Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Slike ser jeg ikke akkurat ofte på jobben, men jeg har hatt en slik episode én gang. Da var det en person som ikke fikk hjelp med en gang, og begynte å skrike høyt (veldig høyt) i butikken. Jeg tenkte det var bedre å bare hjelpe han så godt jeg kunne, da han garantert hadde blitt enda mer irritert hvis jeg hadde bedt han gå. Han roet seg forresten ned da han fikk hjelp.

 

Kjøpte han noe da?

 

er ofte de kundene som roper om hjelp som skal ha noe:)

Nei, faktisk ikke. ^^

 

@krikkert: Det at du er over 190cm, betyr ikke at du er immun mot å bli truet på jobb. Jeg er også over 190, men har ikke blitt truet. Det har mer med både arbeidstider og bransjen jeg jobber i, enn at jeg er høy. Og det er ikke gitt at du også er kraftig, bare fordi du er over gjennomsnittet høy. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner til tider å lure på om vi har sidejobb som informasjonskranke/telefonkiosk på arbeidsplassen min. Kommer stadig folk og spør om å få låne tlf eller om hvor det ene og andre ligger (alt fra utesteder til den mest absurde ting som f.eks hvor de har det ene på lager eller selger det andre). Det merkelige er at de fleste må forbi en drøss andre butikker for å komme til oss (spørs hvor du entrer byggningen).

 

Det beste er disse som har hørt en eller annen sang på radio som de ikke vet navn eller noen ting på, for så å nesten forvente at jeg skal vite det. :nei:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Nei, det er post nummer 1001. :)

 

Men ja, en del kunder kan virkelig det å ta seg til rette. Det som irriterer meg er foreldre som ikke holder styr på ungene sine i butikken. Vi har hatt en småjente som hadde sånne joggesko med hjul under, som rullet rundt ute på lageret, der hun ikke skulle være. Traktorklipperen vi har utstilt er også en stor hit hos barn. Etter et par ting nesten ble ødelagt (traktoren er robust, men når barn opp mot 10 år sitter over lang tid og drar alt de makter i alle spaker og slanger, kan de faktisk gjøre skade), så vi måtte henge opp en streng lapp med stor rød skrift hvor det står "Denne traktoren er ikke et leketøy." Det som jeg faktisk synes er morsomt, er hvor mange godt voksne menn som har kommet bort til kassen med et stort smil, mens de har sagt "Å søren heller! Jeg som som ville leke med traktoren deres!" :p

Lenke til kommentar
Han prøvde stjele, og slo meg bort for å komme ut. Var en skikkelig rusa kar på i hvert fall 190, og det var ikke et eneste menneske i hele den fullstappa butikken som ga noen antydning til å hjelpe meg engang. Dritgøy. :shrug:

Poenget var at jenter heller ikke er fredet fra vold og/eller voldstrusler.

 

Det finnes en hel avhandling om det du opplevde angående at ingen hjalp deg.

I en større gruppe tørr vi ikke og vise oss frem fordi det sikkert er noen andre som kan tingen bedre eller er redd for og dumme seg ut.

 

Det første man skal gjøre hvis denne situasjonen oppstår er og komme seg ut av gruppen og gjøre noe. Feks hjelpe til og/eller ta ledelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det ligger noe i "kunden har alltid rett". Når det er sagt, så må man også se på flertallet. Derfor synes jeg det er helt riktig å be en kunde som er til sjenanse for andre, om å gå.

 

 

Kunden har alltid rett...

Dere vil ikke tro hvor mange kunder som tror at de kan kreve hva som helst fordi kunden har alltid rett.

Hvor kommer disse forbannede ordene fra? Donaldbladene?

 

Min erfaring er at kunden tar alltid feil.

Det er en grunn til at jeg jobber der, og kunden ikke gjør det. Selvsagt er det jeg som vet best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der med "kunden har alltid rett" (som jeg mener er feil), er bare et slagord for at man som god servicemedarbeider skal behandle kunden som om h*n alltid har rett. Ergo skal man ikke kverulere, men finne en dynamisk løsning, selv om kunden står og påstår ting som er feil.

 

Nei, kunder er noe dritt.

Lenke til kommentar

En av mine favoritter da jeg jobbet i butikk var en av øltyvene som ble tatt. Vedkommende hadde såpass uflaks at han fant det for godt å fylle sekken sin med øl akkurat mens en politipatrulje var i butikken. Må si man oppnår en viss mengde skadefryd når man ser en øltyv labbende mot kassen samtidig som en barsk svært politimann holder et godt grep om nakken hans. :D

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri satt mitt eget liv i fare for å hindre at noen tok noe fra en butikk. Hadde han forsøkt å ta babyen din så hadde jeg bidratt, men hvis noen stjeler noe fra en butikk så er det smarteste å bare la dem gå.

Nei, det var forsåvidt ikke stjelinga jeg ble overraska over å ikke få hjelp med. Men jeg ble litt overraska over at absolutt ingen, inkludert en del faste kunder, reagerte på slaget jeg fikk.

 

 

Vi hadde også et par øltyver som ble tatt mens det var to politimenn som stod i køen. Viste seg at de var etterlyst.

Lenke til kommentar
Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!
Må bare kommentere den.

Kan være nok av jenter som tror de kan smile/flørte/"kløfte"/gi ut telefonnummeret "sitt" og få gratis varer kl 3 om natta når de er gode og fulle. Man blir lei av det og. Også må man jo ikke glemme damene på 40+ som er på vei hjem fra byen, skuffet og alene, og øyner et siste, desperat håp idet de ser deg bak kassen. Huff.

Lenke til kommentar
Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!
Må bare kommentere den.

Kan være nok av jenter som tror de kan smile/flørte/"kløfte"/gi ut telefonnummeret "sitt" og få gratis varer kl 3 om natta når de er gode og fulle. Man blir lei av det og. Også må man jo ikke glemme damene på 40+ som er på vei hjem fra byen, skuffet og alene, og øyner et siste, desperat håp idet de ser deg bak kassen. Huff.

For så vidt, men jeg tror ikke menn har noe grunnlag for å direkte klage over det når man ser på hva kvinner gjerne må leve med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...