Grandmaster Gamer Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jobba som tekniker på the gathering for noen år siden. Da kom de mange "svette" datanerder som ikke har dusjet på lenge, som skulle ha datahjelp :bbb Jeg husker det var en fyr som hadde teipet CPU-kjøler til prosessoren på hoverkortet og klaget på at CPU ble for altfor varm. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det ligger noe i "kunden har alltid rett". Når det er sagt, så må man også se på flertallet. Derfor synes jeg det er helt riktig å be en kunde som er til sjenanse for andre, om å gå. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde solgt skjorte og slips til en kunde, her om dagen. Alkoholisert ekkel fyr. Etter at han hadde betalt, sa han "men da går vi to på bakrommet da..." og blunket til meg. WTF ! Jeg svarte "hæ, hva mener du??!". Kollegaen min holdt på å flire seg ihjel, mens jeg stod der sjokkert. Jeg ble skikkelig brydd. Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!: 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!: setter en tier på at det er en bullshit-unskyldning han fant på da han så hvordan du reagerte. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!: setter en tier på at det er en bullshit-unskyldning han fant på da han så hvordan du reagerte. Sikkert :!: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg tror også det var et ironisk utspill fra kakemot. Han har imidlertid et lite poeng; det er ganske så mange butikkansatte som har en holdning nokså nært det han sier. Selv prøver jeg alltid å smile osv. til alle kunder, uansett. Kan godt være at det var ironi men mange har den holdningen og som selger legger jeg RASKT merke til det. Jeg gidde rikke å handle av en selger som feks lener seg mot kassa eller ikke bryr seg om meg når jeg kommer. enkelte folk i butikk hører ikke hjemme der. i butik skal man være serviceinnstilt. er vel kun elkjøp som slipper det pga prisene kan bli for mye av det gode også, hender det kommer 4-5 selgere bort til meg i butikker, det er mer plagsomt enn å måtte si ifra om at man trenger hjelp. det værste er innpåslitne, salgskåte selgere, personlig går jeg aldri inn i butikker jeg møter slike igjen. har selv vært ett par år i serviceyrket, alltid 120% service fra meg og mine kolegaer. selv om det var langt utenfor det vi egentlig skulle gjøre tok vi på oss det meste. var på en intern helpdesk, men hjalp gladlig til med private problemer, men så fikk vi en del skryt også da ellers har jeg hatt mye artige "kunder", alt fra folk som krever at jeg fikser problemen deres på flekken, ellers fikk de ikke jobbe til de som er evig takknemlige for den minste ting. sistnevnte får mye mer service enn de første. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg hadde solgt skjorte og slips til en kunde, her om dagen. Alkoholisert ekkel fyr.Etter at han hadde betalt, sa han "men da går vi to på bakrommet da..." og blunket til meg. WTF ! Jeg svarte "hæ, hva mener du??!". Kollegaen min holdt på å flire seg ihjel, mens jeg stod der sjokkert. Jeg ble skikkelig brydd. Det han egentlig mente, var at jeg skulle knyte slipset hans :!: Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Enig der. holder at 1 eller 2 spør. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 er vel kun elkjøp som slipper det pga prisene Hehe, hadde de bare vært billig, så kunne det du sier vært sant. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kunder flest er prishorer. Kunder for livet er en myte, de går dit det er billigst. (La oss se bort fra de gamle og senile) Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ikke helt enig:) har mange faste kunder. De handler av meg pga de liker å få god service når de handler noe og hvis noe er galt. er seff endel prishoder også men er en god del faste og Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kunder flest er prishorer. Kunder for livet er en myte, de går dit det er billigst. (La oss se bort fra de gamle og senile) Delvis uenig. Min tidligere butikkjobb var i en relativt dyr butikk, men polakkene kom ganske konsekvent tilbake (og for enhver som har jobbet i noe relevant for byggebransjen vet man at polakker er blant de som er mest bevisst på pris). Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg er fast kunde uten å sjekke priser. Jeg går til SpecSavers selv om det er billigere med linser fra internett, fordi jeg liker damen. Det er samme grunn til at jeg har beholdt fastlegen min selv om det er et lite stykke fra der jeg bor, jeg er mer opptatt av å forholde meg til folk jeg liker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Har slettet en rekke innlegg. Blant dem er en god del off-topic, men også innlegg der man rakker ned på navngitte konkurrenter (dyre, dårlig service osv..) mens man trekker frem sin egen navngitte arbeidsplass som mye bedre (rimelige, god service). Mye generalisering av spesielt én person her (du vet nok hvem du er). Dette godtas ikke, og regnes som reklame. Flere lignende innlegg vil også slettes uten forvarsel, og i tillegg kan advarsel gis for ikke å følge moderators anmodning. Endret 24. september 2009 av Super8 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg er fast kunde uten å sjekke priser. Jeg går til SpecSavers selv om det er billigere med linser fra internett, fordi jeg liker damen. Det er samme grunn til at jeg har beholdt fastlegen min selv om det er et lite stykke fra der jeg bor, jeg er mer opptatt av å forholde meg til folk jeg liker. "Coop Marked - godt vi har hverandre" Når det gjelder Elkjøp så synes jeg de har fått ufjortjent mye ris. Jeg har vært på noen forskjellige Elkjøp-butikker og har alltid opplevd god service. Tror bare de har fått et image som "billig-el-butikk". Møbelringen derimot. Skulle kjøpe ei seng i dag. Skulle bare ha den billigste. Så da spurte jeg om de hadde den på lager. Ja, det hadde de, men de hadde også ei som var litt bedre og bla, bla, bla. Jeg gjentok meg selv om at jeg bare ville ha den billigste. Da sa selgeren: "ja da kan kanskje *navn* hjelpe deg." Kanskje ikke direkte dårlig service, men jeg synes det var litt frekt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...! Ja, vi blir bare truet med bank vi Hadde en alkoholiker innom for en god stund siden, som spurte etter nærmeste bar. Jeg foreslo at han kunne gå litt lenger ned i gata, for der... "Ja, anbefaler du <navn på baren> så slår jeg inn trynet på deg, for der ble jeg nektet adgang" No shit, tenkte jeg. Men det er altså takken man får for å prøve å hjelpe. Men sånne alkoholiserte vrak er faktisk verre enn narkomane, og er vel så ødelagt i hodet at de ikke vet hva de sier og gjør. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Slike ser jeg ikke akkurat ofte på jobben, men jeg har hatt en slik episode én gang. Da var det en person som ikke fikk hjelp med en gang, og begynte å skrike høyt (veldig høyt) i butikken. Jeg tenkte det var bedre å bare hjelpe han så godt jeg kunne, da han garantert hadde blitt enda mer irritert hvis jeg hadde bedt han gå. Han roet seg forresten ned da han fikk hjelp. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Korte, unødvendige innlegg hører ikke hjemme og er fjernet. Som f.eks. "mine innlegg". Dette innlegget skal ikke kommenteres; rekasjoner tas på PM. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Slike ser jeg ikke akkurat ofte på jobben, men jeg har hatt en slik episode én gang. Da var det en person som ikke fikk hjelp med en gang, og begynte å skrike høyt (veldig høyt) i butikken. Jeg tenkte det var bedre å bare hjelpe han så godt jeg kunne, da han garantert hadde blitt enda mer irritert hvis jeg hadde bedt han gå. Han roet seg forresten ned da han fikk hjelp. Kjøpte han noe da? er ofte de kundene som roper om hjelp som skal ha noe:) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Gud så glad jeg er for at jeg er hankjønn...! Ja, vi blir bare truet med bank vi OK. Glad jeg er hankjønn og over 1.90 da! Akkurat den kundetypen har jeg heldigvis sluppet (men har hatt flere underordnede, særlig korte jenter, som har møtt på'n), nemlig fyren som absolutt skal tårne over deg mens han snakker til deg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå