Populært innlegg Eplefe Skrevet 21. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. februar 2012 Ålreit lyd som du deler med alle andre på bussen/i lokalet. Burde hete porta pro speakers, ikke headphones. 31 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hater de som bruker de og. Prøv akg. Mye bedre lyd og støyer mindre. Trodde selv koss var bra til jeg prøvde noe nytt 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Og tilbake til temaet takk! 2 Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Fra en kundes perspektiv, men det er jo mye av det og her. Mitt Koss PortaPro Red ble ødelagt, kjøpt på elkjøp via collect@store. Når jeg først kjøpte, og hadde forklart at dette var collect@store, så prøvde han seg først på å ta butikkpris som er 399,- og ikke nettprisen jeg kjøpte det for (259,-). Måtte forklare enda en gang at han ikke skulle ta butikkpris, og at jeg hadde lagt inn en bestilling på nettet. Kom i dag og leverte det inn på service, ingen problemer der. Så gikk jeg inn og fant et nytt, men måtte ta classic versjonen siden det var eneste de hadde inne. Kan legge til at dette er enda billigere på nettet (199,-), men koster også 399,- i butikk. Jeg kom i kassen, sa at det lå inne på mitt navn, og nok en gang ble jeg spurt om å betale 399,-. Nå var sikker det fordi det ikke var samme produktnummer, men jeg forklarte dama i kassen dette og da sa hun at butikkprisene er like nettprisene. Jeg sa at det er veldig feil, og fikk slengt tilbake at dette "vet jeg litt bedre enn deg". Heldigvis var det en annen dame der som sa at siden de røde ikke var inne så skulle hun gi meg dette til samme pris (Og ja, som jeg skrev er dette egentlig billigere men går ikke ann å kjøpe via collect@store). Fikk heldigvis med meg headsettet, men kan ikke skjønne at de ansatte ikke forstår seg på collect@store systemet, og skal gjøre det så vanskelig når de har feil, og i tillegg lyge om prisene når jeg må rette dem på det. Hun sa at prisen på nettet ikke lenger var den prisen jeg hadde kjøpt det for, men jeg måtte faktisk inn å sjekke nå på morroskyld og som jeg sa til henne koster det ikke 399,- på nettet, men 259,- som vanlig (Eller 199,- for det jeg fikk). Og bare for å legge til sånn at dere service ansatte blir fornøyde, så holdt jeg meg rolig fra begynnelse til slutt, ingen kjefting eller krangling fra min side. På min lokale Elkjøp får jeg alltid varen til nettpris fra butikkhyllene. Bare sier at jeg så den på nettsiden deres for xxx kr om den er lavere enn hylle prisen. Har ikke møtt motstand på det enda. Mulig det bare er serviceinnstilte folk jeg har møtt, men trodde dette var måten de gjorde det på.. Endret 21. februar 2012 av Misshaped Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Da er din lokale Elkjøp en bra Elkjøp butikk! Det var mulig å gjøre det sånn på Elkjøp før, men de har lagt opp regler for at butikkpris og nettpris er to forskjellige ting, så de trenger ikke selge det for nettpris i butikken. Men om du kjøper via collect@store får du det for nettpris, bare henter det på butikken. Som jeg har erfart vet visst ingen om dette på min lokale Elkjøp da. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Hvis det er snakk om en vare med collect@store, har vel butikken alt å vinne på å bare gi kunden nettpris med en gang fremfor å be ham komme tilbake et par timer senere med en nettreferanse. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) Ikke dersom varen har kampanjepris, selges med underskudd og underskuddet dekkes av nettbutikken ved internettreservasjon. edit: Men joda, god butikkskikk vil vel være å matche internettpris når kunden poengterer det, selv om man går litt i underskudd. Endret 21. februar 2012 av srbz 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Vil tro de tjener mer på det, ja. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 21. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. februar 2012 For å spore litt tilbake til tema! Åpnet på jobb i dag, og var en kunde innom for å kjøpe seg to doble latter med smakssirup (en med karamell, en med hasselnøtt). Jeg spør om hun skal sitte her, og hun nikker brysk. Jeg begynner å lage drikkene, og så sier hun "Eh. Jeg skulle ha dem med." og jeg sier "ok!" og finner frem ta med-kopper. Hun kremter og sier "har du planer om å helle dem over i stedet for å lage dem på nytt?", her begynner det å bli kø, og kø klokken åtte om morgenen skal strengt tatt ikke skje, så jeg sier "nei, om du ikke har noe i mot å vente, så!" så jeg lager dem på nytt, setter ned den første ferdige foran henne og sier "dette var den med hasselnøtt!" og fortsetter med den neste drikken, hun tar en slurk av kaffen, og lager en høy "urk"-lyd, før hun utbryter "DETTE VAR IKKE KARAMELL?!?!?!?!?" og jeg, litt forvirret, sier "Nei, det var den med hasselnøtt. Som jeg sa da jeg satte den ned?", hun begynner å krangle, noe som ender med at en av stamkundene våre som sto i kø sa "Hun SA hasselnøtt, hun skal ikke ha skylden for at du tydeligvis har dårlig hørsel!". Jeg prøver å ignorere det og håpe at det ikke oppstår et koffein-depraved slagsmål, setter ned den neste drikken og sier "Og DER var den med karamell", smiler, forteller hvor man finner lokk og slikt, og hun står og ser på meg, lett demonstrativt. "Men. altså. Nå er det jo MINDRE drikke i den med hasselnøtt?" og jeg svarer "Ja, du tok en slurk av den..." og hun sier "Jeg trodde det var den med karamell, har du ikke planer om å gjøre noe med det?". Jeg tilbyr henne å fylle opp med varm melk, noe hun sier ja til, i den samme, bryske tonen hun har hatt igjennom hele samtalen. Når jeg gjør det, rynker hun synlig på nesen, og sier "Men .. nå er det jo forskjellige melke/kaffe-forhold i koppene". Jeg var på dette tidspunktet oppriktig redd for at hun skulle krangle seg til at jeg lagde dem på nytt at jeg begynte å ekspedere neste kunde og spørre etter kaffedrikker bakover i køen så jeg kunne få lagd dem fortløpende og ta betalt etterhvert, og da tar hun tak i lattene (nå med lokk på koppene), stormer ut og sier "SÅ DÅRLIG SERVICE HAR JEG ALDRI FÅTT PÅ [kafé] FØR! Dette! Dette skal [sjef] få høre om senere!". For å toppe det hele var det en fyr bakerst i køen som var akkurat like kjip, på en annen måte. Beste morgenen noensinne. 38 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 For å toppe det hele var det en fyr bakerst i køen som var akkurat like kjip, på en annen måte. Beste morgenen noensinne. Do tell! 6 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Toppen på talmodighet: Jobbe på en kaffebar om morningen for å betjene kaffedrikkere som ikke har fått morgenkaffen sin..... Respekt Eplefe! Glad jeg ikke er i dine sko. 3 Lenke til kommentar
Porcela1n Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jobber på klesbutikk for voksne damer med stor lommebok. Det værste er de som spør "Hvilken farge er dette?". Eller; "Åja dere stenger nå? Så fint at jeg akkurat rakk dere!" Ikke så ille som enkelte av andres tilfeller, men nok til å irritere helt grenseløst. 4 Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Når jeg stenger butikken så er den stengt. Gjør ikke noe unntak for å få et par salg, samma om du er narkis ute etter radiostyrt helikopter, eller bærumssoss som skal ha hageparty til helga og trenger miniprojektorer og høytalere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Jeg gir folk som vet hva de er ute etter det de skal ha, men "tittere" bes komme tilbake senere. 5 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) "Åja dere stenger nå? Så fint at jeg akkurat rakk dere!" DEN holdningen har jeg hørt før, riktignok av sånne kjærringer som går til oss først. Så til nabobutikken, og vi bare overhørte dem "Vi rekker jo det, bare vi er inne før de stenger". Eneste grunnen til at vi ikke sa noe er at vi er ikke sånn kjempevenner med naboene Endret 21. februar 2012 av multisync Lenke til kommentar
Porcela1n Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 DEN holdningen har jeg hørt før, riktignok av sånne kjærringer som går til oss først. Så til nabobutikken, og vi bare overhørte dem "Vi rekker jo det, bare vi er inne før de stenger". Eneste grunnen til at vi ikke sa noe er at vi er ikke sånn kjempevenner med naboene Så ufattelig irriterende, har hendt flere ganger at jeg har måttet si til damene i prøverommet at "beklager, vi stenger nå." For så å jage dem ut. Bare fordi jeg vil rekke bussen min. Ego like that. Lenke til kommentar
Populært innlegg Willa_C Skrevet 21. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 21. februar 2012 Toppen av frekkhet, var en dame innom jobb her om dagen som ville levere tilbake 2 gensere og heller benytte seg av gavekort for samme sum. Så viser det seg etterpå når vi går inn på pc og sjekker, at hun har STJÅLET genserene på forhånd 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Heimdalen Skrevet 22. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. februar 2012 Det var to stykker som var innom jobben på mandagen, mann og kvinne i 50 årene trolig gift. Kvinne hadde med seg PB pcèn som hu hadde problemer med, kom ikke inn i OS ( Trolig HDD feil) så tok den inn på noe som heter Inne-service, der vår pc tekniker vil prøve å løse problemet i butikken, istedet for å sende den vekk til eksternservice. Dette paret hadde tydligvis et krangleproblem, da jeg spurte litt om symtomer OSV svarte damen som tydligvis hadde litt greie på data, når mannen kom med innspill ble alt galt, han ble kjeftet ned av kona(?). jeg spurte da hvor lenge siden dette problemet svarte mannen "18 februar", dette ble også kraftig nedstemt av kvinnen, ble kjeftet munnen full. jeg står jo bak disken, slitt smått forvirret på hvordan jeg skal reagere men prøver å skifte tema, så spurte jeg jo om de hadde back-up på alle filene(som vanlig) så ble det noe småkrangling av dette da, så sier jeg det får å prøve å lette på humøret " Det skal ikke alltid være så lett" så komenterer jo mannen " Du skulle bare visst hvordan jeg har det hjemme" det skulle han IKKE ha sagt, for dette ble jo et rent helvette, han ble sendt ut rommet av kona. Hvordan skal man reagerer på noe sånt? prøvde jo å opptre som vanlig, men det var ikke lett. har opplevd litt krangling før, men ikke SÅ ekstremt som det var i dette tilfellet. 23 Lenke til kommentar
Populært innlegg Turtledove Skrevet 22. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Ettersom det er en god stund siden jeg var aktiv i denne tråden (og alle andre stedet på forumet for den del), vil jeg innlede med at jeg er nattevakt. Arbeidsoppgavene mine er kort; brannrunder, vasking, papirarbeid, vasking, frokost, vasking og vasking. Jeg har en avtale med jobben som går ut på at jeg jobber 7 netter, og har 7 netter fri. Passer meg ypperlig. Anyhow, travleste uka i året startet i natt. Det samme gjorde jobbuka mi. Hurra.. En gjeng med fulle mennesker som ikke vil gå hjem før alt-for-sent. Og som om det ikke skulle være nok, ble jeg møtt med et brev når jeg kom på jobb. Navnet mitt sto på den. Well, fuck. Åpner brevet, lettere skjelven, og tenkte: hva har jeg gjort nå? Er det ekstra arbeid? Har de andre fått brev? Sikkert flere som kjenner til tankene der. Jeg bretter ut papiret som lå inni brevet. Shit. Det er fra hotelldirektøren. Jeg hoppet over det han hadde skrevet, og begynte å lese på mailen en gjest hadde sendt han. Magefølelsen er enda litt ulmen. Jeg merker at jeg hasteleser igjennom teksten. Enser så vidt at han nevner at han var svært fornøyd med rommet. Videre forteller han om frokosten, som han og er fornøyd med. Jeg venter bare på det store <men>. Det dukket ikke opp. Jeg bestemte meg derfor å lese teksten litt nøyere: "[...]Og en utrolig frokost. Damen som tok i mot til frokost var like hyggelig som damen som serverte middag. Ikke nok med at hun tok seg av kjøkkenet, men hun måkte snø og tok seg av resepsjonen samtidig." Videre skriver han "hadde norske hoteller hatt slik vertskap som *hotellet* har ville det vært en fryd å være dømt til lange dager på landeveien." Det er ikke ofte jeg får høre at noen setter pris på det arbeidet jeg gjør, but when I do.. TAKK kjære gjest! Dette kan jeg leve lenge på! Endret 22. februar 2012 av triha 34 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Toppen av frekkhet, var en dame innom jobb her om dagen som ville levere tilbake 2 gensere og heller benytte seg av gavekort for samme sum. Så viser det seg etterpå når vi går inn på pc og sjekker, at hun har STJÅLET genserene på forhånd På Europris i Mandal så begynte de å låse søpla av samme grunn... Resultatet var at de som stjal ifra søpla tok med seg avbiter(Og deretter prøvde å retunere tingene de fikk tak i) Biltema Kristiansand krever kvittering for alle varer de selger da diverse utenlandske bander begynte å stjele ting for å så komme å heve "kjøpet" PS.: Jeg jobber ikke på noen av de stedene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå