l0Ff Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kunde som er midt inni en rant om reklamemeldinger på mobil: Jeg bruker ikke sms/mms data og slikt tull. Jeg skal si deg at eneste musa jeg leker med, den sitter jeg på! MFW: 6 Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Kleint med kunder (ansatte) ikke orker å gå til kontoret etter at de har IT hjelp. De sitter ved siden av meg istedenfor og begynner å jobbe. Blir litt klein stemning da ja. Kan jo ikke snakke casual med kollegaer i det hele tatt Lenke til kommentar
Populært innlegg Bear^ Skrevet 7. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 På Rimi i dag og handler litt middag. Fyren i kassa legger poteter (i løs vekt) på vekta og slår dem inn som løk. Ærlig som jeg er (løk er billigere enn poteter) sier jeg fra. Men før han registrerer hva jeg har sagt, er det lille jeg har slått inn, så han kjører det i retur. Imens kommer der noen med noen brød som de legger på båndet. Så kjører han gjennom mine ting (med rett kode) men begynner da på brødene til neste kunde. Første brød går gjennom scanneren, jeg sier "det er ikke mitt brød", neste brød går gjennom scanneren, jeg sier "det er heller ikke mitt brød" og tror du ikke han tok et tredje brød og kjører gjennom scannere hvor jeg sier "Og det er da heller ikke mitt brød". Så måtte han kjøre de 3 brødene i retur, men holdte på å kjøre en tyggis gjennom, fikk stoppet han fordi det var heller ikke min. Syntes litt synd på han 15 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Tror du han var trøtt/bakfull eller virket han "treig"? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Virket bare litt vimsete av seg 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 7. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 Hvor ble det av skillepinnen? 14 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) Hvor ble det av skillepinnen? like irriterende med kunder som legger varene sine med 30 cm mellom hver. hvordan skal jeg da kunne skille mellom varene dems og neste kunde? Endret 7. mars 2012 av Sangesland Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Varene mine var kjørt gjennom, men han tok dem tilbake for å kjøre dem pånytt. Og da mikset han mitt med kunden bak meg sitt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvor ble det av skillepinnen? like irriterende med kunder som legger varene sine med 30 cm mellom hver. hvordan skal jeg da kunne skille mellom varene dems og neste kunde? Ved hjelp av skillepinnen? 3 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Hvor ble det av skillepinnen? like irriterende med kunder som legger varene sine med 30 cm mellom hver. hvordan skal jeg da kunne skille mellom varene dems og neste kunde? Ved hjelp av skillepinnen? uten bruk av skillepinne. bare en stor åpning i mellom dem. gjør det så ufattelig lett for meg å vite hvilke varer som er dems og hvilke som er neste kunde sitt. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 I Sverige legger de på skillepinne til en evnt kunde bak seg uansett. Jeg har også begynt å gjøre det, kanskje jeg kan starte en trend i Svolvær! Lets go Bear! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Vi trenger ikke enda en skillepinne-diskusjon 7 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 I Sverige legger de på skillepinne til en evnt kunde bak seg uansett. Jeg har også begynt å gjøre det, kanskje jeg kan starte en trend i Svolvær! Lets go Bear! Anyway, for ikke å havne helt på gale siden av moderator teamet, a little story from me. Kunde ringer på Mandag, oppkavet og forbannet. Han sjekket ut Fredag, og på kviteringen står et beløp mens på konto utskriften står et annet beløp. Classic story coming through. Forklarer han hvordan det er - da at man autoriserer et beløp som da er totalprisen for overnatting + 10% i sikkerhet. Forklarer og at det kan da fra 3 til 5 bankvirke dager før dette kommer tilbake, og ettersom det ikke har gått en bankvirke dag ville jeg tro at innen Onsdag skulle alt være i orden. Sim salabim, der var kunden i andre enden finanslov ekspert, og lekser opp at man ikke har lov til det og ditt og datt. Sitter der med kaffekoppen i hånda, andre handa stukket under kinnen (bruker headset) og tenker på middagsmaten for dagen, mens kunden kjører "the same old" i andre enden. Grynter et "mhm" her og der, men sier ellers lite. Forsøker igjen å forklare at det er normalt, men neida. TV2, FBI, Forbrukerrådet, Tingrett og Høyesterett skal kobles inn mot lovbruddet vi har begått. Prøver - igjen - å forklare, men kunden slenger da på røret. Har sikker fortalt noe lignende før, men det er utrolig hvor ofte dette skjer. Dette til tross for at man ved innsjekk opplyser om dette, det står et skrive ved siden av terminalen om dette og beløpet som blir autorisert kommer opp i displayet når de skal dra kortet - noe de bemerker og får forklart igjen hvordan det er. Skulle tro at de fikk det med seg, men, neida. 7 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) I helgen var det en messe på Lillestrøm, og kjøper man ting på en messe så er det utenfor fast utsalgssted, og man har automatisk 14 dager angrerett. Dette er det jo kjedens hovedkontor/nettbutikk som arrangerer. Allikevel tror kunder at de kan gå innom en hvilken som helst av butikkens avdelinger og få pengene igjen cash-kontant der og da. Kjøper man noe utenfor fast utsalgssted og vil benytte angreretten, så må angreretten også benyttes utenfor fast utsalgssted. Altså må angreretten benyttes overfor nettbutikken. Dessverre er det flere som er for trege i topplokket til å forstå dette. Ja, vi kunne vært snille mot disse kundene, men vi har begrenset med kontanter i kassa nå som folk flest betaler med kort til å kunne betale ut flere tusen til en rekke kunder. Noen skjønner ikke dette, og må på død og liv kjefte oss huden full før de går fordi "kunden har alltid rett". Endret 7. mars 2012 av Black Star 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Skulle tro at de fikk det med seg, men, neida. Folk er sløøøøve. Snippetriks til neste gang: Spør om de vil betale depositumet med et annet kort. Veldig mye større sannsynlighet for at man legger merke til det da, ha jeg funnet ut. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bamsefar Skrevet 7. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2012 (endret) I dag kunne jeg like godt endt i kasjotten som under mitt eget tak. Vanligvis så er jeg en svært tålmodig kar, med en besinnelsesterskel langt over det som er godt for meg, noe jeg tror tidligere innlegg skulle dokumentere godt. Jeg sliter forresten FORTSATT med en fæl tørrhoste etter sist innlegg. På vei hjem fra jobb så bestemte jeg meg for at kaffe ville smakt godt, og tok en visitt innom 7/11. Det var i tillegg til ekspeditøren 3 stykker der inne, en yngre og eldre dame, samt meg. Den yngre damen står foran den åpne kassen og bestiller mat, mens jeg den eldre damen står foran en av Norsk Tippings kampmidler mot spilleavhengighet. Jeg går forbi litt innover i lokalet for å selv lage kaffen min. På vei tilbake mot kassen så går den eldre damen vekk fra spillemaskinen, plukker opp en avis og går forbi kassen mot meg innerst i lokalet. Jeg stiller meg bak den yngre damen som endelig er ferdig med å bestille maten sin. Så kommer den eldre damen med avisen og kopp kaffe hun har traktet etter meg, stiller seg rett foran meg og legger sine ting på disken foran den yngre damen. Disse to har ikke gitt noe slags signal om at de er i lag eller kjenner hverandre, noe den yngre damen forsterker når hun sier at avisen og kaffen ikke tilhørte henne. Jeg blir litt paff, da det verste jeg vet på min egen arbeidsplass er folk som ikke har køkultur. Det gjør at andre kunder, som er tålmodige, får en dårligere kundeopplevelse. Når det derimot hender meg selv, så blir jeg forbannet. Kall det en filleting, men jeg har prinsipper. Ingen er noe mer viktig enn andre, jeg gir blaffen i om du er kongen eller statsminister. Står jeg i køen foran deg, så får du vente til det er DIN TUR. Denne eldre damen var åpenbart høy på livet og svevde på en sky litt over resten av oss. Min erkefiende. For dramatisk effekt så kjører jeg selv dialekt og god nordnorsk væremåte, mens hun åpenbart var fra Frogner eller noe lignende fint strøk. "Unnskyld, køa den starte bak mæ", sa jeg til henne samt at jeg stilte meg litt på siden slik at hun ikke kunne unngå å se meg. Null respons. Jeg pirket henne på skulderen. "IKKE RØR MEG", ropte hun som om jeg hadde voldt henne skade. "Ta d litt roli no, alt æ vil e at du ska respektere køa og vente på din tur", svarte jeg henne rolig. "Jeg var her først", nebbet hun tilbake. Kjente jeg kunne trengt å fått i meg den kaffen før en slik samtale, da en kvikkopper hadde gjort underverker på humøret. "Da har vi en forskjelli oppfatning av situasjonen, men saken e no som så at din kaffe e tappa 30 sekunde etter min, nåkka som stille mæ foran dæ i køa", svarte jeg litt mer krass i tonen. "Har vært her i en hel time jeg, det er du som må vente", ytret hun. Trodde først hun ikke var seriøs, men joda, det å spille bort pengene sine på en spillemaskin berettiger en vistnok til en permanent plass først i køen. På dette tidspunktet så var den yngre damen blitt ferdig, og det var blitt MIN tur. Hadde jeg bare bitt dette i meg så hadde jeg sikkert vært kjappere ferdig, men det gikk en liten faen i meg. Det hadde også kommet andre folk inn mens dette pågikk, blant annet noen skoleungdommer og en bussjåfør. "Næmmen, hør no hær. At du e i lokale om så et helt døgn spille da pinadø ingen rolle, du har å...", så avbryter hun meg. "Det var da svært til mas, eier du ikke folkeskikk? Lær deg litt køkultur, unge mann! Snart ferdig" UN-BE-*******-LIVEABLE! I det en halvdårlig dag var på vei til å bli langt verre, så tok nevnte bussjåfør meg på skuldra og sa på herlig bergensk, "Du, ho e ikje værdt d. Ta d kuuuli". Smilte, og roet meg litt ned. Betalte kaffen og gikk. Sto på yttersiden en stund og prøvde å få ting under kontroll, når nevnte bussjåfør går forbi. Han var på vei for å kjøre en buss som sto rundt hjørnet. Gjett hvem som sto fremst (tvilsomt tilfeldig) i den køen? Hespetreet ble nektet å komme ombord med kaffen i hånden. Hun nektet selvfølgelig. Bussen kjørte fra henne. JUSTICE! Endret 7. mars 2012 av bamsefar 90 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 I Sverige legger de på skillepinne til en evnt kunde bak seg uansett. Jeg har også begynt å gjøre det, kanskje jeg kan starte en trend i Svolvær! Lets go Bear! Har ikke opplevd det noe oftere i Sverige enn i Norge. I Tyskland er det dog vanlig praksis. Selv om det er dyrt og ineffektivt liker jeg systemet som brukes på f.eks. Waitrose og Tesco's i England. Det er 20 mennesker til å betjene kassene, og kassene er nummererte som på et postkontor. Man står på en rekke innenfor noen sperringer som på flyplasser, og den første i køen går til en kasse når en er ledig. Genialt for kunden. Prisene er heller ikke spesielt mye høyere enn på andre typer butikker som Sainsbury's, så jeg skjønner ikke helt hvor de sparer inn de pengene de kaster bort i lønn. Kanskje flere er som meg, og velger de butikkene fremfor de med "norsk" system. 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 JUSTICE! Jeg også misliker meget sterkt folk som sniker i køen. Men da ble det en solskinnshistorie til slutt, sånn rett før jeg legger meg. Takk Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Sto på yttersiden en stund og prøvde å få ting under kontroll, når nevnte bussjåfør går forbi. Han var på vei for å kjøre en buss som sto rundt hjørnet. Gjett hvem som sto fremst (tvilsomt tilfeldig) i den køen? Hespetreet ble nektet å komme ombord med kaffen i hånden. Hun nektet selvfølgelig. Bussen kjørte fra henne. JUSTICE! Halleluja! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Folk som sniker i køen kan få råtne i det innerste (beep). Om folk sniker i køen og betjeningen vet det men ikke sier noe, legger jeg varen fra meg og går. Er ingen butikk som er så unik at jeg ikke får den varen en annen plass. Spesielt disse forbanna medlemmene av "Rullator Mafiaen". Eldre med rullatorer. Som bruker den forbanna innretningen til å dytte seg vei. Ei gammel kjerring gjorde det på meg en gang, snudde meg rundt og ga henne et blikk som fortalte nøyaktig hvor jeg kom til stappe rullatoren hennes om hun gjorde det en gang til, og den plassen ser ikke akkurat mye solskin i løpet av livet for å si det sånn. Tror hun tok hintet for hun rygget. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå