Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde. Så etter et kvarter, tjue minutter får man servert "Nei, da vet jeg ikke. La meg sette deg over til noen andre."

Det er nettopp derfor jeg startet med å liste opp alle løsninger jeg har prøvd! Du har akkurat kastet bort din tid, min tid (og tellerskritt) og tida til de andre som står og venter i telefonkø.

 

Kunne ikke være mere enig. Vanlige kundebehandlere er til tider veldig dum når det kommer til det tekniske, så jeg foretrekker å bli satt over i verksted eller teknisk avdeling.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde.

 

Der jeg jobber må vi følge rutinene, uansett om vedkommende sier at han har gjort ditt og datt. Mange lyver bare for å få nytt utstyr etc. Dersom det skulle vise seg at det nye utstyret heller ikke virker fordi jeg hoppet over deler av rutinene der løsningen kanskje var, så sliter jeg ganske kraftig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor var det så forferdelig å prate med meg? :dontgetit:

Vanskelig å si. Kan være alt fra at kunden har sosial angst, var trøtt eller bare at han ikke likte trynet ditt. Sistnevnte er relativt sjeldent at kunder tenker over.
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Man kan vel konkludere det med at folk er rare O.o

Videre kan man konkludere med at disse rare menneskene har en tendens til å se på ansatte som noe annet enn mennesker. Ganske rart egentlig. Fordi man får betalt så blir man plutselig degradert som menneske. Opplevd det mange ganger før. Folk som kommanderer meg rundt, forteller meg hva jeg skal gjøre (nei, ikke en del av "skal ha"- diskusjonen) etc. Dette har jeg fått bekreftet flere ganger, når døtre/sønner sier "jammen pappa, ikke snakk sånn da", med motargumentet "jammen han er jo på jobb og får betalt".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kunde ble merkelig nok trukket dobbelt på en transaksjon hos oss for noen dager siden, og kom inn og meldte fra om det. Vi hadde ikke mulighet til å sjekke det i butikken, så vi spurte om han hadde med utskrift av kontoutskriften. Da fikk vi gjennomgå, for han ville ikke gi oss den typen informasjon, og truet med å fakturere oss for medgått tid for å komme inn i butikken og så videre (hvorfor han ikke kunne ringe når han uansett ikke kunne gi oss kontoutskrift eller andre papirer vet jeg ikke).

 

Greit nok, så vi ringte regnskapskontoret, som faktisk hadde oppdaget feilen bare noen minutter før og var på vei til å ringe kunden. Vi skulle bare få kontonummeret og navnet hans og sende på e-post så skulle de fikse utbetalingen derfra.

 

Han ga oss noe motvillig kontonummeret, men nektet plent å gi oss navnet. Banken krever visstnok navn på kunden, men vi fikk bare initialene. Regnskapskontoret måtte til slutt ringe direkte til kunden, og selv da var han ikke videre velvillig. Men jeg tipper det ordnet seg, for det siste svaret vi fikk på e-post fra regnskap var "Ja, det var jo en merkelig skrue ;-)"

 

 

Senere samme dag kastet en kunde en pose på en kollega, fordi han kun ble tilbudt tilgodelapp for en vare han ikke ville ha. Men han skjønte hvor idiot han hadde vært, så han tok min kollega i hånden senere og unnskyldte seg :)

 

 

Og hvorfor sender folk spørsmål fra e-postadresser som det ikke går ann å svare til? Det er jo... ja, lite intelligent kan man vel si.

Endret av Black Star
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv

90% av de paranoide personene jeg har vært borte i, er noe eldre asiatiske menn, merkelig nok.

 

Han jeg fortalte om i et litt tidligere innlegg, han som ble forfulgt av en UFO, han var en av disse.

Lenke til kommentar

Av og til bare hater jeg telefonselgere. Først og fremst skal de ringe mange ganger før jeg tar telefonen. Slik som i går:

 

Så nr ringe ett par ganger i løpet av dagen før jeg endelig tok den. Så var det en som snakka om bla bla bla...... skal IKKE selge deg noe, du skal få gratis. Du forplikter deg heller ikke til noe.... bla bla bla, MEN det koster deg 99 kr i frakt. Jaha ja, jeg skal få noe gratis, men må betale. Jaja, jeg prøvde å si jeg ikke var interessert, men neida. Bla bla bla, før vedkommende sier: "Å ja, jeg hørte deg ikke, du var ikke interessert nei, ha det bra".

 

Kan det være så vanskelig å fatte at jeg ikke er intessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...