Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde solgt skjorte og slips til en kunde, her om dagen. Alkoholisert ekkel fyr.

Etter at han hadde betalt, sa han "men da går vi to på bakrommet da..." og blunket til meg.

WTF ! Jeg svarte "hæ, hva mener du??!". Kollegaen min holdt på å flire seg ihjel, mens jeg stod der sjokkert. Jeg ble skikkelig brydd.

Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg tror også det var et ironisk utspill fra kakemot. Han har imidlertid et lite poeng; det er ganske så mange butikkansatte som har en holdning nokså nært det han sier. Selv prøver jeg alltid å smile osv. til alle kunder, uansett.

Kan godt være at det var ironi men mange har den holdningen og som selger legger jeg RASKT merke til det. Jeg gidde rikke å handle av en selger som feks lener seg mot kassa eller ikke bryr seg om meg når jeg kommer. enkelte folk i butikk hører ikke hjemme der.

 

i butik skal man være serviceinnstilt.

 

er vel kun elkjøp som slipper det pga prisene

 

kan bli for mye av det gode også, hender det kommer 4-5 selgere bort til meg i butikker, det er mer plagsomt enn å måtte si ifra om at man trenger hjelp.

det værste er innpåslitne, salgskåte selgere, personlig går jeg aldri inn i butikker jeg møter slike igjen.

 

har selv vært ett par år i serviceyrket, alltid 120% service fra meg og mine kolegaer. selv om det var langt utenfor det vi egentlig skulle gjøre tok vi på oss det meste.

var på en intern helpdesk, men hjalp gladlig til med private problemer, men så fikk vi en del skryt også da :)

ellers har jeg hatt mye artige "kunder", alt fra folk som krever at jeg fikser problemen deres på flekken, ellers fikk de ikke jobbe til de som er evig takknemlige for den minste ting.

sistnevnte får mye mer service enn de første.

Lenke til kommentar
Jeg hadde solgt skjorte og slips til en kunde, her om dagen. Alkoholisert ekkel fyr.

Etter at han hadde betalt, sa han "men da går vi to på bakrommet da..." og blunket til meg.

WTF ! Jeg svarte "hæ, hva mener du??!". Kollegaen min holdt på å flire seg ihjel, mens jeg stod der sjokkert. Jeg ble skikkelig brydd.

Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!:

Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!

Lenke til kommentar
Kunder flest er prishorer. Kunder for livet er en myte, de går dit det er billigst. (La oss se bort fra de gamle og senile)

 

Delvis uenig. Min tidligere butikkjobb var i en relativt dyr butikk, men polakkene kom ganske konsekvent tilbake (og for enhver som har jobbet i noe relevant for byggebransjen vet man at polakker er blant de som er mest bevisst på pris).

Lenke til kommentar

Har slettet en rekke innlegg. Blant dem er en god del off-topic, men også innlegg der man rakker ned på navngitte konkurrenter (dyre, dårlig service osv..) mens man trekker frem sin egen navngitte arbeidsplass som mye bedre (rimelige, god service). Mye generalisering av spesielt én person her (du vet nok hvem du er). Dette godtas ikke, og regnes som reklame.

 

Flere lignende innlegg vil også slettes uten forvarsel, og i tillegg kan advarsel gis for ikke å følge moderators anmodning.

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Jeg er fast kunde uten å sjekke priser. Jeg går til SpecSavers selv om det er billigere med linser fra internett, fordi jeg liker damen. Det er samme grunn til at jeg har beholdt fastlegen min selv om det er et lite stykke fra der jeg bor, jeg er mer opptatt av å forholde meg til folk jeg liker.

"Coop Marked - godt vi har hverandre"

 

Når det gjelder Elkjøp så synes jeg de har fått ufjortjent mye ris. Jeg har vært på noen forskjellige Elkjøp-butikker og har alltid opplevd god service. Tror bare de har fått et image som "billig-el-butikk".

 

Møbelringen derimot. Skulle kjøpe ei seng i dag. Skulle bare ha den billigste. Så da spurte jeg om de hadde den på lager. Ja, det hadde de, men de hadde også ei som var litt bedre og bla, bla, bla. Jeg gjentok meg selv om at jeg bare ville ha den billigste. Da sa selgeren: "ja da kan kanskje *navn* hjelpe deg." Kanskje ikke direkte dårlig service, men jeg synes det var litt frekt.

Lenke til kommentar
Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!

Ja, vi blir bare truet med bank vi ;)

 

Hadde en alkoholiker innom for en god stund siden, som spurte etter nærmeste bar. Jeg foreslo at han kunne gå litt lenger ned i gata, for der...

 

"Ja, anbefaler du <navn på baren> så slår jeg inn trynet på deg, for der ble jeg nektet adgang"

 

No shit, tenkte jeg. Men det er altså takken man får for å prøve å hjelpe. Men sånne alkoholiserte vrak er faktisk verre enn narkomane, og er vel så ødelagt i hodet at de ikke vet hva de sier og gjør.

Lenke til kommentar

Slike ser jeg ikke akkurat ofte på jobben, men jeg har hatt en slik episode én gang. Da var det en person som ikke fikk hjelp med en gang, og begynte å skrike høyt (veldig høyt) i butikken. Jeg tenkte det var bedre å bare hjelpe han så godt jeg kunne, da han garantert hadde blitt enda mer irritert hvis jeg hadde bedt han gå. Han roet seg forresten ned da han fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Slike ser jeg ikke akkurat ofte på jobben, men jeg har hatt en slik episode én gang. Da var det en person som ikke fikk hjelp med en gang, og begynte å skrike høyt (veldig høyt) i butikken. Jeg tenkte det var bedre å bare hjelpe han så godt jeg kunne, da han garantert hadde blitt enda mer irritert hvis jeg hadde bedt han gå. Han roet seg forresten ned da han fikk hjelp.

 

Kjøpte han noe da?

 

er ofte de kundene som roper om hjelp som skal ha noe:)

Lenke til kommentar
Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...!

Ja, vi blir bare truet med bank vi ;)

OK. Glad jeg er hankjønn og over 1.90 da! ;)

 

Akkurat den kundetypen har jeg heldigvis sluppet (men har hatt flere underordnede, særlig korte jenter, som har møtt på'n), nemlig fyren som absolutt skal tårne over deg mens han snakker til deg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...