Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Min kollega ber om kvittering, og på kvitteringen fremkommer det tydelig at kunden har kjøpt forsikring på kameraet... en forsikring som dekker alle skader som måtte oppstå.

 

For det første ble vi jo sjeleglade for at det ikke ville bli en ny krangel om verkstedet nektet garanti, men for det andre... kunne han ikke sagt at han hadde forsikring til å begynne med da!

 

Tipper dette er det første dere husker å spørre om først, neste gang en tilsvarende kunde kommer da. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hadde en liten konfrontasjon med en kunde her om dagen. Kunden setter seg inn og sier adressen. Jeg spør ham om han skal betale med kort og når han sier ja, ber jeg om å få kortet med en gang. Kunden nekter.

 

Javel, sier jeg og kjører ham til bestemmelsesstedet.

 

Ved ankomst får jeg kortet, og slik jeg fryktet er kortet uleselig. Jeg spør ham om han har kontant eller kan betale med et annet kort. Nei han hadde bare det kortet men at dette var mitt problem siden ikke terminalen min "ikke klarer å lese kortet hans". Jeg opplyser ham om at leseren på en mindre terminal ikke er så kraftig og hvis han har en slitt stripe kan det være et problem, jeg opplyser ham også at jeg ikke er pliktig til å ha en kortleser og at det er hans ansvar å ha betalingsmidler som fungerer.

 

Dette faller selvsagt ikke i god jord og dette var ikke hans problem og blablabla. Jeg ser hvor dette går og begynner å kjøre. Han spør meg så hvor jeg skal. Jeg svarer at jeg kjører ham dit jeg hentet ham siden han ikke er villig til å gjøre opp for seg.

 

"JAMEN HEI, JEG HAR AVTALT TIME MED NOEN VIKTIGE KUNDER JEG KAN IKKE KOMME FORSENT TIL DEN AVTALEN!!!!"

 

-"Det er ikke mitt problem" svarte jeg.

 

Og plutselig hadde han et annet kort som fungerte gitt

 

Så jeg parkerte ca 600 meter fra bestemmelsesstedet, drar kortet, får signaturen hans. Han ber meg så snu.

 

"Nei nå er turen over du kan enten gå av her eller så må jeg starte takstameteret igjen, minstetaksten er på 102 kroner".

 

"Mener du det??!"

-"Ja det mener jeg. Du valgte å krangle og forsure dagen min og dette er hva det koster å forsure dagen til en drosjesjåfør. 102 kroner inklusive moms".

 

Etter et kort fnys åpner han døra og forsvinner.

 

2vA1a.png?1313349760

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Min kollega ber om kvittering, og på kvitteringen fremkommer det tydelig at kunden har kjøpt forsikring på kameraet... en forsikring som dekker alle skader som måtte oppstå.

 

For det første ble vi jo sjeleglade for at det ikke ville bli en ny krangel om verkstedet nektet garanti, men for det andre... kunne han ikke sagt at han hadde forsikring til å begynne med da!

 

Tipper dette er det første dere husker å spørre om først, neste gang en tilsvarende kunde kommer da. ;)

Enda lurere, spør om kvitteringen først :). Før man ser på feilsymptomene. Da kan man presentere løsningen for kunden uansett hva som viser seg å være feil.

Lenke til kommentar

Lang historie.

 

Jeg synes det var godt skrevet. Noen mennesker hadde virkelig fortjent en runde juling.

 

 

 

Edit: Det hadde vært festilg å gjøre noe med slike kunder. Ikke banke dem opp, men å samles en gjeng på 4-5 stk hvis man vet om et sted med vrange kunder. Henge der et par timer til det kommer en jævel og så skremme vettet av ham ved å kjefte ham huden full.

Endret av -Zeitgeist-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

For en jævla psykopat. Du skulle rygget over ham med det samme du var i gang.

 

Noen folk har en utrolig mengde innebygd frustrasjon. Kanskje det er kona eller sjefen... kanskje svigermor - mennesker man ikke kan krangle med uten at det skaper konsekvenser som i lengre tid har gått innpå disse personene. Så må de få ut denne frustrasjonen ved å sette i gang en skikkelig krangel med noen andre. En drosjesjåfør er ideell siden bilen er et helt isolert område, ingen andre hører samtalen og drosjesjåføren har den strengeste taushetsplikten du kan bli pålagt - så han kan ikke videreformidle det som blir sagt og samtidig identifisere deg.

 

Noen veldige få ganger får du slike. Heldigvis ikke ofte.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

[Lang historie]

Jeg er imponert over at du klarte å holde ut så lenge. Stor respekt og dette burde virkelig sjefen din ta som et stort pluss i en slik bransje, det er utrolig mye vanskelige kunder thumbup.gif Selv hadde jeg aldri i verden klart å holde ut så lenge :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

kunde som svarer ekstremt spydig: nei det gjør det vist f¤en ikke. jeg sa 2 meter og da skal jeg ha 2 meter din jæ"#a tosk!

 

 

Dette er punktet hvor du skulle kastet fyren på dør. Det går faenmeg ikke an å behandle folk på den måten.

 

 

post-93260-0-08612800-1328358767_thumb.jpg

 

Ikke rart folk blir misantroper...

Endret av Heilage waits for alice
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...