Geggse Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Episode fra i dag: Sitter i kassa, inn kommer en svenske. Kjøprer med seg en bukett med roser (som han sikkert skulle gi til ei dame) pluss en lighter. Dette kommer på 114.50. Han betaler med en 200-lapp. Så sier han noe om at han bare trenger 50-lapp igjen. Eller sier han, bare behold resten. Jaja, 84.50 i tips la de ved siden av kassa og så får vi se hva vi bruker de til. Beholder de uansett ikke selv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) "Eller sier han, bare behold resten." Skjønt en norskbok for å lære og formulere seg noenlunde klart kunne vært en fordel. Endret 18. februar 2012 av NgZ 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Episode fra i dag: Sitter i kassa, inn kommer en svenske. Kjøprer med seg en bukett med roser (som han sikkert skulle gi til ei dame) pluss en lighter. Dette kommer på 114.50. Han betaler med en 200-lapp. Så sier han noe om at han bare trenger 50-lapp igjen. Eller sier han, bare behold resten. Jaja, 84.50 i tips la de ved siden av kassa og så får vi se hva vi bruker de til. Beholder de uansett ikke selv. 200 - 50 = 150 (det kunden betalte) 150 - 114,50 = 35,50 (vekslepenger til overs/tips) Hvor får du 84,50 fra? Endret 18. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Episode fra i dag: Sitter i kassa, inn kommer en svenske. Kjøprer med seg en bukett med roser (som han sikkert skulle gi til ei dame) pluss en lighter. Dette kommer på 114.50. Han betaler med en 200-lapp. Så sier han noe om at han bare trenger 50-lapp igjen. Eller sier han, bare behold resten. Jaja, 84.50 i tips la de ved siden av kassa og så får vi se hva vi bruker de til. Beholder de uansett ikke selv. 200 - 50 = 150 (det kunden betalte) 150 - 114,50 = 35,50 (vekslepenger til overs/tips) Hvor får du 84,50 fra? Han ville ikke ha 50-lappen likevel. Hvis du leser teksten, så skjønner du hva jeg mener. Edit: ;) Endret 18. februar 2012 av Diskutant 5 Lenke til kommentar
Willa_C Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Skulle ønske det fantes flere slike der ute. Møter på forstyrrende mange sure gretne kunder på jobb hver dag, det som er bra med det er at du lærer deg å sette pris på de som faktisk er hyggelige Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Episode fra i dag: Sitter i kassa, inn kommer en svenske. Kjøprer med seg en bukett med roser (som han sikkert skulle gi til ei dame) pluss en lighter. Dette kommer på 114.50. Han betaler med en 200-lapp. Så sier han noe om at han bare trenger 50-lapp igjen. Eller sier han, bare behold resten. Jaja, 84.50 i tips la de ved siden av kassa og så får vi se hva vi bruker de til. Beholder de uansett ikke selv. 200 - 50 = 150 (det kunden betalte) 150 - 114,50 = 35,50 (vekslepenger til overs/tips) Hvor får du 84,50 fra? Han ville ikke ha 50-lappen likevel. Hvis du leser teksten, så skjønner du hva jeg mener. Edit: ;) blir vel fortsatt 85,50? Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanske Skrevet 19. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) "Eller sier han, bare behold resten." Skjønt en norskbok for å lære og formulere seg noenlunde klart kunne vært en fordel. Og du kunne pugget og/å-regelen Endret 19. februar 2012 av Hanske 16 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg skylder på en norsklærer som mente det så teit ut med to å-er etter hverandre. Eller noe. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg skylder på en norsklærer som mente det så teit ut med to å-er etter hverandre. Eller noe. Det der sa norsklæreren min også... Om det er rett eller galt aner jeg ikke. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 NgZ skrev det vel riktig? Lære og formulere (altså og fungerer som bindeord). Men skal vi ikke ta oss tilbake til topic igjen? 4 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Siste off topic: Oversett setningen til engelsk, og det er lett å se om det skal være å eller og på sånne dobbel-situasjoner . Tilbake til topic! EDIT: Off topic er fjernet fra tråden. Endret 19. februar 2012 av Alastor 3 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Kunder som omtaler seg selv i tredjeperson ("kunden"). ARGH! Dette er alltid i forbindelse med at man er misfornøyd med noe. 1 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Vi arrangerte regionalt mesterskap i klassisk kaffekunst på kafeen jeg jobber på i dag, og da kom det kunder inn mens folk holdt på, og spurte "Tror du det går an å bestille kaffe selv om de holder på?". Speechless. Sto til og med på tavlen vi har stående utenfor at vi stengte tidlig pga. RM, og at det var åpent for publikum fra 17. Endret 19. februar 2012 av Eplefe Lenke til kommentar
nls Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Vi arrangerte regionalt mesterskap i klassisk kaffekunst på kafeen jeg jobber på i dag, og da kom det kunder inn mens folk holdt på, og spurte "Tror du det går an å bestille kaffe selv om de holder på?". Speechless. Sto til og med på tavlen vi har stående utenfor at vi stengte tidlig pga. RM, og at det var åpent for publikum fra 17. Du antar med andre ord at folk leser plakater/oppslag/skilt ? 4 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jeg burde vite bedre, men jeg tenkte kanskje publikum som satt og sto rundt i kafeen, gratis smaksprøver, annonseringene i mellom deltakerne osv. var et godt hint. :/ Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Jeg burde vite bedre, men jeg tenkte kanskje publikum som satt og sto rundt i kafeen, gratis smaksprøver, annonseringene i mellom deltakerne osv. var et godt hint. :/ Aldri undervurder mangel av intelligens blandt mennesker 5 Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Folk går stort sett med blikket så og si ned i bakken. Nesten så man burde vurdere å ha "plakater" på gulvet, så folk får det med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå