Populært innlegg bamsefar Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Jeg har influensa. Å være på jobb med influensa er ikke spesielt morsomt, spesielt ikke i et serviceyrke hvor du møter mennesker ansikt til ansikt. Det renner, du er rød i trynet og du føler deg som skit. Samtidig skal du være hyggelig, imøtekommende og hjelpsom. Man kan jo spørre hvorfor jeg var på jobb i går i det hele tatt, men det er en annen historie. Det som er mer interessant er hvordan jeg fikk influensa. Det fikk jeg ved å være hyggelig, imøtekommende og hjelpsom. Ironisk, er det ikke? Dagen er onsdag, og det kommer en litt eldre trønderdame i 50-60 årene bort til min fotoavdeling. Hun er ute etter å kjøpe et nytt objektiv til sitt DSLR, og var fra første sekund meget bestemt på at hun skulle ha det beste og rimeligste jeg hadde. Så fulgte en lang rekke krav som er umulig å innfri til prisklassen hun spesifiserte. Hun begynte så å bli ufin, ved å kritisere min kunnskap og butikkens utvalg. Hun var overbevist om at jeg var ute etter å lure henne. For de interesserte så var hun interessert i et telezoom-objektiv med stabilisator og noe god lysstyrke. Det rimeligste som innfridde de litt mer spesifikke kravene var et Sigma EX 70-200/2,8 APO HSM OS til litt over 9k. Det forslaget falt ikke i god jord, og hun mente bestemt at hun hadde sett noe langt rimeligere i vår kundeavis som oppfylte alle hennes krav. Jeg hentet kundeavisen og viste henne hva vi hadde annonsert, nemlig et Tamron 70-300/4-5,6 til 999. Dette objektivet dekker ikke i nærheten av hva hun skulle bruke det til, noe jeg forklarte henne. Det som fulgte var en herlig blanding av beskyldninger om hvordan jeg bare var ute etter å lure en "forsvarsløs gammel dame" og at hun skulle fraråde alle hun kjente å handle hos oss. Samtidig begynte hun å bevege seg ut av butikken. Mine kolleger har vel aldri hørt meg hisse meg opp foran kunder, men det jeg ikke klarer å skrive i ord er den krasse tonen og fiendtlige innstillingen hun kom inn med. Det virket som at hun rett og slett var ute etter å krangle, og er det EN ting som hisser meg opp, så er slike kunder. Jeg glemmer heldigvis slikt rimelig kjapt. Jeg beholdt roen og ropte at hun fikk gjøre som hun ville, men at jeg var sterkt uenig i hennes fremstilling av hva som hadde skjedd. Det havnet heller ikke i god jord, så hun snudde på flekken og var vips oppi ansiktet mitt igjen: "Beskyld du mæ for å lyg no, d e d frekkaste æ har hørt i heile mett liv!", sa hun på god trøndersk. "D e no hvertfall ikje sannheita som kommer ut av kjeften din!", svarte jeg på god nordnorsk. Svaret er jeg ikke stolt av, man svarer ikke stygt tilbake, det har vi pauserommet til, men jeg er da menneske jeg også. Det neste som kom ut av kjeften hennes var ikke ord. Jeg er fortsatt ikke sikker på om hun nøys eller spyttet på meg, men våt og slimete ble jeg hvertfall. Så stormet hun ut døren. Og nå har jeg influensa! EDIT: En stor mengde skrivefeil. Endret 4. februar 2012 av bamsefar 36 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Lang historie All honnør til deg og dine kolleger, men hvorfor dere ikke bannlyste henne hos dere også, er meg et under! 2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 snip Jeg er usikker. Men om hun spytter på deg og du ender med influensa (og tapte arbeidsinntekter?) burde det være mulig å gjøre noe med det. Så vidt dere vet hvem det er eller har mulighet til å finne det ut. Noen er bare sinnssykt ufine, glad jeg ikke er slik selv. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 snip [...] Noen er bare sinnssykt ufine, glad jeg ikke er slik selv. Hadde du vært slik selv så er det stor sannsynlighet for at du ikke hadde hatt nok selvinnsikt til å tenke en slik tanke engang. Slike mennesker skaper en selvrettferdighet, og i deres øyne er det helt korrekt slik de opptredte. Mennesker liker ikke å se feil i seg selv, å ubevisst ignorere det, evt. bare være for idiot til å merke det, er ikke uvanlig. Dessverre. Etter å ha jobbet 2 år i servicebransjen har jeg mistet stor tro på menneskeheten : ( Det er ikke noe jeg sier med glede, det irriterer meg grønn at folk er så idioter. 3 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) For å være helt ærlig så lar jeg ikke slikt gå inn på meg, og ser helst at jeg slipper se slike mennesker igjen. Når det er sagt så irriterer det meg kraftig at jeg nå har blitt syk i det jeg faktisk har gått ut i ferie, så da er jo denne tråden fin å ha for å få ut litt frustrasjon! Resten av arbeidsplassen min har fått med seg en forenklet versjon, siden jeg ikke orker oppstyr. Nå er jeg så "heldig" at sjefen min er aktiv i denne tråden, så nå får de vel vite resten også! Endret 4. februar 2012 av bamsefar 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 snippet lang historie wow ... hadde det der skjedd med meg hadde dette endt med politianmeldelse, eller sivilt søksmål med krav om kompensasjon for tapt arbeidsinntekt. Går ut ifra at det var nok av vitner i lokalet. Lenke til kommentar
Populært innlegg Terrasque Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Etter å ha jobbet 2 år i servicebransjen har jeg mistet stor tro på menneskeheten : ( Det er ikke noe jeg sier med glede, det irriterer meg grønn at folk er så idioter. Kjenner den følelsen godt. Er et par år siden jeg drev med slikt, så har kommet litt på beina. But the knowledge is still there... Er rimelig overbevist om at hvis vi noengang får en superskurk, så vil det være en sliten servicearbeider som til slutt har kommet til konklusjonen at den beste løsningen for verden er å fjerne menneskeheten fra den. Edit: Verste delen er at kamerater og bekjente nekter å tro at slike historier er reelle. *sigh* Endret 4. februar 2012 av Terrasque 17 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det som er mer interessant er hvordan jeg fikk influensa. Det fikk jeg ved å være hyggelig, imøtekommende og hjelpsom. Ironisk, er det ikke? Ikke vondt ment, men litt ironisk er det jo også at du nå er på jobb og smitter andre med samme sykdommen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det er han nok ikke du, ingen fare . Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Var på jobb fredag når det virkelig kom grunnet en vaktsituasjon, men holdt meg isolert. Har selvfølgelig vært hjemme i dag. Å være borte fra arbeidsplassen grunnet (smittsom)sykdom er vel så mye om å ikke smitte andre, som det er å bli frisk selv. Endret 4. februar 2012 av bamsefar 1 Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Snip Høres ut som vi jobber i samme kjede, i samme avdelingen, bare i forskjellige butikker Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Idag var det en halvveis slapp dag (mange som kom, men få som kjøpte fra min kasse). En dame derimot, kom inn (vi har en oppslagstavle rett ved inngangsdøra), sa "huff, så rotete!" og begynte å rydde og gjøre om på alt. Etter at hun var ferdig var det kanskje noe ryddigere, men mange ark hang forsåvidt over hverandre. Deretter gikk hun videre til brannskapet (et skap som gir informasjon om statusen, det har stått å blinket i flere uker med sammefeilmelding.- brannvesenet har vært innom flere titals ganger siste ukene - enkelt og greit fordi det er mange tullinger som er innom, og masse idiotiske parkeringer som er brannfarlige og kan hindre evaukering - de har sagt at "feilmeldingen" ikke er noe problem, annet enn syns skyld). Hun begynner å trykke, og skapet begynner å pipe før jeg rekker å stoppe hun. Hun utbryter "Hvor er ansvarlig for dette skapet?! Det er noe galt!". Jeg kan ikke få sparken, og jeg har egentlig ikke noe behov for å være hyggelig, men er det selvom til folk som er hyggelige til meg. Svarte at "Han dro hjem for 15 minutter siden, til familien, etter å vært her i flere timer (uten å få betalt - dugnad). Det var ingenting galt med skapet før du begynte å trykke på noe du ikke hadde noe med." Før hun begynner å diskutere med hvor brannfarlig det er, kommer bilen som skal hente henne. Ansvarlig må komme å reparere. tl;dr: Kvinne kommer, trykker på brannskap, ansvarlig som har vært på stedet i flere timer før han dro hjem må komme å reparere. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg inkasso Skrevet 5. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Kunde: "Hei, jeg skulle hatt 25 meter kabel, tre brytere og tre veggbokser." Meg: "Jahaja... Hva slags kabel, hva slags brytere, og hva slags veggbokser?" Kunde: "Sånne vanlige." Går du inn til en el-grossist, så skal du ha peiling. Punktum finale. Endret 5. februar 2012 av inkasso 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg mikaragua Skrevet 5. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2012 Går du inn til en el-grossist, så skal du ha peiling. Punktum finale. Hva er det for en holdning? 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Revolution Skrevet 5. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2012 Kunden har ikke noe der å gjøre uansett, kun elektrikere handler der. Kunden snakker med elektrikeren som så kjøper inn det som trengs, og utfører jobben. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg multisync Skrevet 5. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2012 Går du inn til en el-grossist, så skal du ha peiling. Punktum finale. Hva er det for en holdning? En bra holdning. De tingene han spurte om har han ikke lov til å installere selv med mindre han er elektriker, og da kan han disse greiene bedre enn å spørre etter "sånne vanlige". 11 Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kunde: "Hei, jeg skulle hatt 25 meter kabel, tre brytere og tre veggbokser." Meg: "Jahaja... Hva slags kabel, hva slags brytere, og hva slags veggbokser?" Kunde: "Sånne vanlige." Går du inn til en el-grossist, så skal du ha peiling. Punktum finale. De el-grossistene jeg handler hos, selger ikke til mannen i gata 1 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kunden har ikke noe der å gjøre uansett, kun elektrikere handler der. Aha, da er jeg enig. 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 En grossist kan selge til privatpersoner, det er ingen lov mot det. Derimot så har de fleste ikke opplegg for dette. F. eks har jeg jobbet som hjelpemontør gjennom firmaet til faren min ganske mye i ferier, og en grossist kalt Solar tror jeg ikke har en kasse engang. De sender kun faktura til et firma, det er litt slik "sett det på firma X, nummer 123" -opplegg. Lenke til kommentar
inkasso Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Vi har kortterminal, men du kommer ikke langt uten kundenummer uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå