Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ble det av skillepinnen?

like irriterende med kunder som legger varene sine med 30 cm mellom hver.

hvordan skal jeg da kunne skille mellom varene dems og neste kunde?

Ved hjelp av skillepinnen?

uten bruk av skillepinne. bare en stor åpning i mellom dem.

gjør det så ufattelig lett for meg å vite hvilke varer som er dems og hvilke som er neste kunde sitt.

Lenke til kommentar

I Sverige legger de på skillepinne til en evnt kunde bak seg uansett. Jeg har også begynt å gjøre det, kanskje jeg kan starte en trend i Svolvær! Lets go Bear!

 

knapp011.png

 

Anyway, for ikke å havne helt på gale siden av moderator teamet, a little story from me.

 

Kunde ringer på Mandag, oppkavet og forbannet. Han sjekket ut Fredag, og på kviteringen står et beløp mens på konto utskriften står et annet beløp. Classic story coming through. Forklarer han hvordan det er - da at man autoriserer et beløp som da er totalprisen for overnatting + 10% i sikkerhet. Forklarer og at det kan da fra 3 til 5 bankvirke dager før dette kommer tilbake, og ettersom det ikke har gått en bankvirke dag ville jeg tro at innen Onsdag skulle alt være i orden. Sim salabim, der var kunden i andre enden finanslov ekspert, og lekser opp at man ikke har lov til det og ditt og datt. Sitter der med kaffekoppen i hånda, andre handa stukket under kinnen (bruker headset) og tenker på middagsmaten for dagen, mens kunden kjører "the same old" i andre enden. Grynter et "mhm" her og der, men sier ellers lite. Forsøker igjen å forklare at det er normalt, men neida. TV2, FBI, Forbrukerrådet, Tingrett og Høyesterett skal kobles inn mot lovbruddet vi har begått. Prøver - igjen - å forklare, men kunden slenger da på røret.

 

Har sikker fortalt noe lignende før, men det er utrolig hvor ofte dette skjer. Dette til tross for at man ved innsjekk opplyser om dette, det står et skrive ved siden av terminalen om dette og beløpet som blir autorisert kommer opp i displayet når de skal dra kortet - noe de bemerker og får forklart igjen hvordan det er. Skulle tro at de fikk det med seg, men, neida.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

I helgen var det en messe på Lillestrøm, og kjøper man ting på en messe så er det utenfor fast utsalgssted, og man har automatisk 14 dager angrerett.

 

Dette er det jo kjedens hovedkontor/nettbutikk som arrangerer. Allikevel tror kunder at de kan gå innom en hvilken som helst av butikkens avdelinger og få pengene igjen cash-kontant der og da.

 

Kjøper man noe utenfor fast utsalgssted og vil benytte angreretten, så må angreretten også benyttes utenfor fast utsalgssted. Altså må angreretten benyttes overfor nettbutikken. Dessverre er det flere som er for trege i topplokket til å forstå dette.

 

Ja, vi kunne vært snille mot disse kundene, men vi har begrenset med kontanter i kassa nå som folk flest betaler med kort til å kunne betale ut flere tusen til en rekke kunder. Noen skjønner ikke dette, og må på død og liv kjefte oss huden full før de går fordi "kunden har alltid rett".

Endret av Black Star
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle tro at de fikk det med seg, men, neida.

Folk er sløøøøve. :p

Snippetriks til neste gang: Spør om de vil betale depositumet med et annet kort. Veldig mye større sannsynlighet for at man legger merke til det da, ha jeg funnet ut. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Sverige legger de på skillepinne til en evnt kunde bak seg uansett. Jeg har også begynt å gjøre det, kanskje jeg kan starte en trend i Svolvær! Lets go Bear!

 

Har ikke opplevd det noe oftere i Sverige enn i Norge. I Tyskland er det dog vanlig praksis.

 

Selv om det er dyrt og ineffektivt liker jeg systemet som brukes på f.eks. Waitrose og Tesco's i England. Det er 20 mennesker til å betjene kassene, og kassene er nummererte som på et postkontor. Man står på en rekke innenfor noen sperringer som på flyplasser, og den første i køen går til en kasse når en er ledig.

 

Genialt for kunden. Prisene er heller ikke spesielt mye høyere enn på andre typer butikker som Sainsbury's, så jeg skjønner ikke helt hvor de sparer inn de pengene de kaster bort i lønn. Kanskje flere er som meg, og velger de butikkene fremfor de med "norsk" system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sto på yttersiden en stund og prøvde å få ting under kontroll, når nevnte bussjåfør går forbi. Han var på vei for å kjøre en buss som sto rundt hjørnet. Gjett hvem som sto fremst (tvilsomt tilfeldig) i den køen?

Hespetreet ble nektet å komme ombord med kaffen i hånden. Hun nektet selvfølgelig. Bussen kjørte fra henne.

 

JUSTICE!

 

Halleluja!

Lenke til kommentar

Folk som sniker i køen kan få råtne i det innerste (beep). Om folk sniker i køen og betjeningen vet det men ikke sier noe, legger jeg varen fra meg og går. Er ingen butikk som er så unik at jeg ikke får den varen en annen plass.

 

Spesielt disse forbanna medlemmene av "Rullator Mafiaen". Eldre med rullatorer. Som bruker den forbanna innretningen til å dytte seg vei. Ei gammel kjerring gjorde det på meg en gang, snudde meg rundt og ga henne et blikk som fortalte nøyaktig hvor jeg kom til stappe rullatoren hennes om hun gjorde det en gang til, og den plassen ser ikke akkurat mye solskin i løpet av livet for å si det sånn. Tror hun tok hintet for hun rygget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...