nomore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Når eg er ute i lunsjen for å få meg noe å spise? Ja. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykake Skrevet 15. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2012 Har vi det virkelig så travelt? Nei. Men det er for svarte faen meg lov til å bruke hjernen selvom man er gammel. 12 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Når eg er ute i lunsjen for å få meg noe å spise? Ja. This. Og det er uansett lite artig å stå der med et par-tre varer for å vente på at ei sulle skal rote frem nøyaktig beløp fra alle mulige krinker og kroker i vesker, lommebøker og jakker. Huff. 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er da ingen av oss her inne sin jobb å kjefte på eldre mennesker foran seg i køen. Hvilken mentale tilstand de er i, regner jeg ikke med at du har noe bakgrunn for å tale om. Hvis det går for tregt i køen, er det butikkens ansvar å åpne flere kasser, det er i deres interesse å beholde både deg og de eldre som kunde. Hva mener du løsningen er for folk som ikke fungerer like raskt som resten? Egne butikker? Kanskje du kan ta på deg jobben å handle til de? Tvinge de over på kortløsninger som de ikke ønsker? Sertifikat for å handle i butikken? 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Mitt forslag er at de driter i småpengene eller skaffer seg kort(og skriver PIN-koden på kortet). 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Psykake Skrevet 15. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Selvsagt kan jeg kjefte (Men selvsagt kjefter jeg ikke på eldre mennesker i køen) . Det er snakk om normal folkeskikk og ta hensyn til folk rundt en. At de er gamle har ingenting med saken å gjøre, jeg hadde blitt like irritert hvis det var en ungdom som skulle betale 489 ,- med mynt og femtilapper. Saken er at de VET at de skal i butikken, de VET at det kanskje kan være flere folk i køen og de VET at de skal handle for mer enn 20,- . Det finnes pr dags dato ingen løsning for å kurere idioti. Endret 15. februar 2012 av Neptjune 15 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg jobber i kassen. Jeg sukker hver gang ELDRE DAMER (Oh yeah, I said it!) føler tvangen til å betale beløpet i riktig mynt. Og som det tilfalt historien, kunden hadde ikke nok mynter på slutten og bestemte seg først da for å gjøre det h'n burde gjort fra starten av. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Eplefe Skrevet 15. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 15. februar 2012 Vi hadde en eldre dame og mannen hennes inne i dag, damen bestiller en kakao til mannen sin, og sjefen min spør om hun skal ha noe til seg selv, så svarer damen muntert at "nei, jeg skal ikke ha noe, jeg bare parkerer ham her slik at jeg kan få kikke i fred borte på fretex!", mannen finner ut at han Vil ha en croissant og, og hun plasserer ham ved et bord i hjørnet. "Så venter du her til jeg er ferdig, sant?" Så snur hun aeg mot oss på vei ut døren og spør om vi kan passe på at han ikke går, han er så utålmodig at han av og til bare "stikker av". Så legger hun til "de skulle hatt ektemannparkering på samme måten som de har småbarnparkering. Det var aldri UNGENE som var problem når vi handlet..." Vi visste ikke helt hva vi skulle si. 24 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hahah, kjøpte en pakke tobakk for tusen år siden med småmynt, 176kr tror jeg det var, enere og 50-øringer som jeg hadde samlet opp. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er da ingen av oss her inne sin jobb å kjefte på eldre mennesker foran seg i køen. Hvilken mentale tilstand de er i, regner jeg ikke med at du har noe bakgrunn for å tale om. Hvis det går for tregt i køen, er det butikkens ansvar å åpne flere kasser, det er i deres interesse å beholde både deg og de eldre som kunde. Hva mener du løsningen er for folk som ikke fungerer like raskt som resten? Egne butikker? Kanskje du kan ta på deg jobben å handle til de? Tvinge de over på kortløsninger som de ikke ønsker? Sertifikat for å handle i butikken? avsatt egen tid og kasse til de! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Husk at butikker ikke plikter å ta i mot mer enn 20 av samme mynt/valør. 1 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Jeg gjør det veldig enkelt, jeg står heller i en kø med 5 mennesker forann meg under 50, en køen med _en_ person over. Veldig enkelt og finne riktig Lenke til kommentar
hightow Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Husk at butikker ikke plikter å ta i mot mer enn 20 av samme mynt/valør. Eh? Må kundene sette seg inn i butikkens betalingsvilkår før de handler der? "Har du ikke lest EULA'n, bestemor?" 5 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er ikke lokale vilkår, de gjelder over alt 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hva med 20 tusenlapper? 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Husk at butikker ikke plikter å ta i mot mer enn 20 av samme mynt/valør. Eh? Må kundene sette seg inn i butikkens betalingsvilkår før de handler der? "Har du ikke lest EULA'n, bestemor?" Det kan være en fordel å sette seg inn i de betalingsvilkår som er satt av Norges Bank om man skal bo i dette landet, ja. Forøvrig skrev jeg feil. Det er 25 av hver valør, ikke 20. Punkt 9 her: http://www.norges-bank.no/no/faq/sedler-og-mynter/ Endret 15. februar 2012 av L4r5 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Har vi det virkelig så travelt? Nei. Men det er for svarte faen meg lov til å bruke hjernen selvom man er gammel. Med din måte å formulere deg på virker det ikke som du gjør det. Så årsaken til at du blir irritert er ikke at det tar lengre tid, men at de ikke bruker hjernen? Endret 15. februar 2012 av Sebbe Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er da ingen av oss her inne sin jobb å kjefte på eldre mennesker foran seg i køen. Hvilken mentale tilstand de er i, regner jeg ikke med at du har noe bakgrunn for å tale om. Hvis det går for tregt i køen, er det butikkens ansvar å åpne flere kasser, det er i deres interesse å beholde både deg og de eldre som kunde. Hva mener du løsningen er for folk som ikke fungerer like raskt som resten? Egne butikker? Kanskje du kan ta på deg jobben å handle til de? Tvinge de over på kortløsninger som de ikke ønsker? Sertifikat for å handle i butikken? De kan jo starte med å ha pungen/pengene klare når varene er slått inn i stedet for å måtte lete lengst nede i veska hver bidige gang. Så kan de starte med å ikke være så nøye med at summen de gir fra seg ikke alltid må stemme på øret. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det kan være en fordel å sette seg inn i de betalingsvilkår som er satt av Norges Bank om man skal bo i dette landet, ja. Pappa måtte ha glemt det da vi hadde praten ... 2 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Irriterer meg når steder som selger mat nekter å gi deg noe vann i et pappkrus eller noe slik gratis. Har hørt at det muligens ikke er lov å tvinge folk til å betale for vann - stemmer det? Dette er typisk steder som selger vannflasker som heller har lyst at du skal betale for disse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå