jamelia Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det må da være mulig å skrive en post uten å ta med hele forbanna quoten, vel? Eneste gangene jeg faktisk foretrekker Kvinneguiden. Der får du uansett bare med quoten av den posten du quoter. Har de selv quotet noe, må du lete opp den posten. Mye mer oversiktelig. Uansett! Var på Estetique i går (parfymeri) for å få tak i en vannfast maskara i riktig farge. Fortalte damen at jeg skal gifte meg, og hun ble helt i fyr og flamme! Så herlig! "Trenger du noe mer? Har du husket alt? Er det mer jeg kan hjelpe deg med?" og da jeg takket for hjelpen og gikk sa hun "Masse lykke til! Kos deg! Åh!" Blir helt bortskjemt med god service når jeg forteller at jeg skal gifte meg! Synes det er hyggelig at sånt fortsatt betyr noe for folk. 6 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Snapback er der for en grunn, og hvis folk bruker det riktig er det mye enklere og mer oversiktlig. Lenke til kommentar
Populært innlegg Black Star Skrevet 24. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2012 Da kutter vi ut diskusjonen om quote, om fraktselskaper og om håndtering av flybagasje 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 24. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2012 Litt fin episode fra uka: Hun ene fra SFO'en kommer innom på tirsdag morgen og lurer på om vi kan klare å skaffe 200 pølser og pølsebrød til torsdag morgen. Problemet er at vi ikke får varelevering på onsdager og at leveringen som kommer på torsdag kommer tidlig på ettermiddagen. Vi fant ut at vi hadde pølsebrød, men ikke nok pølser. Vi ringte så til lageret og lurte på om vi kunne få bestilt og hente selv. Dette gikk fint og jeg skulle hente de i løpet av tirsdagen. MEN så, 2 min før lageret stengte kom vi på at det kanskje var for sent å hente pølsene, så hva gjør vi så. Joda, jeg sa at jeg fint kunne stikke innom og hente de på onsdag (har fri onsdager) i løpet av dagen. Skulle riktignok levere bilen inn på service på onsdag morgen, men fikk låne bilen til søstera mi slik at jeg fikk hentet pølsene og stukket opp til butikken med. Så på torsdag morgen kommer de inn litt over 9 og kjøper pølsene og det de skal ha. Så sier jeg til hun fra SFO: "Jeg måtte hente pølsene i går på min fridag for at ungene skulle få pølser i dag". Jeg sa det selvsagt med ett smil og at det ikke var noe problem. Så sa hun at hun skulle si til ungene at det var takket være han på butikken at de fikk pølser den dagen. Av og til hjelper det å kunne stille opp litt for kunder når man har anledning. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe så mye som jeg klarer når det gjelder ting. Er så mye mer å tjene på det 29 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Tilbake til topic folkens? 3 Lenke til kommentar
l0Ff Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 "Eg skal ha eit nummer." -Da må du nok ringe til 1881 etc. "Men ka er nummeret til sveits?" - Tja.. Landskoden til sveits er 0041 eller +41. "Ja, +41, åså?" - +41 og det nummeret du skal til. "Ja, men ka er nummeret eg ska te?" Rince, repeat. Umulig å overbevise at han ikke hadde kommet til nummeropplysningen. 6 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå hadde det passet bra med "Luringen" fra Radio 1, der en mann ringen 1881 eller noe og skal ha nr til internett. Veldig tålmodig person på kundesenteret 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå hadde det passet bra med "Luringen" fra Radio 1, der en mann ringen 1881 eller noe og skal ha nr til internett. Veldig tålmodig person på kundesenteret Selfølgelig er de det, har ikke de provisjon? Lenger samtale = mer penger i lomma. Uansett mer penger til bedriften, så da er jo en flink arbeidstaker tålmodigheten selv. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 I dag kom det inn en kunde ett minutt før stengetid og skulle kjøpe en iPhone, med det abbonnementshelvetet som medfører. Dersom man har kjøpt en telefon med abbonnement før vet man at det tar litt tid å få alt i orden, da er det litt frekt å komme inn ett minutt før stengetid og be om det. Særlig om man da i tillegg skal klage på at det tar ti arbeidsdager å portere fra en annen operatør og nesten ombestemmer seg halvveis i prosessen. 5 Lenke til kommentar
branick Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 I dag kom det inn en kunde ett minutt før stengetid og skulle kjøpe en iPhone, med det abbonnementshelvetet som medfører. Dersom man har kjøpt en telefon med abbonnement før vet man at det tar litt tid å få alt i orden, da er det litt frekt å komme inn ett minutt før stengetid og be om det. Særlig om man da i tillegg skal klage på at det tar ti arbeidsdager å portere fra en annen operatør og nesten ombestemmer seg halvveis i prosessen. "Denne" kunden pleier jeg å møte med: -"Hei, hva kan jeg hjelpe deg med 1 minutt før vi stenger butikken?" 7 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 I dag kom det inn en kunde ett minutt før stengetid og skulle kjøpe en iPhone, med det abbonnementshelvetet som medfører. Dersom man har kjøpt en telefon med abbonnement før vet man at det tar litt tid å få alt i orden, da er det litt frekt å komme inn ett minutt før stengetid og be om det. Særlig om man da i tillegg skal klage på at det tar ti arbeidsdager å portere fra en annen operatør og nesten ombestemmer seg halvveis i prosessen. Takk, kjenner til den. Solgte mobiltelefoner for en stund siden, og det var alltid like gøy når det kom en kunde inn og skulle ha iPhone rett før stengetid. Ikke bare må man opprette abonnementet, man må koble iPhonen til PC og aktivere og styre og ordne med selve telefonen før kunden får lov til å dra derfra også. Og fortjeneste? På Apple-produkter? Det er en selvmotsigelse. Jeg er, av utallige flere grunner enn iPhone, utrolig glad for at jeg ikke selger mobiltelefoner. Skal ALDRI ha meg jobb som mobiltelefonselger ever again. 2 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 "Denne" kunden pleier jeg å møte med: -"Hei, hva kan jeg hjelpe deg med 1 minutt før vi stenger butikken?" Tenker jeg kjører den neste gang ja. Lite gøy for de som skulle stenge butikken og måtte vente til vi ble ferdige. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Er alltid like kjekt med kunder som reagerer på at jeg spør om de Vil ha kaffen i ta med-kopper siden vi stenger om to minutter med "neida, det går fint". For DERE, ja. 2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Neste gang spør du ikke 7 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Kanskje dere skal lære dere kommunikasjonsskillz så de skjønner hva dere snakker om da, no offense. Tror det er generelt mange situasjoner i denne tråden som er rene misforståelser, og istedet for å snakke med folk går man og tenker HERREGUD FOR EN IDIOT for seg selv. Og verden blir et bedre sted hver dag 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Er alltid like kjekt med kunder som reagerer på at jeg spør om de Vil ha kaffen i ta med-kopper siden vi stenger om to minutter med "neida, det går fint". For DERE, ja. "Hvor stor ta-med-kopp vil du ha?" 2 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Har prøvd det og, og da er det mange som reagerer med "jeg tenkte å sitte her, da" eller demonstrativt setter seg ved et bord med ta med-koppen sin. 2 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Da kan du jo eventuelt kutte serveringen 15-20min før dere stenger. 2 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Glad jeg jobber på et sted med policy på at vi stenger når kundene har fått det de skal ha, og betaler de ansatte fram til denne tiden . Må være stressende å måtte få ut folk sånn. 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Da kan du jo eventuelt kutte serveringen 15-20min før dere stenger. Det hadde sikkert sjefen min syntes var kjempekult. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå