Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg har slettet fem poster. Den ene inneholdt en copypastet same-rant på dialekt (som ikke skal brukes på forumet (mulig unntak for sitat osv.)) og fire svar.

 

Jeg legger også merke til at tre av dere deler IP. Greit dere sikkert har lite å gjøre på skolen, men ikke saboter tråder på denne måten.

Tilbakemeldinger på moderering gjøres på PM og ikke i tråden. Dette innlegget skal ikke kommenteres her da det er offtopic.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper aldri å fyre seg opp og være drittsekk mot de ansatte, i hvert fall ... De er bare mennesker de også.

 

Da jeg skulle fly fra Stavanger til Gardermoen for noen uker siden, hadde jeg ikke betalt for bagasje, hadde bare en liten veske med meg(tenkte å la den gå som håndbagasje), men måtte ha med litt mer enn jeg trodde, så den ble ganske fullstappet. Stakk bort til skranken og lurte på om det var mulig å sende den som bagasje selv om jeg ikke hadde betalt for det.

 

Joda, det gikk bra det, og jeg fikk sendt den avgårde. :) Hjelper å være høflig og grei mot ansatte, da går det som regel greit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ikke for å være kritisk - men selv om el-overfølsomhet er noe som skyldes innbilt effekt, er plagene absolutt ekte. Det er såkalt nocebo-effekt (motsatt av placebo-effekt - med nocebo er det slik at man tror man får plager, derfor får man det).

Interessant ok starter det faktisk relativt ofte med placebo-effekt. Man er mye sliten og trøtt og ha mye hodepine e.l., og så drar man på fjelltur, slapper av og bruker kroppen i frisk luft og føler seg bedre, og så tenker man at noe kanskje er fysisk feil med hjemmet/hjemmeoområdet. Man slår av wifi og mobiltelefon, skrur av strømnmn og legger seg under et mygnett av metall og slapper av, og tror det er fraværet av stråling som har en positiv effekt på helsen.

 

En del av disse har jo også underliggende fravær fra før, og det kan ære at en del av el-overfølsomme derfor kun har placebo-effekt av fravær av stråling, ikke nocebo-effekt.

 

Spennede område uansett, det viktigste er å ikke gi dem rett i at strålingen er problemet, problemet er å hjelpe dem uten at de hører "Det er bare noe du innbiller deg" uansett hva man faktisk sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en kunde innom som akkuratt hadde sett på hus, men hadde valgt å stå over da det bare lå 100 meter fra høyspentlinja, noe selger ikke hadde informert om, hun kunne ikke overleve i en sånn miljø og sa hun hadde fått hodepine bare av å være innom et par minutter.

 

Når jeg påpekte at butikken lå knappe 50 meter fra den samme linjen gikk hun så langt vekk fra kassa hun kom, og stod der og ventet i en halvtime, før hun bare gikk.

 

Mye rart folk der ute...

Ikke vær så skråsikker på at det er du som har rett, og at vedkommende er "rar" (og tar feil).

 

(Lenke: http://www.nrpa.no/e...0:::0:0#QA87222)

 

Er eksponering for magnetfelt hjemme forbundet med helserisiko? Svar:

 

En omfattende internasjonal forskning på området gjør at kunnskapen om elektromagnetiske felt og helse er mer avklart i dag enn tidligere. I juni 2001 klassifiserte International Agency for Research on Cancer (IARC) magnetfelt fra høyspentledninger som mulig kreftfremkallende for mennesker, hovedsakelig basert på en assosiasjon mellom boligeksponering og økt risiko for barneleukemi i befolkningsstudier. Magnetfelt måles i mikrotesla (µT).

 

Sammenfattet antyder disse befolkningsstudiene en mulig doblet risiko for utvikling av leukemi hos barn der hvor gjennomsnittsverdien for magnetfeltet i hjemmet er over 0,4 µT. I Norge vil dette kunne innebære ett ekstra tilfelle av leukemi hvert syvende til åttende år blant barn som er utsatt for magnetfelt fra høyspentledninger. For andre kreftformer hos barn, og kreft hos voksne, finnes det intet konsistent holdepunkt for at bolig- og yrkeseksponering for magnetfelt er kreftfremkallende. Når det gjelder eventuell sammenheng med andre helseplager og symptomer er dataene ikke tilstrekkelige til å trekke konklusjoner.

 

(Jeg har merket det viktigste i teksten)

 

En generell skepsis for å bo / leve nærme høyspent anser jeg derfor ikke for å være rart overhodet.

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Ikke vær så skråsikker på at det er du som har rett, og at vedkommende er "rar" (og tar feil).

At vedkommende er rar er da hevet over enhver tvil.

Ang. bivirkninger av høyspentledninger var ikke det tema for innlegget. Poenget var reaksjonen.

Lenke til kommentar

Hva en kunde gjør / ikke gjør, bare i løpet av en halvtime, er ikke akkurat nok til å slå fast om vedkommende er rar eller ikke.

"Når jeg påpekte at butikken lå knappe 50 meter fra den samme linjen gikk hun så langt vekk fra kassa hun kom, og stod der og ventet i en halvtime, før hun bare gikk."

 

Tydeligvis....

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Så hadde hun kanskje en dårlig dag, eller så var hun surrete i huet / trøtt / fjern, noe som kanskje ga rar oppførsel.., hvem vet.

 

Hvor ofte har ikke du gjort noe en dag (noe rart?), som du aldri trodde du skulle gjøre?

 

Hvor ofte bestemmer man seg ikke / sier til seg selv, at det der skal man aldri gjøre..., også snur man seg rundt, og gjør det likevel. Folk flest sverger jo på at de aldri skal gjøre dét og dét, men hvor dette er glemt i neste øyeblikk.

 

Å si sikkert at noen er rar / ikke rar er vanskelig, uten å egentlig kjenne vedkommende svært godt.

 

Om man er på utkikk etter å finne noen som er rare, kan man egentlig peke til hvem som helst. For menneskets oppførsel er i seg selv svært ofte rar, men når dette er såpass utbredt blir det derimot normalt..

Endret av droidy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan alle kunder som har funnet seg varer uten prislapp/strekkode antar at prisen er lavere enn hva jeg til slutt finner ut at den er. :p Nei mister, det er ikke sannsynlig at ei trelags Gore Tex-jakke koster 299.

 

Mange fjerner garantert lappene med vilje, det verste som kan skje dem er jo bare at de sier "å ja, men da så jeg feil".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange fjerner garantert lappene med vilje, det verste som kan skje dem er jo bare at de sier "å ja, men da så jeg feil".

Husker en gang jeg var liten, så tok jeg en prislapp på noe til 199 og satt det på et spill til 599. Kom i kassa og dama stussa litt over prisen, sa bare "jeg vet ikke, den lå bare der i tilbudskassa". Fikk det til 199 likevel :p

 

(Og før noen tar av, ville aldri gjort noe slikt idag. Man lærer av sine feil :))

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...