€uropa Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Hadde dere vært enda lurere hadde dere kontaktet Forbrukerombudet, og om nødvendig TV2 hjelper deg eller liknende. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Kjære alle som går på kafé/kaffebarer, når vi spør om du vil ha kaffen i ta med-kopp for vi stenger om ti minutter, så er det ikke egentlig et spørsmål, mer et hint om at vi stenger snart. Derfor er det ikke ålreit å smile òg si "nei, det går fint" for så å sitte en halvtime med koppen. 7 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Til mann i 35-års alderen: Sånne er så drøyt irriterende. Aner ikke hvor mange 4-pack med pepsi max jeg har vasket opp fra gulvet fordi idiotene tror det er smart å bære i plasten. Wtf? Hold under, din jævla idiot. Burde vært allmenn vitenskap. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 9. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. mars 2012 Kjære alle som går på kafé/kaffebarer, når vi spør om du vil ha kaffen i ta med-kopp for vi stenger om ti minutter, så er det ikke egentlig et spørsmål, mer et hint om at vi stenger snart. Derfor er det ikke ålreit å smile òg si "nei, det går fint" for så å sitte en halvtime med koppen. Hva er vitsen med å hinte? 10-15 minutter før dere stenger så gir dere ALLE kunder ta med-kopp samtidig som dere ønsker dem en god kveld/god tur videre. Enkelt og greit. 17 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Det ER faktisk ikke så enkelt. Vi har kunder som snakker med sjefen vår, òg gründeren bak kaffebarene. Jeg har blitt fortalt rett ut at frem til kvart over og sikkert litt til er det "greit" å sitte. Jeg synes ikke det, men det er ikke jeg som er sjef heller. Ikke minst så er det å hinte veldig mye greiere som oftest, da man ellers får kunder som blir sure fordi de ikke får i kopp, påstår at jeg kaster dem ut enda det er ti minutter til stenging osv., òg nekter å betale, så må jeg helle ut fra og kaste kopper i stedet. Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her. 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her. Jaggu er det dårlig service. Enhver butikk burde holde åpent lengre så jeg kan fullføre shoppingen min. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 9. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 9. mars 2012 Dette er et problem ALLE butikker/bedrifter støter på. Hos oss, på en helpdesk, så kan kunder finne på å ringe to minutt på fire for å få hjelp til ting de VET er tidkrevende. Når førstelinje da blide og imøtekommende sier "beklager, men nå stenger vi, så eg må lage en sak på dette og så tar vi det i morgen" så finnes det kunder som godtar dette, og det finnes kunder som blir vanskelige. De sistnevnte er som regel store i kjeften, uten kraft bak ordene. Men i ny og ne kommer det en hissig e-post fra dem selv eller fra sjefen hos kunden, med en som regel noe mer overdrevet versjon av det som virkelig skjedde. Da er det godt å ha en sjef som ikke lar seg pille på nesen, og som ber kunden om å enten oppføre seg eller finne seg en ny leverandør. Og dette er cluet. Kunder har IKKE alltid rett, og dette må man være samkjørte om, spesielt med sjefen. Om sjefen forventer at man har åpent så lenge det er kunder i butikken så må sjefen også betale lønn til de ansatte som må jobbe. Om man tjener 20-40 kroner men må betale 200-300 kr ekstra for å ha åpent etter stengetid, så endres rutinen fort til å stenge ved stengetid. Man tror kanskje det er god kundeservice å gi etter på slike krav, men in the end så er det en bjørnetjeneste. Det skaper en dårlig stemning hos de ansatte om å ha den siste vakta, det kan føre til ekstra utgifter og det kan skape kunstig høye forventninger hos kunder. Sagt på rett måte så er det ikke kundefientlig å si at man faktisk stenger kl 23:00, og ikke kl 23:05 eller kl 23:20. Det er derimot fakta, realistisk og personalvennlig. 13 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Nå får jo vi faktisk betalt en time etter stengetid, men vi trenger faktisk den timen til å gjøre stengerutiner som å vaske alt av utstyr, vaske bord òg sette opp stoler, vaske espressomaskin, sette kaker i kjøleskap, hente inn utemøbler, ta oppgjør osv. Personlig føler jeg det er mindre kundevennlig å begynne å vaske bord òg sette opp stoler rundt dem/hente inn møbler enn å fortelle dem at vi er stengt, men, men. 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 (endret) .. Du vet at mange helpdesker har en _automatisk_ funksjon som stenger alt ned ved stengetid. Kanskje tipse sjefen din om det Endret 10. mars 2012 av Lunalotic Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Pleier å ta denne når jeg stenger: "Kan jeg hjelpe deg med noe før jeg låser døren, stenger og går hjem? Gjerne slenge med åpningstidene imorgen og ønske de velkommen tilbake da *slenger på selgergliset* " Folk tar hintet ihvertfall 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 .. Du vet at mange helpdesker har en _automatisk_ funksjon som stenger alt ned ved stengetid. Kanskje tipse sjefen din om det Du fikk med deg at eg skrev "to minutt på fire"? Og ikke "to minutt over fire"? Når vi har en åpningstid som sier frem til kl 16:00, så har vi åpent frem til det. Og vi bruker skjønn. Om det ringer noen inn rett før vi stenger og det er faktisk viktig at de får hjelp der og da, ja da hjelper vi. Men når det ringer inn et nek rett før vi stenger for å gjennopprettet noe fra backup så dør det litt inni meg. Dette er de samme kundene som kommer inn i butikken to minutt før stengetid og "skal bare". Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Vi har vaktordning på jobb, 24/7 på telefon. Sist søndag var det en kar som var grei å ventet til halv 08 før han ringte selv om han hadde problemet helt fra han kom på jobb 06, men han kunne gjøre litt andre ting imens. Det hjalp litt Lenke til kommentar
torturi Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kan noen posten den youtube videon av han fyren som har stand-up om butikkan? Den har blitt posta noen ganger, har bare så lyst å se den igjen Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Det ER faktisk ikke så enkelt. Vi har kunder som snakker med sjefen vår, òg gründeren bak kaffebarene. Jeg har blitt fortalt rett ut at frem til kvart over og sikkert litt til er det "greit" å sitte. Jeg synes ikke det, men det er ikke jeg som er sjef heller. Ikke minst så er det å hinte veldig mye greiere som oftest, da man ellers får kunder som blir sure fordi de ikke får i kopp, påstår at jeg kaster dem ut enda det er ti minutter til stenging osv., òg nekter å betale, så må jeg helle ut fra og kaste kopper i stedet. Vedder på at folk hadde reagert med "herregud så lite serviceinnstilt du er" òg lignende om jeg hadde gjort som du foreslår òg skrevet om det her. Si til sjefen din at du vil ha betalt for et kvarter ekstra. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kan noen posten den youtube videon av han fyren som har stand-up om butikkan? Den har blitt posta noen ganger, har bare så lyst å se den igjen http://www.youtube.com/watch?v=FsqfmA6ZZ8w 6 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Si til sjefen din at du vil ha betalt for et kvarter ekstra. Som sagt, vi får betalt for en time og ett kvarter ekstra for rydding og lignende. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Da er det god kundeservice sjefen din har som policy, når det legges så til rette for at ansatte skal få tid til å lukke ned butikken selv om det skulle dukke opp en gjest helt på slutten. Bra! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg jobbet på 7-Eleven for 7-8 år siden. Der fikk jeg ikke betalt noe overtid i det hele tatt. Jeg var også alltid helt alene i butikken og hadde stengeansvar. Dermed låste jeg inngangsdøren når det var igjen 5 minutter av åpningstiden. Folk stod ofte å var sure rett utenfor, men for meg var det viktigere å komme seg hjem. Kjente også sjefen personlig, og han hadde ikke noe imot det. Endret 12. mars 2012 av Skurupu 4 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er et eller annet med stengetid/vaktskifte som tiltrekker kunder føles det ut som. "Hver" gang det er vaktskifte på jobben, så er det "alltid" noen som skal ha noe som tar tid slik at du må være noen minutter over. Det er ikke snakk om rare tiden, men føles ut som en forbannelse. 2 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er et eller annet med stengetid/vaktskifte som tiltrekker kunder føles det ut som. "Hver" gang det er vaktskifte på jobben, så er det "alltid" noen som skal ha noe som tar tid slik at du må være noen minutter over. Det er ikke snakk om rare tiden, men føles ut som en forbannelse. Tah! Dette slår aldri feil! Er sikker på at det er en slags kunde-bande som venter på rette tidspunktet å slå til. Gjelder også når det er lite å gjøre. Det kan være en rolig dag i resepsjonen på hotellet. Vi er to på jobb, og går og tråkker etter alle dagens "to-do's" er gjort, mens vi venter på noe å gjøre. Det er når en av oss finner ut at tiden er inne for kaffe og akkurat har forlatt resepsjonsområdet at det blir mye å gjøre. Telefonen ringer, e-post renner inn, og gjester forlanger svar ved disken. Seriøst, det slår aldri feil. Curse! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå