Runar Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Uansett; har vi lyst å legge diskusjonen om reservasjon bak oss før en mod kommer for å jage oss? Ja, det har dere. 1 Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) Dette syns jeg du skal ta mer seriøst, for dette er en alvorlig sak som har vært oppe i media før. Folk som er i skjul etter drapstrusler, voldelige ektemenn osv, men hvor adressa ligger åpent hos telefonoperatør. Fører til at adressa kommer ut via kundebehandlere som blir lurt, eller fordi folk som er involvert også er ansatt som kundebehandler. Ikke noe gøy å ha seriøse drapstrusler hengende over deg, samtidig som du aldri kan vite om adressen din som knapt nok er skjult med mobiloperatør er trygg. Ser den. Tingen er bare at vi aldri utgir addresser til folk, hennviser dem pent til opplysninga. Vi har gode rutiner på idsjekk før vi utgir noe som helst informasjon. I de aller fleste tilfellene så kan man høre når det er feil person i andre enden. I tillegg har vi taushetsplikt, som jeg bryter når jeg poster noe her. Det gjelder bare å bruke hodet. Denne kunden her, var av typen skrullete crazy-cat-lady med munndiarè og var overbevist om at vi overvåket henne. Ja, kanskje hun har psykiske-lidelser, og det er igrunnen synd å finne slike ting morsomt, men det er nå min sære humor. Addressen hennes ligger fritt tilgjengelig på gule sider med navn. Skal man ha hemmelig addresse skal det gå igjennom politiet og da får ikke vi se addresse til kunden Så hvis jeg har hemmelig adresse, og jeg ringer til f.eks telefonstøtte så må de enda ha adresse, og det er listet opp i registerene dems? Funker ikke bra, det der. (telenor, etc. får enda 'reklame' på telefonummeret. Jada, er over 6 mnd siden det ble oppdatert) Latterlig at du tror det. Bekrefte navn, fyren sier "På den og den adressen?" "ja det er meg, ja" Det eneste som ser ut til å fungere. Er å avbestille alt i ditt navn. Også ordne nytt navn. Rart hvordan ALLE blir informert over at du har skiftet navn. Endret 15. mars 2012 av Sulfuric Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Skrive riktig, derimot.. Selvom er magen på en sel. Jeg har nådd frem til noen i det minste. 8 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Uansett; har vi lyst å legge diskusjonen om reservasjon bak oss før en mod kommer for å jage oss? Ja, det har dere. Du er ikke moderator Uansett: Vi hadde strenge instrukser på Telenor support der jeg jobbet om at vi aldri skulle gi ut NOE kundeinformasjon: "Hvilken adresse har dere på meg?" "Om du lurer på det, må du ta kontakt via kontaktpersonen du har hos arbeidsgiveren din" (Eller liknende) 1 Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 "Trikset" mitt for sikker identifisering var: Kunden: hei, det er NN meg: jaha, i/på (poststed)? Kunden, ja, i (gateadresse og husnummer), ja Profit. Jeg sier bare hvilken by/sted han/hun bor i/på, og kunden supplerer resten. Funker i 95% av tilfellene. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Like morro hver gang med folk som kommer til døra ca 1 time før vi åpner bare for å se at vi er stengt. Står tross alt åpningstid på døra, men folk klarer ikke lese. Eller så har du de som stiller seg opp 8.35 og venter i 25 min for å komme inn for å kjøpe dagens dose øl. eller de kan være som meg, hvor man har jobbet lenge og til alle døgnets tider. har selv prestert og reise til byen på en skjærtorsdag for å handle, eller stå på utsiden av en mat butikk kl 11 på søndagsformiddag og banne over at de har steng fordi jeg har gått surr i ukesdagene. noe som skjedde forbausende ofte før smart tlf kom med bakgrunn som fortelte meg hvilken dag det var morsomt med skift arbeid hvor man har både formiddag, ettermiddag og natt iløpet av samme uke Lenke til kommentar
Populært innlegg Leo_Khenir Skrevet 17. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg jobba i en sånn aktivitetspark en gang. Hadde opprinnelig kioskskiftet, men kioskskiftet er også de som avløser aktivitetene slik at de får seg spisepause. Kom derfor opp i at jeg traff på samme familien 3 ganger på 3 forskjellige steder i parken på under tre kvarter. De var rimelig forbausa, for å si det sånn. "Si meg, har du en bror som jobber her?" Knis. 25 Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Er en stor andel av de som skal kjøpe utemøbler (1 sofa, 2 stoler og 1 bord) som mener de får plass til det i biler på størrelse med en Golf. Jeg sier til dem at det kan bli litt vanskelig, men "NEI, har fått det til før." Så blir det til at de henter det i tre omganger. Jeg funderer også litt over de som skjuler pinkoden på kortautomaten, enten så holder de lommeboka/hånden over sånn at de selv taster feil, eller så holder de lommeboken mot seg selv sånn at det egentlig ikke har noen virkning for oss rundt. 1 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg funderer også litt over de som skjuler pinkoden på kortautomaten, enten så holder de lommeboka/hånden over sånn at de selv taster feil, eller så holder de lommeboken mot seg selv sånn at det egentlig ikke har noen virkning for oss rundt. hahahhaha JA! Og de skjuler for oss bak kassa også O.o som om ikke de veggene på siden av vår terminal gjør det fra før av? Men det beste er jo at de ikke kan se det selv 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Trenger man se selv, da? Hos meg ligger det i fingra. Har jo tross alt tastet den koden en del ganger. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Null problem å taste koen i blinde. Sjelden jeg gidder å gjøre det selv, men skal love deg de ler høyest etter at du har kjøpt bilett på automatene på Oslo S en gang, og så er kortet ditt plutselig borte... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg srbz Skrevet 17. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 17. mars 2012 I dag har vært en jobbdag jeg har blandede følelser for. Jeg jobber i et elektrovarehus, og kunder kommer dit fordi de skal ha noe eller fordi de skal titte. Likevel har jeg (som til daglig er lagermedarbeider, ikke selger) faktisk brukt dagen å å bedrive oppsøkende salg i egen butikk. Jepp, han der irriterende fyren som spør deg om noe du egentlig ikke er spesielt interessert i: bytte av strømleverandør! Ikke overraskende hadde jeg ganske lite salg, med begrenset selgererfaring og begrenset engasjement fra kundene. Det har vært både morsomt, lærererikt og veldig langdrygt... Uansett, til poenget mitt: et av de få salgene jeg hadde dreide seg om en kunde som visste godt hvilken strømavtale han hadde, han hadde nemlig ingen! Han benyttet seg rett og slett av netteiers leveringsplikt, og det er allmennkunnskap at det er dyrt. Jeg sier at "oj, det må vi få ordnet opp i her og nå! Det er vanskelig å orientere seg om ulike strømtilbud når man er nyinnflyttet, men denne avtalen har ingen bindingstid, så du kan eventuelt bytte til en annen leverandør etter første fakturaperiode om du finner et bedre tilbud." "Nåja, vi har nå bodd der i 7 år snart..." 11 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Men han er sikkert en av de som klager på strømprisene? Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 18. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) I kveld var jeg bussveileder på Oslo S, så jeg hadde ingen kontakt med kundene, men med bussjåførene som kjørte inn og ut av spor 19 hele kvelden. Det gikk veldig greit, men det var én bussjåfør jeg vil fortelle om. Han kjørte en av tre-fire busser som skulle kjøre en avgang til Skøyen. Han kom ikke tidsnok, men de andre bussene hadde nok av plass til de reisende, så jeg lot være å ringe ham da. En halvtime senere ringte han meg og var helt fra seg. Han fortalte på gebrokkent norsk at han var forsinket og ikke fant veien til spor 19. Hele tiden mens han kjørte og så etter skilt mumlet han "stakkars, stakkars" og "faen" på telefonen. Jeg er ikke akkurat lommekjent på veiene i Oslo, så det var ikke så lett, men jeg klarte etter hvert å forklare ham veien. Han var så fortvilet og fortsatte å mumle "stakkars, stakkars". Det var som sagt ingen fare, for det var nok av andre busser, men akkurat da var jeg for opptatt med å kvele latteren som holdt på å bryte ut. Bussen kom inn på spor 19, kjørte til Skøyen og så tilbake igjen. Han ble naturligvis litt forsinket på den neste turen sin også, men det var ikke et problem da heller. Han kom inn på spor 19, stoppet og sa fortvilet "alt går til helvete". Man skulle tro det var verdens ende og at hele livet hans var ødelagt. Det ble nok ikke bedre av at bussveilederen på Skøyen hadde sagt "du er sen!" da han kom og han svarte med høy, lys stemme "jeg vet! jeg vet!" Endret 18. mars 2012 av Zarac 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 18. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2012 En bussjåfør med yrkesstolthet som bryr seg om passasjerene han skal frakte? Kan du sende ham til Bergen, vær så snill? Siden han ikke er kjent i Oslo enda likevel, kan han jo like gjerne bli kjent i Bergen. 33 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Ikveld var det en buss som ikke ankom i det heletatt, ikkesant? Turboen e.l var gående? må takke for at bussen var ødelagt, hadde en ekstremt trivelig kveld med den bussjåføren 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Det stemmer at jeg fikk en telefon om det ja, uten at jeg husker hvor den kom fra eller hvor den skulle. Uansett er det bra at du hadde det hyggelig. En bussjåfør med yrkesstolthet som bryr seg om passasjerene han skal frakte? Kan du sende ham til Bergen, vær så snill? Siden han ikke er kjent i Oslo enda likevel, kan han jo like gjerne bli kjent i Bergen. Det var ikke på grunn av passasjerene han hadde med seg, for han kjørte bussen tom den første gangen han kom til Oslo S. Bussjåfører som bryr seg om å gjøre jobben sin riktig kjenner jeg flere av, men de innfinner seg som regel med at man ikke kan styre alt. Av og til skjer det ting som er utenfor ens kontroll, og man må bare gjøre det beste ut av det. Men denne karen oppførte seg som om noen ville slå ham ned fordi han var sen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Heilage Skrevet 18. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 18. mars 2012 Pratet med en bussjåfør mens jeg sto og ventet på en buss her om dagen, og han fortalte om at det kjipeste er når det er vinteren og trafikken stopper (noe han ikke skjønte at kunne skje, snøen kommer jo en gang i året. Fyren var forøvrig fra Nord-Afrika et sted, så jeg synes det var litt artig), så klager fort passasjerene som om det er sjåførens feil at det er trafikkork. Da pleide han å si "Den dagen bussen min får vinger seg skal jeg fly oss så vi kommer tidsnok. Inntil da sitter vi her." Da holder de kjeft. ^^ 28 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 @Zarc, tenkte han tenkte på passasjerene når han a "stakars, stakkars", og bekynret seg for at de ikke kom frem tidsnok til toget. 1 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Tenker det blir mye synsing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå