg skjønner godt det. Jeg prøvde returnere til dem når fruen faktisk sa: "Bli ferdig da". _________________________________________________ Streken. Denne historien er i og for seg ikke unik, det er dessverre mange mennesker som åpenbart lever i sin egen boble, hvor de og deres behov er viktigere enn alle andres. Det som gjør at denne historien havner her er hva som skjedde etterpå, nemlig at paret jeg hadde holdt på med gikk. "Vi kommer tilbake når du har litt bedre tid". Jeg prøvde selvfølgelig å stoppe dem, men de hadde også fått nok. Jeg snudde meg så mot damen, og spurte oppriktig om hun var fornøyd nå. "Flott, da kan jeg endelig få hjelp. Forferdelig at dere bare er 1 mann på jobb", hvor hun mumlet det siste. "Som jeg sa tidligere, så er jeg alene på grunn av ferieavvikling. Du har nå ventet kortere enn du ville på f.eks postkontoret, og nå skal du få hjelpen du fortjener", svarte jeg sarkastisk. Hun ignorerte det siste og fortsatte; "Er det ikke bare å hyre inn en vikar da, dette er da umulig noe spesielt krevende, kan dere ikke bare hanke inn noen fra gaten? Hvem som helst kan vel gjøre jobben din?"... Hmph. Ja. Heh. Strek nr.2 er nå saftig passert, så jeg tar av meg et skilt jeg går med rundt halsen, plasserer det i hendene hennes og sier; "Flott, du er ansatt!", mens jeg smiler. "Nå kan du jo hjelpe deg selv", følger jeg opp med. Enden på visa er at hun går. Jeg ser så at hun har med seg noen blekkpatroner, så jeg går ut i fra at hun skulle ha hjelp til å finne nye. Prøver å ta meg litt inn der jeg står, hvor så herren i 40-50-årene, som åpenbart hadde fått med seg det hele, kommer og tar meg på skuldra samt sier på god nordnorsk: "Du e jo pinadø steike en kongekar", og gliser fra øre til øre. Hversågod neste. Endret 21. mars 2012 av bamsefar 159 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 I fare for å gå OT men 2 thumbs up Bamsefar Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Hahaha ....KONGE!.....jeg tror aldri jeg hadde hatt guts til å gjøre det samme riktignok. Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden så jobber jeg på IT-hjelpa på en Høyskole. Her om dagen kom det en person inn som hadde fått sin webside hacket og han ønsket gjerne å få fjernet den skadelige koden og starte på en ny nettside, evt fikse problemene. Hovedsaken var å få nettsiden oppe å gå igjen, Det første jeg spurte om var om han jobbet på Høyskolen. Nei, det gjorde han ikke. Har du jobbet her før da, sa jeg. Nei, det hadde han heller ikke. Deretter spurte jeg om han hadde tatt backup av kildekoden til websiden. Nei, det hadde han heller ikke. Da var det stopp for min del. Han kan jeg ikke hjelpe uten at det går utover mine arbeidsoppgaver. Personen ville altså at jeg skal fikse websiden han eier, som han ikke har tatt backup av, og han er ikke ansatt, og ikke en tidligere ansatt. Javel ja Var ihvertfall en hyggelig kar da! 5 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) For å ha det på det rene, hadde hun sagt tidlig i samtalen at hun bare var ute etter blekk (når jeg spurte om det var et enkelt spørsmål), så hadde jeg spurt paret jeg hold på med om jeg kunne vist henne fram, da dette hadde tatt meg 30 sekunder. Hun holdt derimot tyst, og da ble det som det ble. Endret 21. mars 2012 av bamsefar 5 Lenke til kommentar
buddypal Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Grunnet ferieavvikling så var jeg alene på gulvet i dag, noe som betydde at noen kunder måtte vente litt lengre enn til vanlig. I sånne situasjoner har jeg som vane å prøve besvare enkle spørsmål om jeg går for å finne noe informasjon, slik at de som bare lurer på hvor en vare er får den hjelpen kjapt. Skulle ønske jeg hadde turt å si ifra. Føles ut som om jeg selger sjelen min når kunder maser og tramper på meg og jeg bare smiler pent og prøver å være så hyggelig som mulig. 2 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Haha, for ei møkkakjerring. Tror ikke jeg hadde klart å holde meg like seriøs. Håper blekkprodusenten har fasa ut blekket hennes og at skriveren hennes dør i morgen, sånn at hun kommer tilbake til butikken din ydmyk og flau for å betale grovt for en ny. 4 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 (endret) Grunnet ferieavvikling så var jeg alene på gulvet i dag, noe som betydde at noen kunder måtte vente litt lengre enn til vanlig. I sånne situasjoner har jeg som vane å prøve besvare enkle spørsmål om jeg går for å finne noe informasjon, slik at de som bare lurer på hvor en vare er får den hjelpen kjapt. Skulle ønske jeg hadde turt å si ifra. Føles ut som om jeg selger sjelen min når kunder maser og tramper på meg og jeg bare smiler pent og prøver å være så hyggelig som mulig. Det er vell litt i din egen interesse også. Folk som er hyggelige får som oftest beholde jobben sin. Alle som jobber i service horer ut verdigheten sin for penger, sånn er det bare. Endret 21. mars 2012 av Skurupu 7 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 21. mars 2012 Del Skrevet 21. mars 2012 Er det et tegn på at man jobber for mye når man begynner å trekke frem varer i kjøleskapet til andre butikker ubevisst? Hmm. Fantastisk historie, bamsefar . 2 Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Er det et tegn på at man jobber for mye når man begynner å trekke frem varer i kjøleskapet til andre butikker ubevisst? Hmm. Fantastisk historie, bamsefar . Der har du meg! Når jeg ser tomme pappesker i andre butikkers hyller tenker jeg bare "MÅ... TA... VEKK". 4 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Det værste er at det finnes så mange av de folka også... Men bra jobba Bamsefar! Har hatt lyst til å gjøre det samme med mange >< Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Og bare sånn btw; Bamsefar, jeg kopierte teksten din og skrev den ut, så får resten av folkene på jobben min lese det :!: 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå