Skurupu Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Hvorfor tok du telefonen til slutt da? Jeg har ikke snakket med selgere eller spørreundersøkelses folk på årevis. Legger på telefonen med en gang det ringer. De skal ikke få tilfredstillelsen av et "hei", engang. Alle nummere jeg ikke kjenner igjen, søkes opp på gulesider. Jeg kaster meg ikke bare rett inn i en samtale med noen jeg ikke veit hvem er. Endret 14. mars 2012 av Skurupu 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Killswitch Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 Snakker om telefonselgere så føler jeg at jeg må dele en liten erfaring jeg hadde med dem... Dette går nesten 3 år tilbake i tid, jeg var vernepliktig på 12,7 kurs. 12,7 er et tungt maskingevær (se video av herligheten ).Vi var vel ca 25 mann fordel på 6 våpen, så noen stod bak og så på de andre mellom sine utføringer under første skarpskyting. Jeg var heldigvis blant tilskuerne da mobilen ringte rett etter at ordren "gjør klar" var gitt, og da var det såklart en tlf selger i den andre enden, ikke troppssjef som jeg ventet en tlf fra. Hørte høflig på at vedkommende presenterte seg, men rett før ordren ILD kom fra standplassleder avbrøt jeg stakkaren og sa jeg var opptatt i en nabokrangel. Stakkaren rakk ikke svare før seks 12,7er dundra løs med eksplosiv ammo mot en fjellvegg, noe som bråker ganske bra kan jeg love! La på igjen etter rundt 10 sekunder. Fyren ringte ikke tilbake. 46 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hvorfor tok du telefonen til slutt da? Jeg har ikke snakket med selgere eller spørreundersøkelses folk på årevis. Legger på telefonen med en gang det ringer. De skal ikke få tilfredstillelsen av et "hei", engang. Han visste vel ikke at det var en telefonselger før han faktisk tok telefonen. Og av erfaring så slutter de ikke å ringe før man faktisk har svart og sagt at man ikke er interessert. Uansett, reserver dere mot telefonsalg hvis dere synes det er plagsomt. Det er lekende lett å gjøre på www.brreg.no. Gjør dere ikke det, har dere egentlig ikke noen rett til å klage. Ja, bortsett fra at noen hevder du har vært kunde der før, men da er det bare å sende et klagebrev til firmaet så slutter de ganske raskt med det (også av egen erfaring). Min mobiltelefon er ikke registrert i telefonkatalogen, og den har jeg aldri fått telefonsalg, tigging eller undersøkelser på. Så det er kanskje også et tips om man ikke må stå der. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Brreg funkerer fint, sammen med et høflig "jeg er ikke interesert, fint omd ere bare sletter meg fra listen, så sparer både dere og jeg tid." Ja, bortsett fra hvis det er BT som ringer, selvfølgelig. De er utholdende, det skal de ha. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ja, bortsett fra hvis det er BT som ringer, selvfølgelig. De er utholdende, det skal de ha. BT ringte meg nesten daglig over en periode på 3-4 uker. Men alltid 2-3 ring. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Meg også, enda jeg har reservert meg. Er vel fordi jeg har hatt et prøveabonnement. Ga dem beskjed om at jeg er fullt klar over deres eksistens, og at jeg, når jeg en vakker dag bor i et møblert hjem, trolig vil abonnere på blekka, men sjansen minker med maset. Etter det har det blitt stille. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 "Åh, stenger dere 7?" (Ser bort på en gigantisk plakat med åpningstidene våres) "Neida, jeg liker bare å låse dører, tømme kassen og slå av lyset for morro skyld. Ditt feite hespetre av en drittkjerring" (Svaret som jeg hadde lyst å gi på det mest idiotiske spørsmålet den dagen) *helsvart dag, takk og godnatt* 3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv 90% av de paranoide personene jeg har vært borte i, er noe eldre asiatiske menn, merkelig nok. Han jeg fortalte om i et litt tidligere innlegg, han som ble forfulgt av en UFO, han var en av disse. Kan være de har flyktet fra store traumatiske hendelser Endret 14. mars 2012 av Alastor 2 Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Like morro hver gang med folk som kommer til døra ca 1 time før vi åpner bare for å se at vi er stengt. Står tross alt åpningstid på døra, men folk klarer ikke lese. Eller så har du de som stiller seg opp 8.35 og venter i 25 min for å komme inn for å kjøpe dagens dose øl. Lenke til kommentar
Populært innlegg PhelpsTransposed Skrevet 15. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. mars 2012 aaaaah! De paranoide kundene vi har er en hærlig gjeng Nettopp blitt skjelt ut fordi "VI" hennes mobilopperatør sitter med informasjon om addressen hennes. Dette skulle være topp-secret, ingen skulle vite dette. Selvsagt når hun hadde hemmelig nummer. Hvordan skal vi ellers få sendt ut simkort og regninger? En liten djevel i meg har lyst til å trolle sånne folk. Dette syns jeg du skal ta mer seriøst, for dette er en alvorlig sak som har vært oppe i media før. Folk som er i skjul etter drapstrusler, voldelige ektemenn osv, men hvor adressa ligger åpent hos telefonoperatør. Fører til at adressa kommer ut via kundebehandlere som blir lurt, eller fordi folk som er involvert også er ansatt som kundebehandler. Ikke noe gøy å ha seriøse drapstrusler hengende over deg, samtidig som du aldri kan vite om adressen din som knapt nok er skjult med mobiloperatør er trygg. 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg ElBarto Skrevet 15. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. mars 2012 Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde. Så etter et kvarter, tjue minutter får man servert "Nei, da vet jeg ikke. La meg sette deg over til noen andre." Det er nettopp derfor jeg startet med å liste opp alle løsninger jeg har prøvd! Du har akkurat kastet bort din tid, min tid (og tellerskritt) og tida til de andre som står og venter i telefonkø. Mulig den har blitt postet før, men er i alle fall passende til din beskrivelse. 28 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nik0 Skrevet 15. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. mars 2012 Kollega fikk denne kunden på tråden: "Hva er i helvete er det dere driver å sender meg? Masse bokser og kabler når jeg bestilte internett." - Ja, du trenger dette for å få internett. "Men jeg skal jo ha trådløst! Sendte hele driten i retur jeg." 49 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Dette syns jeg du skal ta mer seriøst, for dette er en alvorlig sak som har vært oppe i media før. Folk som er i skjul etter drapstrusler, voldelige ektemenn osv, men hvor adressa ligger åpent hos telefonoperatør. Fører til at adressa kommer ut via kundebehandlere som blir lurt, eller fordi folk som er involvert også er ansatt som kundebehandler. Ikke noe gøy å ha seriøse drapstrusler hengende over deg, samtidig som du aldri kan vite om adressen din som knapt nok er skjult med mobiloperatør er trygg. Ser den. Tingen er bare at vi aldri utgir addresser til folk, hennviser dem pent til opplysninga. Vi har gode rutiner på idsjekk før vi utgir noe som helst informasjon. I de aller fleste tilfellene så kan man høre når det er feil person i andre enden. I tillegg har vi taushetsplikt, som jeg bryter når jeg poster noe her. Det gjelder bare å bruke hodet. Denne kunden her, var av typen skrullete crazy-cat-lady med munndiarè og var overbevist om at vi overvåket henne. Ja, kanskje hun har psykiske-lidelser, og det er igrunnen synd å finne slike ting morsomt, men det er nå min sære humor. Addressen hennes ligger fritt tilgjengelig på gule sider med navn. Skal man ha hemmelig addresse skal det gå igjennom politiet og da får ikke vi se addresse til kunden Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 I tillegg har vi taushetsplikt, som jeg bryter når jeg poster noe her. What? Hvorfor poster du det da? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Er da ikke noe brudd på taushetsplikten det. Man kan fint snakke om noe som skjedde på jobb, bare personene du snakker til ikke kan finne ut av hva/hvem det gjelder. 6 Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Uansett, reserver dere mot telefonsalg hvis dere synes det er plagsomt. Det er lekende lett å gjøre på www.brreg.no. Er mange som har mobilabonnement eid av jobben. Da går det under bedriftsabonnement, og disse kan ikke reserveres mot telefonsalg Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Er mange som har mobilabonnement eid av jobben. Da går det under bedriftsabonnement, og disse kan ikke reserveres mot telefonsalg Joda, du kan fint legge inn ekstra telefonnummer under reserveringssidene på brreg.no Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Bedriftsabonnement kommer inn under et annet lovværk, så selv om du kan legge det inn, er det ikke gyldig. Lenke til kommentar
krix Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 Bedriftsabonnement kommer inn under et annet lovværk, så selv om du kan legge det inn, er det ikke gyldig. tror jeg er enig med deg. kan endel lover og regler selvom jeg er 17;) service og samferdsel <3 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. mars 2012 Del Skrevet 15. mars 2012 (endret) kan endel lover og regler selvom jeg er 17;) Skrive riktig, derimot.. Selvom er magen på en sel. Uansett; har vi lyst å legge diskusjonen om reservasjon bak oss før en mod kommer for å jage oss? Endret 15. mars 2012 av Diskutant 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå