Gå til innhold

Kunder på jobben din!

RMNZR

Anbefalte innlegg

Hvorfor tok du telefonen til slutt da? Jeg har ikke snakket med selgere eller spørreundersøkelses folk på årevis. Legger på telefonen med en gang det ringer. De skal ikke få tilfredstillelsen av et "hei", engang.

Alle nummere jeg ikke kjenner igjen, søkes opp på gulesider. Jeg kaster meg ikke bare rett inn i en samtale med noen jeg ikke veit hvem er.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tok du telefonen til slutt da? Jeg har ikke snakket med selgere eller spørreundersøkelses folk på årevis. Legger på telefonen med en gang det ringer. De skal ikke få tilfredstillelsen av et "hei", engang.

Han visste vel ikke at det var en telefonselger før han faktisk tok telefonen. Og av erfaring så slutter de ikke å ringe før man faktisk har svart og sagt at man ikke er interessert.

Uansett, reserver dere mot telefonsalg hvis dere synes det er plagsomt. Det er lekende lett å gjøre på www.brreg.no. Gjør dere ikke det, har dere egentlig ikke noen rett til å klage. Ja, bortsett fra at noen hevder du har vært kunde der før, men da er det bare å sende et klagebrev til firmaet så slutter de ganske raskt med det (også av egen erfaring).

Min mobiltelefon er ikke registrert i telefonkatalogen, og den har jeg aldri fått telefonsalg, tigging eller undersøkelser på. Så det er kanskje også et tips om man ikke må stå der.

Lenke til kommentar

Brreg funkerer fint, sammen med et høflig "jeg er ikke interesert, fint omd ere bare sletter meg fra listen, så sparer både dere og jeg tid."

Ja, bortsett fra hvis det er BT som ringer, selvfølgelig. De er utholdende, det skal de ha.

Lenke til kommentar

Meg også, enda jeg har reservert meg. Er vel fordi jeg har hatt et prøveabonnement. Ga dem beskjed om at jeg er fullt klar over deres eksistens, og at jeg, når jeg en vakker dag bor i et møblert hjem, trolig vil abonnere på blekka, men sjansen minker med maset. Etter det har det blitt stille.

Lenke til kommentar

"Åh, stenger dere 7?" (Ser bort på en gigantisk plakat med åpningstidene våres)

"Neida, jeg liker bare å låse dører, tømme kassen og slå av lyset for morro skyld. Ditt feite hespetre av en drittkjerring"

(Svaret som jeg hadde lyst å gi på det mest idiotiske spørsmålet den dagen)

*helsvart dag, takk og godnatt*

• Liker 3
Lenke til kommentar

Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv

90% av de paranoide personene jeg har vært borte i, er noe eldre asiatiske menn, merkelig nok.

Han jeg fortalte om i et litt tidligere innlegg, han som ble forfulgt av en UFO, han var en av disse.

Kan være de har flyktet fra store traumatiske hendelser :)

Endret av Alastor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like morro hver gang med folk som kommer til døra ca 1 time før vi åpner bare for å se at vi er stengt. Står tross alt åpningstid på døra, men folk klarer ikke lese. Eller så har du de som stiller seg opp 8.35 og venter i 25 min for å komme inn for å kjøpe dagens dose øl.

Lenke til kommentar
Dette syns jeg du skal ta mer seriøst, for dette er en alvorlig sak som har vært oppe i media før. Folk som er i skjul etter drapstrusler, voldelige ektemenn osv, men hvor adressa ligger åpent hos telefonoperatør. Fører til at adressa kommer ut via kundebehandlere som blir lurt, eller fordi folk som er involvert også er ansatt som kundebehandler. Ikke noe gøy å ha seriøse drapstrusler hengende over deg, samtidig som du aldri kan vite om adressen din som knapt nok er skjult med mobiloperatør er trygg.

Ser den. Tingen er bare at vi aldri utgir addresser til folk, hennviser dem pent til opplysninga. Vi har gode rutiner på idsjekk før vi utgir noe som helst informasjon. I de aller fleste tilfellene så kan man høre når det er feil person i andre enden. I tillegg har vi taushetsplikt, som jeg bryter når jeg poster noe her.

Det gjelder bare å bruke hodet.

Denne kunden her, var av typen skrullete crazy-cat-lady med munndiarè og var overbevist om at vi overvåket henne. Ja, kanskje hun har psykiske-lidelser, og det er igrunnen synd å finne slike ting morsomt, men det er nå min sære humor. Addressen hennes ligger fritt tilgjengelig på gule sider med navn. Skal man ha hemmelig addresse skal det gå igjennom politiet og da får ikke vi se addresse til kunden ;)

Lenke til kommentar

Uansett, reserver dere mot telefonsalg hvis dere synes det er plagsomt. Det er lekende lett å gjøre på www.brreg.no.

Er mange som har mobilabonnement eid av jobben. Da går det under bedriftsabonnement, og disse kan ikke reserveres mot telefonsalg :(

Lenke til kommentar

Bedriftsabonnement kommer inn under et annet lovværk, så selv om du kan legge det inn, er det ikke gyldig.

tror jeg er enig med deg. kan endel lover og regler selvom jeg er 17;)

service og samferdsel <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...