nicho_meg Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Merkelig hvordan alle kunder som har funnet seg varer uten prislapp/strekkode antar at prisen er lavere enn hva jeg til slutt finner ut at den er. Nei mister, det er ikke sannsynlig at ei trelags Gore Tex-jakke koster 299. Mange fjerner garantert lappene med vilje, det verste som kan skje dem er jo bare at de sier "å ja, men da så jeg feil". Vet det ikke er lov; men du burde slått inn dobbel pris. De fleste betaler med kort og ville nok ikke merket noe... Sånn sett er det svindel kundene prøver seg på. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Jobber som fotograf for lokalavisa ved siden av studiene, noe som ofte får meg til å møte mange interessante mennesker. Alt fra rusmisbrukere som på død og liv skal vite hvor jeg bor, til drita folk på konserter som ser hvilket fotoutstyr du har, og skal krangle på at merke X er mye bedre enn merke Y. Toppen av kransekaka tar likevel de som på død og liv skal tas bilde av, noe som overraskende ofte er kvinner i alderen 40 +, og helst etter en øl eller to for mye. Gjerne prøver disse å få min oppmerksomhet ved å ta tak i solblenderen (plastikk som bygger objektivet litt ut og lar glasset være skjermet et stykke inn) for så å rive det mot seg. Dette er utrolig morsomt, en skarp negl eller ring som kommer i kontakt med glasset kan fort lage en ripe og dermed er objektivet til 17 000 kr i praksis ødelagt. I tillegg har det hendt at folk har røska såpass til at jeg ble bekymret for at fatningen mellom kamerahuset og objektivet skulle bli skadet. Vanligvis løses problemet fort ved at jeg peker kameraet kjapt i dems retning, later som jeg knipser og svarer at det ble bra hvis de spør om hvordan bildet ble. For 2 uker siden jobbet jeg på en Kaizers Orchestra konsert, og som fotograf må en prøve å ta bilder fra litt forskjellige vinkler, noe som krever at man må bevege seg gjennom folkehavet foran scena. Under nevnte konsert var det en fyr som ropte: "Jobber du for "lokalavisa", noe jeg gjorde så jeg svarte ja. "Da er du presse, og må presse deg fram til scena da for helvete" roper han videre, og dytter meg så hardt han kan i retning scena.... Og sånn er hver bidige konsert \ kultur event man er på. Men morro er det læll! 6 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hadde jeg hatt et kamera til en pris av 17 edvarder, og noen hadde prøvd å rive det til seg, hadde jeg gitt vedkommende en gratis kolonoskopi. 5 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Dyrere enn som så.. Det jeg pleier å gå rundt med er følgende: Hovedkamera: Nikon D700 (nypris 17 høvdinger) Hovedobjektiv: Som oftest en 70-200mm F2.8 - også 17 høvdinger Sekundærkamera: Gammal D90, verdi på rundt 3 lapper Sekunderobjektiv på D90: 24-70 2.8, nypris på litt over 11 lapper. Førstnevnte kombo er nesten 3 kg metall og glass, fristende å teste hvordan det funker som slagvåpen en gang iblant... Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Hadde jeg hatt et kamera til en pris av 17 edvarder, og noen hadde prøvd å rive det til seg, hadde jeg gitt vedkommende en gratis kolonoskopi. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Var på et alpinsenter i går og hadde som vanlig kjøpt heiskort via nettet før eg kom dit. Så etter å ha kledd på meg gikk eg rett til heisen. Men eg slapp ikke igjennom. Ingenting skjedde. Hverken grønt lys(som er normalt) eller rødt lys(som sier at kortet ikke er gyldig/feil vare). Heisoperatøren kom kjapt ut og testet kortet selv et par ganger, før han tilbydde seg å kjøre ned og få det fikset for meg, mens eg bare kunne snike meg inn i heisen og kjøre litt før eg stakk innom igjen senere. Super service! Etter et par turer i bakken stakk eg tilbake igjen til den heisen og fikk da beskjed om at kortet var helt dødt, og at de ikke kunne fikse det. Eg måtte derfor ned og kjøpe nytt kort, eller om eg hadde kvittering for kjøp av heiskort så kunne eg få det overført til et engangskort. Takket for hjelpen og stakk ned til utsalget av heiskort. Etter mye om og menn så var det ikke noen tvil om at kortet var ødelagt. Det som derimot eg synes var morsomt var at kjøpet mitt heller ikke var registrert noe sted, selv om eg stod der med kvittering. Det mest artige var påstanden om at det var fordi kortet var ødelagt! Eg orket ikke å bruke tid på å forklare de hvor feil det var, men for alle dere andre som ikke kjenner systemet: heiskortet har en NFC chip som leses av trådløst når det er innenfor rekkevidden til en leser. Det er montert en leser i portene til heisene, samt der du kjøper("fyller på") kortet. Når man kjøper heiskort i utsalget så blir kjøpet registrert opp mot serienummeret på kortet. Og når man skal igjennom porten så leser leseren av serienummeret og sjekker om det kortet har et gyldig heiskort. Når eg så kjøper heiskort via internett så har eg ingen måte å kommunisere med kortet på, og det har heller ikke alpinsenteret som eg kjøper kort hos. Systemet har derfor ingen som helst tjangs til å vite at kortet mitt er ødelagt, når eg skriver inn serienummeret manuelt.. Så her har det skjedd to feil, men de påstår at alt skyldtes ødelagt heiskort. Resultatet ble at eg måtte kjøpe nytt kort, men fikk overført selve kjøpet fra det gamle til de nye. De var hele veien hyggelige så det var aldri noe problem. Men åpenbart tror de at de kommuniserer med alle kortene de har solgt til enhver tid. Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 5. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2012 Da får eg fortsette Var på en butikk i en større kjede i dag, ikledd relativt anonyme klær. Mørk bukse og svart genser. Uniformen til betjeningen var i en tydelig farge, i kontrast til meg, med logo på skjorta. Mens eg går bortover hyllene nærmer eg meg ei gammel dame. Og spetakkelet begynner. Dame: Jobber du her? Eg: Beklager, men det gjør eg ikke. Dame: Flott. Eg er på jakt etter <produktnavn> men klarer ikke finne de. Kan du vise meg hvor de er? Eg: Beklager, men eg jobber som sagt ikke her. Men eg tipper det kan være der borte. (peker mot andre enden av butikken) Dame: Hun kollegaen din der borte sendte meg hit, og sa eg skulle se i hylle <NR X PRODUKTGRUPPE>. ER DET IKKE MULIG Å FÅ HJELP HER? Eg: Som sagt, eg jobber ikke her, men hylle <NR X PRODUKTGRUPPE> er rett bak deg der. Dame: HERREGUD FOR EN ROTETE BUTIKK! Så snudde hun og gikk mot hyllen eg pekte på. Den gamle damen virket ikke så veldig kjent med konseptet skilter, og måten hun hang over handlevogna på hintet sterkt om at hun ikke pleide å handle den type varer. Hadde eg ikke pratet med henne så hadde eg nok tenkt mer for meg selv mer at hun hadde gått feil, enn at hun faktisk lette etter noe i den butikken. På vei ut av butikken tipset eg en som faktisk jobbet der om at hun gamle damen der borte trengte hjelp, mens eg pekte. Eg ønsket han lykke til og forlot åstedet 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 5. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. mars 2012 (endret) Jeg jobbet på ski stasjon på lørdag kveld. Da jeg kom, fikk jeg telefonnumrene til bussene av han som hadde vært der før meg. Så sa han "Lykke til, det har gått til helvete i hele dag" og dro med halen mellom bena. Jeg vet ikke hvordan det var der tidligere på dagen, men det gikk ikke til helvete mens jeg var der. En kar ville politianmelde en bussjåfør fordi han ikke hadde plass til bagen hans, men det var bare morsomt. Bare da det begynte å nærme seg slutten på vakta ble det verre å jobbe. Folk leser jo ikke togrutene, så ingen vet at togene som vanligvis går en gang i timen på hverdagene, bare går annenhver time på lørdag kveld. Det gikk også pendelbusser fra Oslo S til Ski hvert 15. minutt, selv om togene ikke gikk oftere. Så da var det noen som gjerne kom litt tidlig. Og jeg fikk kjeft av både 14-15-år gamle jenter og 60 år gamle kjerringer, selv om togene går til de tidene hver eneste lørdag. Det siste lokaltoget til Mysen ble forsinket fordi det måtte vente på busser fra Oslo S, og ei dame som sikkert var på vei hvem fra en fuktig kveld på byen skjelte meg ut fordi jeg ikke kunne tilby noe alkohol selv om hun måtte vente litt lenger. Det var ingen gratulasjoner å få fra kollegene mine heller. Ikke derfor, men jeg må si det var min verste bursdagsfeiring hittil. Endret 5. mars 2012 av Zarac 12 Lenke til kommentar
Hestejente99 Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Gratulerer med dagen! 2 Lenke til kommentar
krix Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Gratulerer med dagen! gratulerer med dagen;) jeg hater når det kommer folk som ikke verdsetter ditt arbeid:S Lenke til kommentar
janingar Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 ..snip Gratulerer så mye med dagen! Får nesten legge til at jeg selv hadde bursdag i går, men den var heldigvis ikke forbundet med dårlige jobb-opplevelser. Kan si at jeg har opplevd å bli gratulert av kunder på tråden den tid jeg satt telefon-support i de situasjoner jeg kom til å fortelle dem det. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Takk skal dere ha, og gratulerer til deg også, Jan Ingar. Jeg forventet så klart ingen gratulasjoner fra andre enn familien og gode venner, men det er ekstra kjipt å stå og ta imot dritt fra urimelige kunder på dagen som skal være min egen. Jeg ser fram til mange bursdager uten kundebehandling den dagen jeg er ferdig med utdannelsen min. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Har selv bursdag i dag (nesten over nå) men dagen var utelukkende godkjent, bortsett fra en snikende hodepine som traff meg midt på dagen. En av de få dagene jeg har hatt KUN blide kunder som trenger support (typ, tusen takk, du er en fantastisk person/kjempeflott, hva skulle jeg gjort uten deg) Ble en bra bursdag 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg WebSurf Skrevet 6. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. mars 2012 jeg hadde en litt kjip èn etter jeg hadde vært i ny jobb i noen måneder. dette er noen år side nå. er da i serviceyrket, IT. er innleigd, og følger bedriften jeg er innleigd i sine regler. det vil da si, at brukere ikke bare kan komme innom oss, og forvente service, men må ringe ett nummer, slik at det blir logget som en sak, og når vi har fått saken kan vi hjelpe bruker, no exceptions. nå husker jeg ikke hva personen trengte hjelp til, men uansett: K: hei. jeg trenger hjelp, kan du komme og hjelpe meg? M: har du ringt, og fått ett referanse nummer slik at vi får saken? K: nei. M: jeg kan dessverre ikke hjelpe deg da. vi trenger en sak før vi kan hjelpe deg. kunden sa noen sånn som ok, før han gikk neste dag kom han tilbake: K: kan du hjelpe meg nå? M: har du ringt inn og fått ett referanse nummer? K: nei M: som jeg sa i går, så kan jeg ikke hjelpe deg før jeg får en sak. K: jamen kom ann da!! (kunden var på dette tidspunktet litt hissig) M: nei dessverre. og tro det eller ei, dette gjentok seg dagen etter. og jeg trenger vel ikke si at han da var enda hissigere. men så, senere den tredje gangen han hadde mast, kom han inn, og sa han hadde ringt, og fått nummer. jeg sjekket dette alt ok. så sier kunden: bare bli med meg opp du da så viste det seg, at det var en av topp sjefene i da naturlig nok toppetasjen for bedriften. helt utrolig at de selv ikke vet hvilken løsninger de har i bedriften. nå skal det sies at sjefene etter denne hendelsen så og si aldri kom ned til oss og forlangte service, før de hadde ringt inn. så det hjalp visst og for og si det slik: jeg vet hvem som er sjefer i toppetasjen nå 16 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Bare for å dra denne tråden offtopic, som jo er normen. En av de viktigste tingene en toppsjef gjør er å ha oversikt over det store bildet og utvikling. En toppsjef skal være en leder, og ikke detaljstyre hver minste lille ting. At man ikke vet hvilke løsninger IT-folkene bruker for å holde orden på sakene er ikke overraskende i det hele tatt. 3 Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 feil, det er de som har valgt løsningen, ergo de som burde vite hva de selv har valgt. og jeg gjentar, jeg er ikke i samme selskap som dem. btw nok OT 3 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Forøvrig, hvis du er sjef og ikke har baller til å spørre noen som vet det "Du, hvordan får jeg litt hjelp til [x]", fortjener du strengt talt ikke å få hjelp. Lenke til kommentar
Populært innlegg OV-103 Skrevet 6. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. mars 2012 Bursdags gratulasjonene for noen poster siden minte meg på en hyggelig opplevelse på et hotell i Kina. Jeg var på jobbreise og da gjør jeg somregel ikke mye annet enn å jobbe, så jeg hadde ikke hatt noen samtale med noen på hotellet annet enn når jeg sjekka inn rundt 2 uker tidligere. Den ene dagen var bursdagen min, og jeg kommer "hjem" fra jobben til hotellet litt utpå kvelden. Når jeg kom fram til rommet mitt så sto det to jenter utenfor rommet mitt med en kake og gratulerte meg med dagen . De har da tydeligvis registrert fødselsdagen min og fått noen i resepsjonen til å se på passbildet mitt og følge med når jeg kom inn på hotellet. Det tok meg ca 3 min å gå til rommet, og på den tiden har de klart å si ifra at jeg kom, og sendt ut jentene til å ønske meg velkommen. Det kaller jeg service . 38 Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 6. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. mars 2012 Ble de med inn? 40 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Ble de med inn? Jeg venta meg egentlig det spørsmålet . Men nei, de gjorde nok ikke det. Ikke den type hotell . 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå