Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan alle kunder som har funnet seg varer uten prislapp/strekkode antar at prisen er lavere enn hva jeg til slutt finner ut at den er. :p Nei mister, det er ikke sannsynlig at ei trelags Gore Tex-jakke koster 299.

 

Mange fjerner garantert lappene med vilje, det verste som kan skje dem er jo bare at de sier "å ja, men da så jeg feil".

 

Vet det ikke er lov; men du burde slått inn dobbel pris. De fleste betaler med kort og ville nok ikke merket noe... :innocent:

Sånn sett er det svindel kundene prøver seg på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber som fotograf for lokalavisa ved siden av studiene, noe som ofte får meg til å møte mange interessante mennesker. Alt fra rusmisbrukere som på død og liv skal vite hvor jeg bor, til drita folk på konserter som ser hvilket fotoutstyr du har, og skal krangle på at merke X er mye bedre enn merke Y.

 

Toppen av kransekaka tar likevel de som på død og liv skal tas bilde av, noe som overraskende ofte er kvinner i alderen 40 +, og helst etter en øl eller to for mye. Gjerne prøver disse å få min oppmerksomhet ved å ta tak i solblenderen (plastikk som bygger objektivet litt ut og lar glasset være skjermet et stykke inn) for så å rive det mot seg. Dette er utrolig morsomt, en skarp negl eller ring som kommer i kontakt med glasset kan fort lage en ripe og dermed er objektivet til 17 000 kr i praksis ødelagt. I tillegg har det hendt at folk har røska såpass til at jeg ble bekymret for at fatningen mellom kamerahuset og objektivet skulle bli skadet. Vanligvis løses problemet fort ved at jeg peker kameraet kjapt i dems retning, later som jeg knipser og svarer at det ble bra hvis de spør om hvordan bildet ble.

 

For 2 uker siden jobbet jeg på en Kaizers Orchestra konsert, og som fotograf må en prøve å ta bilder fra litt forskjellige vinkler, noe som krever at man må bevege seg gjennom folkehavet foran scena. Under nevnte konsert var det en fyr som ropte: "Jobber du for "lokalavisa", noe jeg gjorde så jeg svarte ja. "Da er du presse, og må presse deg fram til scena da for helvete" roper han videre, og dytter meg så hardt han kan i retning scena.... Og sånn er hver bidige konsert \ kultur event man er på. Men morro er det læll!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dyrere enn som så.. Det jeg pleier å gå rundt med er følgende:

Hovedkamera: Nikon D700 (nypris 17 høvdinger)

Hovedobjektiv: Som oftest en 70-200mm F2.8 - også 17 høvdinger

Sekundærkamera: Gammal D90, verdi på rundt 3 lapper

Sekunderobjektiv på D90: 24-70 2.8, nypris på litt over 11 lapper.

 

Førstnevnte kombo er nesten 3 kg metall og glass, fristende å teste hvordan det funker som slagvåpen en gang iblant...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hadde jeg hatt et kamera til en pris av 17 edvarder, og noen hadde prøvd å rive det til seg, hadde jeg gitt vedkommende en gratis kolonoskopi.

 

av-159275.png

Lenke til kommentar

Var på et alpinsenter i går og hadde som vanlig kjøpt heiskort via nettet før eg kom dit. Så etter å ha kledd på meg gikk eg rett til heisen.

 

Men eg slapp ikke igjennom. Ingenting skjedde. Hverken grønt lys(som er normalt) eller rødt lys(som sier at kortet ikke er gyldig/feil vare). Heisoperatøren kom kjapt ut og testet kortet selv et par ganger, før han tilbydde seg å kjøre ned og få det fikset for meg, mens eg bare kunne snike meg inn i heisen og kjøre litt før eg stakk innom igjen senere. Super service! :)

 

Etter et par turer i bakken stakk eg tilbake igjen til den heisen og fikk da beskjed om at kortet var helt dødt, og at de ikke kunne fikse det. Eg måtte derfor ned og kjøpe nytt kort, eller om eg hadde kvittering for kjøp av heiskort så kunne eg få det overført til et engangskort. Takket for hjelpen og stakk ned til utsalget av heiskort.

 

Etter mye om og menn så var det ikke noen tvil om at kortet var ødelagt. Det som derimot eg synes var morsomt var at kjøpet mitt heller ikke var registrert noe sted, selv om eg stod der med kvittering. Det mest artige var påstanden om at det var fordi kortet var ødelagt! Eg orket ikke å bruke tid på å forklare de hvor feil det var, men for alle dere andre som ikke kjenner systemet:

heiskortet har en NFC chip som leses av trådløst når det er innenfor rekkevidden til en leser. Det er montert en leser i portene til heisene, samt der du kjøper("fyller på") kortet. Når man kjøper heiskort i utsalget så blir kjøpet registrert opp mot serienummeret på kortet. Og når man skal igjennom porten så leser leseren av serienummeret og sjekker om det kortet har et gyldig heiskort. Når eg så kjøper heiskort via internett så har eg ingen måte å kommunisere med kortet på, og det har heller ikke alpinsenteret som eg kjøper kort hos. Systemet har derfor ingen som helst tjangs til å vite at kortet mitt er ødelagt, når eg skriver inn serienummeret manuelt.. Så her har det skjedd to feil, men de påstår at alt skyldtes ødelagt heiskort.

 

 

Resultatet ble at eg måtte kjøpe nytt kort, men fikk overført selve kjøpet fra det gamle til de nye. De var hele veien hyggelige så det var aldri noe problem. Men åpenbart tror de at de kommuniserer med alle kortene de har solgt til enhver tid. :)

Lenke til kommentar

 

..snip

 

 

Gratulerer så mye med dagen! :)

 

Får nesten legge til at jeg selv hadde bursdag i går, men den var heldigvis ikke forbundet med dårlige jobb-opplevelser. Kan si at jeg har opplevd å bli gratulert av kunder på tråden den tid jeg satt telefon-support i de situasjoner jeg kom til å fortelle dem det.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha, og gratulerer til deg også, Jan Ingar.

 

Jeg forventet så klart ingen gratulasjoner fra andre enn familien og gode venner, men det er ekstra kjipt å stå og ta imot dritt fra urimelige kunder på dagen som skal være min egen. Jeg ser fram til mange bursdager uten kundebehandling den dagen jeg er ferdig med utdannelsen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv bursdag i dag (nesten over nå) men dagen var utelukkende godkjent, bortsett fra en snikende hodepine som traff meg midt på dagen.

En av de få dagene jeg har hatt KUN blide kunder som trenger support :)

 

(typ, tusen takk, du er en fantastisk person/kjempeflott, hva skulle jeg gjort uten deg)

 

Ble en bra bursdag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for å dra denne tråden offtopic, som jo er normen.

 

En av de viktigste tingene en toppsjef gjør er å ha oversikt over det store bildet og utvikling. En toppsjef skal være en leder, og ikke detaljstyre hver minste lille ting. At man ikke vet hvilke løsninger IT-folkene bruker for å holde orden på sakene er ikke overraskende i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...