ChaosPredicted Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Min kollega ber om kvittering, og på kvitteringen fremkommer det tydelig at kunden har kjøpt forsikring på kameraet... en forsikring som dekker alle skader som måtte oppstå. For det første ble vi jo sjeleglade for at det ikke ville bli en ny krangel om verkstedet nektet garanti, men for det andre... kunne han ikke sagt at han hadde forsikring til å begynne med da! Tipper dette er det første dere husker å spørre om først, neste gang en tilsvarende kunde kommer da. Lenke til kommentar
Populært innlegg sandemas Skrevet 3. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ofte kunder i bilen som ikke vil oppgi adressen de skal til, men sier at de skal vise vei. Det er veldig morsomt når de begynner å kjefte på meg for at jeg kjører feil vei, for selv om de ikke har sagt hvor de skal så bør jeg vite hvilken retning jeg skal kjøre allikevel. Kjenner jeg mister litt trua på menneskeheten i de situasjonene. 13 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Hadde en liten konfrontasjon med en kunde her om dagen. Kunden setter seg inn og sier adressen. Jeg spør ham om han skal betale med kort og når han sier ja, ber jeg om å få kortet med en gang. Kunden nekter. Javel, sier jeg og kjører ham til bestemmelsesstedet. Ved ankomst får jeg kortet, og slik jeg fryktet er kortet uleselig. Jeg spør ham om han har kontant eller kan betale med et annet kort. Nei han hadde bare det kortet men at dette var mitt problem siden ikke terminalen min "ikke klarer å lese kortet hans". Jeg opplyser ham om at leseren på en mindre terminal ikke er så kraftig og hvis han har en slitt stripe kan det være et problem, jeg opplyser ham også at jeg ikke er pliktig til å ha en kortleser og at det er hans ansvar å ha betalingsmidler som fungerer. Dette faller selvsagt ikke i god jord og dette var ikke hans problem og blablabla. Jeg ser hvor dette går og begynner å kjøre. Han spør meg så hvor jeg skal. Jeg svarer at jeg kjører ham dit jeg hentet ham siden han ikke er villig til å gjøre opp for seg. "JAMEN HEI, JEG HAR AVTALT TIME MED NOEN VIKTIGE KUNDER JEG KAN IKKE KOMME FORSENT TIL DEN AVTALEN!!!!" -"Det er ikke mitt problem" svarte jeg. Og plutselig hadde han et annet kort som fungerte gitt Så jeg parkerte ca 600 meter fra bestemmelsesstedet, drar kortet, får signaturen hans. Han ber meg så snu. "Nei nå er turen over du kan enten gå av her eller så må jeg starte takstameteret igjen, minstetaksten er på 102 kroner". "Mener du det??!" -"Ja det mener jeg. Du valgte å krangle og forsure dagen min og dette er hva det koster å forsure dagen til en drosjesjåfør. 102 kroner inklusive moms". Etter et kort fnys åpner han døra og forsvinner. Endret 3. februar 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 vet så inderlig hvordan slike folk er... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 For en jævla psykopat. Du skulle rygget over ham med det samme du var i gang. 9 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Min kollega ber om kvittering, og på kvitteringen fremkommer det tydelig at kunden har kjøpt forsikring på kameraet... en forsikring som dekker alle skader som måtte oppstå. For det første ble vi jo sjeleglade for at det ikke ville bli en ny krangel om verkstedet nektet garanti, men for det andre... kunne han ikke sagt at han hadde forsikring til å begynne med da! Tipper dette er det første dere husker å spørre om først, neste gang en tilsvarende kunde kommer da. Enda lurere, spør om kvitteringen først . Før man ser på feilsymptomene. Da kan man presentere løsningen for kunden uansett hva som viser seg å være feil. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jason P. C. Skrevet 3. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. februar 2012 Noen hos Euronics liker ikke Explorer 30 Lenke til kommentar
Populært innlegg Geggse Skrevet 3. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 3. februar 2012 I dag kom det en fyr i kassen min, og jeg så ganske fort at han ikke var edru en plass. Fyren kunne knapt stå på beina. Han vil blandt annet kjøpe 8 flasker cider. Jeg avventer litt for å se hvordan han klarte å fote seg, og fant ut han var for full til å få alkohol. Så jeg sier til han at han ikke får kjøpe. Fyren begynner å bli småsur, men gir seg ganske fort. Han gir blanke i de andre varene han skulle kjøpe og går mot døra. I døra snur han seg og brøler til meg "DU ER FERDIG!!!!!". Fint tenke jeg, slik har du sagt før. Bryr meg ikke. Men så skjer det noe som fikk meg til å smile. En kunde som var i en kollega sin kasse fikk med seg litt av deg som skjedde og kom bort til meg og spurte: "Er du ferdig du ja?" "Er visst det", svarte jeg tilbake, før kunden tok meg i hånda og sa: "Hyggelig å hilse på deg, håper jeg snart ser deg igjen om du ikke er ferdig da". Måtte le litt da. 17 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hahah, uberfet humor på han siste kunden Lenke til kommentar
Populært innlegg Svein_Jarle Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg er vanligvis en ganske sindig person det skal en del til å hisse opp, men i dag kokte det rett og slett over for meg. I løpet av mine omtrent 29 måneder i jobben, har det kanskje skjedd tre ganger. Kunden kommer inn og skal ha printer. Hun åpner med å spørre etter en annen selger, som visstnok hadde gitt henne en meget god deal. Han er ikke på jobb, så jeg hjelper henne. Greit nok, jeg kjenner kollegaene mine ganske godt, og vet hvilke avtaler de evt kan ha inngått. For å gjøre en lang historie litt kortere: kunden har kjøpt en Brother-skriver hos Staples, kjøpt en del blekk til den, skriveren døde, og hun trenger ny. På Staples har hun fått tilbud om en HP multifunksjonsskriver (som hun var hellig overbevist om at hadde ALT: fax, arkmater, fotokvalitet, dobbeltsidig, etc.) til bare 999,- kr, Men hun ville heller handle hos oss, da hun hadde en supportavtale hos oss. Greit nok. Jeg er likevel litt nysgjerrig, og sjekker Staples' nettsider. Der finnes det for det første ikke noen skriver i det hele tatt til 999,- kr, og det er ingen i den prisklassen som gjør det hun hevder. Når jeg påpeker dette, svarer hun nebbete tilbake "Jeg var der i går og snakket med dem!!!". Men jeg orker ikke gjøre noe nummer ut av det. Ganske fort kommer det for en dag at dersom hun vil ha en skriver med alle kvalitetene hun er ute etter (faks og ADF-skanner var veldig viktig), må hun litt opp i pris, og hun må se på en annen produsent. "Hvordan er det med blekk?? Dere her har så utrolig dårlig service når det gjelder blekk! Dere har aldri blekk på lager, og det er utrolig dårlig! Det vil jeg bare ha sagt! Dere kan ikke selge skrivere uten å ha blekk! Utroooolig dårlig service, altså" Det kom helt uprovosert, og jeg prøvde så godt jeg kunne å ignorere det. Hun trekker opp en samlepakke hun har kjøpt tidligere, for å "bevise" at vi ikke har hennes type på lager, som vi aldri har hatt. FYI er dette en blekktype vi alltid har hatt, og som alltid er på lager… Jeg viser henne også det, og da blir hun litt stum, men begynner å ro og insisterer på at jeg må sjekke datamaskinen for å se hvor utrolig mange ganger hun har måttet bestille blekk hos oss. Jeg trenger ikke noe bevis, så jeg forsøker bare å gå videre. Men nei, hun så og si krevde at vi, dersom hun skulle kjøpe ny skriver, skulle ta hennes gamle, ubrukte patroner i innbytte. I og for seg ikke noe stort problem, da vi alltids får solgt blekket igjen. Det var holdningen hennes jeg hadde problemer med. Ja, nei, for dette hadde visstnok kollegaen min lovet at han skulle gjøre (noe han forøvrig benektet senere). Vi begynner deretter å snakke om hvorvidt mulighet til å skrive ut foto med god kvalitet er noe hun ønsker, og det er det. Jeg presenterer en av våre beste multifunksjonsmodeller som tilfredsstiller alle hennes krav, og som ikke er så veldig dyr. Det første hun begynner å spørre etter, er selvsagt blekktilgjengelighet og blekkostnader. Jeg nevner at skriveren har seks patroner kontra fire som på de fleste, da det er en fotoskriver (CcMmYK), og så tar jeg frem noen eksempler leverandøren har vært innom og skrevet ut. Det er svært gode fotoutskrifter som virkelig får skriveren til å fremstå fra sin beste side. "Hadde du vært en god selger nå, hadde du vist meg eksempler fra de andre skriverne og, for å sammenligne" "Det har vi dessverre ikke akkurat nå." "Nei, men hadde du vært en god selger, hadde du hatt det". "Det lar seg dessverre ikke fremskaffe nå" "En god selger hadde ordnet det". Og da går det en sikring hos meg, så jeg sier noe sånt som "vær så snill, jeg orker ikke at du skal stå og belære meg…". Dumt sagt når man er i mitt yrke, det vet jeg, men der og da var begeret så til de grader oversvømt. "ER DU UFORSKAMMET?!?! JEG FORLANGER Å FÅ SNAKKE MED EN ANNEN SELGER!!!" "Ja, da får du ta turen bort i dataavdelinga og se om det er en ledig selger der." "HVA HETER DU?!" Hun får navnet mitt (jeg står alltid for det jeg sier og gjør, tross alt), og så stormer hun bort på dataavdeligen. Jeg synes synd på mine kollegaer som må snakke videre med henne. Etter å ha lagd litt bråk på avdelingen, får hun snakke med avdelingsleder. Hun forteller om sin "ubehagelige opplevelse" med meg, og hvor utrolig uforskammet jeg hadde vært. Hun er tross alt språkprofessor, eller noe slikt, og syntes jeg hadde en svært frekk tone hele veien som har brukt slike ord som "belære" og "orke", og så la hun til noen til jeg ikke hadde sagt, for dramatikkens skyld. Avdelingslederen min forsøker så godt han kan og bligjøre henne, og det ender etter ca 20 minutter opp med at hun får en dyrere kuppvareskriver til svært lav pris, og vi tar hennes gamle, ubrukte blekk i innbytte. Når hun er borte, får jeg mail fra sjefen om at vi må snakke sammen om språkbruk og slikt. Han vil høre min side av saken, og etter å ha hørt den, legger vi bare saken død. Kunden var ikke akkurat på hans "ja-liste" heller. Men saken var langt fra død. Dvs, for min del var den det, men kunden skulle vi se mer til. For hun tok skriveren med tilbake for å få den satt opp sammen med PCen sin. Greit nok, hun har tross alt supportavtale. Hun brøyter seg frem forbi køen i PC-klinikken, og krever service. De andre kundene hun nettopp har sneket seg forbi lar henne gå først, for henne er det ingen som vil ha der lengst mulig: det er tydelig. Etter en kjapp kikk på skriveren, oppdager imidlertid PC-teknikeren at noe vesentlig mangler: blekk. Og da er vi i gang igjen. Min stakkars kollega som blir sendt på blekkjakt, synes jeg nesten litt synd på, for dette er en ganske ny skrivermodell, og blekket er ikke vanlig lagervare ennå. Vi mangler blått blekk. Og om du klarer å sette deg inn i situasjonen skjønner du kanskje at dette ikke falt i særlig god jord hos kunden. Hva som skjer den neste halvtimen vet jeg ikke riktig, men hun blir stående og snakke med en kollega av meg (som rett etterpå spør meg om jeg ikke tilfeldigvis har et rep med en løkke på liggende). Det "endte" med at hun fikk ny skriver til samme pris som den forrige, og hun tok denne med tilbake til PC-klinikken. Hun slenger skriveren på disken og krever hjelp. Nokså høylytt. Flere ganger. Og nå koker det over for PC-teknikeren (pga sykdom er bemanningen svært lav - i stedet for tre teknikere er det én på jobb), som snur seg mot henne og sier bestemt og nokså høyt: "VI HAR IKKE KAPASITET!". Kunden finner seg ikke i dette, selvsagt, men nå bestemmer hun seg bare for å forlate butikken. Men enda har vi ikke sett det siste til henne. For bare ti minutter senere, eller noe sånt, stormer hun inn igjen. Denne gangen med en gul lapp som kan minne veldig om en parkeringsbot. Jadda, hun har ikke trukket lapp! Og hva skjer med den: jo den krever hun at vi fjerner! Og inn på banen kommer avdelingslederen igjen, som desperat forsøker å fortelle henne at vi ikke får slettet bøter, og at selv om vi gir henne pengene til å betale med, må hun faktisk betale boten. Nei, det finner hun seg ikke i, så hun går bort i businessavdeligen vår, hvor det står bord og stoler, kler av seg, og setter seg ned til vi har løst saken. Historien er lang nok nå, og ikke veldig bra skrevet (beklager det…!), men hvordan det hele endte, fikk jeg aldri med meg. Til slutt hadde hun lagt fire av våre ansatte for hat. Meg, min kollega, teknikeren, og avdelingslederen. Den eneste som fremdeles hadde en stjerne i boka, var min kollega som opprinnelig hadde snakket med henne. Han kom først på jobb en halvtime etter at hun var borte! Av en kollega som hadde observert en del av situasjonen, fikk jeg vite at hun er "bannlyst" på et av våre andre varehus i Oslo-området, etter at hun hadde sklidd på isen på fortauet foran butikken, eller noe slikt, og krevde kompensasjon av butikken... 56 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Lang historie. Jeg synes det var godt skrevet. Noen mennesker hadde virkelig fortjent en runde juling. Edit: Det hadde vært festilg å gjøre noe med slike kunder. Ikke banke dem opp, men å samles en gjeng på 4-5 stk hvis man vet om et sted med vrange kunder. Henge der et par timer til det kommer en jævel og så skremme vettet av ham ved å kjefte ham huden full. Endret 4. februar 2012 av -Zeitgeist- 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg bruker-262560 Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg jobber for jernia og her om dagen kom det en typisk traktor-kunde. kunde: hei jeg skulle gjerne hatt 2m syrefast kjetting. meg: det skal vi nok ordne. Jeg gikk og fant kjettingen, oppdaget at vi hadde 2,2m kjetting og tenkte jeg skulle gi han det siden ingen kjøper 20 cm kjetting. meg: hei, går det greit med 20 cm ekstra på kjettingen, så får vi det ut av hylla lzm? kunde som svarer ekstremt spydig: nei det gjør det vist f¤en ikke. jeg sa 2 meter og da skal jeg ha 2 meter din jæ"#a tosk! meg: beklager så mye, jeg skal selvfølgelig klippe av de 20 cm for deg. etter ca 8 min kommer jeg tilbake til kunden. kunde: hva fa#n brukte du så jæ*¤a lang tid på? kan jeg spørre deg om noe? hvorfor i h¤# har du jobb her, når du ikke greier å klippe litt kjetting en gang? vet du hva, jeg tar de 20 cm ekstra siden du behandlet meg som om jeg var en helt vanlig kunde her. meg: baklager, jeg har vist gjort en skikkelig feil her. vent 1 min så løper jeg å henter den siste biten av kjettingen. Jeg gikk opp til kontoret til sjefen min og fortalte at jeg hadde en ganske ubehagelig situasjon med en kunde og spurte om han kunne være med meg ned. Arbeidsgiver blir med ned. jeg kommer tilbake med sjefen og den siste biten med kjettingen. jeg håpet at han skulle bli fornøyd, men neida. kunde: ja det er du som er sjefen her? se til hel#¤e å få sparket han ubrukelige gutten der. han gjør jo bare feil. sjefen: vet du hva? enten så betaler du dobbelt av prisen på kjettingen, eller så drar du deg til hel¤#te vekk her i fra. Vi vil ikke ha slike kunder som deg i vår bedrift. makan! kunden starter med å argumentere for dårlig kundebehandling og at han skal tilkalle arbeidstilsynet + politiet, men til slutt sint betaler dobbel pris av kjettingen. etter at kunden hadde gått, klappet sjefen meg på skulderen og sa at jeg ikke kunne håndtert en kunde på bedre måte, og at jeg var sikret jobb i hans bedrift så lenge jeg måtte ønske. Halve prisen på kjettingen han betalte fikk jeg som et "plaster på såret". 57 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Mye er prisen for 20 meter syrefast kjetting? 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) For en jævla psykopat. Du skulle rygget over ham med det samme du var i gang. Noen folk har en utrolig mengde innebygd frustrasjon. Kanskje det er kona eller sjefen... kanskje svigermor - mennesker man ikke kan krangle med uten at det skaper konsekvenser som i lengre tid har gått innpå disse personene. Så må de få ut denne frustrasjonen ved å sette i gang en skikkelig krangel med noen andre. En drosjesjåfør er ideell siden bilen er et helt isolert område, ingen andre hører samtalen og drosjesjåføren har den strengeste taushetsplikten du kan bli pålagt - så han kan ikke videreformidle det som blir sagt og samtidig identifisere deg. Noen veldige få ganger får du slike. Heldigvis ikke ofte. Endret 4. februar 2012 av Gjest slettet-ld9eg7s96q Lenke til kommentar
bruker-262560 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Mye er prisen for 20 meter syrefast kjetting? 20 meter koster rundt 2400 ca, om ikke jeg har regnet helt feil. kan komme med et klarere svar senere om det skulle være interessant Endret 4. februar 2012 av beastwood Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det stod vel 2 meter, ikke 20? 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg NgZ Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 En gang var det en fyr som kom til en konduktør og sa at han skulle ha en togbillett. "Greit, hvor skal du hen?" spurte konduktøren. "Det skal du bare drite i!" svarte kunden. Da selger du ham en billett til endestasjonen, enkelt og greit. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640943&pid=18909031&st=940entry18909031Pfft, du selger ham den dyreste interrailbiletten du har, til 5k+. Om han blir sint og mener det er urimelig syrt, sier du at han bare skal drite i hva slags priser de setter på ubegrensede togreiser verden rundt. 11 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 [Lang historie] Jeg er imponert over at du klarte å holde ut så lenge. Stor respekt og dette burde virkelig sjefen din ta som et stort pluss i en slik bransje, det er utrolig mye vanskelige kunder Selv hadde jeg aldri i verden klart å holde ut så lenge 8 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) kunde som svarer ekstremt spydig: nei det gjør det vist f¤en ikke. jeg sa 2 meter og da skal jeg ha 2 meter din jæ"#a tosk! Dette er punktet hvor du skulle kastet fyren på dør. Det går faenmeg ikke an å behandle folk på den måten. Ikke rart folk blir misantroper... Endret 4. februar 2012 av Heilage waits for alice 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå