Populært innlegg L4r5 Skrevet 13. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde. Så etter et kvarter, tjue minutter får man servert "Nei, da vet jeg ikke. La meg sette deg over til noen andre." Det er nettopp derfor jeg startet med å liste opp alle løsninger jeg har prøvd! Du har akkurat kastet bort din tid, min tid (og tellerskritt) og tida til de andre som står og venter i telefonkø. edit: Eller som den gangen jeg snakket med supporten hos Telenor. Hadde fått et modem som ikke fungerte. Dette er en del år siden så i den tiden var ikke internett så vanlig. Etter mye om og men ser han at, oi, det var mange som hadde hatt problemer med akkurat den utgaven. Heldigvis visste han råd. Jeg måtte bare gå online og laste ned ny firmware. Da jeg spurte han hvordan jeg skulle komme meg online uten et fungerende modem ble han svar skyldig. Endte opp med at de faktisk sendte en diskett (jeg sa det var lenge sida) i posten. Som selvfølgelig hadde fått seg en knekk i postgangen. Så måtte jeg vente en uke til på at de skulle sende en ny diskett. Denne gang i boblekonvolutt. Endret 13. mars 2012 av L4r5 15 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde. Så etter et kvarter, tjue minutter får man servert "Nei, da vet jeg ikke. La meg sette deg over til noen andre." Det er nettopp derfor jeg startet med å liste opp alle løsninger jeg har prøvd! Du har akkurat kastet bort din tid, min tid (og tellerskritt) og tida til de andre som står og venter i telefonkø. Kunne ikke være mere enig. Vanlige kundebehandlere er til tider veldig dum når det kommer til det tekniske, så jeg foretrekker å bli satt over i verksted eller teknisk avdeling. 4 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det beste er når man blir satt over til en anen kundebehandler hvor de tar deg gjennom samme regla som førstemann. 2 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det beste er når man blir satt over til en anen kundebehandler hvor de tar deg gjennom samme regla som førstemann. Been there, done that, got the t-shirt. 1 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er unektelig ganske irriterende å snakke med enkelte kundebehandlere man åpenbart kan mer enn. Sånn når man starter med å liste opp hvilke løsninger man har prøvd. Hvilket blir elegant ignorert før han går over på skjemaet sitt og ber deg prøve hver enkelt ting du akkurat har forklart hvordan du gjorde. Der jeg jobber må vi følge rutinene, uansett om vedkommende sier at han har gjort ditt og datt. Mange lyver bare for å få nytt utstyr etc. Dersom det skulle vise seg at det nye utstyret heller ikke virker fordi jeg hoppet over deler av rutinene der løsningen kanskje var, så sliter jeg ganske kraftig. 2 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Og jeg har opplevd en del som sier, "ja det har jeg gjort" også gjør du det og alt fungerer fint eller at du gjør det også sier han" ååå, nei det gjorde jeg ikke" Som sagt over; folk juger fordi de vil ha nytt utstyr asap. 3 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Eller de juger bare for å være vanskelige. Lenke til kommentar
Populært innlegg Argoniel Skrevet 13. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2012 Meg: Hei! K: *Kaster varen på disken og peker på den* Meg: Det var den ja, det blir 199kr! K:*Går finner en vare til, kaster den på disken og peker på den* Meg: *Bipper inn den også* Da blir det 240kr! K:*Kaster en bunke seddler på disken* Meg: *Teller over* Da blir det 60kr tilbake! K:*Lager en rar bevegelse med hendene* Meg: Pose? K:*Nikker* Meg: Hade bra! K: *Kunde går og plukker opp telefonen* "Halla! Hva skjer? blablablablablablabla" Hvorfor var det så forferdelig å prate med meg? 31 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor var det så forferdelig å prate med meg? Vanskelig å si. Kan være alt fra at kunden har sosial angst, var trøtt eller bare at han ikke likte trynet ditt. Sistnevnte er relativt sjeldent at kunder tenker over. 8 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Man kan vel konkludere det med at folk er rare O.o 4 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Man kan vel konkludere det med at folk er rare O.o Videre kan man konkludere med at disse rare menneskene har en tendens til å se på ansatte som noe annet enn mennesker. Ganske rart egentlig. Fordi man får betalt så blir man plutselig degradert som menneske. Opplevd det mange ganger før. Folk som kommanderer meg rundt, forteller meg hva jeg skal gjøre (nei, ikke en del av "skal ha"- diskusjonen) etc. Dette har jeg fått bekreftet flere ganger, når døtre/sønner sier "jammen pappa, ikke snakk sånn da", med motargumentet "jammen han er jo på jobb og får betalt". 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvorfor var det så forferdelig å prate med meg? Fordi du er for sexy, vel. 1 Lenke til kommentar
alfabetet7899 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er alltid like morro å snakke med kunder som automatisk ignorer alt jeg forteller dem om forskjellige typer el-verktøy bare fordi jeg er jente 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg settings Skrevet 13. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2012 Det er alltid like morro å snakke med kunder som automatisk ignorer alt jeg forteller dem om forskjellige typer el-verktøy bare fordi jeg er jente kjenner vel bare til en type du vel...?(unnskyld) 25 Lenke til kommentar
Populært innlegg aklla Skrevet 13. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. mars 2012 Hadde en drittsekk av en kunde tidligere, internt i bedriften. Jeg taklet han, men jeg var etterhvert "drittsekk" mot han også, meldte ifra om brudd jeg ellers ikke ville meldt ifra om. Da han kjeftet ut en av lærlingene mine klagde jeg til sjefene hans så han måtte inn på teppe. Ble ikke noe bedre av den grunn, noen er fødte idioter. De andre jeg hadde tilsvarende kontakt med fleipet jeg gjerne med og snakket om alt mulig annet når vi snakket samen. Men, fikk min lille "hevn" da en kolega og han plutselig dukket opp på omvisning, da jeg sa navnet mitt viste han tydelig hvem jeg var. Jeg har aldri sett en mann så utilpass før Måtte så klart drøye ut den vanlige presentasjonen av teamet mitt så han virkelig fikk svi Etter det var han litt hyggeligere på telefon. Kanskje ikke så festlig historie, men artig å møte folk som er drittsekk på telefon ansikt til ansikt 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg l0Ff Skrevet 14. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 14. mars 2012 aaaaah! De paranoide kundene vi har er en hærlig gjeng Nettopp blitt skjelt ut fordi "VI" hennes mobilopperatør sitter med informasjon om addressen hennes. Dette skulle være topp-secret, ingen skulle vite dette. Selvsagt når hun hadde hemmelig nummer. Hvordan skal vi ellers få sendt ut simkort og regninger? En liten djevel i meg har lyst til å trolle sånne folk. 13 Lenke til kommentar
Argoniel Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 (endret) En kunde ble merkelig nok trukket dobbelt på en transaksjon hos oss for noen dager siden, og kom inn og meldte fra om det. Vi hadde ikke mulighet til å sjekke det i butikken, så vi spurte om han hadde med utskrift av kontoutskriften. Da fikk vi gjennomgå, for han ville ikke gi oss den typen informasjon, og truet med å fakturere oss for medgått tid for å komme inn i butikken og så videre (hvorfor han ikke kunne ringe når han uansett ikke kunne gi oss kontoutskrift eller andre papirer vet jeg ikke). Greit nok, så vi ringte regnskapskontoret, som faktisk hadde oppdaget feilen bare noen minutter før og var på vei til å ringe kunden. Vi skulle bare få kontonummeret og navnet hans og sende på e-post så skulle de fikse utbetalingen derfra. Han ga oss noe motvillig kontonummeret, men nektet plent å gi oss navnet. Banken krever visstnok navn på kunden, men vi fikk bare initialene. Regnskapskontoret måtte til slutt ringe direkte til kunden, og selv da var han ikke videre velvillig. Men jeg tipper det ordnet seg, for det siste svaret vi fikk på e-post fra regnskap var "Ja, det var jo en merkelig skrue ;-)" Senere samme dag kastet en kunde en pose på en kollega, fordi han kun ble tilbudt tilgodelapp for en vare han ikke ville ha. Men han skjønte hvor idiot han hadde vært, så han tok min kollega i hånden senere og unnskyldte seg Og hvorfor sender folk spørsmål fra e-postadresser som det ikke går ann å svare til? Det er jo... ja, lite intelligent kan man vel si. Endret 14. mars 2012 av Black Star 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Heh, det er sant, vi har en asiater som "SKAL" bli lagt inn i registeret vårt med kodet navn.. Han skal ha noe tall og bokstaver innimellom navnet sitt. Fordi: "staten vår stjeler penger fra han, og vi ødelegger en landsby, bare spør han" - som han sier. Hvem "han" er aner ingen. vi sier bare "ja, ok! uff, ja men ok." osv osv 90% av de paranoide personene jeg har vært borte i, er noe eldre asiatiske menn, merkelig nok. Han jeg fortalte om i et litt tidligere innlegg, han som ble forfulgt av en UFO, han var en av disse. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Av og til bare hater jeg telefonselgere. Først og fremst skal de ringe mange ganger før jeg tar telefonen. Slik som i går: Så nr ringe ett par ganger i løpet av dagen før jeg endelig tok den. Så var det en som snakka om bla bla bla...... skal IKKE selge deg noe, du skal få gratis. Du forplikter deg heller ikke til noe.... bla bla bla, MEN det koster deg 99 kr i frakt. Jaha ja, jeg skal få noe gratis, men må betale. Jaja, jeg prøvde å si jeg ikke var interessert, men neida. Bla bla bla, før vedkommende sier: "Å ja, jeg hørte deg ikke, du var ikke interessert nei, ha det bra". Kan det være så vanskelig å fatte at jeg ikke er intessert. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå