Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

5-på-kunden er vel det som irriterer en butikkansatt mest. Beste jeg har hatt var 5 minutter på 5 på lille-nyttårsaften og jeg skulle opp på polet for å kjøpe meg morrobrus til dagen etterpå.

 

Tenkte nå at jeg hadde en time så tok det rolig, kunden kjøpte for 8000 så det var nå greit.

Så ut på lageret for å finne varen til kunden, som var 20m^2 med flis pluss litt annet snacks. problemet var at den pallen som jeg skulle ha tak i var bak 16 andre paller, typisk nok. Første gang jeg har bannet høylytt foran en kunde, men hun tok heldigvis humoren i det ><. 30 minutter med flytting av paller ut av lageret, og 20 minutter med å flytte tilbake... Javisst var jeg blid hehe.

 

Rakk ihvertfall polet, har aldri kjørt truck så fort før :p

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad jeg jobber på et sted med policy på at vi stenger når kundene har fått det de skal ha, og betaler de ansatte fram til denne tiden :). Må være stressende å måtte få ut folk sånn.

 

Hør på elitisten. ;) Vi har det slik vi og, hvilket er grunnen til at kunden gikk fra butikken en stund senere og var storfornøyd, men det betyr ikke at det ikke er korttenkt og hensynsløst fra kundens side. Han kom inn før stengetid, og har man åpent så får kunder komme og gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vinmonopolet sine ansatte har ikke det problemet. Når klokken slår tidspunktet de stenger har de ikke lov til å selge alkohol lenger ifølge norsk lov.

 

Edit: Når jeg tenker meg om kan jo det faktisk føre til diskusjoner når du har kunder som ikke forstår hvorfor.

Endret av Sk!ppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Sorry, kan ikke selge deg øl nå, klokka er over åtte"

 

"MEN JEG STELTE MEG I KØEN FØR KLOKKA ÅTTE, DA!"

 

.... :no:

 

Det er vel derfor de fleste kassesystem ikke har mulighet til å slå inn alkoholvarer etter kl 20/18 slik at de ansatte kan si att det ikke er fysisk mulig å slå inn varer.

Lenke til kommentar

Når man har hatt årets roligste vakt og for en gangs skyld blitt ferdig med rutiner før stengetid. Den følelsen når det tikker inn en ordre 22:59, ett jævla minutt før vi stenger....... Første orderen på en god stund.

 

 

Someone, please throw me a rope.

 

Undres noen ganger over om folk sitter og venter til siste liten med å bestille, eller om de ikke er klar over at vi stenger til det tidspunktet vi gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal inrømme at om det er lørdags kveld, og jeg skal bestille pizza prøver jeg å gjøre det så sent som mulig.. Jeg vil jo ikke ha mat klokka 8...

 

Fair enough..

 

Bare litt irriterende når man er på vei ut døra og plutselig hører printeren gå inne på kjøkkenet. Men men, det er ikke første gangen det skjer for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal inrømme at om det er lørdags kveld, og jeg skal bestille pizza prøver jeg å gjøre det så sent som mulig.. Jeg vil jo ikke ha mat klokka 8...

 

Fair enough..

 

Bare litt irriterende når man er på vei ut døra og plutselig hører printeren gå inne på kjøkkenet. Men men, det er ikke første gangen det skjer for å si det sånn.

 

/ignore? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I dag jobbet jeg på Skøyen stasjon. Der skjedde det ikke mye, men en mann med en liten hund kom og spurte meg om det kostet noe å ta den med på toget. Nei, den er under knehøyde, så den går gratis, svarte jeg. Men fortsatt var han litt usikker, for den kunne jo reise seg opp på bakbena, og da ville den være over knehøyde. Morsom som jeg er, svarte jeg at han i så fall fikk reise seg opp på bakbena han også.

 

Du skulle ikke tilfeldigvis ha hjulpet en person med å validere et Flexus-kort også? Sånn omtrent litt over halv 2. Og som så stakk for å ta toget inn til sentrum?

Lenke til kommentar

Jobber på databutikk på et senter, og da er det enten stille i 30min eller 40 personer som kommer sammtidig.

Sistnevnte skjedde idag, der jeg legger merke til hvem som kommer inn.

Jeg merker en mann som uten å se seg for går inn i butikken, stiller seg forran kassen bak noen andre. Vi på jobb tar folk i rekkefølge mens man ser han står utålmodig å ser på klokken, himler med øynene og puster tungt ut.

 

Når jeg kommer til han har han ventet i maks 7 minutter, og gir meg en blekkpatron og sier han må ha en slik en.

Jeg ser på den veldig tilgjengelige blekkhyllen vår som står en 2m ved siden av han. Jeg ser vi ikke har flere av den typen hans igjen.

 

Meg: "Beklager, den er vi visst utsolg for"

Han: "HVA?!?! HAR JEG STÅTT HER EN HALVTIME OG SÅ HAR DERE IKKE ENGANG BLEKK TIL MEG!?!?! NEI DETTE ER FAEN MEG FOR DÅRLIG OG TOTAL MANGEL PÅ SERVICE!!!"

Meg: "Vel, beklager at vi er utsolgt, men du kan kanskje skaffe denne typen..."

Han: *Forlate lokalet med mumling "faen for et drittsted, dårlig service og jævlig dårlig og aldri komme her igjen"*

 

Elsker slike folk som bare er ute etter å gjøre alle sin dag litt bedre :love:

 

En av grunnene til at jeg ønsker tillatelse til å avrette kunder. Jeg skjønner ikke helt problemet med å vente i kø, hvordan kan de forvente at det ikke er andre kunder i butikken, eller at de automatisk skal få hjelp først?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Syntes denne passer bra med tanke på Valkyria sin post. http://notalwaysright.com/woman-waits-for-no-time/17236

 

Slik "jeg må vente, det er en skandale" -gnål hører jeg støtt og stadig. Det er spesielt underholdende å høre at kundene på togstasjonen hevder de har ventet på drosje i en halvtime når toget deres iflg rutetabellen ankom stasjonen for 5-7 minutter siden. Jeg hadde et kvinnemenneske som klikket i vinkel og kom nettopp med denne påstanden. Da jeg konfronterte henne med at toget hennes kom for knappe 10 minutter siden og at det ikke akkurat var hverdagskost at NSB var 20 minutter før tabellen, gikk gnålet over fra at hun ventet, til at vi hadde for få biler ute. Hun skjønte tydeligvis at hun hadde mildt sagt dummet seg ut, og for å kompensere for den brennende flauhetsfølelsen hun nå kjente stige opp i brystet sitt skrudde hun bare opp volumet.

 

Når hun var ferdig med å øse av seg den malplasserte frustrasjonen sin spurte jeg henne hva hun jobbet som.

 

-"Frisør, hva har det med saken å gjøre??"

 

Riktig ja, svarte jeg og fulgte opp med:

 

"Så neste gang jeg kommer inn på salongen din og må vente i knappe 10 minutter på å få meg en hårklipp er det altså salongen din som har ansatt for få frisører?"

 

Jeg kjente at jeg måtte roe meg ned litt, for på dette tidspunktet var jeg kraftig irritert selv og ville ikke komme med noen fornærmelser som hadde ført til enda mer ubehag.

 

"Eller kanskje det bare er jeg som må innfinne meg med at verden ikke er helt perfekt og jeg må bare vente litt"

 

Det ble så blikk stille og hun sa ikke et eneste ord før vi nærmet oss bestemmelsestedet. Hun la seg da langflat og beklaget oppførselen. Mager trøst i og med at neste tog ankom om ca 40 minutter ...

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...